• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Deset tisíc kroků denně je zbytečných, stačí tři tisíce svižnou chůzí

    Stačí pár minut chůze ve vysoké aktivitě denně a uděláte tím pro své zdraví více, než když nachodíte mnoho kilometrů volným tempem. Přinášíme další várku novinek a zajímavostí ze světa. Jsou mezi nimi i informace o nejmrazivějším závodě na světě a organizaci, která pomáhá díky starým běžeckým botám.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    P83ř52e19m66e53k 25H42o35m97o26l81a 5808855415316

    A můžu chodit i když jsem nikdy neměl ten nesmysl na ruce, který mi to má měřit? ;-D

    +1/0
    2.4.2018 19:55
    Foto

    M74i49l70a91n 55S13v64o61b84o19d77a 5486758223

    Kolik kroků nachodím nepočítám, ale snažím se chodit. Vystoupím vždy o zastávku tramvaje dřív a zbytek domů dojdu. Také chodím denně 299 schodů.:-)

    0/0
    22.3.2018 14:12

    L98i38b78o16r 87F39i73e78d64l24e61r 6249917639890

    ja mám 2500 kroků do práce ve vysokém tempu, min 5000 v práci v tempu pomalém a z práce dalších 2500 kroků v tempu normálním.. a to se ani nesnažím.. a cítím se dobře :)

    0/0
    18.3.2018 16:58

    L67u71k55á84š 45M69a54r44e26d95a 6181794877578

    "Stačí pár minut chůze ve vysoké aktivitě"

    To je vyraz.

    Par minut chuze ve vysoke aktivite serveru idnes? Takze kolem 18:00 - 20:00 ?

    Nebo mam chodit a u toho byt pracovne aktivni?

    Nebo vysoce aktivne kmitat prstama?

    +2/0
    7.3.2018 10:38

    M80i43c47h93a59l 84J26a53r12o79š 7534900112705

    Mě zaujalo spíš "je mnohem zdravý prospěšnější ".

    +1/0
    11.3.2018 14:01

    J15o76s93e87f 71P97o94l50í15v91k89a 1762397826439

    Oni to špatně přepsali z odborné literatury. Tam bylo původně: "Pro ovlivnění zdraví stačí pár minut chůze ve vysoké radioaktivitě." ;-);-D

    0/0
    11.3.2018 20:31

    M89a90r30i92á89n 17B42e27d76n97á13r14i51k 9281531150918

    Tak těch 10 tis a ani 3 tis. kroků nejsou nic platné.

    1) každý má jiný metabolismus

    2) metabolismus mění svůj výkon dle potřeby, tedy na jeho rozběhnutí je potřeba určitá intenzita aktivity a jde spíše o kombinaci několika veličit a jejich poměr atd.

    3) poštovní doručovatelky udělají denně 20 Km v průmeru a i přesto jsou některé obézní, chodí rychle, na poště pobíhají při třídění zásilek a i do schodů a mimo opotřebených kloubů a oteklých kotníků z nich sportovkyně nejsou. Mají jenom výdrž :-/takže teorie a praxe si jako vždy protiřečí. Mám ověřeno na sobě.

    +1/−1
    23.2.2018 10:43

    F77r53a73n20t28i24š91e25k 59V85á92c42l11a68v18í85č69e67k 4895613701174

    A co bys teda doporučil?

    0/0
    24.2.2018 18:35

    F79r97a43n75t21a 73N93o89v98á85k 4486844831619

    Nepřežírat se.

    +5/0
    3.3.2018 13:03

    L39u68k78á71š 16M11a74r57e56d34a 6431954447958

    1) Netusite co je to metabolismus - dovzdelejte se, ale nehledejte relevantni informace na kachnadnes.cz ale v nejakych vedectejsich materialech.

    2) Je to o schopnosti travit-efektivne zpracovat vas denni prijem a k tomu udelat relevantni vydej, kdyz toto bude v rovnovaze, bude i vase telo v rovnovaze.

    3) Telo neni tupy organizmus, ktery by se dle ruznych doporuceni odborniku a doktoru mel rozpadnout tak prvni tyden zivota, ale kdyz budete vykonavat tu samou aktivitu, tak se ji telo, aniz byste si to uvedomil nauci zvladat vice efektivne.

    Treba z me zkusenosti a z meho "vyzkumu" 6x tydne hodina na pase pri 7km/h a 15% sklonu, jsem prvni tyden byl na prumernem tepu 150bpm, po 4 tydnech jsem na prumernem 135Bpm, tedy o cca 10% min. To znamena o cca 10% mene spalene energie. (Vaha vicemene porad stejna).

    Takze s porad stejnou fyzickou aktivitou, je i tak potreba snizovat prijem, pro zachovani vasi postavy. (Mam take podezreni, ze telo s pribyvajicim vekem, je schopne lepe efektivne zpracovavat prijimane nutricienty, tedy ze stejne porce dokazete zuzitkovat vice energie, ruzne zdroje udavaji ze traveni potravin je cca 10% z kalorickeho prijmu, tak si myslim, ze toto procento s pribivajicim vekem klesa)

    0/0
    7.3.2018 11:05

    J64a57n 84V24a40j17č45n93e22r 7840483798518

    tři tisíce kroků je něco přes dva kilometry. jelikož cesta z práce a zpět mi vyjde téměř na pět a jen v práci nalítám další minimálně dva, znamená to, že bych měl radší jezdit autem?

    +1/0
    21.2.2018 22:25

    F64r95a93n55t62a 82N34o34v40á97k 4216884631169

    Určitě ne.

    0/0
    3.3.2018 13:06

    P14e49t86r 51K76a76ň59o92v43s38k62ý 1694532537939

    Chtěl jsem si prohlédnout ten dokument, ale píše mi to "BBC iPlayer only works in the UK. Sorry, it’s due to rights issues." Ale i tak, není někde přepis? Podle jakých parametrů byl přínos vlastně vyhodnocován?

    0/0
    16.2.2018 11:13

    N74i65n86a 67P30o33k91o59r40n87á 1432605701399

    Tady je článek: www.bbc.com

    +1/0
    16.2.2018 12:25

    J26u86r13č50a 52S38t88a71n96i95s12l73a15v 9129598268987

    Osobně mám na těch 10000 kroků podobný názor a veškeré ty denní měřiče aktivity považuji za zbytečnost a spíše marketingovou záležitost. Nemám nic proti těm krokům v případě souvislé trvalé chůze, prostě dlouhá procházka je fajn, ale tyto přístroje vám změří každý krok když se zvednete v práci od počítače na záchod nebo k automatu pro další kávu, a takové chození nebude mít valný význam pro hubnutí či posilování srdce jak se nám to snaží výrobci namluvit. Tyto fitness náramky se ale výborně hodí jako alibi pro lidi, kteří se jinak hýbat nechtějí, k tomu aby je to posílilo k jejich názoru, že je to stejně zbytečné a ani běhání nic (jejich tloušťku) neřeší, protože náramek nevyřeší nadváhu.

    +3/−19
    16.2.2018 6:12

    P22e80t79r 46K33a54ň11o95v84s80k56ý 1374212887439

    Tak docela nesouhlasím, právě ty kroky v průběhu dne mají velký význam, hlavně u lidí se sedavým zamestnáním, byť ne pro hubnutí či posilování srdce. Velmi se doporučuje jako prevence nejrůznějších chorob pravidelně vstát, udělat pár kroků apod a pokud k tomu někoho motivuje i fittnes náramek, je to dobře.

    +22/0
    16.2.2018 10:16
    Foto

    V97l32a13d21a 75V66a12n11e64k 9843926894708

    Fitness náramek nejenom měří kroky,ale i monitoruje spánek, srdeční tep, má notifikace z mobilu se kterým komunikuje.. a vytváří statistiky.. denní, týdenní, měsíční.. mimo toho , že funguje jako hodinky..;-)R^

    +5/0
    17.2.2018 17:02
    Foto

    E27m58r86i56c79h 70S43o48n89n59e79k 7635584492564

    Ty rádoby krokoměry ve skutečnosti měří úplné nesmysly, které možná o tom, že dělá něco pro své zdraví, přesvědčí jen toho, kdo s pohybem nemá žádnou zkušenost, a tak těm zaznamenaným údajům věří.

    V posledních několika týdnech jsem vyzkoušel 4 různé druhy, ale alespoň přibližně správné hodnoty neposkytuje ani jeden z nich. Pokud přístroj ukáže po projití stejného úseku jednou 390 a podruhé 520 metů, jindy na jiném úseku 900 a 1900 metrů, je každému jasné, že tady něco nehraje.

    Nejlepší krokoměr, který jsem kdy měl možnost zkoušet, byl mechanický, vyráběný ve druhé polovině osmdesátých let. Pravda, měřil jenom kroky a po nastavení správné délky kroku ušlou nebo uběhnutou vzdálenost a nedělal žádné statistiky, ale ty dnešní elektronické "vychytávky" sice zpracují přesné statistiky všeho možného, ale na základě naprosto nesmyslně naměřených vstupních údajů.

    +4/−11
    22.2.2018 12:48

    J52a17r24o69s84l23a40v 16M79i55n14á33ř 4553781783808

    Chcete-li exaktně porovnávat, neměřte metry, ale počty kroků naměřených jednotlivými krokoměry a současně si počet kroků při chůzi počítejte. Ostatně je to KROKOMĚR. Vzdálenost v metrech je pouze přepočet dle odhadnuté délky kroku, ale skutečnou délku kroku máte +/- různou v souvislosti s únavou či spěchem nebo aktuální chutí šlapat.

    0/0
    18.3.2018 8:57

    J47a60n 21B34á66r32t69a 3790406278

    Nesouhlas.

    Ano je jistá odchylka mezi různými krokoměry, náramky atd. a žádný není úplně přesný. Ale jsou to odchylky velmi malé. Cca 200 kroků z 10000. Chce to jediné. Použít všechny krokoměry najednou a mít je pokud možno na stejném místě. Nikoliv každý den jiný a jinde. I na stejné trase můžete udělat každý den jiný počet kroků.

    Divit se odchylce v metrech je už úplně mimo. Je to pouhý přepočet z počtu kroků podle toho jak dlouhý krok máte nastavený. Ale kroky neděláte nikdy zcela stejné. Někdy je více kratších, jindý méně delších. Typicky děláte jiné kroky na schodech a jiné při rychlé chůzi po rovině, jiné zase při pomalejší chůzi atd. Pokud chcete vzdálenost v metrech, jedině pomocí GPS a to jedině venku. Tam se pak vejdete do přesnosti pár desítek metrů za celý den.

    Sám jsem si dost dlouho hrál s nastavením. Zvolil jsem trasu, kde jsou schody, rovina, cesta z opce a cesta do kopce a tu jsem změřil pomocí gps a zkontroloval podle mapy. Tím jsem získal délku trasy a podle ní nastavil průměrnou délku kroku. Několik dni jsem na téže trase ještě dolaďoval a nakonec se mi podařilo nastavení, které je téměř přesné. Ale ne zcela přesné. Na 24 km trase se odchylka pohybuje +- 1200 metrů. Za určitých okolností to může být i více. Ale čekat větší přesnost při tomto způsobu měření prostě nelze.

    +1/0
    21.3.2018 21:07

    J98a59r41o53s41l21a18v 61J54i21r77á78k 4309840134283

    pane, smekam pred vami, jakou jste si s tim dal praci a pritom takova blbost :-) jak uz vam psal kolega, pokud chcete merit kroky, pouzijte krokomer, pokud chcete merit metry, pouzijte zarizeni s gps, to je cele kouzlo ;-D

    +1/0
    26.3.2018 8:19

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.