• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Vydatnou snídani vyběhejte, večer relaxujte bez sacharidů

    Co jíst? Kdy jíst? Jíst méně, nebo více? Kolem výživy se točí desítky otázek, na které existuje spousta různých odpovědí. Přinášíme tu od naší spolupracovnice Karolíny Hornové.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    V93í80t50e96k 71K95n90ě27ž48í77n94e94k 3724573505207

    Docela by mě zajímala konfrontace rady "nejíst sacharidy na noc" s tímhle článkem: 

    www.strengthsensei.com

    a trochu dopodrobna ještě tady:

    www.strengthsensei.com

    pro zjednodušení, jde především o tuhle část:

    "The reason you want to ingest your carbs in the evening is you will raise your leptin signal, which will increase your fat burning during the night and the following day. Additionally, ingesting carbs in the evening increases serotonin, which will help you get a good night’s sleep"

    0/0
    26.10.2015 15:50
    Foto

    L56e93n98k72a 53H27a42l31á33m82k58o94v31á 4510732726348

    Rika to spravne, zadne sacharidy na noc. Insulin inhibuje lidsky rustovy hormon, jehoz hladina je vyssi prave po usnuti...doslova si zastavite spalovani tuku. Osobne musim rict, ze pote co jsem si posunula veceri o dve hodiny na drive, vaha mi slitla dolu o dve tri kila behem jednoho tydne...ja obecne hubnu vcelku rychle, ale tohle prekvapilo i me. Pokud vim, leptin se zvysuje obecne, kdyz dobre jite, nemusite to byt sacharidy. Snizuje chut k jidlu.

    0/0
    26.10.2015 19:23
    Foto

    V29í35t16e14k 74K19n54ě87ž51í46n92e39k 3224243795157

    Těch faktorů samozřejmě bude víc, ale zrovna v otázce sachrů na noc to právě nevypadá moc podloženě, viz odkaz 2:

    "In 1997 (2), a study showed how by eating 70% of your carbs in the evening while being on a moderate diet, you would lose more Fat, even thou less total bodyweight was lost. Why? The morning carb feeding group would lose 30% of muscles, compared to 7% in the evening group."

    v textu pak následuje dalších 5 citací studií od roku 97 po současnost, které naopak doporučují sacharidy "na noc" zařazovat.

    0/0
    27.10.2015 10:07
    Foto

    L44e81n13k33a 62H24a75l48á28m73k88o47v95á 4950962146328

    Nejdriv jsem si rekla hmmm, zajimave...ale pak me upoutala ztrata 30% svalu...wow. Nasla jsem si tu studii a nechapu jak neco takoveho mohlo projit. Deset zen mesic a pul na diete dale rozdelene na mikroskupinu 4 a 6, ktere jedi hlavne rano nebo vecer a pak se diety prehodi. Vysledky jsou v podstate ne moc signifikantni a v zaklade si defacto protireci....presne jak by jeden mohl ocekavat od studie s naprosto nedostatecnym vzorkem. S takovyma cislama jste na urovni vet typu: mam jednu znamou, ktera ji jen hranolky a kolu a je hubena, takze po hranolkach a kole se hubne...des. Omlouvam se, ze jsem to tak sprazila, jsem otevrena vsem novym informacim, ale nekteri vedci by se meli za svou praci spis stydet.

    0/0
    27.10.2015 12:27

    D70a53l31i43b16o81r 84J54u84ř12i80c48a 8918204685

    Už pouze to že článek neřeší jednotlivé sacharidy (jednoduché, komplexní) beru jako výstražné znamení. Navíc se zde řeší sacharidy v kontextu hubnutí a né všichni sportovci mají potřebu stále hubnout :-). A boostovat spalování tuků simulováním hormonu který je přítomen zejména u obézních lidí (jestli tomu správně rozumím), je to už taková alchymie ze které mám přirozený respekt. Není zde naopak žádná zmínka rizika vzniku cukrovky, což bych uvítal. A koneckonců je to článek kulturisty a ti mají (co se stravy týče) tendenci nehorázně přehánět a zahrávat si s vlastním zdravím, takže já bych to bral raději s nadhledem :-)

    0/0
    27.10.2015 15:51

    Roman Hýsek

    Doporučuji všem, aby stravovací návyky moc neměnili. Z vlastní zkušenosti. Běžci s jídlem nemají moc experimentovat. To doporučuje 9 z 10 odborníků. Každý jsme přece individualita. Zamyslete se a vzpomeňte si, kdy vás jídlo vypeklo. Mě ani jednou. Proto systém pokus-omyl nikomu nedoporučuji. Zejména před závody.

    Nač si kazit žaludek.Nač si kazit krásný dojem z běhu.

    0/0
    26.10.2015 15:12

    T78o88m85a69s 69A48u70g14u58s66t84y10n 6307166911550

    jednou se před ranním během nemá jíst vůbec, tady zase startovací jídlo... tak fakt nevim...

    Každopádně já chodím běhat o půl šesté ráno a dávám si před tím jen hrnek vody a je mi dobře :)

    0/0
    26.10.2015 11:43

    M49i87c17h51a69l 57M71i38l10l28e78r 9776222949982

    manzelka chodi rano na akvarobik a vodni behani a jedine co pred cvicenim snese, je bezkafeinove espresso a pulku bananu.

    0/0
    26.10.2015 12:06

    P36a63v30l68a 16H20r36a44d83i98l48o72v75a 3317801631474

    Ja taky chodim behat rano, vybiham mezi 6-6:30 a davam si jen nekolik dousku vody nebo rozredeneho dzusu. A vlastne ani pak moc nesnidam, rano toho do sebe moc nedostanu, at s behem nebo bez.

    0/0
    26.10.2015 15:28

    J92a55n 40L59a83ň67k97a 6309276570696

    nechápu jak můžete vyběhnout v 6.00 ráno. To bych zhebnul.. :D

    0/0
    29.10.2015 14:25

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.