• Zařiďte si domácí posilovnu: tipy na skladné pomůcky za pár korun

    Podzim už se dostavil se vším všudy. Dny se stále zkracují a venku je pořádně sychravo. Není tak divu, že řada z nás po příchodu z práce nemá na trénink ani pomyšlení. Sportovat se však dá i z pohodlí domova. Inspirujte se našimi tipy na cvičební pomůcky, díky nimž procvičíte celé tělo a vaše peněženka nezapláče.

    Znáte balanční čočku nebo overball? | foto: Marie Sehnálková, Rungo.cz

    Cenado 100 Kč

    Odporová guma (mini band)

    Tak zvaný mini band není nic jiného než obyčejný gumový pás, který má spojené konce tak, aby tvořil kruh. Charakteristickou vlastností této pomůcky je elasticita. Čím více budete gumu natahovat, tím větší bude klást odpor. Nenechte se však zmást, ačkoliv tato pomůcka funguje na úplně prostém principu, má velmi široké uplatnění. Odpor při natahování vám nahradí zátěž, čímž se z relativně snadného pohybu může stát efektivní cvik na posílení horní i dolní poloviny těla.

    Na trhu jsou k dostání gumy s různou tuhostí. Pokud si nejste jisti výběrem, můžete sáhnout po setu, který zpravidla obsahuje tři kusy s různým odporem. Cviky můžete ztížit tím, že budete cvičit naráz se dvěma gumičkami. Měkké gumy můžete využít také jako pomůcku při protahování.

    Cenado 150 Kč

    Overball

    Overball je malý měkký míček o průměru zhruba 25 centimetrů, který můžete libovolně nafukovat. Čím více je v balonu vzduchu, tím jsou cviky s ním obtížnější. Z tohoto důvodu řada lidí k posilování využívá overball, který je nafouklý jen z poloviny. Své uplatnění má zejména jako nestabilní plocha, díky které můžeme posílit střed těla. Pevný střed je klíčem k zlepšení flexibility, síly i vytrvalosti a je základem pro správné provedení většiny cviků s vlastní vahou.

    Pokud patříte mezi ty, kteří mají sedavé zaměstnání, zajisté oceníte míček také jako rehabilitační pomůcku, kterou můžete používat klidně i v zaměstnání. Nafoukněte overball zhruba na 90 procent jeho kapacity a zkuste ho při sezení vložit do prostoru mezi lopatkami a opěradlem židle. Balon pomůže udržet vaše záda rovná, čímž můžete předejít nepříjemné bolesti.

    Cenado 200 Kč

    Balanční podložka

    Snad téměř každý, kdo někdy zavítal do posilovny, zná nafukovací kopuli, které se říká bosu. Ač má tato cvičební pomůcka řadu využití, její nevýhodou je poměrně vysoká cena a také rozměry, které nepřejí menším interiérům. Vhodnou alternativou, která umožňuje cvičení řady prvků, pro které potřebujete bosu, je balanční podložka, kvůli svému tvaru někdy nazývaná také čočka.

    Zkuste na podložce například stát na jedné noze nebo dřepovat. Uvidíte, že i tyto zdánlivě jednoduché cviky balanční pomůcka povýší na efektivní prvky pro rozvoj rovnováhy a budování silného tělesného jádra. Stejně jako overball může i čočka sloužit jako rehabilitační pomůcka využitelná při sedavém zaměstnání. Pravidelné sezení na podložce totiž podporuje správné držení těla.

    CenaDo 250 Kč

    Pilates kruh

    Pilates kruh je pružná obruč o průměru zhruba 40 centimetrů. Nebýt dvou rukojetí, které se nacházejí po jejím obvodu, možná by mnohým připomínala volant. Je vyrobena z pružného materiálu, který při stisknutí klade odpor. Na rozdíl od gumiček si však kruh stále drží svůj tvar. Stlačováním proti odporu můžete posílit například obávanou oblast vnitřních stehen nebo paže. Své uplatnění najde také při cvičení břicha nebo zádových svalů.

    CenaDo 300 Kč

    Roller

    Někteří možná znají velký pěnový válec, který se používá jako pomůcka pro rehabilitaci i posilování. Obě funkce však plní i tento jeho malý kolega. Jeho výhodou oproti klasickému válci je větší skladnost a nižší pořizovací cena. Válec je skvělým pomocníkem především při posilování s vahou vlastního těla. Zapřete se rukama o válec a zkuste kliky nebo plank, uvidíte, že budete muset vyvinout daleko větší úsilí než obvykle.

    Své využití má také jako rehabilitační pomůcka, která pomáhá při ztuhlých svalech, které trápí nejednoho běžce. Lehněte si na válec a jednoduše se válejte po místě, které potřebujete uvolnit nebo prohřát. Zaměřit se můžete na dolní i horní končetiny, záda, krk nebo hrudník. Roller se dá použít prakticky na cokoliv.

    • tisknout
    • sdílet
    • máte tip?
    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.