• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Nemáte rádi gely? vyzkoušejte „ionťák“ naládovaný energií

    Doplňovat energii během dlouhého závodu je alfou i omegou kvalitního výkonu. Většina běžců pro tyto účely používá energetické gely. Ne každému však vyhovují. Švédský ionťák Maurten by mohl představovat řešení.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    V67o98j39t92ě47c19h 46K91l38i34m56e15š 5173149279354

    Maurten není nic převratného, maltodextrin se solí... Osobně používám WeFood a nemůžu si stěžovat... nepoužívají maltodextrin ale palatinosu a celkově mají mnohem komplexnější složení...

    0/0
    16.10.2018 11:02

    M36a53g74d75a86l98e29n59a 70H89r19o54n56o61v77s57k39á 3900172934499

    Jaképak komplexnější? Jak říká jeden náš špičkový trenér - cpát do ionťáku něco jiného než cukr a maltodextrin (pokud jde o sacharidy) je vyhazování peněz.

    0/0
    16.10.2018 12:14

    V57o39j73t35ě84c26h 18K24l54i94m19e10š 5553499409254

    Jaképak ionty jsou v cukru? :-) Iontový nápoj už podle názvu musí obsahovat ionty (sodík, draslík, mangesium atd.....). To by mě zajímalo, který špičkový trenér poradí jako "ionťák" vodu s cukrem ;-D;-D. Pro příště si alespoň přečtěte co je to maltodextrin/palatinóza nebo iontový nápoj. ;-)

    0/0
    16.10.2018 14:57

    M18a73g67d78a79l32e57n98a 90H44r76o55n97o74v26s96k33á 3850772244119

    A vy číst umíte? Pro koho jsem tam tu závorku "(pokud jde o sacharidy)" asi psala? Jak vidno, i to je vám málo. Mimochodem, do svého ionťáku si dávám jako základ maltodextrin DE 15 (palatinoza mi leží ve skříni) + základní elektrolyty (Na, K, Mg, Ca), občas zkombinuju s medem nebo ovocnou šťávou, t ymám ale většinou separé.

    0/0
    16.10.2018 16:52

    M49a11g82d21a45l25e94n98a 54H10r21o46n42o31v27s48k25á 3690352814739

    Nějak se mi to nezdálo, takže jsem se koukla, co to vlastně "sypu":-) Maltodextrin DE 6 z voskové kukuřice.

    0/0
    16.10.2018 23:21

    V43o50j49t62ě25c78h 77K22l76i69m70e26š 5233679719844

    Když napíši, že produkt A je nesmysl, protože je to prakticky maltodextrin se solí (je mi jasné, že je to reklama...) a já používám výrobek B, protože je komplexnější. Proč tedy reagujete :"jaképak komplexnější?" I ionťák co si děláte sama je komplexnější, než tady ta "novinka". Ještě se zeptám z vlastního zájmu. Proč používáte maltodextrin místo palatinosy? Když si děláte ionťák sama, řešíte osmolalitu?

    0/0
    17.10.2018 23:00

    M67a43g17d62a10l46e43n64a 18H65r53o98n58o17v26s52k42á 3360162604429

    V duchu toho prohlášení (z knihy Výživa sportovců a sportovní výkon (Vilikus a kol.) jsem naznačila, že ionťák nemusí být nic složitého. Až teď jsem se koukla na ten Maurten, fakt tam je jen sacharid a sůl. To vlastně není ionťák, jak píšete. Ale je to jen slovíčkaření. I v tom Vilikusovi je uvedeno, že hořčík v závodě není žádoucí, protože utlumuje. A to ho do sebe, hlavně na kole, kvůli křečím, cpe každý druhý, donedávna i já. V létě jsem udělala zkušenost, že důležitější je sůl, sodík.

    Toho maltodextrinu míchám 50 g na 450 ml, tedy 1:9. Jiných cukrů dávám 30-35 g na 500 ml celkem. U toho DE 6 mi vyhovuje, že ho lze namíchat víc a není sladký, po delší době mám sladkého dost. Použila jsem ho zatím jen teď v létě, abych měla v těch vedrech tekutiny a energii zároveň (+ naředěné ovocné kapsičky, med) na dlouhé běhy. A stejně ten cukr se solí bude dostačující:-) 30-40 g do půllitru vám při popíjení glykemii nerozhodí, pracující tělo "žere" cukr jinak než v klidu.

    0/0
    18.10.2018 16:30

    V58o30j45t26ě86c76h 40K50l30i28m62e54š 5623579359274

    Je to hodně individuální, pokud vám to vyhovuje tak super. Na maltodextrin jsem narážel zejména kvůli narušení rovnováhy bakterií v trávicím traktu. Poslední dobou se setkávám čím dál více se sportovci, kteří na klasickém cukru jet nemůžou a naopak je to unavuje. Osobně volím amina s palatinosou a solí a nemůžu si to vynachválit.

    0/0
    18.10.2018 16:52

    M29a73g95d16a84l53e59n35a 78H63r68o53n27o82v86s61k21á 3510192234709

    Abych nezapomněla, proti palatinóze nic nemám, jen myslím, že mě trochu prohání, ale to může být kombinací dalších faktorů. Ještě to ověřím, příští rok.

    0/0
    18.10.2018 17:16

    D45e22n69i13s 24H86u47m89l 4532945595896

    Nejlepší ionťák je pivo

    +1/−1
    16.10.2018 9:02

    J35a23n 62K19o53p57p 1145699204

    to je sice pravda, ale az po vykonu... kdyz si das pivo treba behem svihu, tak si stezknou nohy strasnym zpusobem.

    +2/0
    16.10.2018 14:44

    M46a33g17d85a32l46e40n11a 42H20r48o22n56o82v60s36k12á 3700652214459

    Není to pravda a je to už dlouho prokázané. Pivo jako zdroj energie a tekutin až po výkonu, to ano. Ale nealko;-)

    0/0
    16.10.2018 16:54

    I34v68o 19J63a91n69o34v51s66k93ý 6140525594972

    Dejte si lák od okurek.

    +1/0
    16.10.2018 0:55

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.