• Časté výrony kotníku? Jak „neztratit“ svaly při běhu? Co s bolestí beder?

    Další várka vašich dotazů se týká výronů kotníku, bolestí zad i toho, jak běhat, ale neztrácet svalovou hmotu.

    S kotníkem mívají běžci problémy. | foto: Profimedia.cz

    Jak na časté výrony kotníku

    Dotaz: Trpím poměrně častými výrony v kotníku. Doporučil byste mi běžecké boty s fixovaným kotníkem, nebo bandáž? Nebo byste mi doporučil raději zapomenout na běh a dát se třeba na cyklistiku? Standa

    Odpověď: Ahoj, to bych ti rozhodně nedoporučil. Naopak, než si kotník něčím podpírat a zpevňovat výztuhami (čímž oslabené partie ještě víc vypojíš z funkce a ještě víc se oslabí), je lepší ho posílit. To jde mnoha způsoby. Běh po špičce, běžecká ABC, skákání přes švihadlo a hlavně balanční pomůcky. Zatím, než si ho napravíš, běhej po rovném povrchu, abys ho mezitím nepodrvrtnul znovu. Myslím, že bys kotníky mohl dokázat zpevnit velmi rychle.

    Poradna

    Honza Jakubíček

    Ptejte se na vše, co vás kolem běhání zajímá, Honza Jakubíček se vám pokusí odpovědět. Byl reprezentantem ČR v moderním pětiboji, teď se věnuje dlouhému triatlonu - Ironmanu. V současné době je také jedním z hlavních trenérů Nike a potkat se s ním můžete na společných trénincích, které najdete zde.

    Jak běhat a nepálit svalovou hmotu

    Dotaz: Dobrý den, rád bych se zeptal, jak skloubit běh s posilováním. Chodím třikrát týdně do posilovny, ale běh mám taky rád, vyjde mi to zhruba dvakrát týdně. Jak běhat, na jaké TF, jak dlouho atd., abych nepálil svalovou hmotu a posilování nepřišlo vniveč? Děkuji, Dan (otázka upravena poradcem)

    Odpověď: Ahoj, Dane, pokud děláš jakýkoli vytrvalostní sport, takovou svalovou hmotu, jakou máš z posilovny, si tělo nebude chtít držet a bude se ji snažit odbourat. Pokud ale neběháš tréninky delší než hodinu, moc bych se toho nebál. Máš v zásadě dvě možnosti, buď běhat cca do hodiny zcela volně, aby se pálil především tuk, anebo kratší velmi rychlé intervaly, kdy se pálí především cukry. Tepovky ti ale nepovím, ty jsou hodně individuální. Můžeš si je spočítat sám, podle schémat která najdeš všude na internetu.

    Jsem vysoký a bolí mne bedra

    Dotaz: Dobrý den, běhám asi čtyři měsíce a víc a víc mě bolí záda (bederní páteř), předtím jsem u jiných sportů takový problém neměl, ale měřím 193 cm a vážím 98 kg, takže tělo asi trpí. Jsou nějaké cviky speciálně na záda, kterými by člověk měl běh prokládat, je případně jiná rada nad zlato? Děkuji, Petr (otázka upravena poradcem)

    Odpověď: Ahoj, Petře, s tvojí výškou bude určitě potřeba posilovat střed těla, zejména břišní svaly a hluboké stabilizační svaly okolo páteře. Ideální jsou balanční cviky s vlastním tělem nebo TRX, bossu a podobnými pomůckami. Případně si zajdi na jógu, pilates nebo podobné lekce, jsou na to výborné. Tam se naučíš dostatečnou zásobu cvičení a jak je správně provádět.

    Diskutujeme také na Facebooku Rungo.cz!

    Autor:


    • tisknout
    • sdílet
    • máte tip?


    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.