• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jak běhat a neztrácet přitom svalovou hmotu? Odpovídáme na vaše dotazy

    Jak běhat a neztrácet přitom svalovou hmotu? Může lepší technika zabránit bolestem při běhání? A o kolik větší by měly být běžecké boty, aby netlačily a nezakopávali jste v nich? V naší poradně vaše dotazy zodpovídá Vítek Kněžínek ze speciálky Triexpert.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    4885138974788

    Samotné BCAA toho mnoho neřeší. A pokud se nebavíme o ultramaratonu, tak během běhu svalovou hmotu neztratíš. Ztratíš ji jedině tehdy, pokud se delší dobu budeš nevhodně stravovat (energetický deficit, nedostatek bílkovin atd. ). Právě gainer po běhu bude mnohem větším přínosem než BCAA.

    0/0
    17.4.2016 7:02

    J12i22ř92í 30B52a62r89t17á12k 9560455288534

    Je vubec mozne u ochrany svalove hmoty nezminit BCAA?

    0/0
    15.4.2016 9:09
    Foto

    V66í65t78e35k 23K39n69ě71ž31í66n31e32k 3374123615247

    Ahoj, ale BCAA, neboli větvené amynokyseliny jsou přece v článku zmíněné viz "doplněk stravy sestávající ze sacharidů, bílkovin a komplexu minerálů a aminokyselin, který slouží k udržení nebo budování svalové hmoty". BCAA člověk samozřejmě může brát i samostatně, ale většina gainerů je už obsahuje, tak k tomu moc nevidím důvod :-)

    0/0
    15.4.2016 9:48

    J64i52ř55í 94B38a88r75t69á73k 9820215938114

    Jako dobry duvod pro brani samostatnych BCAA vidim to, ze pro ochranu pred katabolickymi jevy se BCAA berou pred vykonem. Pri dlouhe zatezi, coz beh byt muze, se daji brat i v prubehu. V gaineru samozrejme byt mohou, tam je jejich role v regeneraci poskozenych svalovych vlaken.

    +2/0
    15.4.2016 10:46

    M57a42g67d70a94l11e60n11a 90H58r43o35n56o44v90s69k91á 3500112754519

    Bílkoviny netřeba speciálně doplňovat. Pokud jich člověk přijímá dostatečně v běžné stravě a netrénuje objemy na maraton, zbytečnost. A extra zbytečné jsou drahé BCCA. Jak píše pan Kněžínek, gainer by měl stačit (když už tazatelka neví, jak doplnit živiny z přirozené stravy, nebo třeba nemá čas či chuť si jídlo připravit).

    0/0
    24.4.2016 23:52

    J59a10r50o88s64l89a94v 15M52a12l44ý 5686241888973

    Bílkoviny nejsou zbytečné. Jakoukoliv pohybovou aktivotu se bílkoviny odbourávají a je třeba je doplnit. Jde o to, že doplnit "normální" množství bílkovin jde i ze stravy, ale čím více člověk sportuje, tím vyšší je potřeba bílkovin - a pokud to člověk chce všechno nahnat ze stravy, tak se mu může stát, že bude nadměrně zatěžovat trávicí systém (přežírat se, aby dostal požadovanou dávku bílkovin) a současně do sebe cpát spoustu tuků - takže doplnit úbytek bílkovin jedním proteinovým koktejlem denně (ve kterém nejsou tuky a nezatěžuje trávicí systém jako maso) je lepší než do sebe cpát kila masa.

    0/0
    25.4.2016 13:05





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.