Fáze 1.
Vídáte je všude. V parku, když si krátíte cestu domů, vykukují na vás z novin, které si pročítáte u odpolední kávy se zákuskem (se šlehačkou, samozřejmě). Běhají Vám dokonce pod okny, i když zaléváte květiny nebo vyhlížíte návštěvu. Běžci, nový druh homo sapiens sapiens v propoceném tričku. Nic pro vás.
Fáze 2.
Okolo manžela se začala motat neznámá divoženka. Je mladší, má delší vlasy, pevnější postavu. Běhá.
Jak viděly autorku ony „modré víly“... |
Fáze 3.
Ve sportu mají slevy na boty. Koupíte je a hrdě vystavíte vedle "Laboutinek". Nasadíte dietu.
Fáze 4.
Po dvou dnech hladomoru oprašujete boty, s větrníkem v ruce. Kolegové z práce se chlubí členstvím v běžecké lize.
Fáze 5.
Manžel se vrací domů později než obvykle. Slzy zapijete vínem a přihlásíte se na svojí první pětku. Adidas Běh pro ženy 5 km.
Fáze 6.
Stojíte v davu neznámých ženských tváří, pár metrů před startovní čárou.
"Určitě alespoň párkrát trénovaly." (Vy ani jednou). "Mám vůbec správný boty?" "Hlavně nebejt poslední, hlavně nebejt poslední!"
Běžíte. Druhý kilometr, přichází krize. Nejrychlejší už jsou v cíli, vy s jazykem na vestě a za vámi andělé, modré víly, ženy z adidas Women's Challenge. Hnací motor, podpora, voda. "Jsou vůbec reálné? Jestli ano, děkuji Vám! Pokud ne, maminko, vzpomínej na mě v dobrém."
Cíl zdolán. Plíce zůstaly někde za Štefánikovým mostem, srdce emigrovalo na západ. Už nikdy víc!
Fáze 7.
Prší, běžíte svou trasu. Sousedka sundavá ze šňůry prádlo, při pohledu na Vás se jí krabatí čelo. Vy běžíte dál.