• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    TEST: Silva Trail Runner 2, parťák na dlouhé noční akce

    Čelovka Silva Trail Runner 2 se ještě ani pořádně neohřála v běžeckých obchodech a my už jsme ji otestovali. Je vyrobena speciálně pro běžce a získala si nás především pohodlím, širokým světlem a fantastickou výdrží.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    D37a82v39i42d 40R55y28c84h97e68t23s94k71ý 9516181280270

    Všichni si kupte 500 lm, je to fakt příjemný na oči když jdu se psem po totálně ploché asfaltce kolem rybníka a míjí mě jedno "setkání třetího druhu" za druhým. Výbava jak kdyby chodili běhat do pralesa nebo do jeskyně.

    +1/0
    8.12.2013 12:35

    P80a14v27e58l 98K38o45z85á51k 8212178443439

    Dobrý den Petře, velká prosba. Právě vybírám čelovku a hned 4 moji kandidáti jsou u Vás v plánu, to je super. Akorát jsem pochopil, že co týden to jedna recenze. Nešlo by to prosím, prosím, urychlit? Alespoň 2 týdně ... Nebo alespoň Petzl Tikka RXP o něco dříve, je to novinka a strašně špatně se o ní něco shání. Prosím. Byli byste jedni z prvních :).

    0/0
    3.12.2013 19:09
    Foto

    F12i46l25i18p 30M22a72r78v76a81n 7119840411755

    Zrovna Petzl Tikka RXP jsme ještě nedotestovali, ale na první pohled vypadala moc pěkně. Především technologie "Reactive Lighting" kdy je intenzita svícení automaticky regulována na základě okolního osvětlení funguje podle mě skvěle. Nicméně na bližší informace irčitě počkejte na kompletní test :)

    0/0
    3.12.2013 21:32

    V91i17k39t87o62r 56J15o63h86á14n65e38k 4544934568880

    "Reactive Lighting" nereaguje na úroveň okolního osvětlení, ale senzor měří úroveň odraženého světla a tím pádem reaguje na blízkost osvětlených objektů - čím blíže, tím méně fokusovaný a slabší světelný svazek.

    Myšlenka na recenze čelovek je určitě skvělá a vím, že do cizí práce se to kecá snadno, ale přesto bych vás rád (resp. další autory na toto téma) do dalšího psaní poprosil o trochu méně povrchní přístup, pokud mají ty recenze mít trochu smysl pro seriózní výběr.

    Každopádně vašemu webu fandím, jen tak dál!

    +1/0
    3.12.2013 23:41
    Foto

    F44i20l49i64p 66M76a78r63v30a95n 7559470141315

    Ano, trochu jsem to zjednodušil, díky za upřesnění. V testu čelovky s touto technologií to určitě vysvětlíme podrobněji. Co jsme zatím zkoušeli, tak na úroveň odraženého světla, dle kterého čelovka řídí intenzitu svícení (kromě řízení rozložení světla na blízko/do dálky) má okolní osvětlení vliv, neboť se vcelku logicky neměří jen odražené svetlo emitované samotnou čelovkou, ale i z jiných zdrojů. Díky tomu (kromě toho, že je to příjemné pro oči) dokáže čelovka ušetřit i dost energie. Ale jak jsem psal, zrovna tento model ještě nemáme dotestovaný a musíme to ještě důkladně prozkoumat :)

    0/0
    4.12.2013 8:33
    Foto

    P25e72t66r 61B52r77é22m 6328542877375

    Ahoj Pavle,

    jak píše Filip, Petzl Tikka RXP nás opravdu zaujala. Technologie Reactive Lightning, stejně tak jako možnost uživatelského nadefinování jednotlivých režimů je jistě skvělá věc. Nicméně jsem tuto čelovku měl možnost mít na hlavě pouze po velmi omezenou dobu a netroufám si tedy vynášet nějaké soudy. Bohužel testování čelovek zabere nějakou dobu a tudíž bohužel nejsme schopni uvedení recenze nijak uspíšit. :-(

    0/0
    3.12.2013 23:54

    P59a20v51e91l 66K77o32z86á47k 8902458763189

    Díky za odpověď, rozumím. A počkám :-P. Já měl včera chvilku na hlavě Tikka R+, což vypadá konstrukčně podobně díky!jako RXP a musím přiznat, že z hlediska pohodlí nic moc. Ale to je subjektivní. Každopádně se těším na další články s touto tématikou. Držím palce a ještě jednou díky!

    0/0
    4.12.2013 7:40

    M25a37t74ě67j 65M11a67c58h64y87t92k70a 7913512772765

    Tento model vlastním a jsem maximálně spokojen :-)

    +1/0
    3.12.2013 17:07

    M64a60r36t28i27n 67V22o38k38o77u25n 9278833343366

    myslim ze jako hracka pro deti to muze stacit, ale pro vaznejsi pouziti muzu doporucit spark ST6-460NW ci jine podobne. Tomu rikam celovka. Ma neutralni bile svetlo, (delaji i 500CW), 460 lumenu a jelikoz ji napaji standarni li-ion akku 18650, tak ma i paradni vydrz, ktera nejde srovnavat s nejakymi AAA a pod. navic je celokovova a hodne odolna. velmi doporucuju

    0/0
    3.12.2013 16:27
    Foto

    P89e53t37r 50B46r64é87m 6868692877935

    Čelovek je na trhu nepřeberné množství. Každá má své silné stránky i slabiny. Asi těžko najdete nějakou, která bude vyhovovat všem. Jedna málo vydrží, druhá je moc těžká, třetí špatně sedí při běhu na hlavě. Budeme se snažit přinést testy svítidel v různých cenových hladinách i od různých výrobců, tak aby si každý dokázal vybrat.

    0/0
    3.12.2013 16:50
    Foto

    F32i57l30i74p 36M53a20r36v35a84n 7499880961685

    Souhlasím, že zmíněný Spark ST6 je fantastická čelovka, také se mi moc líbí. Na druhou stranu není vyvinutá primárně pro běh a je docela těžká. Na běhání se mi jeví jako malinko lepší Zebralight H600w Mk II Neutral White, která má hodně podobné parametry ale je lehčí. U toho Sparku si běžečtí uživatelé přecijen občas stěžují, že se jim předek houpe i když já osobně jsem jí v ruce neměl, takže to nedokážu posoudit.

    0/0
    3.12.2013 19:06

    L62a38d37a 33N51o41v80a62k 4662803487

    pokud chce někdo skutečnou čelovku a ne tuto hračku pro děti... s naprosto nedostatečnou svítivostí i výdrží..., zkuste se podívat sem:

    www.armytek.com

    vyzkoušeno v praxi.., svítivost až přes 1000 lm, regulovatelná..., výdrž baterie podle zátěže, ale obrovská, možnost na hlavu i na řidítka...

    0/0
    3.12.2013 16:26

    L24a36d40a 56N76o73v66a39k 4322453637

    výdrž ne nedostatečná, ale nesmyslná..., samozřejmě..

    Reálné je při těch 50 hodin tak při 50 lm...:-P

    0/0
    3.12.2013 16:48

    L18a62d50a 71N17o56v98a51k 4492633397

    ale ne na tužkovky...:-P

    0/0
    3.12.2013 18:20
    Foto

    F81i82l35i59p 63M27a56r23v68a90n 7489360221265

    Problém Armyteku je ten, že ty údaje v lumenech jsou naprosto ustřelené a neodpovídají skutečnosti. Nicméně souhlasím, že svítilny a čelovky mají jinak dobré.

    0/0
    3.12.2013 19:08

    V78i79k58t20o82r 59J73o32h98á30n73e81k 4794344338630

    Nerad bych se vás dotkl, ale s tou výdrží a svítivostí to asi bude jinak. Není to první článek o čelovckách v poslední době, kde jsem narazil na podobně fantastická čísla.

    A jelikož vás nepodezírám, že byste si uváděnou výdrž 20h v reálném provozu vymysleli, tak pak mám silné pochybnosti o hodnotách svítivosti.

    Takže počítejme:

    3xAAA v sérii je cca 3.7V s kapacitou 1000mAh, tj. 50mA proud po dobu 20h. Výrobce neuvádí, co je to za typ LED, ale řekněme, že by se jednalo o jednu z dnes nejlepších Cree XM-L (klidně i nejlepší dostupný bin U2, ať nežeru :) ), pak dostaneme při tomto napětí a proudu zhruba 20 lm. Na 140 lm bychom potřebovali cca 320mA, což nám dá max. 3h času, u horších typů LED (např. jedny z nejběžnějších XP-E, což bude možná i tento případ) spíše okolo 2h. Což jsou mimochodem hodnoty udávané výrobci, kteří v jsou tomto poctiví (např. Fenix), i hodnoty, které výchází z reálných testů. A to úplně nechávám stranou, že baterie živí ještě druhou "flood" LED.

    Ostatně tak trochu to nepřímo dokazuje i uváděná subjektivní nedostatečnost světelného toku pro běh v terénu nebo cyklistiku - kdyby to bylo opravdu 140lm, pak by to stačit mělo (osobní zkušenost s LED svítidly v rozsahu 30-800 lm při obou těchto aktivitách).

    Chápu, že jde o krátký uživatelský test a že zřejmě nemáte k dispozici luxmetr, ale minimálně zdravý selský rozum by měl napovědět, že s těmi čísly není něco úplně v pořádku.

    +3/0
    3.12.2013 16:00
    Foto

    P25e40t84r 83B54r56é30m 6268202487825

    Díky za poznatky Viktore.

    Je pravda, že nejsme experti na měření svítivosti v laboratorních podmínkách. Mnou prováděný test byl více praktický a snažil jsem se ukázat, jak se čelovka chová při plnění účelu, ke kterému je určena, tedy k běhu. Mnou uváděná výdrž 20h byla doba, po kterou jsem já osobně nepozoroval pokles výkonu a s čelovkou bez problému běhal.

    +1/0
    3.12.2013 16:55

    V18i76k72t68o36r 38J55o37h76á50n40e66k 4134644598820

    To je jasné, chápu, že nejde o laboratorní test. Já to právě tak chápal, že jde o subjektivní hodnocení dostatečnosti/nedostatečnosti využití pro dané podmínky, i to je užitečná informace. Jen jsem chtěl varovat před slepým přebíráním informací od výrobců, pokud si to nemáte jak ověřit, spousta zákazníků se rozhoduje právě podle těchto jmenovitých hodnot.

    0/0
    3.12.2013 23:47
    Foto

    F15i85l80i47p 32M89a15r75v18a50n 7379700321595

    Luxmetr bohužel k dispozici opravdu nemáme. Nicméně nemyslím si, že by hodnoty svítivosti byly zase až tak mimo. Ono to světlo Silvy na první pohled "trpí" především tím, že je opravdu hooooodně široce rozlité do prostoru. Tuto čelovku jsem měl na hlavě společně s čelovkou od "poctivého" Fenixu (konrétně typ HL21 R3 jehož test tu najdete příští týden). U něho je udáván maximální výkon 97 lumenů a když jsem na Fenixe nasadil difuzer (dodávaný v balení), byl jeho světelný výkon na první pohled nižší, než u této Silvy. 

    Silva měla čerstvé baterky a jak rychle klesá její výkon je samozřejmě otázka druhá. Nás však zajímalo hlavně to, že se s ní dá spoustu hodin běhat :)

    0/0
    3.12.2013 19:19

    V41i98k43t75o65r 55J36o60h46á52n34e95k 4564224838730

    Filipe, ty hodnoty prostě mimo musí být, jinak by to byl fyzikální nesmysl. Fyzikální limit pro bílé LED je okolo 300lm/W, tedy s 3xAAA (necelých 4 Wh energie) prostě nemůžete svítit se 140 lumeny déle než nějakých 8 hodin i kdybyste se rozkrájel. A dnešní nejlepší komerčně dostupné LED těchto výkonů mají zhruba poloviční účinnost.

    Ono to vizuální srovnání bývá ošidné, roli může hrát teplota nebo barevné podání světelného zdroje, profil světelného kužele apod.

    Každopádně ten praktický přístup k testování chápu, také to má svoji cenu, viz další moje komentáře zde.

    0/0
    4.12.2013 0:05
    Foto

    F80i28l94i72p 24M40a38r11v60a28n 7719960601855

    Nepopírám to a souhlasím s váma, že většina výrobců hraje s čísly nejrůznější hry. Nemáme luxmetr abych dokázal zjistit jak rychle ta intenzita klesá a kolik lumenů dává tato Silva například po deseti hodinách. Jen jsem chtěl pro srovnání uvést, že v přímém porovnání bez ohledu na výdrž poskytuje Trail Runner 2 s plně nabitými baterkami více světla než na 97 lumenů regulovaný Fenix. O tom, že takto intenzivní osvětlení nemůže vydržet desítky hodin s váma nejsem ve sporu.

    Jinak díky moc za fajn komentáře.

    0/0
    4.12.2013 8:46

    M10i83c15h27a18l 40R32i37m98b13a56u54e48r 4379235353437

    Taky si říkám, že to je blbost, u výkonnějších baterek na AAA články obvykle 1 AAA článek = 1 hodina vyšší svítivosti nebo 2 hodiny ještě přijatelné svítivosti

    0/0
    5.12.2013 12:41

    M91i91c43h69a19l 75M58a44l11a70t 7428257461826

    Já používám daleko výkonnější a lepší čelovku. To co je v článku koupíte u kdejakého vietnamce. 100 nebo 150 lm je hodně slabé světlo. 60h výdrž je taky velká slabota.

    Jestli sháníte opravdu výbornou čelovku, která má všechny parametry min. dvojnásobné oproti čelovce v článku, mrkněte sem:

    www.svitilny

    +2/−1
    3.12.2013 14:58

    M39i10c60h52a50l 90M38a14l52a50t 7538287901266

    resp. sem:

      www.svitilny

    0/0
    3.12.2013 15:00
    Foto

    P68e90t10r 87B35r84é79m 6148262267905

    Test čelovky Fenix HL21 R3 je v plánu na příští týden.

    0/0
    3.12.2013 16:56

    V17i55k81t17o69r 89J21o62h29á27n54e86k 4844724438140

    150lm na běhání bohatě stačí, 60h výdrž při takovém světelém toku na 3 AAA by byla naopak naprostá bomba (a fyzikální nesmysl).

    Pokud se tu snažíte dělat si "nenápadně" neplacenou reklamu (aka SPAM), pak to děláte hodně hloupě. A pokud potažmo věříte těm svým číslům, pak bych si u vás jakožto absolutně nekompetentního prodejce nikdy nic nekoupil.

    U vietnamců ve stánku se dalo již od 80. let běžně koupit přenostný magneťák s udávanými 400W výkonu, ale to byla podobný švindl, kterému nemohl věřit nikdo, kdo o tom aspoň něco málo věděl.

    0/0
    3.12.2013 16:06

    M87i48c91h26a89l 84M42a75l19a69t 7548897611136

    Já nejsem žádný prodejce ale na kvalitu která chybí výrobku v článku musím poukázat něčím kvalitnějším. Dokonce když odklopím difuzor na Fénixu, tak mi to na "dálkové" světlo dosvítí i 300m. Je pravda, že já ji nepoužívám na běhání ale na jeskyně, ale to nemění nic na tom, že svítilna v článku moc velkou kvalitou neoplývá.

    0/0
    3.12.2013 23:34
    Foto

    F34i82l44i60p 42M44a56r95v81a60n 7419650701975

    Kvalita přeci neznamená jen intenzitu světla. Silva Trail Runner 2 je zpracovaná velice kvalitně, má nejlepší pásek na čelo ze všech testovaných čelovek a její nošení je velmi pohodlné. Žádná jiná čelovka, kterou jsme zatím testovali nedokázala nabídnout tak široké, do okolí rozlité rovnoměrné světlo. Pokud takový typ světla někomu vyhovuje, je Trail Runner 2 skvělá volba.

    0/0
    4.12.2013 13:37
    Foto

    F24i14l25i24p 90M79a91r65v33a98n 7109320231165

    Nemohu souhlasit. 100 lm je pro běhání naprosto dostatečná intezita. Samozřejmě, čím víc světla, tím lépe, také rád běhám s čelovkami s velmi intenzivním světlem. Ale naprosto pohodlně se dá běhat i s 50 lm.

    Navíc u běžeckých čelovek ani tak o intenzitu světla. Tahle Silva je naprosto skvělá tím, jak sedí na hlavě. Je u ní vidět, že ji opravdu designovali pro běžce.

    +1/0
    3.12.2013 19:25
    Foto

    J96i10ř44í 31H10a26v92l70í52č33e39k 1979575904652

    Já používám Fenix HL 30 a myslím,že není špatná.

    0/0
    4.12.2013 12:16

    A40l83e34š 23W43o60l15k54e39r 6979819214679

    Jaké máte zkušenosti s mrazem? (Na běžky.) Pokud je baterka v zimě venku, silně klesá její výkon. Pokud v teple u těla, máte zase problematický přívodní kabel - otravuje, láme se...

    0/0
    3.12.2013 8:55
    Foto

    P58e44t60r 20B31r49é98m 6818262197645

    Milý Aleši,

    čelovku jsme testovali hlavně v průběhu měsíce listopadu, kdy teploty tak nízko neklesaly. Mráz je samozřejmě pro baterie obecně problém. Druhá generace této čelovky se dodává pouze ve variantě s bateriemi přímo na hlavě a dá se tedy předpokládat, že v třeskutých mrazech jí šťáva dojde poměrně brzy. Na druhou stranu pouzdro s krytím IPX6 působí poměrně solidně a nějakou chvíli jistě baterie uchrání. Možná by se dalo pouzdro i nějak zazimovat. :-)

    Možná bys mohl sáhnout i po první generaci této čelovky v provedení PLUS. Ta disponuje dlouhým (a také méně tvárným) kabelem a externím boxem na čtyři tužkové baterie. Pouzdro pak můžeš ukrýt před mrazem třeba do ledvinky nebo do batohu.

    0/0
    3.12.2013 10:37

    M54i15c52h61a90l 84M92a31l10a98t 7928257741186

    Krytí IPX6 nemá vůbec žádný vliv na ochranu před mrazem. Pouzdro před mrazem není absolutně vůbec chráněno. Trošku se možná pouzdro s bateriemi dá ochránit, pokud si čelovku i s bateriema nasadíte pod čepici, kde máte o nějaký ten stupeň víc, a necháte venku jen svítilnu. Jiná možnost ochrany před mrazem asi není.

    0/0
    3.12.2013 15:13
    Foto

    F78i54l90i54p 15M33a28r14v34a22n 7179720291765

    Samotná čelovka má na boj s mrazem jen velmi omezené možnosti, tady záleží především na bateriích. Díky tomu, že do Silva Trail Runner jsou dát tužkové baterie, máte možnost vybírat. Do mrazu mohu doporučit Lithiové baterie, které v takových podmínkách vycházejí nejlépe. Například Energizer Ultimate Lithium by měly něco vydržet.

    +2/0
    3.12.2013 10:49

    A17n90t83o24n74í68n 67Š38t17e53f62k54a 3141592209682

    ano ano,... ,,obyčejné,, baterie do mrazu celkem nemají význam, a lithium je dobré mít náhradní k odolným akumulátorům ,, enelop

    0/0
    3.12.2013 14:30

    P65e29t84r 11K51o93l18o36m20a85z46n50í79k 8404533280656

    v principu na běžky ti postačí řádově horší světlo než na běhání a to z toho prostého důvodu, že sníh strašně přisvětluje, ad absurdum ti za ideálních podmínek (jasná měsíční noc při úplňku) postačí defakto jen blikačka (kůli ostatním lyžařům).

    0/0
    3.12.2013 15:57

    A26l23e19š 24W77o49l16k49e50r 6479469904599

    Souhlas, taky tak jezdím. Mám Petzl Tikka Plus a je to spíš jen abych byl vidět a nesrazil se s jiným lyžařem :-) Ale třeba v lese bych víc světla uvítal.

    0/0
    5.12.2013 8:00
    Foto

    P28e68t92r 64Š56v86e86s27t34k23a 3818566139880

    Koukám po tomto:

    www.svitilny

    Měl jsem ji teď o víkendu v ruce, a naprostá bomba. Obecně, celý sortiment Fénixe se mi jeví jako velmi vymakaný, jen občas ty ceny :-P

    +1/0
    3.12.2013 8:14
    Foto

    P32e27t57r 76B10r44é87m 6878452117535

    Ahoj Petře,

    dobrá zpráva nejen pro tebe, test čelovky Fenix HL21 R3 bude již příští týden.

    +1/0
    3.12.2013 10:29

    M87i79c78h60a11l 56M71a45l60a66t 7778567251836

    Já mám fenix HP11 asi dva roky a lepší čelovku jsem nikdy neviděl. Ale věřím že jsou i lepší, ale za jiné ceny. HP11 mi vyšel jako nejlépe v poměru cena/využití.

    stojí cca 1500kč.

    0/0
    3.12.2013 15:16

    M66a40r47t90i10n 36V67o73k60o82u32n 9918693463556

    koukni na spark ST-460NW

    0/0
    3.12.2013 16:27

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.