• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Načerpejte správné palivo před výkonem aneb neprojezte si formu

    Co a kdy jíst, aby běžcovo tělo podalo ten nejlepší výkon, není žádná věda. Stačí se držet několika zásad, abyste ani před těžkými tréninky či závody neprojedli formu, kterou jste ladili celý rok.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    Aleš Trnka

    Barbora Topinková... zkušenost jsem neměl zrovna na mysli co se projímavosti týče. S laktózou problém nemám, jogurty jím hodně. Ale když si dáte jogurt hodinu před tréninkem, tak bude docela zahleněnej

    0/0
    15.12.2016 15:05

    Tomáš Wiesner

    Článek mi nepřipadá příliš kvalifikovayný, přesto, že se tak tváří. Nevím jak mám rozumět větě: Před závodem je třeba doplnit nádrž, tedy játra, až nadoraz komplexními sacharidy.

    Tím asi autorka myslí doplnění glykogenu do jater - ale glukoza vytvořená z jaterního glykogenu je využívána ostatními orgány a ne svaly při zátěži - běhu! Alespoň tak si to pamatuji ze školy.

    nebo v dobrých zásadách na konci článku si autorka odporuje - zásada 3. a 5. Ovoce obecně obsahuje přece velké množství vlákniny.

    A to jsem jenom mírně poučený laik!

    0/0
    28.11.2016 20:53

    A44d75a79m 57Č72a29b28l30a 1569202190113

    Jatra uvolnuji glukozu do krve, takze muze byt teoreticky pouzita i pro zasobovani svalu, ale primarni zdroj to asi nebude, navic telo urcite bude zuby nehty drzet glukozu pro mozek. Kazdopadne do jater se te glukozy vejde cca 150 g, takze k doplneni teto nadrze nadoraz moc sacharidu potreba neni.

    0/0
    28.11.2016 21:13
    Foto

    B10a67r42b69o78r39a 29T13o90p45i18n64k31o74v59á 1475497599626

    Tomáši, uvádím věci na pravou míru. Je třeba doplnit sacharidy do organismu, tedy nejen do jater, ale samozřejmě také do svalů a malé množství do krve. Pokud je intenzita běhu vyšší, zásoby glykogenu vystačí zhruba na 60 minut. Nejprve tedy dochází k vyčerpání většiny glykogenu ze svalů a jater a následně pak i k vyčerpání hladiny glukózy v krvi. Tento stav pak zapříčiní nárůst únavy a ztrátu síly.

    K ovoci před tréninkem - vlákninu sice obsahuje, ale pro razantní zpomalení trávení díky vláknině by musel jedinec sníst větší množství ovoce. Pokud zkonzumuje 1 banán či jablko, k žádnému razantní zpomalení rozhodně nedochází. Cele je to myšleno tak, že není vhodné zkonzumovat například misku zeleninového salátu, kde je vlákniny opravdu hodně. Tedy jedna paprika či jedno jablko je naprosto v pořádku.

    0/0
    2.12.2016 12:12

    A20d39a46m 96Č64a14b30l41a 1399742270803

    Je vtipne, ze nejdrive autor mluvi o nutnosti individualizovat stravovani, aby pak nabidnul genericke doporuceni pro vsechny stejne.

    0/0
    28.11.2016 20:31

    P27e42t94r 15S85k75l71e40n83i76č98k37a 5367203574816

    Před par lety jsem byl svědkem toho, jak Radek Brunner sporadal vecer pred 100km zavodem steak, kterej mel minimalne pul kila, k tomu americky brambory a zelenina, tzn. prakticky vse, co autor clanku pred vykonem nedoporučuje, na druhy den Radek zavod s prehledem vyhral...

    +1/0
    28.11.2016 11:56

    J22a80r77d69a 92Z10a79p63p 7136123380491

    S obsahem clanku souhlasim, paklize se bezec spoleha na sacharidy jako hlavni zdroj energie. Tento rok jsem experimentoval s vyloucenim vetsiny sacharidu a nahradil jsem je vetsinou tukem. Ztratil jsem kila a ziskal vytrvalost. Chvili to trvalo, ale je mi tak lepe. Telo je schopno pred vykonem nastradat cca 3000 kalorii v sacharidech, ale takrka neomezene mnostvi v telovem tuku. Clovek musi zvazit, zda mu jde o rychlost (sprint) nebo vytrvalost.

    +4/0
    28.11.2016 5:16
    Foto

    L47e10n54k85a 20H28a74l69á26m88k83o74v19á 4750852206118

    Mam to podobne, ale uz ctyri roky...moje zkusenost je, ze je to vlastne velmi "osvobozujici" obzvlaste na dlouhych trati....zatimco ostatni museji resit mimo jine jak doplnit sacharidy, jak je v sobe udrzet...ja resim jen vodu a mineraly:)

    0/0
    29.11.2016 21:10

    Aleš Trnka

    No ideální svačina hodinu před tréninkem ovoce a jogurt? to bych při těžkém tréninku asi moc daleko nedoběhl 8-o

    0/0
    28.11.2016 0:52

    P19e85t17r 31K17o59l60á14ř 8335791465781

    V té větě je doslovně napsáno před tréninkem nebo závodem. Pokud si to přečte nějaký začátečník, tak to je opravdu rada nad zlato Rv Hodinu před závodem si dát jogurt ;-D

    0/0
    28.11.2016 8:51
    Foto

    B91a12r57b36o34r39a 39T90o88p19i60n50k41o92v38á 1155677939176

    Chápu, že vaše zkušenost s jogurtem může být poněkud projímavější. Ale já sama (a zdrojem jsou i jiní běžci) si takovou svačinu před tréninkem dávám. Případně tvaroh s piškoty a ovocem. Negeneralizovala bych, že je to pro všechny nevhodné. Btw - nejste intolerantní na laktózu?

    0/0
    6.12.2016 22:34





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.