• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Běháte a bolí vás koleno? Poradíme, co s tím

    Bolesti kolen jsou častým steskem mnoha běžců. Důvodů potíží může být několik, v textu se je pokusíme rozebrat.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    L84a23d26a 62N10o12v21a48k 4682813967

    když si kvalitně ukopnete palec.., na nějaké bolesti kolen okamžitě zapomenete...R^

    +2/0
    4.5.2016 18:23

    P23e45t74r 25H60u75ň57á89č19e23k 6988120801480

    Po úporných bolestech v pravém koleni po jednom půlmaratonu jsem navštívil vyhlášeného ortopeda. Ten mi řekl, že mám nevratně poškozené vazy, přetížený kloub stehenními svaly a zánět okostnice a že mám okamžitě přestat běhat. Prý už to nikdy nebude lepší a v 35ti letech mi vlastně vystavil stopku!

    Měsíc jsem chodil na rehabilitace a na UZ okostnice a začal cvičit s balanční podložkou. Po půl roce, světe div se! Bolesti přestaly a já opět vyběhl. Po dalším půl roce už jsem v Krkonoších uběhl závod na 56km bez jediného problému!

    Doporučuji tedy cvičit, odpočívat a balancovat. Výrazně se tím zpevní celé tělo R^

    +4/0
    3.5.2016 16:19

    J23a45n14a 30H20o98r14á15č43k18o89v59á 5186432768510

    Ráda bych začala ještě jednou myšlenkou.

    Bolí vás kolena, kotníky, svaly při běhání?

    Neporadím neběhejte.

    Ale popřemýšlejte o botách. Pronace, supinace, neutrální došlap, vše potřebuje něco jiného a tam někde to začíná. A to vám často stačí jen se podívat na své ošlapané boty.

    Pak je ten výčet uvedený v článku

    0/0
    2.5.2016 22:15

    T47o37m85á26š 40M31r76á69z 4160330361126

    To je jen jeden střípek skládačky. Proč je tam nadměrná pronace/supinace? Ano pokud někdo někomu doporučí pronační boty na neutrálu, asi ho budou bolet kolena a kotníky a je to na změnu bot. Ale biomechanickou podstatu mohou boty pouze zlepšit/zhoršit, rozhodně ne vyléčit!

    +2/0
    3.5.2016 8:40

    J96a94n82a 41H76o48r64á96č89k38o68v76á 5906782368830

    To jsem ale nenapsala, že by mohly vyléčit.

    A nadměrnou pronaci, či supinaci léčit asi nebudete ani vy.

    Nikdo není tělesně dokonalý a já se setkávám s tím, že amatéři si koupí botu podle značky, nebo vzhledu.

    A pak nevhodná bota může způsobit potíže.

    +1/0
    3.5.2016 17:01

    T65o52m42á79š 48M70r85á23z 4850500271456

    Budu jsem fyzioterapeut. Navíc (do diskuze třeba) silně pochybuji, že u pronátora je vhodné řešení pronační bota.

    +1/0
    4.5.2016 7:06

    T75o97m96á83š 96M17r19á60z 4750230201536

    Budu jsem fyzioterapeut. Navíc (do diskuze třeba) silně pochybuji, že u pronátora je vhodné řešení pronační bota.

    0/0
    4.5.2016 7:06
    Foto

    K46a85t23e78ř59i93n46a 13H46o20n26o73v52á 3870418205816

    Souhlasím s kolegou. Nadměrná pronace / supinace chodidla při pohybu je problém, se kterým se na rehabilitaci běžně setkáváme a opravdu ne vždy se jedná o problém chodidla samotného. Ne vše dokážeme vyléčit, ale mnohé odchylky jsme schopni diagnostikovat a navrhnout terapii (poměrně často se jedná o ošetření pánevního pletence).

    0/0
    5.5.2016 11:57

    M96a90g59d12a87l98e92n53a 71H69r80o28n60o70v55s97k94á 3920352914369

    To je silně zjednodušující, bota to nezachrání, navíc cílem je oprostit se od těchto rádoby podpor, které zdravá noha nepotřebuje.

    0/0
    6.5.2016 13:27

    D28a48n 47F79i35k58á33č53e95k 2641955377628

    Cviky na TRX jsou skvele 👍 Ja osobne jsem vyzkousel i klobni vyzivy a zustal jsem u Hyalgel Collagen, vysledek je,az prekvapujici. Je to sirup ktereho si kazde rano "cvaknu" tekuta forna je vyborna. Bolest kloubu pri dlohodobem uzivani je nizsi a pozoruji i vyssi pohyblivost:-)

    0/0
    2.5.2016 20:09

    Z83d63e17n64ě47k 92M68o16r88á23v27e51k 5757648288773

    Cviky se závěsným systémem se mi líbily do okamžiku, kdy jsem uviděl cviky číslo 4 a 5. Ty mi bez pomocné opory rukou přijdou jako zahrávání si s úrazem.

    0/0
    2.5.2016 18:40
    Foto

    K59a61t49e83ř62i57n53a 78H76o38n74o48v57á 3160738525646

    Ano, samozřejmě oporu rukou používáme, je-li to třeba. Ale potom je třeba posunout se dál - pokud chceme stabilitu kolene dotáhnout do (téměř) dokonalosti...:)

    0/0
    5.5.2016 11:59

    Z75d17e47n42ě57k 98M65o84r46á15v31e94k 5147698408553

    No přiznám se, mám od mládí v kolenou volné vazy, podvrtnuté jsem měl obě kolena několikrát, v jednom mám urvaný zkřížený vaz, ani nevím jak dlouho. Takže na takovéto balancování jsem už tak nějak opatrný.

    0/0
    5.5.2016 12:06
    Foto

    K93a43t25e22ř74i15n40a 83H39o36n72o54v20á 3980258695616

    Nejsem zastánce operací, ale pokud máte nestabilitu kolene po poškození LCA, koleno podklesává a je nestabilní, jste pravděpodobně typ coper a ten je plně indikovaný na operační rekonstrukci vazu. Čím déle je nestabilita neřešena, tím více se rozvíjí artróza v kloubu... Hodně posilujte hamstringy, to je důležité.

    0/0
    5.5.2016 12:26

    Z75d67e26n84ě30k 59M95o63r46á56v36e58k 5747178978283

    Jsem si toho vědom a operaci mám víceméně rozjednanou. Patrně na podzim, nezkazím si léto :-)

    0/0
    5.5.2016 12:28

    J53a24n 90P60a77v59e45l 8323182168846

    Proč TRX? Dřep se dá udělat i bez něj ...

    0/0
    2.5.2016 15:04

    P54e55t85r 31S45c68h28ö45n 7523556352433

    A ta druhá noha ve vzduchu s oporou o trx se zařídí jak?

    0/0
    2.5.2016 20:03

    O47n61d74ř27e77j 81Š19i31n38d53l10e95r 2187638906125

    Mě lehká ale persistentní bolest kolene zmizela ve chvíly kdy se můj dřep dostal někam na 120kg .

    0/0
    2.5.2016 10:17

    P40a44v18e77l 44H15e49k 8767256213671

    Nekoherentní - kriste, co je to za výraz? A ke cvikům, ve dvaceti vás kolena neberou a ve čtyřiceti je už pozdě, jděte raději plavat.

    +2/0
    2.5.2016 8:29
    Foto

    K39a38t64e51ř92i19n76a 38H85o60n80o62v23á 3850778415536

    No jo, já občas ujíždím na divných slovech...:)

    Přestože je mně blíž ke čtyřicítce než ke třicítce a mám za sebou těžký úraz nohy, tak cvičení se závěsným systémem zvládám. Chce to jen zkusit a trochu vybrousit techniku.

    Mimochodem, plavání stylu prsa je u některých úrazů nebo přetížení kolen nevhodnou pohybovou aktivitou.

    +2/0
    2.5.2016 9:02

    P59a76v67e54l 65H87e10k 8447776893371

    Podle mého fyzioteraupeta je ideální znak, jediny styl při kterém je tělo rovné. Akorát nesmíte mít chorý ramena či lokty.

    0/0
    3.5.2016 9:09
    Foto

    L96e83n59k16a 20H51a80l66á85m59k89o28v78á 4770402306768

    Plavani je pro me kompenzacni sport cislo jedna...ale za sebe muzu rict, ze kraul a zase kraul...plavu oboje, ale styl prsa minimalizuju pokud potrebuju "uvolnit" nohy ci spodni cast zad. Vzdyt rovne je telo prave pri kraulu (tedy rotuje kolem podelne osy tela), pri stylu prsa je v takovem zvalstnim uhlu...ja teda nejsem fyzioterapeut, a necham se rada vyvest z omylu, ale takhle to citim pri plavani.

    0/0
    3.5.2016 18:52
    Foto

    K31a31t98e13ř61i89n10a 57H65o11n51o37v29á 3730138815786

    Člověku, který je celý den shrbený u počítače, má v pořádku kolena a umí styl prsa s ponořením hlavy pod vodu, tento styl doporučuji . Natáhne si záda a vytvoří bederní lordózu. Samozřejmě, nelze to brát úplně paušálně, ale nebyla bych vůči plaveckým stylům až tak přísná...:)

    +1/0
    5.5.2016 12:23

    M54i35c53h70a20l 41M28i91l81l62e40r 9976882239452

    lepsi nez plavat je delat "vodni behani" s flotacnim pasem a vylepsene molitanovymi cinkami pro nektere cviky, vse v hlubsi polovine bazenu.

    Odlehci to zatez na kolena a jeden muze tak zintenzivnit cviceni. Existuje mnoho rehab cviku v bazenu, nez jen plavani.

    0/0
    2.5.2016 9:22

    P20a78v22e78l 85H75e16k 8837126493191

    Bezpochyby, ale plavání je ideální v tom že ležíte a mrskáte rukama nohama. Mimochodem, znám spoustu běžců kery uběhnou x kilometrů ale uplavat pár bazénu v kuse jim činí problém, nezvládají to udejchat.

    0/0
    3.5.2016 9:13





    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.