• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Stačí deset minut denně: tři cviky, které posílí celé tělo

    Vybrali jsme pro vás tři cviky, které jsou výborné na posílení celého těla. Cvičení vám nezabere více než několik minut, záleží na vaší zdatnosti. Začátečníci budou pracovat s menším počtem opakování, profíci si zátěž zvýší. Pojďte na klik, dřep a boční rotaci trupu.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    J19a66r50o74s26l84a46v 38Š53e61f68l 7571148919

    Plně s vámi souhlasím,podle mne klik provedený s rukama ve vzdálenosti mírně větší než ramena je ideální a (samozřejmně kvalitně provedený) jelikož je i větší rozsah pohybu rukou i komplexnější,ale hlavně těžší na provedení než na široko tudíž účinější. U kliku je také důležitý ohyb rukou pod úhlem 45°  né více,to tu nebylo zmíněno. Hezký den

    0/0
    25.8.2015 15:32

    Martin Holik

    Mooooc profi fotky ;-D

    +2/−3
    19.8.2015 8:46

    H46a51n29a 57D53o70s74t76á94l67o63v21á 1159574300104

    Jako vždy stručně, jasně, přehledně i vtipně. R^

    0/0
    11.8.2015 11:03

    J34a46r92o14m58i55r 46C94e56r62m72a92k 7169934548622

    Nechapu, proc nesmyslne rikate polodrepu "squat", coz je anglicky doslova "drep"? V popiscich to navic mate zkomolene na "squot".

    0/0
    10.8.2015 19:00
    Foto

    K77a48t26e51ř58i37n68a 56H96o50n19o46v82á 3780428265796

    Za zkomoleninu slova se omlouvám. Ohledně označení dřep a squat -u dřepu je těžiště posunuto více vpřed a pohyb je prováděn až dolů,  jako squat  označujeme pohyb s pánví více do dozadu (připodobňuje se to sedání na záchod) a končící v pravém úhlu v kolenou - je to tedy tzv. superbezpečný dřep, který se používá např. při rehabilitaci u pacientů po operaci kolen.. Samozřejmě je možné, že v jiných konceptech je to označení vnímáno odlišně.

    0/0
    10.8.2015 23:00

    Jan Pavel

    Dřepy začít dělat hned jen do polodřepu, protože dřepy plné vám zničí kolena.

    +3/−6
    8.8.2015 11:00

    J98a89r92o79m19i33r 82C40e24r10m33a70k 7509394118632

    To je stokrat opakovany nesmysl.

    +7/−1
    10.8.2015 18:39

    J14i64ř67í 62D72o46u60b52í85n20e14k 9927688556393

    kolega se ničí především špatným stylem, který jeu obou provedení! dělat věci na půl? někde sem čet, že částečný dřepy a přerušovaná soulož mají mnoho společného :-P

    0/0
    24.8.2015 11:07

    K20a23r64e47l 46N57o21v67á12č43e72k 5261215879566

    1 - Parcheggia vicino alla casetta di legno

    2 - Con le spalle rivolte verso la casetta segui il sentiero sulla destra

    3 - Arrivato alla chiesetta costeggiala a sul lato nord

    4 - Segui il muro devo rientra

    5 - In basso dietro un sasso in un mattoncino rientrato della chiesa sei arrivata/o

    +1/−4
    7.8.2015 9:17

    P16e57t38r 37S59c94h12ö11n 7793756282513

    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estasrano en mia bideo!

    +1/0
    22.8.2015 13:36

    K50a17r69e77l 75N56o47v59á34č89e85k 5241525109716

    Co to je za hrozný sloh 8-o. Je to nesrozumitelné a je potřeba některé věty číst vícekrát, aby to bylo pochopitelné. Chybí očekávané: sice se dozvím, že nějaký sval je na dovolené (nevím který, neznám latinské názvy svalů), ale jak se klik dělat nemá a naopak má, aby lopatky nešly k sobě, se nedozvím. Po přečtení tak 1/4 textu jsem to vzdal. Možná autor rozumí cvičení, ale text by měl nechat přepsat někomu, kdo to umí.

    +5/−2
    7.8.2015 9:16

    H97a16n42a 36D47o87s47t72á55l80o10v53á 1959474960534

    Sval si vygůglete a aby nešly lopatky k sobě si prostě pohlídejte (stejně jako prohnutí páteře a podobně).

    0/0
    11.8.2015 11:02

    J59i88r50k63a 39K73o83p76a24c20e18k 4808873156873

    Přirovnání ".. pokud se vaše paty ve spodní části cviku chovají jako magnety se stejnou polaritou, jakou má podlaha... " .. je možná pro někoho (hlavně kluky) zajímavé přirovnání,  ale pro jiné zbytečně komplikované, ztěžující pochopení podstaty.  

    Ale jinak velice hezký článek.. hned zítra se na to vrhnu! :-)

    +5/0
    4.8.2015 0:02
    Foto

    K30a88t27e36ř53i41n26a 93H61o63n92o26v77á 3130578405266

    Ach ano, máte pravdu, fyziku mám ráda a občas mi to ulítne. Příště se zkusím více hlídat.. :)

    0/0
    4.8.2015 10:00

    P96a51v97l75a 78H54r90a97d61i46l88o49v43a 3877831141274

    Taky se vrham :-). Hezky clanek.

    0/0
    4.8.2015 10:35

    H70a79n21a 69G82r43e51g18o61r57o51v53á 4930594874652

    no ten obrázek plný dřep - co dělat, když mě převažuje zadej a padám?;-D a nedělám si srandu

    0/0
    3.8.2015 17:05

    V75l64a93d53a34n 37K72a49h32a95n 9101984954192

    Plynule prejit do kotoulu vzad ;)

    +4/0
    4.8.2015 6:21
    Foto

    K64a26t46e32ř22i59n78a 79H18o12n64o87v94á 3490728375816

    Těžko soudit na dálku, ale je možné, že je určité omezení v koncové flexi (ohnutí) v kyčelních kloubech, které Vám neumožní dostatečný přenos váhy směrem vpřed. Dalším problematickým místem mohou být kotníky..

    0/0
    4.8.2015 9:59

    J35a28n 66B10u46c74h51t68í29k 3360274209945

    www.somastruct.com

    Takhle nějak by měl vypadat dřep. Nohy jsou na šířku ramen (nebo trochu dál od sebe) a patami směřují lehce k sobě. Tím pádem by se vám, když jdete k zemi, mělo mezi koleny udělat místo pro tělo. Paty jsou samozřejmě celou dobu na zemi. Takhle se potom můžete naklonit dopředu a udržovat rovnováhu. A po krátkém tréninku takto můžete pohodlně dřepět i desítky minut :-)

    +2/0
    4.8.2015 10:17

    D76e74n53i67s14a 26P26r30o20c64h69á74z64k97o43v68á 9208363266

    Vypadá to snadné, ale ne pro mě, bohužel. Nedovolí zápěstí ani kolena, škoda...

    0/0
    3.8.2015 14:09

    L20u45d31e29k 86T17r10d38l50i82c48a 7321967540882

    Ty pozice lopatek (popis u obrázku) máte obráceně ve článku a v galerii. Opravte si to.

    0/0
    3.8.2015 12:57
    Foto

    F44i63l50i29p 96M14a18r55v17a18n 7719330701315

    Opraveno, díky!

    0/0
    3.8.2015 14:31

    J83a64n12a 19B95e10r39k17o10v87á 6693699576153

    Toto není cvičení pro každého. Záleží na kondici a věku.

    +1/0
    3.8.2015 12:27
    Foto

    K93a93t54e33ř52i45n20a 36H68o81n84o42v71á 3230348745966

    Máte samozřejmě pravdu, pro každého to cvičení není. Ale my jsme se snažili najít cviky pro většinu populace. Připomenout, že základní cviky jsou velice kvalitní a neměli bychom na ně zapomínat. A protože jsme na webu pro běžce, předpokládám, že skoro všichni lidé, kteří chodí pravidelně běhat, tyto cviky zvládnou. A mimoto - v určitých modifikacích cvičíme tyto cviky i se seniory a pacienty po traumatologických operacích. Jde jen o to vědět, co chci posílit a vymyslet, jak to kvalitně (a bezpečně) provést.

    +2/0
    3.8.2015 16:42

    O71n46d86ř30e84j 44H24a51n46s80l72í40k 9796970236484

    Ukazte mi cvik, ktery muze delat kazdy bez ohledu na kondici a vek. To totiz neni ani chozeni, dokonce ani stani.

    0/0
    1.9.2015 23:35

    Tom Vávra

    Docela by mě zajímalo, proč autorka cvičí kliky takto "na široko". Není pro ramena lepší cvičit s rukama u těla? Tj. výchozí postavení s dlaněmi víceméně pod rameny? Děkuji za případné zdůvodnění.

    0/0
    3.8.2015 10:17
    Foto

    K15a45t21e18ř41i25n69a 43H24o94n53o14v11á 3160848835566

    Pozici rukou volíme dle toho, co chceme primárně zatížit a jako hlavní faktor vidíme postavení lopatek. Zase to vidím ze svého fyzioterapeutického pohledu, ale pro nás (terapeuty) je  základní, jak stabilizuje lopatka. Pokud je ve správném nastavení a udrží se po dobu provedení pohybu, je v podstatě jedno, zda děláte klik na palci jedné ruky a druhou odháníte neodbytné fanynky. Pozice rukou zásadně ovlivňuje pozici lopatek a lopatky, to je takový náš svatý grál. Tedy nikoliv pozice rukou, ale správná činnost lopatek je to, co hlídáme. (Když budou ruce nastaveny špatně, lopatky rozhodně dobře pracovat nebudou.) Každému sedí něco jiného, jiná pozice, jiný úhel, je třeba využívat různých variant a najít si to svoje.

    0/0
    3.8.2015 16:52

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.