• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Hubnout nemusíte jen při nízké intenzitě. Vyzkoušejte HIIT

    Do nového roku tradičně vstoupila řada z nás s předsevzetím shodit nějaké to kilo. Kromě úpravy jídelníčku k tomu má napomoci také pohyb v nízké intenzitě. Přečtěte si, jak upravit svůj trénink, pokud toužíte zhubnout, ale nejste příznivcem pomalého běhu.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    J52a10n 93P71r18i66b84y58l 5790755637387

    Sakra to j ale hezkej zadek :)

    +4/0
    30.1.2018 9:22

    D28u70š22a10n 16V50e22s65e91l92ý 8342145465488

    človek si ide krk vykrutiť, ked stretne bežkyne s pekne vyšportovanym zadkom.

    0/0
    31.1.2018 8:15

    M55a40g33d21a35l63e93n49a 39H43r42o33n98o39v87s24k64á 3250122104259

    Lze poměrně snadno dokázat, že to pro spalování tuku efektivnejší než dlouhodobá zátěž těsně pod aerobnim pásmem není. A to vzhledem k více aspektům.

    0/0
    29.1.2018 16:14

    R87o41m54a23n 86Č38e40r33n21ý 5760814454545

    Prosím, udělejte to. Dost by mě to zajímalo.

    +1/0
    29.1.2018 19:13

    M71a45g29d45a43l39e38n87a 81H96r44o90n47o21v49s14k60á 3790902584209

    Odkud začít... Z voleje: začnu tím, a článek v článku to je také, že to není pro každého, ale spíše pro zkušenější cvičence/sportovce. První minus, tyhle články jsou cílené na běžnou populaci. Málo trénovaný člověk nezvládne tak vysokou intenzitu jak fyzicky, tak technicky. Zavádějící časy - pan Minerva mluví o 20-30 minutách, nicméně redakční tabulka zahrnuje zahřátí, strečink, závěrečné uvolnění. Já uvažuji běh - na aerobní trénink můžete vyrazit po krátkém protažení téměř hned, na sprinty se bezpodmínečně musíte zahřát a rozběhat - to zabere min. 15 minut. Výklus je dalších ca 10 minut. A rázem jsem na 45-55 minutách. Odpočinek - po "sprintu" - a sprintovat se musí, jinak se na 90 % max. TF prostě nedostanete, je na solidní zopakování třeba relativně dost odpočívat 3-5 minut. Buď jen tak poskakujete nebo běžíte někde v regeneračním tempu, aby se tělo připravilo na další interval a neunavovalo se dá. Za 20-30minut stihnete takových intervalů 5-6. Pro průměrného hobby běžce víc než dost. A CO SPÁLÍTE? Hlavně cukry, ne tuky. Proč se jasně neřekne, že tuky při aerobní zátěži pálíte přímo, kdežto při anaerobní ne? Pálení tuků po zátěži je nedokázané tvrzení. Tělo potřebuje zregenerovat a na "opravu" poškození spotřebuje více energie než bez ní. Ale že musí být zrovna z tuků, se tvrdí kde? A i jednoduchá kalorimetrie vyjde hůře - za hodinu souvislého běhu na 65 % TF max. spálíte více energie celkové i té z tuků než při 50 minutách HIITu se vším všudy. Navíc HIIT si můžete dovolit tak 2x týdně, hodinovku v základní vytrvalosti klidně denně. HIIT, respektive velmi intenzivní hluboké dýchání, které nosem neudýcháte (a ještě to musíte trochu umět) není moc vhodné v zimě kvůli průduškám... Po HIITu, souvisí s primárním zdrojem energie, budete mít hlad a chuť na sladké, hm..., nic moc pro někoho, kdo chce zhubnout. HIIT málokomu bude vyhovovat ráno, ale spousta lidí sportuje ráno, protože jindy nemá čas...

    +3/0
    29.1.2018 22:28

    M25a17g21d44a53l27e48n76a 92H24r95o89n68o10v98s42k67á 3790212614149

    Pardon, pan Merva.

    0/0
    29.1.2018 22:37

    P47e37t93r 42K95a78ň29o17v13s64k47ý 1914372337679

    Zajímavé je is.muni.cz

    Každopádně, zkušenosti s relativně málo lidmi kolem sebe svědčí pro aerobní trénink, však i zmíněná práce uvádí více zranění u hiit, a to se dotyční tomu věnovali jen pár týdnů. Ostatně, mohl by zde napsat někdo, kdo provozuje jen hiit, měl nadváhu třeba 30 kg, a tato kila díky hiit ztratil?

    +1/0
    29.1.2018 22:59

    R98o17m78a15n 35Č21e53r35n87ý 5730534294405

    Děkuji :-)

    0/0
    30.1.2018 11:00

    M21a59r12t13i10n 35P53e12t70ř70í57k 4472279881221

    Výstavní zadnička 8-oR^

    +3/0
    29.1.2018 14:40

    K14a56r67e85l 11M21a23z98a43č 3727953496569

    Ty elasťáky mě vždycky potěší, resp. nikdy nezklamou.

    0/0
    29.1.2018 9:38

    M70a15r73t17i36n 34M91a63t61o24u10š24e23k 9166867136318

    Na téhle postavě skutečně nikdy. Ale rozměry 90x60x90 na jedné noze už tak koukatelné nejsou.

    0/0
    29.1.2018 18:38

    D46a49n20i42e22l 87P40a79n33e90k 6642871962380

    Jestli začne HIIT dělat nezkušený, netrénovaný hobík co chce dostat kila dolů, tak to nebude nejšťastnější volba. Osobně si myslím, že kila jdou dolů s objemem daleko lépe. Navíc se tím lepší metabolická přeměna a tělo využívá energii lépe. Sem tam to proložit v týdnu jedním až dvěma intervaly.

    +5/0
    28.1.2018 19:51
    Foto

    R91a97d29e20k 17V19o42j46á12č74e16k 5273539463484

    Stejně mi příjde spíš úsměvné, když tady banda lidí (včetně mě) naběhne do diskuze aniž by měli důvod. Protože ti pozornější a nemyslím tím jen běžce.. vědí, že tato fotka není na rungo poprvé. nechce se mi hledat ten článek a asi bych jej ani nenašel, ale mám dojem, že to bylo něco jako "chyby (nebo snad typy) běžců". Ale ten postoj... to je challenge. Když tě předběhnu i s náskokem..

    0/0
    28.1.2018 7:53

    D61e11n79i86s 54H41u25m25l 4642155265756

    clickbait

    0/0
    28.1.2018 10:49
    Foto

    J78a43n 35D71e53r54k14a 8669768202402

    A co jste tím chtěl vlastně je říct? :-) vždyť je to šumák jakou fotku redakce použije. Fotka je prostě ilustrační.

    0/0
    28.1.2018 12:38
    Foto

    J79a85n 77D10e10r57k40a 8419118842482

    Krásný zadeček má slečna. Hmmm V

    +13/0
    27.1.2018 1:02

    D18e75n98i82s 80H61u23m64l 4922475625646

    dostal jsem chuť zakousnout se do jablíčka

    +7/0
    26.1.2018 22:34

    P37a78v35e63l 74S46o66b67o48t60k52a 5490544

    Pro hubnutí je nejdůležitější fáze měsíce a sluneční aktivita.

    0/0
    26.1.2018 20:55

    P53e56t76r 16Č88a16d43s94k26ý 2301706785167

    Krasna

    +10/0
    26.1.2018 15:18

    P90a49v39e96l 84S75o14b49o20t41k61a 5960874

    jj, ale měla by ještě aspoň 5 kilo shodit.

    0/−7
    26.1.2018 21:09

    P91a55v40l90a 41H68r20a75d47i66l95o44v32a 3677561721874

    Ani nahodou. Je akorat.

    +10/0
    26.1.2018 23:12

    J49o37z78e98f 41V27y57s16k98o55c60i62l 1976251844746

    dat ass

    +16/0
    26.1.2018 8:22

    B30l95a66ž56e59j 33M36o56t47y44č75k51a 8567577965150

    běžec

    +2/0
    26.1.2018 12:13

    J17a91r83e54k 96W41o40l92f 5420749560

    zasloužila by poplácat V

    +12/0
    26.1.2018 13:29
    Foto

    R93a88d79e80k 19V45o20j95á21č18e38k 5213979793314

    Jo, lepčí, než kdejaká MoGirlR^

    +7/0
    26.1.2018 20:57

    R11a35d20i64m 32V54o57k28r31o14u82h19l27í35k 1163853754506

    Než všechny MO Girl.

    0/0
    30.1.2018 9:35

    P87e25t60r 36K36a47ň39o58v76s75k13ý 1814812297319

    Je mi jasné, že kombinace 20s sprintu a 60s volně spálí více energie než 80s volně, nicméně co kdyby se porovnávalo 20s sprintu a 60s volně s 80s submaximálně, řekněme na hranici ANP (vše krát příslušný počet opakování)?

    0/0
    26.1.2018 0:17

    J51u83r21č70a 37S91t46a75n62i73s94l42a94v 9329798608817

    Nevím jestli jsem dobře pochopil Vaši poznámku, ale dejme tedy 80s submaximálně a k tomu 240s volně a když to sumarizujeme za celou dobu tréninku (20-30min), tak to vyjde nastejno. Pokud chcete ty 80s úseky opakovat, tak musíte vložit úseky volné, leda byste chtěl ty volné zkrátit. Pokud jsem Vás tedy správně pochopil.

    0/0
    26.1.2018 6:18

    P12e72t68r 31K53a35ň31o37v81s13k32ý 1154442197439

    Příklad: volný běh řekněme 8 km/h, sprinty řekněme 20 km/h, běh na ANP řekneme 14 km/h, když poběžím kombinaci sprintů a volného běhu, budu mít průměrnou rychlost pohybu jen 11 km/h, proto se ptám, v čem se spatřuje výhoda běhání sprintů, proti souvislému rychlejšími běhu, pokud se jedná o energetický výdej

    0/0
    26.1.2018 8:14

    S54l27á80v59e52k 21F80o18l91t92ý80n 7758533454652

    nejsem odborník ale o HIITu posledních pár let vždy píše (např M&F), že jeho největší potenciál je právě v tom dodatečném spalování dlouho po dokončení tréninku. ten sám osobě obvykle vede k nižšímu počtu společných kalorií za dobu samotného cvičení než odpovídající "rovnoměrný" trénink

    0/0
    26.1.2018 14:12

    P89e55t32r 77K59a54ň46o28v29s77k76ý 1614932467299

    No, nejsem si tak docela jistý, však i v tomto článku porovnávají hiit s pomalým během, podobně tomu je ledaskde jinde. Pokud najdete článek, kde se hiit porovnává s rovnoměrným rychlejším během, řekněme na hranici ANP, budu rád za takové srovnání.

    0/0
    26.1.2018 22:48

    S93l13á31v82e61k 85F39o85l79t16ý57n 7378123404972

    otázka je zda takové srovnání má smysl z pohledu spaleného tuku. protože při rychlém běhu nejste ve "tukové" spalovací zóně. proto se ani ten hiit takto neporovnává

    +1/0
    27.1.2018 4:46

    M13a52g77d37a65l14e85n66a 42H80r60o79n61o64v48s89k96á 3550152634939

    Běh těsně pod AnP už je tedy dost rychlý, to už je smíšená zóna, podle mě stačí na hranici AP, aby bylo zřejmé, že je pro spalování tuků mnohem účinnější než HIIT. (Ale netvrdím, že jinak, pro rozvoj výkonnosti, trénink v submaximálním pásmu nemá smysl, naopak)

    0/0
    29.1.2018 22:36

    M94a47g86d37a86l24e33n74a 16H75r19o62n25o90v19s29k22á 3850482424479

    Tohle prosím nějak podložit. Žádné extra tuky po zátěži prostě nepálíte.

    0/0
    29.1.2018 22:31

    S81l92á63v40e33k 31F84o20l19t50ý73n 7528823784772

    prosím nejdříve si něco o HIIT přečtěte, pak budete vědět že Hlavní výhoda tohoto typu kardia je právě to dodatečné spalování tuku. Koneckonců, o tom byl i tento článek

    0/0
    30.1.2018 7:18

    P71e60t55r 51K70a75ň32o61v47s92k22ý 1324112177139

    Zvýšený výdej energie se projevuje tak, že tělo má přes den vyšší tep, více se potí apod., nicméně samozřejmě je jednak otázkou, jestli skutečně toto chceme a dále, zda nedojde k pokrytí z potravy, velmi zde záleží na tom, co člověk konzumuje, a je dost lidí, kteří mají po takovém tréninku větší potřebu sacharidů. Po aerobním tréninku toto nebývá, pokud intenzita je dostatečně nízká. Znám lidi, kteří jen chůzí zhubli desítky kg, ale neznám nikoho, kdo desítky kg zhubl díky hiit, i proto jsem se ptal v jiném vlákně, aby se takoví přihlásili, díky.

    0/0
    30.1.2018 9:42

    M90a74g40d71a20l37e77n86a 23H70r49o95n38o14v57s16k72á 3290432954609

    Jenže já zpochybňuji ten základní předpoklad. Podle mě je to výmysl. Možná se vám zvedne metabolismus řádově o procenta. Ale jestli tělo spálí zrovna tuky... Už to někdo dokázal? Tělo dostane zátěží nad AnP zabrat (nic moc pro "hobíky"), a tak musí vynaložit energii na regeneraci. Je totiž unavené. A držet ho v dietě není pak moc rozumné. Musíte se dobře najíst, dodat energii - nula od nuly pojde. Při AnP tréninku je riskantní být v katabolismu (a alespoň v mírném být musíte, pokud chcete zhubnout). Přinejmenším se to špatně hlídá.

    0/0
    30.1.2018 15:04

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.