• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Osvědčené techniky, které zvýší váš sportovní výkon

    Pomocí otužování a hladovění s následnou stravou bohatou na tuky se rozhodl Vít Schlesinger vyzkoušet, co je pravdy na tom, že tak lze podpořit lepší využití tuků v organismu. O experiment by se chtěl podělit.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    L23e93n60k62a 90H50a53l64á26m83k33o57v87á 4140542826328

    Velmi podobne memu pristupu, az na to, ze tuku dam i vic. Jen jedna vec, i kdyz se pohybujete v nizkosacharidovem rezimu, porad ta rada, rozdelit si jidla do vice porci, plati stejne. Alespon to je ma zkusenost. Neni to tak vyrazny rozdil, jako kdyz jste na cukrech, ale mam takovy pocit, ze po dlouhe dobe na nizkosacharidovce, je to telo proste citlivejsi a inzulin vyleti i po par gramech navic. Hladovky delam jen obcas, vetsinou jako pripravu na zavod. Rada je zas az tak nemam, radeji mam jidlo:) Tady male doporuceni k cetbe ( www.amazon.com) Volek se primo na tohle specializuje....

    0/0
    14.10.2015 23:28
    Foto

    V41í44t 21S31c28h86l64e64s85i26n30g52e94r 4727318831516

    Dobrý den, Lenko, děkuji za reakci. Ano, je to jeden z důsledků metabolické flexibility -" udělat tělo citlivější na inzulin". Ano, pokud si přečtete některé mé články, tak některé studie i odkazují na práci či spíše studie p. Volka;-). Každopádně děkujeme...

    0/0
    15.10.2015 9:06
    Foto

    L86e52n80k80a 77H78a73l44á44m96k62o63v61á 4790402126638

    Na vase stranky jsem koukla a mela jsem to udelat driv, pak bych zadnou cetbu nedoporucovala, protoze by mi bylo jasne, ze to neni treba:)

    0/0
    15.10.2015 12:00

    G17e91o94r93g16e 94B96u15r34i32a21n 3318211113729

    Tohle je docela zajimava informace, protoze ja trenuji na rotopedu cca 15 minut po probuzeni, ale nenapadlo mne, ze to muze souviset primo se spalovanim tuku. Fakt ale je, ze jsem musel od te doby co trenuji zvysit porce orechu, jenom mne nedoslo proc. Predesilam, ze trenuji kvuli zdravi, ne kvuli zavodeni.

    0/0
    13.10.2015 16:28
    Foto

    V46í78t 67S40c51h59l65e42s56i83n52g67e12r 4317638491226

    Zdravím Georgi. Je jedno, z jakého důvodu trénujete. Důležité je se prostě cítit dobře. R^

    0/0
    13.10.2015 19:52

    P92e18t23r 91K56a40ň80o57v82s75k53ý 1554612237339

    Ještě se chci zeptat: co to využití chladu, zkoušel jsi? Nic tam nevidím. Já každopádně s tímto mám osobní zkušenosti, takže běhám i při nízkých teplotách velmi málo oblečený, doma ani v zimě netopím apod. - od té doby bývám zdravý a cítím se dobře.

    0/0
    13.10.2015 9:37
    Foto

    V94í89t 27S82c22h10l60e14s51i59n47g20e63r 4367948821696

    Ano, podstupuji termogenezi chladem a připravuji dosti článků i se studiemi. Mám skvělou pozitivní zkušenost u svých klientů:  youtu.be

    0/0
    13.10.2015 19:56
    Foto

    V81í98t 37S13c86h80l89e48s86i82n67g82e22r 4857938701296

    ANo, podstupuji termogenezi  chladem. Připravuji na toto téma dosti zajímavých materiálů:  youtu.be

    0/0
    13.10.2015 19:58

    T72o22m14a80s 37A21u41g14u71s41t18y29n 6267306871920

    Můžu se zeptat autora, co jsou ty kvalitní tuky? Pod tím si představují i různí výživáři různé potraviny. A druhý dotaz, pokud chci hubnout, chodím ráno běhat, jakou doporučuje zátěž (např v procentech max TF a čase)?

    0/0
    12.10.2015 19:09
    Foto

    V83í72t 62S84c30h17l18e36s43i35n27g91e30r 4397728521486

    Zdravím, Tome, VIDEO a rozsáhlý článek o kvalitních tucích najdete zde.: jsou tam konkrétní příklady, které plynou z praxe s desítkami vrcholových sportovců a desítek biochemických vyšetření krve, atd... pěkný den,.:-) Vítek,. www.vit

    0/0
    13.10.2015 9:06

    P44a63v82e77l 88Ď54u87r94i97c25a 3483800288691

    Zajímalo by mě, v jakém časovém intervalu, byly prováděny ty respirační testy. Předpokládám, že první proběhl na začátku experimentu a druhý na jeho konci. Chci se zeptat, zda výsledky měření nejsou zavádějící ve smyslu vztahování pouze na změnu stravování v rámci metabolické flexibility. Nebyl výsledek testu především ovlivněn autorovou lepší fyzickou kondicí, nabranou v průběhu testových tří měsíců? A dále by mě zajímal výsledek toho Ironmana. Díky za případnou odpověď.

    0/0
    12.10.2015 19:05

    P61e79t89r 38K23a41ň85o98v64s13k76ý 1464112937499

    Tady má nějaké běžecké výkony: www.behej.com

    0/0
    12.10.2015 20:14
    Foto

    V82í42t 68S64c79h81l66e15s24i93n28g73e88r 4317918691546

    Zdravím Petře, ani jsem netušil, že jsou některé mé výsledky takto hezky seřazené...díky za tip, Vítek...R^;-)8-o

    0/0
    13.10.2015 9:13
    Foto

    V24í65t 65S22c39h10l59e20s62i44n97g79e10r 4517528931556

    Dobrý den Pavle - rovnou si dovolím Vám poslat odkaz, kde najdete odpovědi. Zmiňuji se o této problematice i v tomto článku. Je jasné, že to nebylo ze 100% ovlivněno jen adaptací metabolismu, ale i adaptací na fyz. zátěž, ale i proto jsem začal s kondicí ještě před experimentem a během něj jsem tréninkové jedotky takřka neměnil, abych právě eliminoval vámi zmíněné... - odpoved najdete: www.vit

    0/0
    13.10.2015 9:00

    P25e81t78r 26K47a86ň93o73v75s43k93ý 1664952767729

    Vypadá to zajímavě, kondici samozřejmě ovlivnilo například i snížení hmotnosti. Bude fajn, se časem dozvím konkrétní hodnoty množství přijímaných tuků, bílkovin a sacharidů v rovnovážném jídelníčku, až tedy budeš přijímat tolik, aby to pokrylo výdej. Zatím tam byl výrazný energetický deficit, což jsem při tomto typu stravy předpokládal, a což se projevilo úbytkem hmotnosti o 6 kg. Jinak, klidové i zátěžové RQ může, ale také nemusí odpovídat složení stravy, vždy je třeba to posuzovat v komplexnější rovině. Já mám klidové RQ též kolem 0,7, i když přijímám 500-600g sacharidů denně. A jsem jeden z mála lidí, kdo běhá maratony zcela bez občerstvení, jen na vodě (nejlépe 2:54:22). Experimentování Tvého druhu mě ale velmi zajímá, takže ještě jednou děkuji za info.

    0/0
    13.10.2015 9:31
    Foto

    V42í32t 32S45c38h36l53e41s19i53n27g47e67r 4357238521746

    Odpověd viz níže. Je dodávám, že ironmana jsem dokončil za 5:17 . můžete vidět na konci přiloženého videa.

    0/0
    13.10.2015 9:12

    Z79b42y16n19ě89k 38S76v78o70b47o63d66a 7646536653666

    EHM....mělo být napsáno 1/2 ironmam nemýlim li se ?

    0/0
    13.10.2015 17:38

    P35e46t77r 29K17a65ň29o70v50s69k71ý 1304492357489

    Zkoukl jsem ještě to video, zajímavé. Pozátěžová glykemie 9,6 mi přijde ale překvapivě dost vysoká a ventilační ANP na 165-170 celkem nízko, s ohledem na Tvůj věk. Bylo by zajímavé to sledovat dlouhodoběji, ale díky za tyto informace.

    +1/0
    12.10.2015 16:49

    Honza K

    Za sebe můžu potvrdit R^

    +1/0
    12.10.2015 15:50
    Foto

    V62í89t 29S86c63h70l62e51s92i55n66g66e87r 4887748531106

    Dobrý den, Zdeňku, děkuji za reakci. Ve většině Vámi zmiňovaných bodů máte pravdu. Je škoda, že jste tento článek takto pochopil. Nicméně nemohu s Vámi souhlasit v tom, že tento článek někomu něco podsouvá  a že řík jednoznačnou pravdu - to rozhodně ne! Tento článek je shrnutí mého experimentu a také vysvětlení pojmu co je to metabolická flexibilita! Je to moje osobní zkušenost. Samozřejmě, že každý jsme jiný, máme jiné typy metabolismu atd. Už vůbec jsem nikomu nechtěl podstrojovat  to, že bychom měli žít jako naši předková. Jen píši fakta, že: Metabolická flexibilita vychází z hlubokých genetických odkazů našich předků - Není to o tom se stravovat jako naši předci, to nejde a to v článku ani nezmiňuji!! Ale vemte si to tak, že v dnešní době jsme obrovsky metabolicky NEFLEXIBILNÍ. A já jsem na sobě demonstroval, jak se stát metabolicky flexibilní. Vycházel jsem zároveň i z praxe z práce se stovkami klientů, kde se nachází určitá shoda např. v tom, že drtivá většina má nedostatek kvalitních tuků. Ano, pokud "obyčejný" člověk začne např. hladovět, tak je to až nebezpečné, protože musí dodržovat dalšíc x zásad a principů. O tom ale tento článek nebyl. Pokud chcete, najdete odpovědi na Vaše otázky zde:  www.vit 

    Na závěr Vámi nepochopené 16/8 a 18/6. Jak zmiňuji v článku - během experimentu jsem dodržoval 18/6. Ale nyní (po experimentu) pokračuji v přerušovaném hladovění, ale  v režimu 16/8. Jak píši - stalo se to součástí mého životního stylu. Proto mne mrzí, že jste to takto pochopil. Doporučuji si případně prostudovat více mých článků nebo videí a zjistíte, že se na věc snažím dívat maximálně celostně a individuálně. Proto s klienty  spolupracuji zásadně  na dlouhodobé bázi  a zprvu jim dělám kompletní testy včetně krevních, abychom zjistil individuální odlišnosti. Každopádně díky, že jste nad článkem přemýšlel, to se vždy cení! :-) Vítek S.

    0/0
    12.10.2015 11:48

    J60i79ř42í 87Ř44e33h67o24ř 9238448686308

    díky

    0/0
    12.10.2015 12:06

    Tomáš Karas

    Já osobně už jsem trochu opatrný, když má někdo nějaký zaručený recept k úspěchu. Někteří o tom i přednáší, píšou knížky, točí videa. Ale to co funguje jim, nemusí fungovat vám. Takže nejdůležitější je stejně vlastní zlušenost.

    Jinak podle mě je hladovění ok. A sacharidy bych viděl teda dúležitější než tuky.

    Takové ovoce by mělo být hlavní součástí jídelníčku sportovce.

    S tím inzulínem si myslím, že je trochu vedle. Protože záleží na typu sacharidů.

    0/0
    12.10.2015 11:32

    P66e55t39r 44K98a11ň75o45v65s12k95ý 1714942847739

    A samozřejmě záleží i na množství v jedné dávce. Jako vytrvalec, běhající v průměru 20 km denně, konzumuji velké množství potravy, včetně sacharidů, které mám rozdělené do řekněme 10 i více jídel za den. Při náhodném měření glykemie jsem nicméně zjistil, že ta se drží v průběhu dne přibližně stabilně. Na druhé straně, kdybych toto zkonzumoval jen ve 3 porcích, tak by to vedlo k obrovským výkyvům a následně i problémům (i to jsem zkoušel změřit). Podobně si neumím představit, jak zkonzumovat těch 15-16 tisíc kJ převážně v tucích, když bílkovin může být jen omezené množství. Vytrvalecké schopnosti mám velmi dobré, však čím delší vzdálenosti, tím lepší výsledky (běhám i závody na 100 km) .

    0/0
    12.10.2015 13:06
    Foto

    V49í97t 40S80c75h26l70e69s69i92n59g27e66r 4617718491366

    Zdravím Petře. Díky za Vaše názory. Můj expdriment není o tom někoho přesvědčit a dávat na oko jen jednu pravdu.  To zmiňuji ve všech článcích! Ale mé experimenty  jsou o tom vycházet se zkušeností a nových podložených studií. Nikde neuvádím, že je to jediná pravda. Naopak se snažím o každé studi lehce polemizovat. Dát lidem info a at si každý najde vlastní cestu. Konzumovat jídlo ve 3 porcích nemusíte, na druhou stranu poslední studie dokazují, že to může být výhoda a já to potvrzuji. Ale neplatí to vždy!! Vám to funguje jinak a je to v pořádku. Ale přitom např. naprostá většina lidí z ČR říká, že jm strava funguje a jsou s tím evidentně v pořádku a hle...patříme k nejhorším zemím světa co do počtu kardiovaskulárních chorob....to jen tak na zamyšlenou, mějte se a díky, VítekR^

    0/0
    13.10.2015 9:22
    Foto

    Z93d31e35n98ě37k 32J88a87r97ů18š43e58k 4834696922582

    Jaký je tedy poměr hladu a jídla? Na začátku článku uvádíte 18/6 na konci 16/8.

    0/0
    12.10.2015 11:18

    J59i27ř26í 82Ř62e92h14o94ř 9858698516498

    tak v článku vidím pár závad. Za prvé: během let sportování a cvičení jsem se naučil bránit se vždy těm, kteří radí jednoznačné pravdy.  Tento článek však radí, že takto to má být. Na to pozor.

    Lidé jsou ale různí a na každého funguje něco jiného. Tím se dostávám k bodu dva: genetika po dvou milionech let. Za dva miliony let totiž nikdy nevypadal a nikdy nežil a nesportoval člověk tak jako pan Schlesinger. Pokud by jsme se chtěli nejblíže podívat jak vypadal ten dva miliony žijící člověk. Pak se musíme poohlédnout po doposud primitivně žijících lidech.  Po lidech z pralesa. Jejich život a fyzické zatížení se ale tak naprosto liší od autora. A vypadají také zásadně jinak :) Že se nelze těmito doporučeními odvolávat na dva miliony let života lidí. Žijete jinak, stravujete se jinak.

    Tyto techniky jsou tak jen další v řadě systémů k vyzkoušení a osobně bych se velmi bál z toho dělat nějaké historické dogma.

    Obecně v poslední době se dostávají tuky zpátky do jídelníčku. Je to asi nějaký ozdravný trend. To si beru jako základ. Tréning před snídaní stojí za vyzkoušení. I když já osobně se cítím po probuzení velmi slabý. Otužování také velmi doporučuje třeba Adam Raw, který se věnuje workoutu. Věnují se mu myslím i sportovci z hanuman gymu trénovaní P.K.Macháčkem pokud vím.

    +1/0
    12.10.2015 10:29
    Foto

    V82í18t 82S93c61h68l77e72s58i73n22g74e51r 4917768171376

    Zdravím Vás, Jirko, odpověď výše patřila především Vám, ale i Zdeňkovi :-), mějte se

    0/0
    12.10.2015 11:57





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.