• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Poslední jídlo před tréninkem: co, kdy a proč jíst

    Důležitý je pro běžce celodenní jídelníček, poslední jídlo před tréninkem však ovlivňuje výkon tak významně, že mu musíme věnovat samostatný článek. Přečtěte si, co by v něm mělo a nemělo scházet, jaký časový odstup mezi pokrmem a aktivitou má být a jak to vše závisí na povaze následné fyzické činnosti.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    R65o97s98t25i97s68l55a58v 83C73i82b54u34l80k63a 2659259650814

    Taky asi záleží na tom, jak kdo má rychlý metabolismus. Já kdybych šel běhat po třech hodinách od posledního jídla, tak cestou umřu hlady.

    +3/0
    12.11.2013 13:00

    J69a15r39o75s15l50a97v 89T26a86c98h95o96v30s30k86y 2622260124700

    No vidite, ja jsem sel nakladat nakladak sotoliny po trech dnech od posledniho jidla a bylo to vcelku v pohode. Vyznam jidla byva precenovan. Dulezita je laska.

    0/0
    12.11.2013 13:34

    J51a49r20o11s21l90a39v 80K94u65č95e68r35a 6371856204353

    Bohužel bod 4 je nesmysl. Tuky hoří v sacharidovém ohni,bez sacharidů tuky nespálíte (kromě ketózy). Takže když přijdete do posilovnyvyhladovělí, tak jediné co budete spalovat jsou bílkoviny (= devastace svalů).Správně je: jít do posilovny plný sacharidů, které začneme spalovat okamžitě acca po 20 minutách začneme spalovat i tuky. Pravidelný pohyb + správněrozfázované strava = rychlejší metabolizmus a redukce tuků. Naopak fyzickývýkon vyhladovělé tělo nutí ke stresu = spoření energie (ukládání tuků).

    +2/0
    12.11.2013 12:20

    M32i93c73h10a78e38l70a 83P77l84a34n14á 2923117493237

    Myslím si, že pravdu můžete mít vy i autor. Záleží na množství. Jít posilovat nalačno je nesmysl, stejně jako cvičit hodinu po kachně se šesti. Můj osobní názor je, že to ideální jídlo před tréninkem je silně individuální a nelze jej najít v novinovém článku. Existuje hodně relevantních výzkumů na podobné téma a zajímavé je, že se v každém najdou odchylky od obecně zjištěných skutečností. Prostě člověk není sériová výroba.

    +2/0
    12.11.2013 12:39
    Foto

    L93e40n30k93a 38H64a24l20á27m93k60o90v39á 4690692446208

    Pravda pravdouci. Akorat se to fazovani tak nejak zhorsuje s vekem.:( Pro me uz nebylo jednoduche najit spravnou miru pred behanim s cukry, abych nemela hlad anebo aby mi nebylo tezko. Nakonec to vyresila prave zminena ketoza, se kterou "experimentuju" uz pul roku. V tomhle pripade plati, cim mene jidla pred sportem tim rychleji se hubne(pouze tuk). Zavisi na cilech, v kazdem pripade je jednodussi se proste citit dobre:)

    0/0
    12.11.2013 19:49

    V60l40a31s37t70i71m20i49l 26C43h15a15d75i11m 5649560553408

    Z pohledu fyzické aktivity silové a rychlostního charakteru s Vámi plně souhlasím. Zde jsou sacharidy zcela nezbytné. Při nízkých zásobách glykogenu optimální výkon rozhodně nepodáme. My se však bavíme o vytrvalostní aktivitě - o běhání v nižších až středních intenzitách zátěže delšího trvání. Kde větší díl tvorby energie pochází z tukových zdrojů. Zde slouží glukóza (pocházející se svalového a jaterního glykogenu) jako "zápalná jiskra" pro dokonalé spalování tuků. K tomu nám však postačí i menší zásoby glykogenu. Pokud by však tělesné sacharidové zdroje byly dostatečně vysoké (při jídelníčku bohatém na sacharidy), trvalo by mnohem delší čas, než bychom se při tréninku přes ně "překousali" (než bychom snížili jejich množství) a do tuků bychom si moc nesáhli. Má-li tělo na výběr, vždy raději sáhne nejdříve po glukóze. Teprve když je jí méně, začne se více orientovat na mastné kyseliny. Proto se vyplatí v případě snahy o redukci tukových zásob vstupovat do tréninku s ne úplně plnými glykogenovými zásobami.

    0/0
    13.11.2013 4:27

    J95a65r25o96s67l79a63v 81T84a77c79h54o17v24s89k93y 2422700274840

    lepsi varianta je nejist, nepit, nebehat. Trenink se da prospat.

    +1/−1
    12.11.2013 10:26

    V33l67a19s54t22i31m18i15l 50C91h94a43d83i38m 5729770933638

    Pardon, ještě bych chtěl dodat, že obrovský vliv na to, co při tréninku spalujeme (zda-li "jedeme" více v tucích či v sacharidech) má aerobní trénovanost. Lidé vytrvalostně lépe trénovaní (s rozvinutějším aerobním metabolismem) využívají pro tvorbu ATP (energie) tuků z vyššího procenta než ze sacharidů. Proto nejoptimálnější cestou k podpoře spalování tuků je nejen energeticky lehce deficitní jídelníček (v tom také mírně snížený přísun sacharidů), ale i pravidelná aerobní fyzická zátěž. Proto běhejme, jezděme na kole... "rozvíjejme" i touto cestou tukový metabolismu.

    0/0
    13.11.2013 4:38
    Foto

    I72v50e73t87a 86Z41e68c71h35o89v25s81k68á 3935398705174

    Super článek, jasně, stručně, srozumitelně. Díky

    +1/0
    12.11.2013 10:25

    K38a55r70e84l 45C71h57r41a91s81t46i70n78a 4503214100775

    Miloš by ukázal, jak se to dělá. Nacpal by se jelity a zapil ohnivou vodou. Pak by na vozíku trhal rekordy.

    0/−3
    12.11.2013 10:15
    Foto

    M97a75r20t44i80n76a 84B50u94m27b89o68v33á 1110145225319

    aspoň sem toho Miloše netahejte, prosím! a když už se vám to jméno tak líbí, pak zvolte jeho příjemnějšího a méně konfliktního jmenovce, propagátora běhu na pohodu Škorpila, ano? mimochodem, ať se držíme tématu, super běžecká potravina jsou podle něj datle, vyzkoušeno, potvrzuji;-)

    +1/0
    12.11.2013 13:01

    V44i32t 32K77o36s78t25r56i94z 2591328102563

    Sugar free

    +1/0
    12.11.2013 8:58

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.