• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    S běháním je konec. Sypou se nám těla

    Tohle je jeden z nejpodivnějších běžeckých textů, které jsme kdy napsali. Přiznáváme, že jsme se po letech běhání rozhodli ověřit, jak si s během naše těla vlastně rozumějí. Přiznáváme, že jsme se nedověděli nic uklidňujícího. A prozrazujeme, že máme běh do odvolání zakázaný. Mezitím se budeme dávat do pořádku.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    K44a54m93i13l 88N94o40v83o75t80n91y 4946265242560

    Ach jo, už je to tu zase. Prostě pokud neplatíte panu Mackovi, tak je s váma ámen. Jak si někdo může vůbec dovolit bez něj trénovat...;-D

    0/0
    22.1.2016 9:32

    J86a96n 53Z76á11r64y37b50n98i62c30k39ý 1388926832418

    Autoři, nedejte na negativní komentáře některých přispěvatelů a napište další článek, jak pokračujete se cvičením, protahováním ... nemůžu se dočkat. Myslím si, že vámi popisovaný problém má většina z nás. To že jen běhá a na kompenzační cvičení a protahování kašle.

    Díky

    0/0
    5.1.2016 9:16

    L87u86k37á35š 78M15e72d79v71ě83d 5342518409693

    Marek a Majda dali vydělat dalšímu "odborniíkoj" :-/.....a ještě ho poslouchaj:-)...a vtipnej je konec...kdyby "odborník" zakázal chuzi..co byste dělali?:-)......A nebo je to všechno jenom reklama.že?:-)....Rv

    +1/−1
    23.12.2015 9:08

    B87a76r80b33o72r15a 26M39a84r20e38š32o51v48á 7832422572740

    Mně osobně zakázal běžný ortoped jednu dobu fakt úplně všechno, krom pomalé chůze. Nesměla jsem ani plavat. Není to doména soukromých služeb. Při vysokoškolském studiu s povinnými tělocviky velká paráda, navíc když je člověk aktivní sportovec. Zajímalo by mě, kolik zkušeností máte s odborníky osobně vy, ideálně ve spojitosti s vaší vlastní odborností.

    0/0
    2.3.2016 15:25
    Foto

    L76e10n55k28a 75H20a33l21á15m81k44o59v91á 4640322896128

    Beham leta letouci a vypozorovala jsem, ze udelam pro sebe mnohem vic, kdyz to micham s jinymi sporty...takze jsem pridala hlavne plavani, posilovnu, bezky, splhani po horach, jen pri volejbale citim, ze jen velmi omezenou formu, hlavne v sezone. Jedine co me obcas potrapi je kotnik, ten jsem si ale zvrtnula, kdyz mi bylo14, ted je mi 41. Behani je super a muj favorit, ale dokud poznavam sporty, ze kterych me boli svaly, o kterych z behani "nevim", tak mam co objevovat....

    0/0
    17.12.2015 15:31
    Foto

    L76e78n12k92a 14H68a51l31á92m65k26o26v27á 4270562436728

    Beham leta letouci a vypozorovala jsem, ze udelam pro sebe mnohem vic, kdyz to micham s jinymi sporty...takze jsem pridala hlavne plavani, posilovnu, bezky, splhani po horach, jen pri volejbale citim, ze jen velmi omezenou formu, hlavne v sezone. Jedine co me obcas potrapi je kotnik, ten jsem si ale zvrtnula, kdyz mi bylo14, ted je mi 41. Behani je super a muj favorit, ale dokud poznavam sporty, ze kterych me boli svaly, o kterych z behani "nevim", tak mam co objevovat....

    0/0
    17.12.2015 15:31

    R36o17s42t69i11s70l10a61v 10R43o93z34a 1275739100619

    súhlasím s tým že by sa človek nemal orientovať len na jeden šport. Ideálne kombinovať vytrvalostno-monotónny beh s výbušným. Beh mám ako primárny šport, do toho thaibox+bedminton, občas posilka. Ale komerčné športové novinky typu KP5, SFG1, SFG2 a podobné kraviny na satie peňazí prostredníctvom "certifikovaných" kondičných trénerov je čisto marketingová záležitosť. O dva roky budú nové športy, nové certifikáty, nové ceny, ... a my budeme stále behať ;-D.

    V autoroch blogu ste našli ideálny typ ľudí ktorí podvedome hľadali novú výzvu a našli ju v inom športe. Ak na to majú, nemám s tým problém. Už beh je sám o sebe drahý koníček.

    +2/0
    17.12.2015 10:37

    R45o16s63t54i81s72l40a13v 96R81o54z16a 1935869640879

    ešte dodám, Pavel Macek, neoslovujte ma "zdar a sílu" prosím, je to ako zo zlého seriálu o nejakej sekte v 90tych rokoch minulého storočia mixnuté s Beverly Hills 90210

    0/0
    17.12.2015 10:54
    Foto

    P26a29v38e24l 56M42a75c17e11k 1404146342566

    Majdě, Markovi a všem kamarádům běžcům zdraví, zdar a sílu!

    +3/−2
    16.12.2015 17:11

    Ladislav Kupr

    Jééé, ten arogant s koulí se vetřel už i sem :-( Přece jste nečekali, že vám poví, jak je běhání zdravé, když tento pán běhání vyloženě nesnáší (bohužel osobní zkušenost) Rv

    +3/−3
    16.12.2015 15:39

    K95l74á91r26a 64S80k20l92e87n89a63ř75í38k72o28v26á 1936670227782

    Neuvěřitelné, kolik chytrolínů,co to nikdy zjevně! nezkusily,je schopno se o tom vyjadřovat. Zvedlo mě to ze židle natolik, že jsem si i vytvořila účet na iDnes....kdyby jste raději šli něco dělat než mleli pantem v "diskuzi" u článku, o kterém ani nevíte, o čem se v něm píše.

    Autorům děkuji, jejich články jsou fajn a vždy je v nich pár dobrých vtípků( vtipně napsáno;)

    +1/−5
    16.12.2015 14:06

    J16a18n 97P44a84v14e13l 8403552538516

    No, nezkusili. Pavel Macek má přístup ve stylu "dokud nebudeš umět anglicky s perfektním oxfordským akcentem, neměl bys anglicky ani promluvit. A aby ses to naučil, měl bys na tom makat 8 hodin denně".

    Z určitého úhlu pohledu má pravdu. Jenže to není pohled normálního člověka.

    +2/0
    16.12.2015 18:35
    Foto

    P67a16v56e10l 16M62a88c39e15k 1534936372386

    Zdar a sílu, Honzo

    nesouhlasím - časová investice co se korektivních cviků týče je deset patnáct minut denně, co se silového tréninku týče 2x týdně 45-60 minut. A stačí méně než basic English.

    Zdraví PM

    0/−2
    17.12.2015 7:40

    D73a47l27i69b56o90r 16J72u90ř55i49c87a 8768564405

    Je zbytečný se pouštět do kompletního resetu těla, pokud si nespravíte kyčle. Špatně usazené kyčle jsou počátkem snad všech bolestí od hlavy až k patám a pokud-li si toto nedáte do pořádku, tak všechny dosavadní problémy se vám časem stejně vrátí. Doporučuji shlédnout povídání o Dornove metodě s paní Prouzovou

    www.youtube.com

    +1/−1
    16.12.2015 12:55

    P59e77t79r 46S44o48k94o69l 8812711217621

    Kdo pilně cvičí, klouby si ničí. ;-)

    +1/0
    16.12.2015 11:52

    J15a37r16o34s22l79a69v 70H46o86l43e82č63e46k 7782769596161

    Přesně tohle je důvod, proč je mi jako bývalému vyrtvalci začalo líbit cvičení, kterému se teď říká streetworkout nebo kalistenika. Něco ve stylu stezek zdatnosti, které se stavěli za komančů v lesoparcích. Pokud někdo nemá závodní ambice a jde mu o všeobecnou zdatnost a dobrou kondici za minimum času, je to ideální řešení. Dvakrát až třikrát týdně cca hodinový trénink venku, kombinující sprinty, odrazová cvičení, posilování vlastním tělem podle místních možností (ručkování, lezení, shyby, kliky, prvky gymnastiky, možnosti jsou nekonečné a pro všechny stupně zdatnosti). Je dobré si připravit nějaký plán a něco si o tom zjistit, ale nemusí se z toho dělat věda. Hlavní je pestrost a správné provedení. Z vlastní zkušenosti vím, že se tomu dá propadnout úplně stejně jako vytrvalostnímu běhu a dělá to lepší tělo a člověk se pak cítí celkově silnější.

    +3/0
    16.12.2015 10:04

    D22a39n16i57e79l 37K73r56i92š88k78a 5778447960458

    Presne. Kalistenika byla pro me vysvobozeni. Do gymu jsem chodil temer rok, ale prostredi na me nikdy nepusobilo ulpne dobre. A pak jsem si koupil knizku Trenink vezne, zasel na par prednasek a lekci a bylo rozhodnuto. Tohle me bavi. Jednoduche letama proverene cviky, ktere vas protahnou a pomuzou znova nastartovat pohybovy aparat. Vrele doporucuji.

    +1/0
    16.12.2015 11:23

    Josef Novák

    Stačí si k běhu přidat nějaké jiné cvičení - Insanity, joga, TRX...

    0/0
    16.12.2015 9:52

    T37o11m44a84s 31A37u17g16u84s93t71y43n 6957826971690

    Jednostraná zátěž je vždy zdraví škodlivá. To ví každý student prvního ročníku tělovýchovné fakulty a každý trenér nejnižší licence...

    +5/0
    16.12.2015 9:46

    P28e19t75r 59K80a56ň56o57v77s60k64ý 1864792907689

    Proč by běh měl být jednostrannou zátěží, pokud tedy člověk běhá pestře (vzdálenost, rychlost, boty, povrch, profil apod.)? Mám dojem, že běh je tím nepřirozenějším způsobem pohybu a nevidím důvod, proč by zrovna takový způsob měl tělo ničit (nebo snad totéž někdo píše o chůzi?).

    +4/0
    16.12.2015 9:51

    J51a46r47o35s44l44a90v 38H77o14l32e30č63e17k 7932769736941

    Tak nemusí ho zrovna ničit, ale je fakt, že pokud člověk roky nedělá pro tělo nic jiného, než že pravidelně běhá v podstatě stejnou intenzitou, tak ať toho naběhá sebevíc, v podstatě toho pro tělo moc nedělá. Pokud má vytrvalec přelézt plot, nebo vynést pytel brambor ze sklepa, je na tom v podstatě stejně jako necvičící. Nerozvíjí nijak základní schopnosti jako rychlost, síla, koordinace a chátrá jeho vršek a střed těla. Určitě je to lepší než nic, protože zaměstnává srdce, plíce, oběhový systém, ale to je jen jedna součást celkové kondice.

    0/0
    16.12.2015 10:27

    P29e59t67r 68K46a63ň80o54v85s16k70ý 1724302367939

    Běží-li se technicky aspoň trochu správně, tak rozhodně střed těla nechátrá (naopak musí být zpevněný), u rukou pak záleží na míře zapojení, u rychlosti apod. je to o mnou zmíněné pestrosti. Jinak ale s tímto souhlasím, na rozdíl od názoru, že by běh měl nutně vést k zraněním apod. V lednu bych měl mít odběhaných 40 tisíc km, vše bez zranění, snad mi to vydrží ještě dlouho (běhám 500-600 km měsíčně, převážně v rámci různých přesunů po městě, místo MHD).

    +3/0
    16.12.2015 10:35

    J34a30r96o58s56l62a34v 36H80o97l55e57č36e92k 7502839826891

    K tomu středu. Určitě se zapojuje, ale zase jen takovým tím trvalým, dlouhým, ovšem málo intenzivním způsobem. Zkuste si ale udělat třeba přednožení ve visu, nebo výmyk bez odrazu. Pokud nejste supertalent od přírody, nemáte po letech běhání šanci. Já to před nedávnem zkusil a byl jsem trochu šokován tím, jak jsem na tom jako vytvalec špatně. Naštěstí to nahoru jde celkem rychle.

    0/0
    16.12.2015 10:40
    Foto

    P91a59v41e11l 81M98a83c54e89k 1574846672156

    Zdar a sílu, Petře

    dobrý běh zdravého člověka prospívá, špatný běh člověka s bolestí, asymetriemi, dysbalancemi a kompenzacemi škodí.

    Zdraví PM

    0/0
    17.12.2015 7:42

    M83a95r36t39i85n 95H28u27d41e93c33e86k 3703909159533

    se divim, jak nekdo kdo nam tu rika jak behat se nedokaze o sebe postarat po behu. Ja take hraji sport, a beham dost, ale zraneni mam jen ze sportu a v 95% zapricinena nekym jinym. 5% moji blbosti. (bohuzel tech 5% ma horsi dopady nez tech 95% :()

    0/0
    16.12.2015 9:11
    Foto

    M60a45r31e86k 81O38d75s61t33r47c97i74l12i71k 2767504220911

    Tak ja žádné zraněni nemam, nic co by mi bránilo behat dal. Spis je to o zamyšlení se nad stavem budoucím a popsaním toho, co se zmeni za x měsíců, kdyz se budu věnovat tělu komplexneji a ne jen behat a behat a behat. Marek

    +5/−1
    16.12.2015 15:30
    Foto

    P70a61v10e63l 63M87a64c72e59k 1644186232216

    Zdar a sílu, Marku

    pokud je přítomna bolest, je přítomna bolest - a je jedno, jestli je příčinou zranění nebo není. Bolest není "normální", bolest mění všechno.

    Zdraví PM

    0/0
    17.12.2015 7:45

    J17a77n 10Š38t22e63m80b32e55r29a 4735163476971

    No, takovej gepard nebo gazela, jak nejdou jednou týdně k fyzioterapeutovi, neodběhaj nic...

    +2/0
    16.12.2015 8:38

    M52i24l68a27n 81K74l77o29u53č53e96k 9814427329196

    Tito lidé evidentně chtějí být fit i po tom, co (možná) splodí potomky, to u geparda nebo gazely je jedno, že rychle opotřebuje a zlikviduje tělo.

    +1/0
    16.12.2015 10:01

    D77a21v53i19d 36P89e95t11r43ž64e85l41a 2696254413360

    Gepard nebo gazela se na rozdíl od člověka dokáží uvolnit - nepotřebuji svaly, nepoužívám je. A na rozdíl od člověka o pohybu nepřemýšlí - když běžím, tak jsem běh. A na rozdíl od člověka se hýbou totálně. Proto je ostatně jakékoli zvíře poměrově silnější než člověk :-)

    +1/0
    16.12.2015 12:47

    J56a25n 88P21a57v89e47l 8353482428876

    Eee?Tím chcete říci, že jakékoliv zvíře je silnější než třeba člověk, který celý život fyzicky maká?Nebo že člověk nedokáže uvolnit svaly? To jsou mi vysvětlení.

    Gepard či gazela běhají přirozeně a nesedí za počítačem. A pokud má či si vypěstuje špatné pohybové vzorce, nepřežije.

    0/0
    16.12.2015 18:32

    D34a56v40i39d 30P57e22t76r18ž29e96l21a 2186554233350

    Jistě - vezmete-li objem svalů třeba takového lidoopa (záměrně volím nejbližší druh) a stejný objem svalů člověka + přibližně stejnou hmotnost (anebo můžete poměrně krátit), tak si s Vámi lidoop bez problémů poradí. A pokud jde o uvolnění, stačí si vzít do náruče třeba takovou kočku - jak je jemná, uvolněná, bez jakýchkoli křečí nebo bloků, nebrání se, pokud jí nezpůsobujete bolest (anebo třeba malé dítě).

    Sezení za počítačem je Vaše volba. A k poslední větě - příroda je chytřejší než člověk a zařídila to dobře (tím ovšem neříkám, že člověk to dělá špatně - jinak by se lidstvo ochudilo o celou řádku géniů, kteří by jinak nepřežili).

    0/0
    17.12.2015 9:01

    M62a94r42t17i13n 21O27n49d65r52ů20š60e86k 4722283694929

    Ruku na srdce, já taky v podstatě jenom běhám. Letos se mi tělo "ozvalo" bolestí bederní páteře a mám za sebou měsíční rehabilitaci. Člověk během ní zjistí, co všechno za cviky nědělá a měl by dělat, a že to co dělá, tak dělá vlastně úplně špatně. Držení těla, podsazení pánvě... ..atd. Všechno chce prostě svoji odpovídající údržbu.:-)

    +2/0
    16.12.2015 8:19

    P11e71t53r 12K34a65ň82o57v47s32k16ý 1594132807649

    Běhat přes bolest je zásadní chybou, bolest vždy značí, že je něco špatně. Přeji úspěšnou regeneraci a hodně bezbolestných kilometrů v roce 2016.

    +1/0
    16.12.2015 9:52

    R43o64s83t40i16s35l83a22v 39R90o73z77a 1475609880449

    Brutálny názov článku je na pritiahnutie pozornosti. U mňa zafungovalo. Blog písaný značne amatérsky, ale tak to aj má byť.

    Až taká tragédia to s tým vašim stavom nebude. Zavolajte si do novostavby odborníka na vodu ... bude krútiť hlavou ako katastrofálne vám udělali vodu. To isté s elektrikou. No a trénery "nových štýlov" sa tiež musia nejak živiť. Povedia Vám že vaše výsledky sú katastrofou a ste tesne pred zrútením. Ešte že ste k nim prišli.

    Skúste si squash, bedminton, alebo thaibox. Budete sa po prvom treningu citiť rovnako.

    Behám 10 rokov, odbehnutých 21 maratonov, vek 38 rokov, samozrejme mám svoje zdravotné problémy, ale to všetci. Na štarte akýchhkolvek bežeckých pretekov to vyzerá ako v ambulancii ortopéda, ale keď zaznie výstrel, vybehnú všetci.

    +6/0
    16.12.2015 8:15
    Foto

    P11a36v27e16l 83M69a33c37e39k 1594596642876

    Zdar a sílu, Rostislave

    zdravotní problémy nemáme všichni, a rozhodně mít nemusíme.

    Píšete: "Na štarte akýchhkolvek bežeckých pretekov to vyzerá ako v ambulancii ortopéda, ale keď zaznie výstrel, vybehnú všetci."

    Otázka - jak to vypadá, když (a jestli) doběhnou?

    Zdraví PM

    0/−1
    17.12.2015 7:48

    F20r88a61n71t55i27š32e87k 86S62u67k27e58n24í20k 3605868456957

    Já běhám 36. rok. Jsem na tom podobně, mám 35 maratonů (nejlepší 2:38). Běhání mi přináší radost a dobrý pocit. Když mne něco bolí, neběhám. Místo toho jezdím na kole, nebo v zimě na běžkách, nebo doma rotoped. Když si od běhu v případě nějakého problému dám pauzu, tak se k běhu mohu vrátit dříve, než bych potíže tkzv. "přeběhal". Život si bez vytrvalostního pohybu si vůbec neumím představit. Rozcvička před a protažení a zklidnění po výkonu jsou samozřejmostí. Doufám, že ještě nějaký ten rok vydržím, když nebudu moci běhat, budu více chodit.

    +3/0
    17.12.2015 12:42

    Š58t87ě15p33á85n 74B80ö73h40m 6552105550742

    nj, dlouho tu nebyl Pavel Macek

    +4/0
    16.12.2015 8:13
    Foto

    A28l33e28s 11M21u16l90l43e65r 3552232721592

    Myslím, že takto na tom jsme všichni :-)

    0/0
    16.12.2015 5:09





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.