Ona

Diskuse k článku

Seriál pro začátečníky: jak se správně rozcvičit a proč

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

26. 11. 2014

Údajně by to mělo být tak, že PŘED je vhodný dynamický střečink plus třeba abeceda a PO statický. Ale myslím, že i tady platí, že každému vyhovuje něco jiného.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

26. 11. 2014

Ohledně toho protažení před tréninkem jsem už párkrát četl, že by se dělat nemělo. Prý protahováním říkám svalům, že s činností končím a že můžou relaxovat, tím pádem se před trénink nehodí a protahovat by se mělo až po něm. Biomechanismům v lidském těle nerozumím, tak by docela zajímalo kde je pravda.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M20i59c58h56a49l 91Z52o44u14b82e16k

26. 11. 2014

...tak tohle slyším poprvé v životě. Ve škole jsem dělal atletiku, pak chodil na Karate, pak nedělal dlouho nic a nyní několik let běhám.  Vždycky mě ale každý trenér říkal, že před každým sportem je dobré se zahřát a protáhnout a připravit svaly a tělo na sport.  K tomu pochopitelně patří i "po-sportovní" zklidnění a opětovné protažení. Ale že by někdo někdy napsal, že se před tréninkem nemá tělo protahovat a že tím jako dávám tělu signál, že s tréninkem končím???........ to by mě zajímalo kde to kdo zase napsal??  

Já se přiznám, že jsem dřív trošku kašlal na strečink před vyběhnutím a vrátilo se mi to jako bumerang v různých problémech, tak že každopádně doporučuji protahování jak před, tak i potom.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K52a56t64e93ř75i91n97a 81H41o27n20o53v38á

26. 11. 2014

Studii prokazující souvislost se strečinkem před zátěží a signálem, že s tréninkem končím, také neznám. Ale je pravda, že na fakultě jsme se dostali k informaci, že se prokázalo, že STATICKÉ protahování před zátěží snižuje rychlost běžce ve sprintu. Což lze mechanicky vysvětlit tak, že když sval natáhnete, generuje menší výbušnou sílu, což se projeví ale pouze při extrémně krátkých tratích, kde jde o setiny. 

Jinak si myslím, že protahování statické před zátěží může vést - je-li prováděné s přílišným zápalem a dramatičností - ke vzniku mikrotraumat, které v sumaci můžou vést ke vzniku zranění. Nezahřátý sval nelze protáhnout tolik, jako sval zahřátý. Obecně se kloním (a sama se snažím dodržovat) princip: rozběhání - dynamický strečink - vlastní běh - statický strečink. A, musím to zaklepat, zatím všechno drží. Ale jak napsal pan Nechvátal, každému vyhovuje něco jiného.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

Z41d47e42n21ě85k 80S84l44á96d82e77k

28. 11. 2014

ano je to tak, strečink před během tedy pokud to přeložím "uklidnění svalu před během" je nesmysl a důkazy o tom již dávno přinesl nejeden biomechanik. Sval má být stručně řečeno prohřátý a prokrvený např. krýtkým a dostatečným během. UVedení svalu do klidu k tomu má sloužit strečink. Protahování svalu před tréninkem např. stehenního může vést k úrazu? A vědí lidé proč ho před tréninkem protahují? když v jeho požadovaném rozasu jej protáhnou při běhu? 99 prc. určitě ne.

Ano tělo se před tréninkem protáhne při  zahřátí pro svaly v požadovaném rozsahu, ale význam slova strečink patří do rehabilitace není to sport, to si lidé hodně pletou.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M13i22l97a46n 34K83ř96í21ž

28. 11. 2014

Myslim, ze tim bylo mysleno tady toto:

http://www.judatenis.com/pred-sportem-se-neprotahujte-michal-novotny

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

Z14d81e32n13ě24k 55S98l56á87d19e59k

28. 11. 2014

Nejdřív je nutné pochopit co to slovo strečink znamená a co skutečně potřebujete? Co takhle kloubová pohyblivost to je to co tady každý běžec hledá.  Mimochodem tady se dozvíte co dělat před během a ten pán není jen nějaký děda     http://www.youtube.com/watch?v=o5rUF3hPbAg

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J23o92s49e14f 28S18o54j19k32a

26. 11. 2014

O tom, ze protahováním tělu říkáte že je konec aktivitám jsem nikdy neslyšel, ale četl jsem o studii, která prokázala, že běžci kteří se protahují před tréninkem trpí na zranění vice než ti, kteří se protahují po. Myslím, že to může způsobovat nedostatečné zahřátí. Osobně se protahuju pouze po a jako rozcviceni mi stačí pomalejsi tempo. V případě intervalů se protahují před i po. Natažené jsem neměl nic už dlouho.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M27i11c30h18a58l 80Z25o71u78b98e44k

26. 11. 2014

To se zdá logické, ale......... já jsem taky dříve tělo jen zahřál pomalým klusem a až po té jsem přidal a běžel dle potřeby. Jenže občas mě chytila křeč, občas mě bolela lýtka, někdy stehenní sval a vše vygradovalo v loni v létě, kdy mě rozbolela kyčel tak, že jsme musel navštívit fyzioterapeuta a týden jsem neběhal.  On mi mimo jiné doporučil i cviky vždy před během--samozřejmě po zahřátí těla. Třeba si dát pár sklapovaček, dřepů, nebo si jen tak zaskákat přes švihadlo a pak udělat pár roztahovacích cviků. Po doběhu opět udělat pár protahovacích cviků a klidně si zacvičit i uprostřed výběhu. Musím říci, že od té doby mám klid a když si namůžu sval, tak je to především tím, že jsem to v tréninku prostě přetáhnul, což je moje blbost.

Jako další informaci jsem od něj dostal takovou, že tělo si některé věci pamatuje a snaží se je (laicky řečeno) opravovat po nějakou dobu. jednoho dne si ale řekne dost a pak to vygraduje v nějaké nepříjemné zranění a....odstávku běhu na několik týdnů.  Tudíž je dobré se před jakoukoliv aktivitou připravit, zahřát a uvolnit svaly protažením. Není nutné dělat 20 cviků a strečovat hodinu. Já mám svých 6 cviků, které dělám před a po a je to O.K.  Každému ale samozřejmě vyhovuje něco jiného, nic méně podstata věci je stejná--příprava před zátěží-tréninkem.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

Z17d43e22n42ě33k 59S24l39á96d40e81k

28. 11. 2014

Je nutné poližit si otázku proč protahovat ten či onen sval mimo rozsah využití? Tím před během přeprogramujete vaši nervovou soustavu (mozek dostává jiné informace) a to je to uklidnění o kterém se mluví. Naše tělo není stavěné na změny. Při lehkém běhu a cvičení specifickém pro vaši techniku běhu  odpadá tzv. přeprogramování vaší nervové soustavy, která dává mozku impulz. Pokud se tedy protáhnete před během je přeprogramována vaše nerv.soustava a reflexy např, při změně podpory budou jiné než které jsou očekávané a může dojít k úrazu již v počátku. To vám řekne i neurolog.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M38i55r86o33s63l20a72v 93B27u25d39í86n

28. 11. 2014

Kdysi jsem četl výsledky studie, která zkoumala četnost zranění účastníků New Yorského maratonu. Ti, kteří v rámci rozcvičování prováděli strečing, utrpěli následně nějaké poranění 3x častěji než ostatní. Nevím, co je na tom pravdy, odkaz na zdroj už nemám, je to "jedna paní povídala".

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Více už toho není