• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Zázrak jménem chia: nakopněte svůj běh

    Pokud přemýšlíte nad tím, jaká potravina prospěje vašemu tréninku v letních parnech, zaměřte svou pozornost na chia semínka. Jsou zásobárnou antioxidantů, bílkovin, omega-3 mastných kyselin i vlákniny.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    Lenka Maxová

    Dobrý den, a kde se dají koupit? Děkuji

    0/0
    10.7.2014 14:19

    M38i43c13h68a47l 95Z79o27u72b26e50k 9461453288391

    Já je kupuji třeba zde: susene 

    Jinak nevím jestli jsou zrovna tento měsíc nejprospěšnější semínka Chia--já to jím od té doby co běhám-- ale rozhodně se nejedná o nynější módní  rozmar.

    0/0
    10.7.2014 15:05

    L10u44k38á82š 90C71h51m33e13l54a 3315831383389

    Ano, tento měsíc jsou nejprospěšnější chia...,;-)

    +3/−1
    8.7.2014 13:30

    V24o50j46t39ě35c98h 65R39o89z39s89í72v98a50l 5270173815404

    nehledal jsem pravda nijak peclive, nicmene prvni vysledky - 200g tohoto novodobeho zensenu kombinovaneho s kamenem mudrcu vyjde na krasnych 190 korun. tak to prece musi fungovat, no ne?

    +2/−1
    8.7.2014 14:27

    L31u84k33á17š 74C41h53m65e85l19a 3985241263219

    ;-D;-D;-DR^

    +1/0
    8.7.2014 14:58

    L50u87k57á75š 14C16h19m28e73l69a 3535971913289

    ...přitom autorka na jiném místě uvádí, jak nepodléhá módním rozmarům.

    0/0
    8.7.2014 15:21

    H72o11n16z95a 71B90o61b52u14l16a 9756159853699

    "cítím (se) daleko více saturována tekutinami" - bože, pište česky. Tohle je hrozný zlozvyk.

    +2/0
    6.7.2014 22:05

    D22a55n40i74e22l 78T31s20c91h51e13r74n30a13y 2215632629752

    saturovana ? trpi vodnatelnosti ? to je spis prusvih nez dobro

    0/0
    10.7.2014 3:47

    Alena Vytejčková

    Dobrý den ,nějakou dobu již semínka konzumuji,jen bych potřebovala vědět jaká je doporučená dávka za den mám fyzicky dost náročné povolání.A ještě je možné,že by se po nich člověk nafoukl?

    0/0
    4.7.2014 9:10

    M77i85c23h95a61l 18Z64o92u95b69e58k 9411503538101

    Asi je to individuální, ale si dávám polévkovou lžíci denně.

    0/0
    4.7.2014 16:26

    M65i60c76h36a52l 37Z33o86u29b33e36k 9501513138541

    Asi je to individuální, ale já si dávám polévkovou lžíci denně.

    0/0
    4.7.2014 16:26
    Foto

    B80a97r92b33o84r89a 35T38o39p76i47n19k55o64v10á 1655427969976

    Dobrý den, já je nejím denně, o 200 g dávkách uvedených výše bych neuvažovala ani ve snu. Většina lidí si je přidává v několikagramových porcích na jogurt, do zálivek, pečiva nebo do kokosového mléka - chia hodně nabudou na objemu po namočení do vody. Beru je tedy jako doplňkovou potravinu, pro obohacení jídelníčku. Nafouklá nebo nadýmající se jsem se po nich nikdy necítila.

    0/0
    10.7.2014 14:19
    Foto

    B42a68r71b77o74r11a 54T97o93p72i35n66k22o88v50á 1885607489276

    Dobrý den, omlouvám se všem pozorným čtenářům i diskutérům za mylnou informaci. Obsah sodíku v chia semíncích je skutečně 0,18 mg/g! Já i můj tiskařský šotek jsme tento fakt opravili v textu článku a tímto se Vám ještě jednou omlouváme a doufáme, že k podobným pochybením bude docházet maximálně jednou za deset let:-).

    +3/0
    30.6.2014 16:02
    Foto

    H68e20l39e32n46a 59H15e28j76d31u28k67o92v53á 9522709855196

    :-)nikdo není dokonalý

    0/0
    30.6.2014 20:59

    M29i27c31h39a90l 41Z64o14u20b34e29k 9141753498261

    To je zajímavý, jak se vždycky najde někdo, komu jaksi unikne celková podstata článku a zaměří se na kravinu "gram" versus "miligram"......jako by to snad bylo podstatné.

    Já s autorem článku souhlasím.  Osobně mě je sice tak nějáko šumák, jestli je v tom sodík, nebo draslík a hodnotím spíš to, jestli v tom není rtuť nebo arzén.  Pro mě je nejdůležitější, jak mě po pozření těch semínek je a jestli se to opravdu kladně projeví jak na zdraví, tak na výkonu.  Semínka nijak neupravuji, jen sním a trošku rozkoušu polévkovou lžíci těchto semínek a následně zapiji vodou.  Nepozoruji sice žádný nával energie, ale určitě mám klidnější žaludek, což při běhu oceňuji a jednoduše je mi po nich dobře.   A samozřejmě věřím i tomu, že Chia semínka obsahují věci, které jsou ku prospěchu těla. Tak že jako doplněk ke stravě určitě dobrá věc.

    +3/0
    29.6.2014 16:22

    D25a38n87i12e46l 34T28s69c82h76e75r74n14a41y 2235682289642

    tak zkuste lnena seminka kilo za 12 kc ;-D;-D;-D

    0/0
    10.7.2014 3:48

    A79l40e31š 94Z38e28l97i66n42k48a 1794972726

    Jsou to samozřejmě miligramy u toho sodíku . Někdo se přehlídl při překladu anglické wiki ;-D

    0/0
    29.6.2014 0:41

    I55l77o50n76a 24B64a67j48e83r11o57v47á 5619243654604

    Nebudu zkoumat, kolik přesně čeho chia semínka obsahují, ale věřím, že to, co obsahují, nám běžcům neškodí, ba je ku prospěchu. Občas si vzpomenu, že je mám, a když běžím ultra, sypu si je do dózy k vyloupanému grepu. Je to příjemná chuťová změna po sladkých jonťácích a jiných sladkých doplňcích, kterým se úplně nedá vyhnout.A jejich příznivý účinek, jak popisoval autor, pociťuji. :-)

    +1/0
    28.6.2014 17:59
    Foto

    J72a96n 64H11a49v95e18l94k30a 3101686141795

    Má sice světové tituly, ale píše úplné hovadiny. 1 g chia semínek určitě neobsahuje 0,18 gramu sodíku. Kolik asi stojí takovýto PR článek pro člověka, který se ani neorientuje v látkovém složení potravin?

    +2/−7
    28.6.2014 16:30
    Foto

    H91e78l88e84n14a 30H95e63j63d97u14k59o25v94á 9392729565766

    proč se ptáte na honorář ? všechno se přece nepíše pro peníze, ale pro dobrou věc, sdílet dobré zkušenosti, a ty miligramy versus gram, malý překlep, v meritu věci nepodstatný,  chybička se vloudila, podstata věci je úplně jinde, dobrý tip pro běžce, běžkyně, běhálisty a lidičky oddaným pohybu

    +4/0
    29.6.2014 18:45

    A14l42e15š 69W51o24l95k33e58r 6689559564249

    Proč hned tak arogantně pane terapeute?

    0/0
    3.7.2014 9:05
    Foto

    J94a63n 68H91a31v67e62l56k92a 3681966181975

    Když někdo dělá machra přes výživu a v látkovém složení udělá takovouto hrubku, tak většině lidí to nevadí, což nevadí, ale mně to vadí, protože se v látkovém složení potravin vyznám (neboť jsem původně zemědělský inženýr), ale to přece také nevadí, neboť jak vidím redakce zareagovala a chybku opravila. Původně uváděná hodnota byla tisíckrát vyšší. To je jakoby někdo napsal, že v Praze od Muzea k Rozhlasu je to 200 km a zároveň se tvářil, jak tomu rozumí. Možná byste se pak ozval taky.

    +1/−5
    3.7.2014 9:18

    A60l51e33š 11W78o32l72k32e64r 6719739314369

    Jistě je dobré na chybu upozornit. Mě zarazila ta forma.

    Máte pravdu, že s výživovými poradci se roztrhl pytel a jejich kvalita je přinejmenšim diskutabilní, ale tohle myslím není ten případ.

    +1/0
    3.7.2014 9:26





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.