• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Běháte a bolí vás koleno? Poradíme, co s tím

    Bolesti kolen jsou častým steskem mnoha běžců. Důvodů potíží může být několik, v textu se je pokusíme rozebrat.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    L55a45d10a 74N15o58v66a22k 4152373367

    když si kvalitně ukopnete palec.., na nějaké bolesti kolen okamžitě zapomenete...R^

    +2/0
    4.5.2016 18:23

    P66e95t31r 54H29u29ň43á43č63e32k 6268980121300

    Po úporných bolestech v pravém koleni po jednom půlmaratonu jsem navštívil vyhlášeného ortopeda. Ten mi řekl, že mám nevratně poškozené vazy, přetížený kloub stehenními svaly a zánět okostnice a že mám okamžitě přestat běhat. Prý už to nikdy nebude lepší a v 35ti letech mi vlastně vystavil stopku!

    Měsíc jsem chodil na rehabilitace a na UZ okostnice a začal cvičit s balanční podložkou. Po půl roce, světe div se! Bolesti přestaly a já opět vyběhl. Po dalším půl roce už jsem v Krkonoších uběhl závod na 56km bez jediného problému!

    Doporučuji tedy cvičit, odpočívat a balancovat. Výrazně se tím zpevní celé tělo R^

    +4/0
    3.5.2016 16:19

    J65a32n74a 20H75o48r92á57č84k68o83v82á 5326602378960

    Ráda bych začala ještě jednou myšlenkou.

    Bolí vás kolena, kotníky, svaly při běhání?

    Neporadím neběhejte.

    Ale popřemýšlejte o botách. Pronace, supinace, neutrální došlap, vše potřebuje něco jiného a tam někde to začíná. A to vám často stačí jen se podívat na své ošlapané boty.

    Pak je ten výčet uvedený v článku

    0/0
    2.5.2016 22:15

    T51o58m25á49š 67M41r44á23z 4780360121656

    To je jen jeden střípek skládačky. Proč je tam nadměrná pronace/supinace? Ano pokud někdo někomu doporučí pronační boty na neutrálu, asi ho budou bolet kolena a kotníky a je to na změnu bot. Ale biomechanickou podstatu mohou boty pouze zlepšit/zhoršit, rozhodně ne vyléčit!

    +2/0
    3.5.2016 8:40

    J20a82n41a 66H19o83r51á70č11k24o85v30á 5276132728690

    To jsem ale nenapsala, že by mohly vyléčit.

    A nadměrnou pronaci, či supinaci léčit asi nebudete ani vy.

    Nikdo není tělesně dokonalý a já se setkávám s tím, že amatéři si koupí botu podle značky, nebo vzhledu.

    A pak nevhodná bota může způsobit potíže.

    +1/0
    3.5.2016 17:01

    T60o45m59á21š 12M94r29á57z 4530150451966

    Budu jsem fyzioterapeut. Navíc (do diskuze třeba) silně pochybuji, že u pronátora je vhodné řešení pronační bota.

    +1/0
    4.5.2016 7:06

    T40o96m95á22š 90M90r73á85z 4510260231756

    Budu jsem fyzioterapeut. Navíc (do diskuze třeba) silně pochybuji, že u pronátora je vhodné řešení pronační bota.

    0/0
    4.5.2016 7:06
    Foto

    K85a36t50e44ř38i29n49a 38H70o53n28o90v52á 3540178865226

    Souhlasím s kolegou. Nadměrná pronace / supinace chodidla při pohybu je problém, se kterým se na rehabilitaci běžně setkáváme a opravdu ne vždy se jedná o problém chodidla samotného. Ne vše dokážeme vyléčit, ale mnohé odchylky jsme schopni diagnostikovat a navrhnout terapii (poměrně často se jedná o ošetření pánevního pletence).

    0/0
    5.5.2016 11:57

    M19a64g78d15a72l19e83n87a 33H15r22o81n94o73v92s42k97á 3350182924169

    To je silně zjednodušující, bota to nezachrání, navíc cílem je oprostit se od těchto rádoby podpor, které zdravá noha nepotřebuje.

    0/0
    6.5.2016 13:27

    D18a75n 26F57i62k68á52č77e31k 2471455657978

    Cviky na TRX jsou skvele 👍 Ja osobne jsem vyzkousel i klobni vyzivy a zustal jsem u Hyalgel Collagen, vysledek je,az prekvapujici. Je to sirup ktereho si kazde rano "cvaknu" tekuta forna je vyborna. Bolest kloubu pri dlohodobem uzivani je nizsi a pozoruji i vyssi pohyblivost:-)

    0/0
    2.5.2016 20:09

    Z39d16e57n96ě79k 63M40o60r49á94v44e26k 5887578538963

    Cviky se závěsným systémem se mi líbily do okamžiku, kdy jsem uviděl cviky číslo 4 a 5. Ty mi bez pomocné opory rukou přijdou jako zahrávání si s úrazem.

    0/0
    2.5.2016 18:40
    Foto

    K19a56t80e77ř29i12n56a 13H88o24n55o24v45á 3550828735456

    Ano, samozřejmě oporu rukou používáme, je-li to třeba. Ale potom je třeba posunout se dál - pokud chceme stabilitu kolene dotáhnout do (téměř) dokonalosti...:)

    0/0
    5.5.2016 11:59

    Z38d75e62n36ě49k 38M38o39r75á57v35e31k 5237468798933

    No přiznám se, mám od mládí v kolenou volné vazy, podvrtnuté jsem měl obě kolena několikrát, v jednom mám urvaný zkřížený vaz, ani nevím jak dlouho. Takže na takovéto balancování jsem už tak nějak opatrný.

    0/0
    5.5.2016 12:06
    Foto

    K33a33t38e88ř83i29n20a 14H11o93n90o48v84á 3460148485606

    Nejsem zastánce operací, ale pokud máte nestabilitu kolene po poškození LCA, koleno podklesává a je nestabilní, jste pravděpodobně typ coper a ten je plně indikovaný na operační rekonstrukci vazu. Čím déle je nestabilita neřešena, tím více se rozvíjí artróza v kloubu... Hodně posilujte hamstringy, to je důležité.

    0/0
    5.5.2016 12:26

    Z51d53e28n77ě43k 82M16o52r49á89v36e97k 5767668118183

    Jsem si toho vědom a operaci mám víceméně rozjednanou. Patrně na podzim, nezkazím si léto :-)

    0/0
    5.5.2016 12:28

    J50a32n 59P44a55v54e55l 8523322488436

    Proč TRX? Dřep se dá udělat i bez něj ...

    0/0
    2.5.2016 15:04

    P46e89t90r 21S30c81h61ö94n 7363746542883

    A ta druhá noha ve vzduchu s oporou o trx se zařídí jak?

    0/0
    2.5.2016 20:03

    O55n81d41ř79e30j 76Š12i26n34d46l75e12r 2637268116165

    Mě lehká ale persistentní bolest kolene zmizela ve chvíly kdy se můj dřep dostal někam na 120kg .

    0/0
    2.5.2016 10:17

    P96a73v32e90l 59H67e18k 8137986453861

    Nekoherentní - kriste, co je to za výraz? A ke cvikům, ve dvaceti vás kolena neberou a ve čtyřiceti je už pozdě, jděte raději plavat.

    +2/0
    2.5.2016 8:29
    Foto

    K56a83t48e23ř17i74n76a 69H88o73n23o75v32á 3540468265226

    No jo, já občas ujíždím na divných slovech...:)

    Přestože je mně blíž ke čtyřicítce než ke třicítce a mám za sebou těžký úraz nohy, tak cvičení se závěsným systémem zvládám. Chce to jen zkusit a trochu vybrousit techniku.

    Mimochodem, plavání stylu prsa je u některých úrazů nebo přetížení kolen nevhodnou pohybovou aktivitou.

    +2/0
    2.5.2016 9:02

    P53a24v19e65l 65H60e87k 8397116323971

    Podle mého fyzioteraupeta je ideální znak, jediny styl při kterém je tělo rovné. Akorát nesmíte mít chorý ramena či lokty.

    0/0
    3.5.2016 9:09
    Foto

    L94e24n32k75a 30H41a25l69á49m96k61o93v88á 4490402276338

    Plavani je pro me kompenzacni sport cislo jedna...ale za sebe muzu rict, ze kraul a zase kraul...plavu oboje, ale styl prsa minimalizuju pokud potrebuju "uvolnit" nohy ci spodni cast zad. Vzdyt rovne je telo prave pri kraulu (tedy rotuje kolem podelne osy tela), pri stylu prsa je v takovem zvalstnim uhlu...ja teda nejsem fyzioterapeut, a necham se rada vyvest z omylu, ale takhle to citim pri plavani.

    0/0
    3.5.2016 18:52
    Foto

    K60a56t68e15ř30i90n90a 55H30o76n89o28v86á 3350778735536

    Člověku, který je celý den shrbený u počítače, má v pořádku kolena a umí styl prsa s ponořením hlavy pod vodu, tento styl doporučuji . Natáhne si záda a vytvoří bederní lordózu. Samozřejmě, nelze to brát úplně paušálně, ale nebyla bych vůči plaveckým stylům až tak přísná...:)

    +1/0
    5.5.2016 12:23

    M71i93c58h89a98l 11M23i30l56l71e55r 9626242769262

    lepsi nez plavat je delat "vodni behani" s flotacnim pasem a vylepsene molitanovymi cinkami pro nektere cviky, vse v hlubsi polovine bazenu.

    Odlehci to zatez na kolena a jeden muze tak zintenzivnit cviceni. Existuje mnoho rehab cviku v bazenu, nez jen plavani.

    0/0
    2.5.2016 9:22

    P30a70v15e49l 75H38e89k 8927406843741

    Bezpochyby, ale plavání je ideální v tom že ležíte a mrskáte rukama nohama. Mimochodem, znám spoustu běžců kery uběhnou x kilometrů ale uplavat pár bazénu v kuse jim činí problém, nezvládají to udejchat.

    0/0
    3.5.2016 9:13





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.