• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Rozbor běžeckého stylu: naprostá klasika

    Mírný předklon, došlap na patu. Další zaslané video je ukázkou, jak vypadá totální klasika, kterou můžete vidět na závodech nebo běžeckých stezkách nejen u nás, ale po celém světě.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    I33v43a51n 41Z75y11k88á26n 9210743239466

    Běháváme občas s manželkou (trasy povětšinou desítky) a protože ona běhává obvykle 6:30-6:45/km a já 5:00-5:15, musím kvůli sladění tempa hodně drobit krok a sám cítím, že musím nohy brzdit z jejich přirozeného pohybu. Po pár km cítím napětí v kotníkách a kyčlích. Nemáte nějaký typ na formu, mechaniku běhu, jak si jej "užít" i v pomalejším tempu?Je takový problém běžný nebo "nejsem normální"? :-) Je pak taková forma běhu ještě pro trenink přínosná, pokud se s tepem nedostanu ani na 130? (TFmax cca 187). Moc díky za tipy, nerad manželce odběhnu, ale čas od času na pár km je zrychlení tempa na moje přirozené vysloveně příjemné. :)

    +1/0
    17.1.2014 15:21

    M59a93r40t11i10n 18J52e86l60í47n44e45k 9566274987187

    Jak se píše v jedný knížce co mám o běhání: pomalého vytrvalostního běhu není nikdy dost. Je to základ pro vše ostatní, stavíte na něm. No určitě vám neuškodí. A jak dávat nohu před druhou tudíž běžet, to už si "najděte" sám..

    +1/0
    17.1.2014 16:02
    Foto

    A52d83r20i65e51n 18S18e17h63n70a58l 1172942963

    Mám stejný problém, který řeším kompromisem. A to podle zásady poslouchej hlas svého těla. Pomalý klus mi dělá také velký problém takže, když přítelkyně zpomalý  k 7:00/km, přestávám klusat a raději přejdu do svižné chůze. Je to rozhodně příjemnější než nasilně tlumit tempo.

        S přítelkyní běhám už jedenáctou sezónu. Musí vás to bavit oba dva, jinak je to trápení. Běháme podle tréninkového plánu, který sestavují já, protože mám více zkušeností. Momentálmně běhám 46.sezónu a daří se mi udržovat výkonost na úrovni 1500m za 4:50.

       Na ukázku popíšu jeden z tréninku v přípravném období:

    Trénink realizujeme na 4km okruhu v lese s převýšením 180m v jednom kole, díky kopci to není nuda. Nejprve běží přítelkyně 1-2 kola a já jí doprovázím.

    Zatím nejrychleji běžela kolo za 27 minut( 6:55/km) a když nemá kondici nebo je po nemoci tak i 32-34 minut. Tep po doběhnutí má 23-25/10vteřin (138-150/min). Mě se při tom zvýší tep z klidových 45/min na 72-78/min.

      Profil trati a tempo: Přítelkyně běží celou dobu a tempo mění podle profilu trati. Já do kopce jdu pohodlnou chůzí, po rovině jdu také chůzí, ale musím se hodně snažit (6:30-7:30/km), občas pomalý běh s chůzí. S kopce( 5:00/km) lehce běžím.  Okruh začíná prudším stoupáním 750m(převýšení 130m). Mezičas přítelkyně nejlépe 9:50 a já nejlépe za 6:19( když běžím sám). Pak se stoupání zmírňuje (převýšení 50m), zbytek okruhu (2400m) je porovině nebo z kopce.    Běh s přítelkyní mi nahrazuje rozklusání před tréninkem, obvykle se rozklusávám 3km a rozcvička a rovinky.   Když má přítelkyně odběháno, tak si konečně zaběhám i já. Běžím většinou 2-3 kola tempem asi 20 minut kolo( 5:00/km). Někdy zafinišuji cílovou rovinku 630m za 2:09, pak mi tep vylítne na 138-150/min.Na dotazy rád odpovím i telefonicky(722910800), stačí prozvonit

    0/0
    18.1.2014 0:57

    I12v64a38n 87Z54y25k16á45n 9330313289636

    moc moc diky za ochotu odpovedet.

    +1/0
    27.1.2014 11:55

    J58i85ř97í 16I83z57á12k 5806728369648

    Zdravím, trochu také běhám. Jsou zcela jistě osoby, které jsou povolanější radit, ale tito zkušení říkají: skladba běhu - 60% LDL : 30% MDL : 10% TDL, kde LDL je v rozmezí 65-75% TFmax. Takže pokud počítám dobře, Vaše TF=130 je naprosto v pořádku pro oblast LDL. Dlouhé pomalé běhy s manželkou jsou pro Vás tedy nejen radostné, ale také nutné....

    +1/−1
    18.1.2014 9:41

    I57v93a51n 85Z32y46k38á58n 9440903639446

    :) Tak takove behy jsou radostne uz jen z faktu, ze beham se svoji zenou ... a nutne, protoze zena je moje nejlepsi svedomi, ktere mi umi pripomenout, ze je cas si jit zabehat. :) Diky moc za ochotu poradit.

    0/0
    27.1.2014 11:57

    M78a16r68t72i83n 12J16e60l87í46n87e59k 9316184577867

    Nejsem odborník, ale občas si zaběhám a koukám na ostatní sportovce a z tohoto videa mám pocit, že ten běžec si ten běh vůbec nemůže užívat, tohle je trápení. Vidím člověka prapodivně se přesouvat a ne běžet, běh má být práce celého těla a ne jen nohou !!! Plavec také neplave jen horní polovinou těla ale zapojuje i nohy. Přeji hodně štěstí.

    +2/0
    17.1.2014 12:15

    J10i15ř24í 33M74o10r80a92v13e38c 9823975943722

    Vprvní chvíli jsem si myslel, že mě moje drahá polovička natočila a poslala to sem i ty časy mám podobný ;-D;-D;-D.

    +1/0
    17.1.2014 10:14

    J82a71n 94Š50t28e98m25b84e27r77a 4655753756201

    jako minule, ruce zafixované, pohyb rukou křižmo je tady daný rotací trupu, chybí předozadní pohyb paží v  ramenním kloubu. Celkově bych to uvolnil, a tolik nespěchal :)

    0/0
    17.1.2014 12:37





    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.