Klíčovou je u Pumy Ignite nově vyvinutá tlumící směs, která má poskytovat výrazně vyšší energetickou návratnost než předchozí materiály Faas a Mobium. Není se čemu divit, právě energetická návratnost je v těchto dnech nejzásadnější parametr, na který se zaměřuje vývoj většiny výrobců silničních běžeckých bot.
Rozruchu kolem energie Puma chytře využila u uvedení modelu na trh, kdy umístila na Times Square sadu běžeckých pásů. Na místě bylo možné si nové Ignite půjčit a na páse se proběhnout. Tím se generovala energie potřebná k zahájení slavnostního odhalení, které neuváděl nikdo jiný než právě Bolt.
Pojďme se ale vrátit k samotné botě. Veškerá komunikace kolem nových Ignite vzbuzuje dojem, že se jedná o lehkou, dynamickou a výkonnostně orientovanou botu. Tomu ale příliš neodpovídají technické parametry. Váha boty je 284 gramů (UK8) a rozdíl mezi patou a špičkou dokonce 12 milimetrů. Nutno podotknout, že bota po obutí působí subjektivně výrazně lehčím a nižším dojmem a oba parametry bych tipoval mnohem níž.
Velmi zajímavá je nezvykle vysoká flexibilita použité pěny, díky které se svižnější tempo v Ignite drží velmi dobře. Zároveň je pod patou dostatek materiálu, aby nebyl problém v botách absolvovat dlouhý silniční trénink. Tlumení pod špičkou je přece jen lehce tužší a díky všem těmto vlastnostem bych Ignite zařadil do kategorie tempových bot, respektive jako tréninkovou botu na běhy do 20 kilometrů. Po zhruba měsíci používání a naběhaných asi 100 kilometrech se zdá, že slušná bude i životnost materiálu, který v tuto chvíli nejeví ani nejmenší známky opotřebení.
Svršek je kompletně bezešvý, materiál je velmi příjemný, pevně obepíná chodidlo. O zvýšení stability se navíc starají robustní výztuhy na obou stranách kolem nártu. Patní miska poskytuje ideální kompromis mezi tvrdostí a pohodlím. Příjemně drží chodidlo na místě a zabraňuje vyzouvání. Povedený je i jazyk z tenkého materiálu vyztuženého pouze tam, kde je třeba, aby vás netlačily pevně uvázané tkaničky.
Puma IgniteRevoluční silniční běžecká bota drop: 12 milimetrů Klady:
Zápory:
|
Tvar svršku je velmi úzký a pro běžce s širokým chodidlem může působit lehce nepříjemným dojmem. Počítejte také s nestandardní velikostí. Na rozdíl od většiny modelů různých značek je potřeba Pumu Ignite volit o půl čísla menší, než jste zvyklí.
Podrážka boty je krytá kompaktní plochou hladké směsi, která slibuje vysokou životnost. Na druhou stranu přilnavost bohužel není úplně stoprocentní a při běhu po mokrém asfaltu nebo kočičích hlavách bota lehce podkluzuje.
Barva sice stále ještě neběhá, ale výrazným prvkem, který u tohoto modelu nemůžeme opomenout, je povedený design kombinující tlumenou fialovou s výraznou oranžovorůžovou barvou. Díky tomu bota zaujme už na první pohled. Výhodou je i možnost sladit boty s kraťasy a trikem ze stejné série.
Puma Ignite je jedna z nejpovedenějších silničních novinek letošního roku a na rozdíl od některých konkurenčních debutů je vyzrálou běžeckou botou vhodnou nejen pro jogging po parku, ale i výkonnostní trénink a vyšší kilometráž. Nejvíce bude vyhovovat zkušenějším běžcům jako pohodlná tempová bota a všem těm, kteří hledají univerzální silničku na běhy do dvaceti kilometrů a občasný závod.
Autor pracuje jako konzultant běžecké speciálky Triexpert.