• TEST: pro cvalíky i dálkoplaze, ASICS GEL-Nimbus 16

    Význam názvu značky ASICS i reference majitelů těchto bot ve mně před časem rozehrály zvědavou notu, jak se v těchto botách běhá. Do rukou se mi dostal model Nimbus 16 a já zjistila, že i pohodlí má více odstínů.

    Bohaté polstrování kolem zadní části chodidla nikde netlačí, nedře ani po mnoha uběhnutých kilometrech. | foto: Magdaléna Ondrášová, Rungo.cz

    Značku založil v roce 1949 Japonec Kihachiro Onitsuka a vetkl jí do názvu zkratku latinského rčení „Anima Sana in Corpore Sano“, v překladu to znamená „V zdravém těle zdravý duch“. Chtěl vyrábět boty, které umožní sportovcům, aby dosáhli svých cílů zdravým způsobem.

    ASICS GEL-Nimbus 16

    drop: 10 mm (pánský model) a 13 mm (dámský model)
    hmotnost: 320 g (pánská US 9) a 265 g (dámská US 7)
    určení: dlouhé běhy po silnici
    cena: 4390 korun

    klady

    • vysoké odpružení
    • naprosté pohodlí

    zápory

    • hmotnost 
    • cena

    Podešev

    Model GEL-Nimbus 16 je nejen určený, ale přímo jako stvořený pro dlouhé a hlavně pohodlné běhání. Kromě klasického tlumení pomocí pěny je v mezipodešvi gel, a to v nejvíce namáhaných oblastech došlapu a odrazu chodidla. Zajímavé je, že u ženských modelů je oblast paty podpořena dalšími třemi milimetry mezipodešve navíc, kvůli maximální ochraně achillovek. Rozdíl pata-špička je tak 10 milimetrů u mužů a 13 u žen.

    Podešev je širší a robustnější, než vídám u většiny značek, může tak vyhovovat běžcům se širším chodidlem. Její silnější vrstva umožňuje do hladkého silničního vzorku vkomponovat hlubší rýhy. Boty ač určené na asfalt, se poté chovají velmi dobře i v lehkém a vlhkém terénu. Domnívám se, že se budou dobře chovat i na ušlapaném sněhu, to jsem ale neměla možnost vyzkoušet. I u těchto bot však platí, že nic není dokonale univerzální. V hlubším blátě boty podklouznou, a i když nerovnosti povrchu krásně odtlumí, do těžkého terénu už nepatří.

    Detail podešve po téměř 100 kilometrech.

    Detail podešve po téměř 100 kilometrech.

    Svršek

    Mesh s velkými oky sice větrá dobře, ale svršek je tvořen z více vrstev a noha má tak tendence se potit.

    Bohaté polstrování paty a celé zadní části chodidla plus silný jazyk uloží vaše chodidlo do postýlky, ze které se mu nebude chtít vylézt ani po dvaceti kilometrech. Pohodlí si ale vybírá svou daň. Svršek boty je sice z „okatého“ meshe, i tak je v botě teplo. Doporučuji tedy kombinovat s tenkými ponožkami. V zimě to však může být výhodou.

    Fotogalerie

    Ochranné prvky jsou zcela v souladu se silniční obuví. V oblasti špice je lehké zpevnění. Pružný a pohodlný mesh, který obepíná nohu opravdu skvělým způsobem, je pak ve střední části zpěvněn pomocí ozdobných pruhů  a typických pruhů značky ASICS. Pata je usazena pevně pomocí plastového prvku.

    Jaké tedy jsou

    V kombinaci pohodlného polstrovaného až lehce elastického svršku s dokonale odpruženou, avšak stabilní až robustní podešví s hlubšími rýhami a nadstandardním rozdílem pata-špička 13 milimetrů, jsou špičkovou volbou pro dlouhý běh na silnici i šotolině. ASICS GEL-Nimbus 16 naplňují mé dětské představy o běhu po obláčku, přitom se v nich cítím jistě a stabilně. Jejich nevýhodou je váha, robustnost a cena. Nejsou to žádné mrštné laňky, poběží s vámi ale tak daleko, jak si jen bude vaše srdce přát.

    Zkušenosti redaktora Marka Odstrčilíka

    Hodí se především na dlouhé pomalé běhy.

    Věčná lábuž. Tak takhle si ji představuju. Když jsem do těchto bot vklouznul, na mém obličeji se zjevil připitoměle spokojený výraz. "To není možné, jak může být bota na běhání na noze tak příjemná? Jsem zvědavý, jaké to bude, až se pustím směrem vpřed," vyjelo ze mě. Připadal jsem si jako když by se moje nohy vnořily do želé. Ten gel je úžasný. Mimo to mě udivilo, jak je bota i ve velikosti 13,5 lehká.

    Hned během prvního výběhu bylo jasné, že ASICS GEL-Nimbus 16 nejsou žádní  sprinteři, vlastně mi přišlo, že když se o zrychlení pokusíte, dají vám jasně na vědomí svoji nelibost. Na kvapík prostě zapomeňte. Užijete si ale neuvěřitelného pohodlí, a to především na  dlouhé vzdálenosti. O nohu je postaráno dokonale, prostoru je hodně, tkaničky se nerozvazují. Co se týká svršku bot, velmi dobře se čistí, špína se do boty nezakousává.

    Měl jsem pocit, že těmhle botám je celkem jedno, kde běžíte. Asfalt,  zpevněné cesty i o něco horší a náročnější terén - tam všude vás podrží.  Podrážka nijak výrazně neklouže, noha se v botě nikam nešoupe, takže ti, co polykají opravdu hodně kilometrů, nebo ti, jejichž váha je na hodnotách vyšších, než by měla být, zaplesají. Za celou dobu testování jsem neměl žádné otlačeniny, puchýře nebo něco podobného. Na boty jsem si tak zvyknul, že si je dokážu představit i na běžné volnočasové nošení.

    Pojďte se připojit a diskutovat také za námi na Facebook!



    • tisknout
    • sdílet
    • máte tip?


    TEST: pro cvalíky i dálkoplaze, ASICS GEL-Nimbus 16

    J13o59s11e50f
    S21o45j57k51a
    Mám Nimbus 10 už skoro 5 let. Zvládl jsem s nimi 2 maratony a celkem asi 2500 km. Jsou už docela obouchané, ale pořád...
    T82o94m28á77š
    H11o24r21a
    Tak ony modely Nimbus a Cumulus jsou hlavně objemovky, a tam se nepochybně vyplatí, mě Cumulusy vydrží obvykle také...
    J29o66s80e98f
    V81a98l81a
    jako opravdu rekreacni bezec pouzivam Cumulus 13 za smesnou cenu okolo 70 eur. Nicmene co se tyce vzoru Kayano, tak 1....
    M63i86c78h70a84l
    Z34o52u43b74e91k
    .....kdo neběhá v Mizunech...neběhá -----------ani černoši    ...... ale vážně, koukal jsem po těchto Asicsech a...

    V diskusi je 10 příspěvků, poslední příspěvek 15. 10. 2014, 13:35



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.