Diskuse k článku

Jak se správně obléct na běhání v zimě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D27a98n92i21e90l 38C29h16r80o75m25č98á29k

20. 12. 2013

Jsou to místa jimiž uniká až 40 procent tělesného tepla! Tenhle mýtus byl již tolikrát vyvrácen a vysvětlen, že nechápu proč jej tady zase uvádí.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R74a81d12e80k 82L41e33s88z52c55z79y18n22s92k50i

20. 12. 2013

Při jednom testu s termokamerou bylo jasně vidět, kde je nejvíc tělesného tepla = krk a hlava.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L14u63b78o58m31í90r 13V35r90á85n27a

20. 12. 2013

Oblékám se, jako kdybych nešel běhat a bylo o 10°C víc , mínus korekce na vítr od 4m/s ( pocitová teplota). Bylo mi ale už 67 a jak se mi zhoršuje imunita , tak mám po běhu v zimě problémy s moč. měchýřem.  Měl jsem 2xzánět.  Zatím jsem nevymyslel pořádný způsob, jak se v této oblasti dobře chránit.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B42r52o25n78i37s57l35a31v 18W74a77w82r16o27s45z

21. 12. 2013

měl jsem podobné problémy,ale co jsem někde na netu četl,že pytel by měl mít o čtyři stupně chladnější teplotu než tělo,tedy opačně,než jsem si myslel a podle toho řešil slipama a teplem,tak mě už záněty nebo bolesti v pytli netrápí.Používám trencle a vě:-Ptrám při sebemenším náznaku

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L97u74b52o23m13í77r 44V78r11á26n95a

21. 12. 2013

Díky za zprávu. Já si zkusím  navléct ještě ty šortky ale jako horní vrstu.  A možná se víc napít před během, abych to pak trochu propláchl Většinou běhám do 1,5-2 hod a pití sebou nikdy nenosím.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L65e76n38k71a 55H21a94l64á98m80k73o73v28á

19. 12. 2013

Proc nezminuji Yaktrax? Boty nemenim, mam porad tenisky, jen se v zime naprosto neobejdu bez Yaktrax a navleku. Obcas i sneznice.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

F31i81l90i84p 74Z36v79ě72d41ě85l92í37k

17. 12. 2013

Najlepšie je nebehať. V zime je chladno, v lete je teplo.

1 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M82a76r82t49i96n 72T23r61y40l90č

18. 12. 2013

Tak neběhej a neřeš to ;-D

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J58a92r46o28s66l87a50v 27C63h33v11o34j90k30a

20. 12. 2013

Proč mám běžet když mě nikdo nehoní ;-D

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R86a59d14e74k 46L33e34s89z45c43z72y43n22s25k12i

20. 12. 2013

Neběhat, neběhat, neběhat!! (V.I.Lenin ;-O )

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R17a60d21e86k 40L33e96s47z55c69z91y31n23s31k68i

17. 12. 2013

Základem pro zimní sportování (běhání) je celoroční pravidelné otužování. Žádné super funkční oblečení nás nezachrání, pokud nemáme vybudovanou dobrou termoregulaci, imunitu a odolnost, a pokud nám jakýkoliv průvan nebo větřík způsobuje rýmu.

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P36e57t85r 61K62a46ň68o47v25s16k66ý

17. 12. 2013

Já se pravidelně otužuji skrze celoroční každodenní běhání, a jsem spokojený, běhám jinak mnohem méně oblečený, než je uvedeno ve článku.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M67i57c13h55a32l 75Z34o24u56b72e88k

16. 12. 2013

Každý kdo běhá nějakou dobu, tak to hodinu a půl bez pití vydrží, když běží v klidu a ne  zrovna nějakou mimořádnou tempovku. 

Já osobně třeba běhám okolo 90minut poměrně často a to jak v zimě v -3st a nebo v létě v +30st a tu hodinu a půl to vydržím bez pití  taky. Asi to není úplně ideální a neběhám takto každý den, ale prostě to jde. ( denně běhám cca okolo hodiny a to neberu samozřejmě nic)  Znám kluky co si dají 30km a nemají nic, jen jednu solnou tabletu.  (to už považuju za pakárnu)

To co se doporučuje v článku je relativní pojem pro širší masu lidí.  Jak to taky napsat, když to každý vidí a cítí  jinak. Nechytejte se slovíček a blbostí s termoskou. Vezměte si z článků jen to podstatné.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M75a16r24e57k 59S62a65j47d23a

22. 12. 2013

Velky ubytek mineralu pocenim a s tim spojene vyssi riziko kreci. Aspon myslim teda :)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M95a80r73e65k 49S44a10j46d25a

22. 12. 2013

Do 20km taky bez niceho. Pokud beham delsi behy, tak uz si pak (cca po tech 20km) zaradim pauzu na obcerstveni - aspon se napit a neco malo pojist - ne ze by mi to teda nejak extra pomohlo - citim se hotovej i tak :-))

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

O95l97d74ř95i47c20h 35B64í72l34ý

16. 12. 2013

Termosku na třeba hodinu a půl dlouhej běh :-O  Tak to teda absolutně nechápu, ještě svačinu a rádio na baterky

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L21u42d70ě14k 54N98o80v95ý

16. 12. 2013

hodinu a půl běžíte a nenapijete se?

0 4
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

O40l74d25ř71i58c18h 58B92í65l86ý

16. 12. 2013

no jasně, klidně i delší dobu, napiju se před a po doběhu

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

O40n48d76ř57e67j 38Š15i22n93d79l68e13r

16. 12. 2013

Pokud není teplota na pocení, tak to skutečně nemám ani zapotřebí. Jo když jsem v létě běh-šel 13 km domů v pětatřiceti tak to jsem měl asi 3l minerýlky a pytlík slaných buráků navrch...

Jinak bych doplnil že perfektím prostředkem na regulaci tepltoy jsou ruce. Když máte pocit přehřátí, tak stačí sundat jednu nebo dvě rukavice a dlaně zafungují jako výborný radiátor. Když pak člověk doběhne tak si je zas nandá aby se nenachladil než dojde domů.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A32l94e88s 40N36o80v34a75k

17. 12. 2013

Klidně dvě hodiny. Na trénink si pití neberu nikdy. Půlmaraton se dá taky zvládnout bez pití, pokud není velké vedro. Ale ono je tohle dost individuální záležitost.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M28i65c68h47a68e71l 10M34e49n65s46i54k

16. 12. 2013

"Mimochodem, pokud se vám podaří a zmrznou vám prsty, rozhodně nedávejte ruce k rozehřátému topení nebo do teplé vody, ale naopak do sněhu nebo studené vody."

Prosím o vysvětlení, proč to ano a to ne - pokud možno i z lékařského hlediska. Existuje kolem toho spousta pověr.

Minulý týden mi (ne při běhu, ale čištění okapu) pěkně zmrzly prsty právě od poloroztátého sněhu. Bolelo to příšerně. To by mi asi další strkání do sněhu pomohlo leda k amputaci :-(

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P53e48t33r 34D56v62o73r42a97k

16. 12. 2013

Co kdysi v Himalájích jednomu horolezci umrzly ruce, rozmrazovali ho vodou s trochu vyšší teplotou, než jakou měl. To bych viděl jako rozumné řešení. Když je voda moc teplá, tak to natéká, když je moc studená nebo dokonce jde o sníh, tak se to jen dál zhoršuje.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M42i15c10h37a36l 52Z30o81u27b81e77k

16. 12. 2013

Komu někdy tzv. "zalezl mráz za nehty" tak moc dobře ví, co to je, když si ty zmrzlé prsty namočí do horké vody. Je to jako když by člověku někdo drtil ruce ve svěráku.  Když se ale zmrzlé ruce-prsty- namočí do studené vody, která se potom průběžně ohřívá (připouští se teplá) tak je to O.K.

Z hlediska lékařského to nedokážu asi dost dobře vysvětlit, ale z hlediska vlastních zkušeností je to tak, jak jsem popsal.

Možná v tom hraje roli vyšší rozkmitání molekul ve zmrzlé kůži , při namočení do horké vody a to působí bolest jako prase. Proto je lepší začít za studena.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P67a89v67e74l 78K39o88b94ě37r80s72k37ý

16. 12. 2013

Studenou vodu, resp. vodu o málo teplejší, než mají ty zmrzlé prsty, chápu. Ale sníh je blbost: http://www.prpom.cz/prvni-pomoc-mytus-39/

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Více už toho není