• Diskuse k článku

    Vložit příspěvek bez přihlášení
    Vložit příspěvek bez přihlášení
    Pro uveřejnění příspěvku musíte zadat skutečné jméno a příjmení a funkční mail. Příspěvek uveřejníme po schválení administrátorem. Odesláním příspěvku nevzniká nárok na jeho publikování.


    Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
    Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

    Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

    Zobrazit příspěvky: Doporučované
    Čekáme na více doporučených příspěvků
    Všechny podle vláken Všechny podle času

    E47r22i83k 22M15i91k54e58s79k28a 2144401845231

    Vítek vzal začátky na kolečkových lyžích docela punkově. Moc bych nečekal, že to někdo bude zkoušet bez hrotů na kolečkové lyže a ještě chtít na classic lyžích bruslit. Pro všechny co článek četli - není to tak hrozné, jak by to mohlo vypadat. Na kolečkové lyže se dělají aspoň 3 tvrdosti koleček - pomalá, střední, rychlá. Pomalá jsou pomalá a jde na nich celkem pěkně plužit. Časem na kolečkových lyžích sjedete i sjezdy, kde byste si na kole cestou do kopce mákli. Klasické jsou spíš na soupaž a mírné kopce, prudší kopce jezdím stříďákem, i když mi to moc nejde a tady vidím docela velký rozdíl oproti zimě. Moc si nedokážu představit jezdit běžně na rovině stříďákem. Bruslit na nich sice jde, jsou stabilnější oproti skate lyžím, akorát se hrozně nadřete, pojedete pomalu, bude se vám špatně odrážet a pokud nemáte boty na bruslení, tak asi budete i lyžemi škrtat o asfalt. Jednou jsem tak musel jet, když jsem zlomil hůl a bylo to hrozný. Kolečkové lyže na klasiku mají i různé velikosti a šíře koleček a také různé délky a materiál nosníku (šasi). Některé typy lyží imitují lyžování lépe, některé typy hůře. Šasi je buď hliníkové (obvykle vyšší stabilita) nebo kompozitové (vyšší pohodlí). Menší širší kolečka udělají stabilnější lyže. Celkový dojem z lyží samozřejmě ovlivňuje i návrh firmy - oblíbené jsou třeba Swenor, Swix, z levnější varianty např. české Drlik. Skate lyže mají užší kolečka - aby se šlo lépe odrazit, také lze vybrat z několika tvrdostí koleček. Viděl jsem rozměry koleček 80x29mm a 100x24mm. Jízda na těchto lyžích je trochu méně stabilní než u lyží na klasiku, lyže jsou rychlejší a pokud má silnice sklon ke krajnici, budete se asi občas překlápět. Určitě doporučuji používat boty na bruslení, vyhnete se škrtání lyží o asfalt při odrazu. Určitě doporučuji koupit si letní hroty a pravidelně je brousit diamantovým pilníkem, jinak vám budou hole klouzat. Trochu jiná je i technika odpichování, kdy je potřeba mít hole více kolmo k zemi a odpichovat krátce silově.

    0/0
    doporučit
    7.11.2018 21:26

    František Ryšánek

    Skike umí i bezvadně brzdit a má větší kolečka, snese trochu horší asfalt. Ano mírný táhlý dokopec je ideální terén. Chce to udržovanou zapomenutou asfaltku na venkově nebo cyklostezku ve všední den, nebo třeba slepou ulici někde v průmyslové zóně, nejlíp se zákazem vjezdu pro cizí. Ten pohyb je příjemný - oproti běhu tolik nevystřelí tepová frekvence, není problém turisticky drandit několik hodin v kuse. Oproti běhu i kolu tolik netrpí otřesy křížová oblast páteře, naopak se kyčle a páteř rovnoměrně rozpohybují. Pokud pořádně zapojíte ruce, je to výborné vytrvalostní cvičení na horní část trupu a na páteř mezi lopatkami. Velmi doporučuji jako kompenzační sport k sedavému zaměstnání při bolavých zádech.

    0/0
    doporučit
    4.11.2018 23:16

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.