• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Ploché nohy. Možný viník vaší bolavé páteře

    Plochá noha může negativně ovlivňovat až nečekaně vzdálená místa lidského těla. Tušili jste, že může mít na svědomí například bolest kolen nebo kyčlí, a dokonce způsobovat bolest hlavy nebo krční páteře? A že křeče v lýtkách nemusejí být způsobeny jen nedostatkem hořčíku, ale právě i plochou nohou?

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    M25i43c84h20a90l 55V19o44h29r45a90l43í52k 8627392398826

    Dobrý den, prosím o doporučení, kam se (s v článku zmiňovanými problémy - od mala ploché nohy, špatné zatěžování a křeč v lýtku) obrátit v Praze. Na vyšetření nohou, chůze apod., aby opravdu pomohli a ne jen inkasovali...   ?  Předem díky za všechna doporučení..  MV :-)

    0/0
    28.3.2015 13:40

    Zdeňka Buroňová

    Dobrý den, moc krásný článek a srozumitelně popsané cviky, určitě zkusíme, ale proč píšu já i manžel máme ploché nohy, máme tři děti ( 9,6 a 2 a půl) s těmi staršími jsme pravidelně od 3 let navštěvovali ortopeda a jezdili si pro speciální vložky do bot, děti nosí jen zdravotní Fare  vyšší boty a i tak naše nejstarší slečna pořád má sešlapané boty na vnější straně hlavně u paty, nevím jestli to ještě souvisí s plochou nohou, ale chtěla bych si tímto způsobem nechat poradit, předem moc děkuju!

    0/0
    9.3.2015 20:56

    T35o26m29á81š 24M28r25á64z 4500610841326

    Sešlapání zevní strany paty ještě nutně neznamená problém s chodidlem. Přirozený je nášlap na zevní stranu paty. Navíc moderní boty často mívají mírný sklon na zevní stranu a tím vedou nohu přes zevní stranu více.

    0/0
    10.3.2015 13:57
    Foto

    K97a51t18e40ř34i95n89a 20H89o84n84o75v39á 3540548195356

    Dobrý večer, ohledně sešlapání obuvi souhlasím s panem Mrázem. Plochost nohou nemusí být nijak na závadu, jsou-li chodidla funkční. Tedy spíše hledat souvislost s přetížením jinde v pohybovém aparátu nebo se pídit po tom, zda jsou boty sice sešlapané, ale každá stélka jinak - to pak může ukazovat na rozdílné zatížení končetin... plochá noha, pokud funguje a je jí pomoženo v rámci kvalitní stimulace (chůze na boso, v zimě třeba cvičení na balanční čočce s bodlinkami), aktivací svalů chodidla a kvalitní obuví (vložkami) není žádná dramatická situace. Potíže bývají hlavně z asymetrií, na ty je třeba dávat si pozor. Přeji hodně úspěchů!

    0/0
    10.3.2015 22:16

    D49u92š50a91n 34G56o98g63e66l24a 7151854929268

    Do čeho se paní plete??? Plochá noha je jednoznačně označení pro vrozenou vadu nohy !!! To se to plácá,exploatuje a vydělává...Neznalost,nebo záměr?

    0/0
    9.3.2015 16:28

    Š35t24ě60p65á43n93k35a 67P94a96v52l25í36k44o95v47á 1889699204411

    Dobrý muži, jako majitelka příčně plochých chodidel vás můžu ujistit, že o vrozenou vadu rozhodně nejde. Do 40 nohy jako baletka s klenbou jako Golden Gate, po porodu kolaps příčné klenby a hotovo.

    0/0
    9.3.2015 16:51

    V35á44c39l30a16v 27Z61e41l70i38n74k14a 2132900673492

    Přesně. Nemlich to samé byl případ  manželky kamaráda. Holka z hospodářství, pro kterou bylo samozřejmostí chodit tak někdy od května do září v podstatě trvale bosky. Nohy měla taky pěkně malé, klenby jak gotické oblouky. Na štěrku, kde ledaskdo sotva pajdal, mohla bosá klidně i tancovat. Pak rodina. První dítě relativně OK a po druhém hotovo. Nohy o číslo a půl větší a klenba spadlá jak u nějaké fajnové slečinky.

    0/0
    9.3.2015 22:24
    Foto

    K24a93t87e74ř41i23n35a 54H93o80n40o72v29á 3690758265266

    Vážený pane Gogelo, 

    pletu se do toho opravdu ráda a s chutí..  Právě dokončuji druhou vysokou školu, mám za sebou několik let praxe a spokojené klienty, publikuji ve vědeckých časopisech, přednáším na kongresech a školím. Myslím, že mám dost kompetencí se do něčeho, co se týká fyzioterapie, "plést"... Mimochodem, všichni novorozenci a kojenci mají plochou nohu, je to naprosto normální stav, klenba se formuje s věkem a zátěží. Vrozená tato deformita určitě není, možné jsou pouze predispozice. Nebo se možná pletu a Vás požádám o dokumentaci kojence s vytvořenou klenbou nohy. Samozřejmě pak uznám svůj omyl a nevědomost.

    +3/0
    9.3.2015 18:34

    V82á84c98l78a31v 45Z37e76l73i36n34k67a 2772210323532

    To chce klid. Klasický diskutér ve stylu brouka Pytlíka.

    0/0
    9.3.2015 22:26

    T37o97m73á75š 31M65r93á30z 4130750211456

    Dobrý den,

    chci se jen zeptat proč jste ze cvičení vynechala právě dlouhé svaly, které se podílejí na tvaru a dynamice podélné klenby??? Protože dle mě instrict svaly chodidla a PF ovlivňují více příčnou klenbu a pohyb prstů. Při využití cvičení v CKC při centrovaném postavení kořenových kloubů... Děkuji za odpověď asi je to do jiné diskuze:-)

    0/0
    10.3.2015 13:52
    Foto

    K30a67t50e68ř97i87n86a 18H82o49n45o71v52á 3460638495986

    Dobrý večer, 

    máte pravdu, samozřejmě se dlouhé svaly na držení klenby podílejí velmi významně. Ale při použití komplexnějších technik uzavřeného kinematického řetězce a centrovaného postavení je nutná (alespoň dle mého názoru) reálná spolupráce s fyzioterapeutem - jak to všechno popsat v textu? bezpečnější je v této virtuální formě aktivace krátkých svalů, kde je riziko toho, že cvičení bude v celkově špatném nastavení, menší. Na svou obhajobu ještě musím dodat, že Véleho test je o komplexním pohybu a aktivaci dlouhých svalových smyček, tedy aspoň něco...:)

    0/0
    10.3.2015 22:23

    T29o35m13á29š 50M75r41á77z 4510490601286

    Dobrý den, určitě to neberte jako výtku, jem mne zajímal Váš přístup tzn. V podstatě jsem spokojen s tím, že pracujeme oba s podobnou fylozofií a přístupem k noze. Jsme asi za jedno, že analytické cvičení v OKC nikam nepovede, já si kladu jestli u fyxovaných nohách po 30 roku věku, máme šanci ještě změnit postavení. Myslím si, že nejlepší postup je cvičení, jako zaléčení a následně funkční individuální stélky. Podle mne chůze a běh je jeden z poměrně hodně fixovaných stereotypů a pohyby na chodidle se odehrávají v milisekundách, proto jeho kontrola (myslím běžcem při běhu kontrolovat co dělá přednoží) je téměř nemožné a stélka reaguje ihned a pomůže reaction GF správně.

     Pokud by jste chtěla zajímavý pohled na diferenciální diagnostiku nohy a terapii doporučuji kurz PhDr. Vondrašová, PhD. V Klatovech na klinice fyzioP. 

    Držím Vám palce ve Vaší osvětě a méně rejpalů, jako jsem já :o).

    0/0
    11.3.2015 8:39
    Foto

    K15a57t27e68ř26i41n53a 67H82o98n78o32v44á 3440548575386

    Vaše příspěvky vůbec neberu jako rejpání, ale jako přínosné názory. Stále je třeba se učit a někam posouvat a nové informace načerpám velice ráda. 

    Naprosto souhlasím s tím, že klenba jde cvičením vytvořit velice těžko a vložky jsou často nezbytné. Ovšem principem aktivace krátkých svalů chodidla je dle mého více přínosné ve formě zvýšeného dráždění proprioceptorů a tímto způsobem zesílení toku aferentních informací do mozku. Jsme na poli moderní neurofyziologie, ale principem je prostě "oslovovat" nohu, která bývá neustálým nošením obuvi často silně utlumená a málo kortikálně zpracovaná. Pohyb palce do strany je pro většinu klientů zpočátku velice dramatickým zadáním, ale dá se naučit a pokud jej běžec dostane do automatizace a palcem se odráží v ose, je na dobré cestě (v rámci fyzioterapie míněno..:)

    Ano, je to složité, ale nesmírně zajímavé...:)

    0/0
    11.3.2015 20:55

    T13o78m29á40š 80M14r55á84z 4410100271746

    Plochá noha je jednoznačně označení pro tvar chodidla. Plochost už je jen otázkou důvodu, vrozená vs. získaná.

    0/0
    10.3.2015 13:54
    Foto

    B37a29r45b46a56r64a 44T86a53u82š30o31v95á 8404454369340

    Jsem ráda, že se o takovém tématu mluví. Lidé si často nespojují dvě tak vzdálená místa jako krk a chodidla. Člověk je ale propojen !!!

    Více o plochých nohách u dětí je tady v článku:  www.cmcpraha.cz

    0/0
    9.3.2015 13:42

    M95i15c40h86a30l 22N46o81v98á74k 9759239231419

    přestože jsou cviky popsané poměrně podrobně (a pro mě i pochopitelně), dal bych přednost krátkému klipu před fotkou.a to obecně i u daších článků o cvičení.

    0/0
    9.3.2015 12:20

    J10a52r49o17s70l58a86v 96P87i88c22e50k 3595954980185

    Dobrý den, můžete mi někdo poradit, kde se dají  sehnat opravdu kvalitní vložky? Zkoušel jsem nějaké z obchodu s botama, ale  bylo to spíš horší. Díky za rady.8-o

    0/0
    9.3.2015 11:53
    Foto

    K84a73t19e57ř17i14n22a 44H50o97n32o10v74á 3650698205406

    Dobrý den, vložky jsou obecně nejlepší dělané na míru, dle individuální zátěže chodidel. Možnosti jsou prakticky tři: podologie, specializované prodejny zdravotnických pomůcek, kde mají podoskop nebo podoscan, nebo stejně vybavené prodejny např. běžecké obuvi.. a zkoušet a zkoušet. A samozřejmě je nutné vyloučit i jiné (např. systémové) nemoci, které mohou způsobovat bolest chodidel.

    0/0
    9.3.2015 18:24





    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.