• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Stačí deset minut denně: tři cviky, které posílí celé tělo

    Vybrali jsme pro vás tři cviky, které jsou výborné na posílení celého těla. Cvičení vám nezabere více než několik minut, záleží na vaší zdatnosti. Začátečníci budou pracovat s menším počtem opakování, profíci si zátěž zvýší. Pojďte na klik, dřep a boční rotaci trupu.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    J37a52r59o98s40l64a27v 31Š63e95f58l 7341578579

    Plně s vámi souhlasím,podle mne klik provedený s rukama ve vzdálenosti mírně větší než ramena je ideální a (samozřejmně kvalitně provedený) jelikož je i větší rozsah pohybu rukou i komplexnější,ale hlavně těžší na provedení než na široko tudíž účinější. U kliku je také důležitý ohyb rukou pod úhlem 45°  né více,to tu nebylo zmíněno. Hezký den

    0/0
    25.8.2015 15:32

    Martin Holik

    Mooooc profi fotky ;-D

    +2/−3
    19.8.2015 8:46

    H76a97n49a 39D77o14s80t21á32l49o90v67á 1409244290534

    Jako vždy stručně, jasně, přehledně i vtipně. R^

    0/0
    11.8.2015 11:03

    J87a38r76o21m72i35r 87C58e17r22m21a23k 7399484428452

    Nechapu, proc nesmyslne rikate polodrepu "squat", coz je anglicky doslova "drep"? V popiscich to navic mate zkomolene na "squot".

    0/0
    10.8.2015 19:00
    Foto

    K52a28t46e31ř92i68n60a 68H53o25n30o19v17á 3720338125116

    Za zkomoleninu slova se omlouvám. Ohledně označení dřep a squat -u dřepu je těžiště posunuto více vpřed a pohyb je prováděn až dolů,  jako squat  označujeme pohyb s pánví více do dozadu (připodobňuje se to sedání na záchod) a končící v pravém úhlu v kolenou - je to tedy tzv. superbezpečný dřep, který se používá např. při rehabilitaci u pacientů po operaci kolen.. Samozřejmě je možné, že v jiných konceptech je to označení vnímáno odlišně.

    0/0
    10.8.2015 23:00

    Jan Pavel

    Dřepy začít dělat hned jen do polodřepu, protože dřepy plné vám zničí kolena.

    +3/−6
    8.8.2015 11:00

    J19a17r30o56m45i83r 51C19e89r31m64a91k 7669814828162

    To je stokrat opakovany nesmysl.

    +7/−1
    10.8.2015 18:39

    J55i24ř22í 77D96o60u29b77í17n67e56k 9147778516443

    kolega se ničí především špatným stylem, který jeu obou provedení! dělat věci na půl? někde sem čet, že částečný dřepy a přerušovaná soulož mají mnoho společného :-P

    0/0
    24.8.2015 11:07

    K87a19r21e29l 40N22o87v17á43č94e22k 5121475949766

    1 - Parcheggia vicino alla casetta di legno

    2 - Con le spalle rivolte verso la casetta segui il sentiero sulla destra

    3 - Arrivato alla chiesetta costeggiala a sul lato nord

    4 - Segui il muro devo rientra

    5 - In basso dietro un sasso in un mattoncino rientrato della chiesa sei arrivata/o

    +1/−4
    7.8.2015 9:17

    P86e43t46r 12S60c57h21ö34n 7143586872513

    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estasrano en mia bideo!

    +1/0
    22.8.2015 13:36

    K49a76r37e46l 40N48o86v75á82č54e61k 5521935679176

    Co to je za hrozný sloh 8-o. Je to nesrozumitelné a je potřeba některé věty číst vícekrát, aby to bylo pochopitelné. Chybí očekávané: sice se dozvím, že nějaký sval je na dovolené (nevím který, neznám latinské názvy svalů), ale jak se klik dělat nemá a naopak má, aby lopatky nešly k sobě, se nedozvím. Po přečtení tak 1/4 textu jsem to vzdal. Možná autor rozumí cvičení, ale text by měl nechat přepsat někomu, kdo to umí.

    +5/−2
    7.8.2015 9:16

    H77a81n83a 57D81o81s40t80á22l66o75v89á 1859764840174

    Sval si vygůglete a aby nešly lopatky k sobě si prostě pohlídejte (stejně jako prohnutí páteře a podobně).

    0/0
    11.8.2015 11:02

    J69i52r70k48a 39K16o57p80a63c59e29k 4928413806933

    Přirovnání ".. pokud se vaše paty ve spodní části cviku chovají jako magnety se stejnou polaritou, jakou má podlaha... " .. je možná pro někoho (hlavně kluky) zajímavé přirovnání,  ale pro jiné zbytečně komplikované, ztěžující pochopení podstaty.  

    Ale jinak velice hezký článek.. hned zítra se na to vrhnu! :-)

    +5/0
    4.8.2015 0:02
    Foto

    K18a92t50e42ř51i29n11a 16H68o18n95o24v79á 3640578115976

    Ach ano, máte pravdu, fyziku mám ráda a občas mi to ulítne. Příště se zkusím více hlídat.. :)

    0/0
    4.8.2015 10:00

    P97a47v90l10a 33H28r77a71d33i13l92o31v62a 3467481401714

    Taky se vrham :-). Hezky clanek.

    0/0
    4.8.2015 10:35

    H66a95n44a 43G42r86e68g45o11r39o42v90á 4770264154582

    no ten obrázek plný dřep - co dělat, když mě převažuje zadej a padám?;-D a nedělám si srandu

    0/0
    3.8.2015 17:05

    V30l94a93d89a93n 84K74a72h69a28n 9261174844162

    Plynule prejit do kotoulu vzad ;)

    +4/0
    4.8.2015 6:21
    Foto

    K70a56t82e18ř96i60n65a 64H64o59n32o63v31á 3870448795556

    Těžko soudit na dálku, ale je možné, že je určité omezení v koncové flexi (ohnutí) v kyčelních kloubech, které Vám neumožní dostatečný přenos váhy směrem vpřed. Dalším problematickým místem mohou být kotníky..

    0/0
    4.8.2015 9:59

    J85a87n 71B41u50c54h50t77í81k 3310714739235

    www.somastruct.com

    Takhle nějak by měl vypadat dřep. Nohy jsou na šířku ramen (nebo trochu dál od sebe) a patami směřují lehce k sobě. Tím pádem by se vám, když jdete k zemi, mělo mezi koleny udělat místo pro tělo. Paty jsou samozřejmě celou dobu na zemi. Takhle se potom můžete naklonit dopředu a udržovat rovnováhu. A po krátkém tréninku takto můžete pohodlně dřepět i desítky minut :-)

    +2/0
    4.8.2015 10:17

    D69e60n60i94s68a 85P18r69o28c53h92á65z40k43o66v39á 9628853386

    Vypadá to snadné, ale ne pro mě, bohužel. Nedovolí zápěstí ani kolena, škoda...

    0/0
    3.8.2015 14:09

    L88u72d40e29k 22T73r30d12l41i40c25a 7391937890512

    Ty pozice lopatek (popis u obrázku) máte obráceně ve článku a v galerii. Opravte si to.

    0/0
    3.8.2015 12:57
    Foto

    F89i71l13i36p 29M58a71r85v66a43n 7789750201205

    Opraveno, díky!

    0/0
    3.8.2015 14:31

    J83a47n28a 45B42e83r50k39o40v47á 6313489826763

    Toto není cvičení pro každého. Záleží na kondici a věku.

    +1/0
    3.8.2015 12:27
    Foto

    K38a13t24e97ř74i87n52a 94H36o36n65o79v27á 3860728855436

    Máte samozřejmě pravdu, pro každého to cvičení není. Ale my jsme se snažili najít cviky pro většinu populace. Připomenout, že základní cviky jsou velice kvalitní a neměli bychom na ně zapomínat. A protože jsme na webu pro běžce, předpokládám, že skoro všichni lidé, kteří chodí pravidelně běhat, tyto cviky zvládnou. A mimoto - v určitých modifikacích cvičíme tyto cviky i se seniory a pacienty po traumatologických operacích. Jde jen o to vědět, co chci posílit a vymyslet, jak to kvalitně (a bezpečně) provést.

    +2/0
    3.8.2015 16:42

    O96n19d90ř57e91j 95H93a60n16s10l60í40k 9646140806744

    Ukazte mi cvik, ktery muze delat kazdy bez ohledu na kondici a vek. To totiz neni ani chozeni, dokonce ani stani.

    0/0
    1.9.2015 23:35

    Tom Vávra

    Docela by mě zajímalo, proč autorka cvičí kliky takto "na široko". Není pro ramena lepší cvičit s rukama u těla? Tj. výchozí postavení s dlaněmi víceméně pod rameny? Děkuji za případné zdůvodnění.

    0/0
    3.8.2015 10:17
    Foto

    K94a56t62e28ř79i11n31a 66H87o20n90o78v62á 3650628655546

    Pozici rukou volíme dle toho, co chceme primárně zatížit a jako hlavní faktor vidíme postavení lopatek. Zase to vidím ze svého fyzioterapeutického pohledu, ale pro nás (terapeuty) je  základní, jak stabilizuje lopatka. Pokud je ve správném nastavení a udrží se po dobu provedení pohybu, je v podstatě jedno, zda děláte klik na palci jedné ruky a druhou odháníte neodbytné fanynky. Pozice rukou zásadně ovlivňuje pozici lopatek a lopatky, to je takový náš svatý grál. Tedy nikoliv pozice rukou, ale správná činnost lopatek je to, co hlídáme. (Když budou ruce nastaveny špatně, lopatky rozhodně dobře pracovat nebudou.) Každému sedí něco jiného, jiná pozice, jiný úhel, je třeba využívat různých variant a najít si to svoje.

    0/0
    3.8.2015 16:52





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.