• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Vydatnou snídani vyběhejte, večer relaxujte bez sacharidů

    Co jíst? Kdy jíst? Jíst méně, nebo více? Kolem výživy se točí desítky otázek, na které existuje spousta různých odpovědí. Přinášíme tu od naší spolupracovnice Karolíny Hornové.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    V28í54t15e85k 97K20n72ě24ž14í57n40e39k 3254183215207

    Docela by mě zajímala konfrontace rady "nejíst sacharidy na noc" s tímhle článkem: 

    www.strengthsensei.com

    a trochu dopodrobna ještě tady:

    www.strengthsensei.com

    pro zjednodušení, jde především o tuhle část:

    "The reason you want to ingest your carbs in the evening is you will raise your leptin signal, which will increase your fat burning during the night and the following day. Additionally, ingesting carbs in the evening increases serotonin, which will help you get a good night’s sleep"

    0/0
    26.10.2015 15:50
    Foto

    L97e11n91k69a 39H72a10l66á59m56k95o89v89á 4280872906738

    Rika to spravne, zadne sacharidy na noc. Insulin inhibuje lidsky rustovy hormon, jehoz hladina je vyssi prave po usnuti...doslova si zastavite spalovani tuku. Osobne musim rict, ze pote co jsem si posunula veceri o dve hodiny na drive, vaha mi slitla dolu o dve tri kila behem jednoho tydne...ja obecne hubnu vcelku rychle, ale tohle prekvapilo i me. Pokud vim, leptin se zvysuje obecne, kdyz dobre jite, nemusite to byt sacharidy. Snizuje chut k jidlu.

    0/0
    26.10.2015 19:23
    Foto

    V15í10t62e33k 98K80n38ě31ž66í87n40e58k 3284783715807

    Těch faktorů samozřejmě bude víc, ale zrovna v otázce sachrů na noc to právě nevypadá moc podloženě, viz odkaz 2:

    "In 1997 (2), a study showed how by eating 70% of your carbs in the evening while being on a moderate diet, you would lose more Fat, even thou less total bodyweight was lost. Why? The morning carb feeding group would lose 30% of muscles, compared to 7% in the evening group."

    v textu pak následuje dalších 5 citací studií od roku 97 po současnost, které naopak doporučují sacharidy "na noc" zařazovat.

    0/0
    27.10.2015 10:07
    Foto

    L82e78n98k85a 66H41a28l86á55m38k12o29v82á 4950252666668

    Nejdriv jsem si rekla hmmm, zajimave...ale pak me upoutala ztrata 30% svalu...wow. Nasla jsem si tu studii a nechapu jak neco takoveho mohlo projit. Deset zen mesic a pul na diete dale rozdelene na mikroskupinu 4 a 6, ktere jedi hlavne rano nebo vecer a pak se diety prehodi. Vysledky jsou v podstate ne moc signifikantni a v zaklade si defacto protireci....presne jak by jeden mohl ocekavat od studie s naprosto nedostatecnym vzorkem. S takovyma cislama jste na urovni vet typu: mam jednu znamou, ktera ji jen hranolky a kolu a je hubena, takze po hranolkach a kole se hubne...des. Omlouvam se, ze jsem to tak sprazila, jsem otevrena vsem novym informacim, ale nekteri vedci by se meli za svou praci spis stydet.

    0/0
    27.10.2015 12:27

    D33a24l54i86b21o26r 71J70u12ř51i41c51a 8488804845

    Už pouze to že článek neřeší jednotlivé sacharidy (jednoduché, komplexní) beru jako výstražné znamení. Navíc se zde řeší sacharidy v kontextu hubnutí a né všichni sportovci mají potřebu stále hubnout :-). A boostovat spalování tuků simulováním hormonu který je přítomen zejména u obézních lidí (jestli tomu správně rozumím), je to už taková alchymie ze které mám přirozený respekt. Není zde naopak žádná zmínka rizika vzniku cukrovky, což bych uvítal. A koneckonců je to článek kulturisty a ti mají (co se stravy týče) tendenci nehorázně přehánět a zahrávat si s vlastním zdravím, takže já bych to bral raději s nadhledem :-)

    0/0
    27.10.2015 15:51

    Roman Hýsek

    Doporučuji všem, aby stravovací návyky moc neměnili. Z vlastní zkušenosti. Běžci s jídlem nemají moc experimentovat. To doporučuje 9 z 10 odborníků. Každý jsme přece individualita. Zamyslete se a vzpomeňte si, kdy vás jídlo vypeklo. Mě ani jednou. Proto systém pokus-omyl nikomu nedoporučuji. Zejména před závody.

    Nač si kazit žaludek.Nač si kazit krásný dojem z běhu.

    0/0
    26.10.2015 15:12

    T24o17m21a28s 11A33u41g86u22s17t93y95n 6607556351500

    jednou se před ranním během nemá jíst vůbec, tady zase startovací jídlo... tak fakt nevim...

    Každopádně já chodím běhat o půl šesté ráno a dávám si před tím jen hrnek vody a je mi dobře :)

    0/0
    26.10.2015 11:43

    M30i73c35h13a33l 83M69i66l16l38e82r 9246102759482

    manzelka chodi rano na akvarobik a vodni behani a jedine co pred cvicenim snese, je bezkafeinove espresso a pulku bananu.

    0/0
    26.10.2015 12:06

    P73a53v87l22a 71H76r23a43d34i45l12o47v92a 3247641261444

    Ja taky chodim behat rano, vybiham mezi 6-6:30 a davam si jen nekolik dousku vody nebo rozredeneho dzusu. A vlastne ani pak moc nesnidam, rano toho do sebe moc nedostanu, at s behem nebo bez.

    0/0
    26.10.2015 15:28

    J61a31n 67L26a45ň57k11a 6539506140886

    nechápu jak můžete vyběhnout v 6.00 ráno. To bych zhebnul.. :D

    0/0
    29.10.2015 14:25





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.