• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jak běhat a neztrácet přitom svalovou hmotu? Odpovídáme na vaše dotazy

    Jak běhat a neztrácet přitom svalovou hmotu? Může lepší technika zabránit bolestem při běhání? A o kolik větší by měly být běžecké boty, aby netlačily a nezakopávali jste v nich? V naší poradně vaše dotazy zodpovídá Vítek Kněžínek ze speciálky Triexpert.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    4945918314728

    Samotné BCAA toho mnoho neřeší. A pokud se nebavíme o ultramaratonu, tak během běhu svalovou hmotu neztratíš. Ztratíš ji jedině tehdy, pokud se delší dobu budeš nevhodně stravovat (energetický deficit, nedostatek bílkovin atd. ). Právě gainer po běhu bude mnohem větším přínosem než BCAA.

    0/0
    17.4.2016 7:02

    J18i54ř46í 78B59a64r81t27á96k 9460615268784

    Je vubec mozne u ochrany svalove hmoty nezminit BCAA?

    0/0
    15.4.2016 9:09
    Foto

    V53í98t13e12k 23K56n58ě40ž60í51n86e43k 3784783775947

    Ahoj, ale BCAA, neboli větvené amynokyseliny jsou přece v článku zmíněné viz "doplněk stravy sestávající ze sacharidů, bílkovin a komplexu minerálů a aminokyselin, který slouží k udržení nebo budování svalové hmoty". BCAA člověk samozřejmě může brát i samostatně, ale většina gainerů je už obsahuje, tak k tomu moc nevidím důvod :-)

    0/0
    15.4.2016 9:48

    J78i80ř97í 39B16a21r44t88á14k 9390805788134

    Jako dobry duvod pro brani samostatnych BCAA vidim to, ze pro ochranu pred katabolickymi jevy se BCAA berou pred vykonem. Pri dlouhe zatezi, coz beh byt muze, se daji brat i v prubehu. V gaineru samozrejme byt mohou, tam je jejich role v regeneraci poskozenych svalovych vlaken.

    +2/0
    15.4.2016 10:46

    M83a56g69d30a42l49e36n74a 21H63r41o79n85o74v75s67k10á 3640852104299

    Bílkoviny netřeba speciálně doplňovat. Pokud jich člověk přijímá dostatečně v běžné stravě a netrénuje objemy na maraton, zbytečnost. A extra zbytečné jsou drahé BCCA. Jak píše pan Kněžínek, gainer by měl stačit (když už tazatelka neví, jak doplnit živiny z přirozené stravy, nebo třeba nemá čas či chuť si jídlo připravit).

    0/0
    24.4.2016 23:52

    J66a40r50o80s89l48a69v 31M33a19l72ý 5126701398193

    Bílkoviny nejsou zbytečné. Jakoukoliv pohybovou aktivotu se bílkoviny odbourávají a je třeba je doplnit. Jde o to, že doplnit "normální" množství bílkovin jde i ze stravy, ale čím více člověk sportuje, tím vyšší je potřeba bílkovin - a pokud to člověk chce všechno nahnat ze stravy, tak se mu může stát, že bude nadměrně zatěžovat trávicí systém (přežírat se, aby dostal požadovanou dávku bílkovin) a současně do sebe cpát spoustu tuků - takže doplnit úbytek bílkovin jedním proteinovým koktejlem denně (ve kterém nejsou tuky a nezatěžuje trávicí systém jako maso) je lepší než do sebe cpát kila masa.

    0/0
    25.4.2016 13:05





    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.