• Radek Brunner: Chci konečně dát sto kilometrů pod sedm hodin

    Dát stokilometrovou vzdálenost pod sem hodin je výkon hodný opravdového superbežce. Zatím se to podle tabulek podařilo jen devíti českým borcům. Radek Brunner, který v současné době patří mezi naše nejlepší běžce na téhle šílené vzdálenosti, se 25. března pokusí být desátým v seznamu.

    Radek Brunner | foto: Archiv Radek BrunnerRungo.cz

    Trénink na letošní sezonu jste odstartoval už na konci loňského roku. Co všechno jste od té doby zvládl?

    Trénink je zatím v režimu, kdy týden trénuju a týden se z toho dávám zdravotně dohromady. Neustále léčím vleklé zranění paty, které mě provází už od podzimu a jehož se nemůžu zbavit. Příprava je tím hodně poznamenaná a zdaleka jsem neodběhal to, co bych si představoval. Nejdelší běhy jsou okolo 50 kilometrů, letos mám zatím dohromady naběháno asi 1 500 kilometrů.

    Radek Brunner

    Radek Brunner

    narodil sE: 5. prosince 1974
    oddíl: SK Babice

    2016

    3. místo Spartathlon
    1. místo MČR 100 km
    1. místo MČR 24 hodin

    2015

    1. místo MČR 100 km
    1. místo MČR 24 hodin
    25. místo MS 24 hodin
    17. místo ME 24 hodin
    30. místo Spartathlon
    1. místo Pražská 100

    rekordy
    10 km: 33:11
    maraton: 2:30:59
    100 km: 7:04:28
    24 hodin: 241,1 km

    Když jste s přípravou na běžecký rok 2017 začal, hlásil jste revoluční změnu – angažování trenéra. Pak ale ze spolupráce sešlo. Proč?

    S Oliverem Lorincem jsme se dali dohromady po Spartathlonu a spolupráci jsme ukončili v lednu. Bylo to rozhodnutí z mojí strany a on to akceptoval. Měl jsem pocit, že trénuju málo, neměl jsem z toho dobrý pocit. A pokud se mám na něco kvalitně připravit, musím té přípravě věřit, bez toho to nejde. Navíc bylo běhání moc svázané pravidly, to mi nedělalo dobře. Potřebuju volnost a vlastní hlavu.

    Jak vypadají vaše standardní tréninky, když už zase trénujete sám?

    Najel jsem zase na svou tréninkovou rutinu, která mě dovedla i do úspěšného cíle na Spartathlonu. Teď před republikovým šampionátem v běhu na 100 kilometrů jsem se tedy snažil zařadit více tempa potřebného pro tento závod. Je toho ale pořád málo, pata mě dost limituje v rychlosti.

    Na Facebooku jste v poslední době zveřejňoval fotky s vítězkou Spartathlonu Katalin Nagy. Spolupracujete spolu?

    Katalin je fajn holka, jsme kamarádi. Na konci února jsem odjel na tři týdny na Floridu trochu okouknout, jaké to tam je. Vzhledem k tomu, že ona tam bydlí, jsme společně něco odtrénovali, probrali, co je nového, a zaběhli si jeden kratší ultra závod na 50 kilometrů.

    PŘEČTĚTE SI

    Prvním letošním velkým závodem pro vás bude české mistrovství na 100 kilometrů, které se koná 25. března v Plzni. Co je ještě třeba na šampionát doladit a jaké cíle si dáváte?

    Doladit potřebuju už jen zdravé nohy a bude to perfektní (smích). Co mi chybí v tréninku, to doháním mentálním tréninkem hlavy na tento závod. Takže budu určitě připravený dobře. Z USA přiletím tři dny před závodem, doufám, že se dokážu včas přehodit na evropské časové pásmo a na startu v Plzni neusnu. Cíl je pořád stejný, prolomit bariéru sedmi hodin. A pokud by se u toho povedlo i prodloužit vítěznou stovkovou sérii na republikových šampionátech, které jsem vyhrál třikrát za sebou, bylo by to fakt hezké zahájení roku.

    Teď ladíte formu na stovku, jak se bude dál v sezoně měnit vaše příprava?

    Nyní je směřována k šampionátu, po něm bude začátkem května následovat Wings for Life World Run v Bratislavě, což je rychlostně podobný závod jako stovka. Pak bude čas přejít v přípravě od rychlosti k vytrvalostní části, takže moje letošní sezona je tak trochu reverzní. Nejdřív trénink se vstupy do rychlosti a pak přechod k tréninku potřebnému pro závod na 24 hodin a Spartathlon, tedy více do vytrvalosti.

    Pro náročný trénink i závody je potřeba hodně energie, kvalitní regenerace. Jak ji řešíte?

    Spoléhám hodně na sportovní výživu od Enervitu, se kterou mám dobré zkušenosti. Moje stálice jsou jasné, něco na regeneraci, pro závod pak energetické koncentráty, energetické tyčinky a iontový energetický nápoj. Při ultramaratonských distancích typu 246 kilometrů dlouhého Spartathlonu je pak třeba do sebe dostat i nějaké klasické jídlo.

    Nejlepší výkony Čechů na 100 kilometrů

    Autor:


    • tisknout
    • sdílet
    • máte tip?


    Radek Brunner: Chci konečně dát sto kilometrů pod sedm hodin

    J70a29n
    J44e81ž86e22k
    > Moje stálice jsou jasné,...Jsem se úplně lekl, o čem odpověď na otázku o výživě bude.
    P44a46v25e17l
    S29o91b15o64t75k13a
    Hlavní je, že tím uživí rodinu.
    L45u37b44o80s
    V65a94r37g84a
    Hlavné je že ho to baví a uživí tým rodinu. Kvantum ludí ich práca nebaví.
    R49a43d60e50k
    D86ö30m64e
    On se ale živí prácí ;)

    V diskusi jsou 4 příspěvky, poslední příspěvek 20. 3. 2017, 7:42

    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.