• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Zázrak jménem chia: nakopněte svůj běh

    Pokud přemýšlíte nad tím, jaká potravina prospěje vašemu tréninku v letních parnech, zaměřte svou pozornost na chia semínka. Jsou zásobárnou antioxidantů, bílkovin, omega-3 mastných kyselin i vlákniny.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    Lenka Maxová

    Dobrý den, a kde se dají koupit? Děkuji

    0/0
    10.7.2014 14:19

    M97i96c30h68a33l 80Z97o14u73b26e54k 9481363608461

    Já je kupuji třeba zde: susene 

    Jinak nevím jestli jsou zrovna tento měsíc nejprospěšnější semínka Chia--já to jím od té doby co běhám-- ale rozhodně se nejedná o nynější módní  rozmar.

    0/0
    10.7.2014 15:05

    L65u29k27á48š 54C11h36m71e34l33a 3985331523379

    Ano, tento měsíc jsou nejprospěšnější chia...,;-)

    +3/−1
    8.7.2014 13:30

    V84o50j21t38ě21c40h 63R42o35z11s88í76v63a93l 5930753105564

    nehledal jsem pravda nijak peclive, nicmene prvni vysledky - 200g tohoto novodobeho zensenu kombinovaneho s kamenem mudrcu vyjde na krasnych 190 korun. tak to prece musi fungovat, no ne?

    +2/−1
    8.7.2014 14:27

    L75u23k26á20š 65C92h73m17e72l72a 3315451803529

    ;-D;-D;-DR^

    +1/0
    8.7.2014 14:58

    L22u62k62á86š 42C17h71m27e20l64a 3405501833599

    ...přitom autorka na jiném místě uvádí, jak nepodléhá módním rozmarům.

    0/0
    8.7.2014 15:21

    H17o60n71z76a 57B84o17b41u71l91a 9766139643489

    "cítím (se) daleko více saturována tekutinami" - bože, pište česky. Tohle je hrozný zlozvyk.

    +2/0
    6.7.2014 22:05

    D19a28n61i81e87l 35T23s75c60h85e13r81n46a20y 2825752359152

    saturovana ? trpi vodnatelnosti ? to je spis prusvih nez dobro

    0/0
    10.7.2014 3:47

    Alena Vytejčková

    Dobrý den ,nějakou dobu již semínka konzumuji,jen bych potřebovala vědět jaká je doporučená dávka za den mám fyzicky dost náročné povolání.A ještě je možné,že by se po nich člověk nafoukl?

    0/0
    4.7.2014 9:10

    M14i36c18h97a30l 56Z88o40u46b12e41k 9151663158631

    Asi je to individuální, ale si dávám polévkovou lžíci denně.

    0/0
    4.7.2014 16:26

    M67i69c33h72a89l 23Z11o68u49b64e53k 9661863598261

    Asi je to individuální, ale já si dávám polévkovou lžíci denně.

    0/0
    4.7.2014 16:26
    Foto

    B18a44r77b48o27r16a 64T65o54p64i77n43k96o42v24á 1245317899616

    Dobrý den, já je nejím denně, o 200 g dávkách uvedených výše bych neuvažovala ani ve snu. Většina lidí si je přidává v několikagramových porcích na jogurt, do zálivek, pečiva nebo do kokosového mléka - chia hodně nabudou na objemu po namočení do vody. Beru je tedy jako doplňkovou potravinu, pro obohacení jídelníčku. Nafouklá nebo nadýmající se jsem se po nich nikdy necítila.

    0/0
    10.7.2014 14:19
    Foto

    B70a35r62b51o36r17a 64T71o63p41i42n96k72o31v11á 1335917879596

    Dobrý den, omlouvám se všem pozorným čtenářům i diskutérům za mylnou informaci. Obsah sodíku v chia semíncích je skutečně 0,18 mg/g! Já i můj tiskařský šotek jsme tento fakt opravili v textu článku a tímto se Vám ještě jednou omlouváme a doufáme, že k podobným pochybením bude docházet maximálně jednou za deset let:-).

    +3/0
    30.6.2014 16:02
    Foto

    H49e97l22e14n55a 38H92e80j86d53u27k73o90v95á 9612959735816

    :-)nikdo není dokonalý

    0/0
    30.6.2014 20:59

    M37i22c75h63a73l 32Z67o81u42b75e20k 9141543638731

    To je zajímavý, jak se vždycky najde někdo, komu jaksi unikne celková podstata článku a zaměří se na kravinu "gram" versus "miligram"......jako by to snad bylo podstatné.

    Já s autorem článku souhlasím.  Osobně mě je sice tak nějáko šumák, jestli je v tom sodík, nebo draslík a hodnotím spíš to, jestli v tom není rtuť nebo arzén.  Pro mě je nejdůležitější, jak mě po pozření těch semínek je a jestli se to opravdu kladně projeví jak na zdraví, tak na výkonu.  Semínka nijak neupravuji, jen sním a trošku rozkoušu polévkovou lžíci těchto semínek a následně zapiji vodou.  Nepozoruji sice žádný nával energie, ale určitě mám klidnější žaludek, což při běhu oceňuji a jednoduše je mi po nich dobře.   A samozřejmě věřím i tomu, že Chia semínka obsahují věci, které jsou ku prospěchu těla. Tak že jako doplněk ke stravě určitě dobrá věc.

    +3/0
    29.6.2014 16:22

    D33a76n56i25e96l 68T70s49c62h47e97r71n45a80y 2105972499732

    tak zkuste lnena seminka kilo za 12 kc ;-D;-D;-D

    0/0
    10.7.2014 3:48

    A20l25e33š 84Z27e39l40i71n78k27a 1884362326

    Jsou to samozřejmě miligramy u toho sodíku . Někdo se přehlídl při překladu anglické wiki ;-D

    0/0
    29.6.2014 0:41

    I79l92o95n43a 80B63a36j13e42r73o74v77á 5909383504674

    Nebudu zkoumat, kolik přesně čeho chia semínka obsahují, ale věřím, že to, co obsahují, nám běžcům neškodí, ba je ku prospěchu. Občas si vzpomenu, že je mám, a když běžím ultra, sypu si je do dózy k vyloupanému grepu. Je to příjemná chuťová změna po sladkých jonťácích a jiných sladkých doplňcích, kterým se úplně nedá vyhnout.A jejich příznivý účinek, jak popisoval autor, pociťuji. :-)

    +1/0
    28.6.2014 17:59
    Foto

    J82a91n 11H98a87v30e77l55k92a 3461846451785

    Má sice světové tituly, ale píše úplné hovadiny. 1 g chia semínek určitě neobsahuje 0,18 gramu sodíku. Kolik asi stojí takovýto PR článek pro člověka, který se ani neorientuje v látkovém složení potravin?

    +2/−7
    28.6.2014 16:30
    Foto

    H79e44l26e81n53a 12H37e64j26d72u93k17o98v44á 9472429565766

    proč se ptáte na honorář ? všechno se přece nepíše pro peníze, ale pro dobrou věc, sdílet dobré zkušenosti, a ty miligramy versus gram, malý překlep, v meritu věci nepodstatný,  chybička se vloudila, podstata věci je úplně jinde, dobrý tip pro běžce, běžkyně, běhálisty a lidičky oddaným pohybu

    +4/0
    29.6.2014 18:45

    A71l56e78š 77W28o10l15k53e34r 6989589584449

    Proč hned tak arogantně pane terapeute?

    0/0
    3.7.2014 9:05
    Foto

    J84a56n 68H25a91v31e74l62k73a 3331936871845

    Když někdo dělá machra přes výživu a v látkovém složení udělá takovouto hrubku, tak většině lidí to nevadí, což nevadí, ale mně to vadí, protože se v látkovém složení potravin vyznám (neboť jsem původně zemědělský inženýr), ale to přece také nevadí, neboť jak vidím redakce zareagovala a chybku opravila. Původně uváděná hodnota byla tisíckrát vyšší. To je jakoby někdo napsal, že v Praze od Muzea k Rozhlasu je to 200 km a zároveň se tvářil, jak tomu rozumí. Možná byste se pak ozval taky.

    +1/−5
    3.7.2014 9:18

    A11l63e50š 87W31o78l31k88e15r 6679609794389

    Jistě je dobré na chybu upozornit. Mě zarazila ta forma.

    Máte pravdu, že s výživovými poradci se roztrhl pytel a jejich kvalita je přinejmenšim diskutabilní, ale tohle myslím není ten případ.

    +1/0
    3.7.2014 9:26

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.