• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Kardio, nebo posilování? Přečtěte si, po čem rychleji zhubnete

    Laické přesvědčení velí, že posilováním rostou svaly a při kardiu se potíme a hubneme. Jenže nic není černobílé. „Možná se bojíte, že budete při posilování vypadat jako kulturista, a tak si raději zajdete na zumbu a doufáte, že ta kila ze sebe vytřesete. Není to tak,“ říká hlavní trenérka fitness center Pro ženy Contours, Markéta Brožová.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    M37i16r31e78k 94N65e95r51u26š88i80l 4250536658282

    Ten, kdo rozumně jí (stačí pár zásad jako například méně tuku, nejíst večer před spaním, jíst pestře a z kvalitních surovin ... apod.) a pravidelně se hýbe, tzn. alespoň dejme tomu 3x týdně minimálně nějakých 45 minut, prostě nemůže být tlustý. Všechno ostatní je tak trochu umělé vytváření nové "vědní disciplíny". Miliony chytrých článků o věcech, které jsou těm, kteří se sportem neživí, v zásadě k ničemu a navíc dají se zhrnout do jedné věty - viz výše ... Toto berte jako můj názor, se kterým pochopitelně nemusí všichni souhlasit ...

    +2/0
    28.8.2017 13:41

    P39e79t95r 81S57o31k15o72l 8952861957751

    Zhubnete po hiit a posilování velkých partií. Na kardio si tělo zvykne.

    0/−1
    28.8.2017 11:37

    P36e98t32r 57K60a65ň59o16v55s87k17ý 1294522217689

    Samozřejmě, jak člověk něco zhubne a naučí se sportovat efektivněji, tak jeho energetický výdej při této aktivitě klesne, ale nikdy nebude nulový ani zanedbatelný, pouze pak jde o to, že pro stejný výdej musí buď zvýšit intenzitu (třeba rychlost běhu), či délku zátěže. Navíc nejde jen o zhubnutí, ale o trvale udržitelný stav poté. HIIT bych doporučoval spíše pokročilejším.

    0/0
    28.8.2017 11:44

    P58e60t91r 57S52o85k64o89l 8512611387191

    Pokud chcete zhubnout-hodně musíte činnost vykonávat pravidelně a vydržet. Tím, že budete postupně zvyšovat dávky a čas, jen zvyšujete pravděpodobnost, že selžete. Tělo si na kardio brzy zvykne a odezva je malá, klesne motivace....

    0/−1
    28.8.2017 11:56

    P21e32t42r 34K90a98ň89o69v52s93k41ý 1304582927599

    No a na HIIT si tělo nezvykne? :-)

    0/0
    28.8.2017 12:00

    P71e50t71r 76S38o45k61o55l 8212141397531

    Nejste blázen? :-P

    0/−1
    28.8.2017 13:39

    P88e71t18r 80K94a31ň56o47v82s23k63ý 1264302627509

    Nejsem, závodně běhám. Samozřejmě, že každá aktivita, souvislá, či HIIT, má určitý energetický výdej v průběhu a určitý po skončení, a samozřejmě, źe po určité době praktikování aerobního běhání bude výdej na km o něco menší, ale totéž samozřejmě i u HIIT. I zde prostě nebude tělo hubnout donekonečna, ale jak se sníží hmotnost, sníží se i výdej u HIIT, takže by člověk musel buď navyšovat intenzitu, či počet opakování, úplně stejně jako u aerobní aktivity, pokud by nechtěl měnit jídlo. Znám lidi s nadváhou, co zkoušeli aerobní aktivity a znám lidi, co zkoušeli HIIT, vesměs byli úspěšnější ti s aerobními aktivitami (dlouhá chůze, pomalý běh, jízda na kole apod.)..

    0/0
    28.8.2017 14:36

    P26e64t29r 71D97l58o35u91h49ý 5787849984724

    Proto je právě potřeba kombinovat kardio a posilování, což píšou i v článku. Z osobní dlouhodobé zkušenosti vím, že když si dáte každý den půlhodiny intenzivního běhu (plavání atd.), nebo dvě hodiny rychlé chůze a pak zařadíte posilování, řekněme 3x50 poctivých kliků, 3x50 dřepů se zátěží, pak si trochu zařádit na hrazdě nebo s činkami a nezapomenout ani na břišáky, tak budete mít dobrou postavu, i kdybyste večer na to jedli s trochou přehánění půl prasete.

    0/0
    28.8.2017 12:28

    M30a61g54d10a97l44e22n46a 97H12r55o75n58o86v55s56k75á 3940452904919

    To je fakt, na ty maratonce se už nedá dívat, tělo si zvyklo, proto jsou tak oplácaní.

    +5/0
    28.8.2017 22:20

    M82a72r95t13i59n42a 62M33a38t33ě77j24k83o38v86á 5315602466286

    Tělo si zvykne i na šibenici :D

    +3/0
    28.8.2017 11:50

    P74e21t36r 75K29a67ň67o65v53s91k80ý 1244512637499

    Stačí hodina až dvě takového pohybu, přičemž tuk začneme spalovat už po dvaceti minutách

    Zdroj: rungo.idnes.cz

    Tak toto je asi největší nepřesnost toho článku, tělo samozřejmě je ve smíšeném metabolismu od začátku, akorát se může měnit poměr, zejména pak tehdy, když člověk na začátku aktivity má vyšší glykemii (aktivita je příliš brzy po jídle). Poměry závisejí na intenzitě pohybu a samozřejmě i trénovanosti. Případným nevěřícím lidem doporučuji navštívit laboratoř se spiroergometrií a nechat si vyjet sjetinu vývoje RQ. Zároveň by tam odhadli vhodná tepová pásma pro trénink..

    +6/0
    28.8.2017 10:23

    T18o68m43á90š 14L46u15d77v79í97k 5150728333636

    Ano, je to obvykla nepravda tahnouci se mnoha clanky na toto tema.

    +2/0
    28.8.2017 10:30

    M54a41r24t24i33n15a 39M55a96t76ě44j90k75o19v41á 5575182356606

    A proč byto měl kdo dělat, když není profesionální sportovec? Fakt vám to nepřijde přehnané? Lásku k pohybu si člověk těžko vypěstuje tím, že zjistí, kolik si toho musí odkroutit. Omlouvám se, jestli se vám zdá, že reaguju prudce, ale už mi všechny ty měřící přístroje a výživové doplňky lezou krkem. To se nedá prostě jen vyrazit?

    +1/−2
    28.8.2017 10:36

    P43e29t28r 86K68a42ň81o69v43s56k76ý 1234942447129

    Samozřejmě, že se to dá i bez toho, ale doporučení je spíše pro redaktory, co stále opakují zažité nepravdy. Jinak, láska k pohybu moc nesouvisí s tím, jestli běžím na TF 120 či 140, případně zda mám či nemám nastavené nějaké pípání k tomu (já to u volných běhů nepoužívám), prostě je to jen kontrolka, zejména pro začátečníky, aby to nepřehnali s intenzitou. Ale kdo nechce, ten to používat nemusí, samozřejmě to jde i bez toho. Ale samozřejmě lásku k pohybu jde mít spíše tehdy, když člověk není po každém tréninku ve stavu, kdy se pak týden nemůže hýbat, a to právě souvisí s tou intenzitou a tak pak zase souvisí s tím poměrem spalování tuků a cukrů, viz níže.

    +3/0
    28.8.2017 10:44

    M97a59r66t98i28n57a 20M61a71t66ě55j22k69o95v45á 5325882786226

    Víte, to je přesně ono. Tepovka tolik a tolik, x km za x minut, x km týdně. Všechna tahle doporučení nás ve skutečnosti spíš svazují a odvádějí nás od naprostého základu - poslouchat svoje tělo. Pořád je to způsob trávení volného času a dělat něco tak dlouho a tak intenzivně, jsou mě těší a pak přestat, je nesmírně osvobozující. Nehledě na to, že každý skutečně spalujeme jinak a všechny hodnoty jsou čistě orientační. Ale rozumím líp, jak jste to myslel. Informace se dají zpřesnit a od novinářů se co možná přesné informace očekávají. Nicméně představa, že musím běžet ještě pět minut, abych "na tuky" běžela celou hodinu, je zavádějící a tak trochu směšná v případě hobíků.

    +3/−2
    28.8.2017 11:02

    M89a43r36t54i54n81a 51M45a94t98ě29j62k49o55v72á 5205802896196

    Omlouvám se za chyby, můj autokorekt je pěkná aktivka a nestíhám to po něm všechno zase opravovat zpátky.

    0/0
    28.8.2017 11:04

    T17o12m32á66š 56L29u22d29v21í72k 5960338873446

    Pokud nekoho bavi behat s ocima na hodinkach s udaji o TF, VO2 a kdovicim jeste, nebral bych mu to. Sice se nam to muze zdat divne, ale kazdy si ten "svuj" zpusob musi najit sam.

    +2/0
    28.8.2017 11:12

    M82a54r68t71i15n22a 27M76a21t24ě61j51k14o16v66á 5965852646426

    To máte pravdu, každý má svou cestu. Akorát je to tak rozšířený! Nechce se mi věřit, že tolik lidí těší běhání "pod kontrolou". Já už prakticky nikoho bez měřiče nepotkávám, jedinou výjimkou je náš padesátiletý soused, který ovšem jezdí na seniorské olympiády a zrovna on by tím pádem v mých očích "mohl" (to je ale řečeno trochu drsně). Jenže to nepotřebuje, zkrátka se řídí podle pocitu. Na druhou stranu už má nasportováno, třeba se dřív hlídal a teď už ví rovnou.

    +2/−2
    28.8.2017 11:24

    P79a71v19l66a 75H79r34a41d61i39l72o97v75a 3417271661114

    Ja s Vami naprosto souhlasim. Beham zejmena pro radost z pohybu, proste me to bavi. Kdyby nebavilo, najdu si jiny sport. A vubec netusim, k cemu se vztahuji ty jednotlive terminy TF, VO2 a nevim, co jeste. V zivote jsem to neprepiskla tak, ze bych tyden "nechodila", protoze to nervu za hranu. Jednou jedinkrat jsem trenovala na zavod podle rozpisu (zavody jinak nebeham, bo me to nezajima, tohle byl hec od kolegyne) a docela me to znechutilo, merit si metry a casy atd. Pro me to neni.

    0/0
    28.8.2017 13:34

    P14e48t75r 77K90a39ň90o18v15s14k25ý 1164622247859

    Začátečníci mívají s posloucháním těla problém, to je asi podobně, jako má problém žák autoškoly, kterému zpočátku slouží tachometr více než později. Znám více lidí, kteří si v prvotní nadšení nakonec ublížili. Ale netvrdím, že to nejde bez toho, jen nevnímám, že by mě to nějak omezovalo - Vás by to omezovalo, proto to nepoužíváte.

    Test ventilačních prahů celkem dobře odhaduje poměry metabolismů, tam ty hodnoty tak "čistě orientační" nejsou, ale problém je jiný - trénovanost začátečníků se velmi rychle zlepšuje a tím by se měnily i tyto hodnoty. Zátěžový test má i jiné výhody, například pomůže odhalit srdeční vadu, či jiné problémy, které by mohly při sportování vzniknout, zejména pak u člověka, který měl spoustu let nadváhu a nežil moc zdravě. Ale je to na každém, aby si to posoudil.

    +4/0
    28.8.2017 11:13

    M42a90r17t71i72n87a 91M91a80t79ě65j46k48o26v85á 5205852486646

    Ano, má to nesporné výhody. Ten problém je asi v tom, když je někdo začátečník. Proč se to děje? Malé děti se hýbou s nepokrytým nadšením. Kdybychom se nenutili do určitého životního stylu, žádní začátečníci by nebyli a všichni bychom uměli svoje tělo poslouchat. To samé s jídlem, dítě ví, kdy má dost a kdy má hlad (snad krom sladkostí). A my jíme podle hodinek. Člověk s dospíváním získá spoustu zlozvyků, se kterými pak můžou pomoct různá udělátka. Takže máte pravdu, rozhodně to přináší výhody. Můj pohled je spíš utopie :(

    +3/−2
    28.8.2017 11:30

    P91e47t87r 63K87a41ň28o58v70s74k19ý 1344972257859

    Je otázkou, co je skutečnou příčinou těch problémů, pokud už ale člověk má nadváhu, či dokonce obezitu, lze předpokládat, že tělu dobře naslouchat neuměl, a proto se to nějak potřebuje naučit - a k tomu mohou pomoci i ta měření, počítání apod. Až se to naučí, tak to může používat jen jako kontrolku, či vůbec, prostě tak, jak mu vyhovuje a jak ho pak baví.

    +3/0
    28.8.2017 11:38

    M65a83r33t55i92n22a 22M55a94t96ě35j91k52o90v28á 5925382676966

    Tak se sportem nezačínají jen tlusťoši :) ale je fakt, že to většinou bývá ta hlavní motivace, což je zajímavý, protože sport je vhodný na spoustu věcí, ale konkrétně v hubnutí hraje výrazně menší roli, než strava. No, často to asi jde ruku v ruce.

    +1/0
    28.8.2017 11:50

    P32e48t53r 36K28a39ň54o38v30s26k70ý 1544662317619

    Psal jsem o hubnutí, protože toto je obsahem článku. Zde to vidím tak, že sport má pro hubnut vliv - aspoň zpočátku, znám více lidí, kteří tak zhubli hodně, ale začali zpočátku chodit, minimálně hodinu denně. Ono to pak souvisí, že se i změní potřeby jezení, prostě to pomůže vytvořit "přirozenou" rovnováhu. Životní styl, kdy člověk celý den stráví v kanceláři a doma, není dle mého názoru "přirozený". Když už člověk získá k pohybu vztah, často se ho drží více, než krátkodobých diet.

    +2/0
    28.8.2017 11:59

    M60a11r86t40i55n51a 78M90a92t66ě62j49k74o66v52á 5815792666116

    Krátkodobá dieta je stejný problém, jako krátkodobý sport (třeba chodit do fotka, dokud xy). Vím, proč mluvíte o hubnutí. Já už zase od začátku říkám, že to je málo.

    0/0
    28.8.2017 12:09

    M91a46r21t57i14n25a 47M83a90t39ě33j52k68o69v89á 5405262166966

    Pro mě. Že to je málo pro mě.

    0/0
    28.8.2017 12:10

    M21a54g52d56a59l69e65n89a 78H71r77o44n89o86v65s39k24á 3480532814249

    Pohyb v hubnutí hraje zásadní roli. A ruku v ruce se stravováním to jde vždy. Bavím se o hubnutí, při němž si nezhuntujete a neoslabíte tělo.

    0/0
    28.8.2017 22:32

    M17a67r87t61i69n23a 93M78a84t35ě35j74k82o54v55á 5495882616876

    Pohyb hraje zásadní roli v životě.

    +1/0
    28.8.2017 22:37

    M48a35g68d21a22l94e42n64a 12H40r74o91n72o34v82s14k85á 3630942894559

    Tak vidíte, debata je o hubnutí, vy sem taháte pána z Efesu...

    0/0
    28.8.2017 23:16

    M70a21g92d46a52l68e17n42a 19H88r34o86n64o42v88s47k56á 3740662374589

    Hm, a co tím chcete říct? Vlastně popíráte seba sama. Jste tedy systém (zlo)zvyků, a co s tím děláte? Posloucháte své přirozenosti zbavené tělo?

    +1/0
    28.8.2017 22:30

    M90a47r20t42i61n50a 10M49a68t84ě93j70k41o77v23á 5745742696356

    Nic takovýho nikde neříkám.

    +1/0
    28.8.2017 22:36

    M34a32g92d51a49l15e17n90a 92H66r39o87n38o62v95s78k73á 3820132894279

    Tady je ale jasně dáno, o co jde - o hubnutí. Jak vám tělo říká, že hubnete? Nezlobte se na mě, ale "pocitem" to nezjistíte, navíc "podle pocitu" jsou schopní trénovat spíše zkušení sportovci, ne hobíci. Směšné je spíše ohrnovat nos nad základními fakty. Právě že hobíci, kteří konkrétně něco chtějí, by to neměli dělat.

    +2/0
    28.8.2017 22:27

    Z17d91e49n13ě40k 25M33o64r75á72v81e14k 5407128368973

    Vy to berete moc striktně. Můžete znát své vhodné hodnoty a pořád můžete hýbat podle toho, jak se cítíte a jak je vám příjemné. Akorát pokud vám něco nesedí, třeba to že nehubnete, tak se pak můžete podívat jestli jste doporučení dodržela nebo ne. A pak se třeba ukáže, že se prostě divit nemusíte. A hotovo. Stále se můžete hýbat podle svého.

    +2/0
    29.8.2017 15:16

    M94a69r37c54e59l16a 82J39a96n64o18u45t97o49v90á 8703794186266

    Hezky vysvětleno cardio vs posilování. Jsem zastáncem od každého trochu. Hubnutí je hlavně o jídle! A to nemám na mysli jenom a jenom zeleninové saláty. Dostatečně a kvalitně jíst, aby byla energie na pohyb. Když je dostatek energie na pohyb, je pak pohyb radost ;-)

    +1/−1
    28.8.2017 9:52

    M40a52r48t18i89n83a 36M27a92t56ě82j97k59o69v80á 5775222746456

    Nevím, jak ostatní, ale když se začnu víc hýbat, vždycky mám i větší hlad a víc jím. Takže stejně nezhubnu. Hubnu jen když jím málo, ať se hýbu, nebo ne. Pohyb je pro mě nezbytný, ale spíš proto, že mi dělá dobře.

    +6/0
    28.8.2017 9:33

    P67e11t18r 20K16a74ň16o86v66s35k80ý 1204342327859

    Hlad souvisí pravděpodobně s příliš vysokou intenzitou pohybu. Lze to vyzkoušet například tak, že po několikahodinové túře by člověk neměl mít potřebu jíst více než obvykle, i když je spotřeba podobná, jako třeba po půl hodině velmi intenzivního pohybu (po kterém bude hlad velký).

    +2/0
    28.8.2017 9:59

    M95a55r56t61i47n69a 32M88a89t81ě23j66k58o75v26á 5705782956446

    Hlad souvisí vlastní větším výdejem energie. To není hlad hned po cvičení, to je prostě dlouhodobá větší potřeba jídla. Tělo totiž není blbý, pozná, že po něm chci víc, tak po mně chce víc taky.

    +2/−2
    28.8.2017 10:14

    P49e25t31r 42K41a42ň82o95v69s90k21ý 1464582747739

    Přesto to asi souvisí se zdrojem energetického krytí pohybu, byť hlad přijde opožděně. Více lidí, včetně lidí s nadváhou, mělo zkušenost, že třeba při celodenních túrách po horách nemuseli jíst více, než jindy. O jakém konkrétním cvičení píšete?

    +2/0
    28.8.2017 10:18

    M72a35r31t60i37n74a 44M21a28t37ě92j18k57o21v49á 5635122246886

    No samozřejmě, píšu snad něco jiného? Různí lidé se se změnou režimu vyrovnávají různě, máme různé typy postav, různé preference v jídle, různě trávíme. Tak taky logicky různě pociťujeme hlad. U mě nezáleží na intenzitě, i když pochopitelně po náročném cvičení ten vlčák přijde, to je běžná reakce na nedostatek glukózy v oběhu.

    +1/0
    28.8.2017 10:32

    M81a69g73d23a24l28e63n72a 62H96r77o45n63o90v83s12k90á 3490272674689

    A proč dopustíte, abyste měla nedostaek glukózy? To člověk, který chce zhubnout, nebo sportovece, který chce trénovat nedopustí. A jak? Vhdiným stravováním a odpovídající pohybovou aktivitou. A je jedno, jaký je typ. Udělá to tak, aby toho dosáhl.

    +1/0
    28.8.2017 23:55

    M14a13r13t14i48n34a 35M84a29t36ě18j31k68o92v13á 5985212166426

    Dopustím? Vám se nikdy nestalo, že jste se nestihla najíst? Vycházíte z premisy, že potřebujuě zhubnout anebo na něco natrénovat, ale to já nikde netvrdím. Já jen tvrdím, že KDYŽ potřebuju zhubnout, bez hladu to nejde.

    +1/0
    29.8.2017 8:18

    M73a12g80d24a49l90e38n26a 72H19r57o24n84o55v29s76k66á 3690182754929

    Vy to prohlašujete za obecnou věc. V tom je rozdíl.

    0/0
    29.8.2017 9:54

    M37a87r43t69i68n23a 93M97a79t13ě79j43k84o92v66á 5335882636236

    Víte co, už tím nechci ztrácet čas. Ještě bych měla argumenty, ale vy se chcete hádat a dokázat mi, že nemám pravdu. A já vás vlastně chápu, kdyby někdo dohledával diskuse z dob, kdy se tu ještě používaly přezdívky, zjistil by, že jsem psala nějaké nešťastnici přesně to samé, co vy mně. Měla jsem tehdy pocit, že když někdo funguje jinak, než obecné rady, tak prostě něco dělá špatně a zkrátka tomu dost dobře nerozumí a je potřeba mu to vysvětlit. A ani já jsem neposlouchala, co ten člověk říká a dialog stavěla na vlastních předpokladech. Upřímně, i dnes k tomu občas sklouznu a tak se aspoň tomu druhému pak omluvím s tím, že jsem ho špatně pochopila. Dřív jsem prošla každou poučku, říkala jsem si, že když to budu dělat vědecky, určitě to půjde ukázkově. Nejen u jídla a sportu. A ono to nešlo. Když jsem začala víc poslouchat svoje tělo a míň ho rvát do toho, co "se má", velice mi to prospělo. Zpětně mě mrzí, kolik chudáků jsem přemoudřele poučovala, jen abych vybojovala nějakou univerzální pravdu. Úplně zbytečně. Snad mi to odpustili. A snad vy mi odpustíte, že už se s váma na tohle téma bavit nebudu, není to nic osobního, unavuje mě to a nevidím v tom smysl. Jestli vám to pomůže, řekněte si, že jsem p*ča, h*vno tomu rozumím, vy že máte pravdu a že jste vyhrála.

    0/−1
    29.8.2017 11:22

    M19a18g61d75a71l22e33n74a 48H25r46o38n13o39v48s45k23á 3470532804769

    Příště piště něco věcného, k tématu, a bude to dobré.

    0/0
    29.8.2017 13:04

    M44a27g92d15a77l80e98n62a 61H53r77o16n94o66v84s75k21á 3700572444479

    Hlad souvisí především s úrovní glykemie. Nízká = hlad. Výdej energie je sekundární. když má tělo dost energie, třeba v podobě tuku, nepotřebujete jíst více ani při pohybové aktivitě. Zjednodušeně řečeno stačí pokrýt bazální metabolismus a nezbytnou energii pro udržení organismu v běžném chodu. Mnohoi lidí "má hlad" jen proto, že cítí prázdný žaludek. Stačí několik dnů, a zvyknou si na menší porce, aniž by měli hlad. Žaludek se stáhne a už neřve, jakmile v něm zrovna není kilo něčeho. Jak píše pan Kaňovský - pokud to s intenzitou pohybu přeženete, "pojedete" na cukry a po cvičení budete mít hlad. Tím spíš, když začnete cvičit s nízkou hladinou cukru v krvi.

    +1/−1
    28.8.2017 23:51

    P55e82t43r 73K75a13ň46o56v53s84k44ý 1824452747899

    S pocitem zaplněnosti žaludku se to dělá i tak, že člověk jí z větší části víceobjemovou stravu, různou zeleninu apod., to přirozeně přinese i vlákninu a vodu, což znovu zvyšuje pocit nasycení.

    0/0
    29.8.2017 7:34

    M68a69g93d41a34l22e85n70a 68H32r17o72n63o69v11s76k94á 3450392884449

    Také lze přidat potraviny, které zpomaluj trávení a snižují GI. Obojí lze ovlivnit i způsobem přípravy krmě, ale to už je trochu pokročilejší.

    0/0
    29.8.2017 10:06

    Z59d41e11n76ě62k 15M18o68r42á33v59e91k 5937168518753

    Napište, které potraviny zpomalují trávení a zvyšují GI.

    0/0
    29.8.2017 14:36

    M26a20g34d68a22l73e51n68a 39H81r86o51n18o49v46s15k85á 3550192384929

    GI snižují potraviny třeba s vlákninou a kyselé potraviny, např. citronová šťáva, vinný ocet, kysané mléčné výrobky, nakl. okurky či zelí. Obecně třeba i bílkovinové potraviny, ty také zpomalují trávení, stejně jako třeba ona vláknina. Z toho vyplývá i preference celozrnného pečiva před bílým. Trávení a metabolismus celkově zpomalují (a snižují i glyk. index i celk. glyk. nálož) tučné potraviny. Proto třeba já ráno jím nejvíce tučného, abych neměla hlad a nehonila mě mlsná, když hodlám obědvat za 5-6 hodin.

    0/0
    29.8.2017 16:52

    P63e70t17r 76K11a36ň97o57v80s69k62ý 1594102787349

    Pak je tu i jiná cesta pro to, aby glykemie moc nekolísala, a tou je jíst častěji, ale v menších porcích - pro tuto cestu má naopak smysl jíst spíše jednoduché sacharidy, viz sportovci při výkonu. Toto jen pro ty, kteří z nějakých důvodů nechtějí či nemohou jednoduché sacharidy z jídelníčku vynechat.

    0/0
    29.8.2017 21:22





    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.