• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Běhej pomalu. Jak dobře trénovat a netrápit se při tom

    "Klusejte jen tak rychle, abyste při tom mohli mluvit." Když jsem před lety slyšel tuto radu poprvé, v žádném případě jsem ji nevztahoval na sebe: to přece musí být pro starší pupkaté páprdy, aby je nekleplo! Když jsem se však seznámil s teorií tréninku, pochopil jsem, že je to jinak.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    A91d63r50i75e78n 59S77e38h92n13a35l 1182292473

    Nejsem fanoušek rychlokvašek, rychlý úspěch a pak zníčené zdraví. Třeba Nygrýnová cs.wikipedia.org medaile, rekordy a pak smrt ve 44 letech.

     Zlepšovat by se měla výkonost postupně a pak vám to vydrží. Já se chystám na svou teprve 46.sezónu a pořád se zlepšuji. V roce 1968 jsem si zaběhl osobní dorostenecký rekord na 1500m 4:55 a hned po 40 letech jsem zlepšil na 4:52,99.

     Vloni jsem si zpřetrhal vazy v kotníku při ligovém utkání na Děkance, tak jsem půl roku neběhal, nabral 16 kilo, ale teď už mám 12 kilo dole, cítím se skvěle a kondice se vrací a nic mi nebolí.

     Běhám teď seriál pro zdraví kopec.webzdarma.cz mohu to doporučit, jak pro zdraví, tak pro kondici.

    Startují muži ženy dohromady ve věku od 8 do 105 let.:-)

    +1/0
    23.10.2013 0:16

    M13a42r65k 38P39o19k58o98r13n45y 8774198187123

    No super... Ja tedy taky beham kazdy den. Beham tak pomalu, ze vlastne chodim...

    0/0
    23.10.2013 0:11

    M40a48r20t42i18n 94H28a57t82a96l73a 3726554422

    NATRŽENÝ SVAL JE VPOŘÁDKU ZA TÝDEN AŽ DVA? To rozhodně ne a tvrdím 4-6 týdnů!!

    +1/0
    21.10.2013 19:12

    O63n29d69ř94e38j 39Š52i33n21d36l79e56r 2487928606145

    Asi si to trochu pletou. Měl jsem natažený a v reakci křečovitě stažený sval a tam by to tak zhruba odpovídalo.

    +1/0
    22.10.2013 23:39

    F96r68a50n74t97i53š91e91k 98S33u28k55e58n68í64k 3665638256447

    Je mi 64 let, běhám už 33 let, 35 maratónů od 3:41 po 2:38 v r. 1991. Začínal jsem v r. 1980 na pilinovém okruhu v areálu zdraví, jen abych nějaké to kilo shodil a běh mne zcela pohltil.  V zimě jsem běhal do práce (10 km) a zpět ještě +10 a více. Všude kam jsem odjel z domova jsem běhal (služební cesty, dovolená). Musím potvrdit fakt, že zejména u začátečníků trénink nesmí příliš "bolet", aby adepta běhu neodradil. Začínal jsem v září 1980 a v červnu 1981 jsem běžel maraton za 3:01, za rok už 2:52 aza dalších 10 let oněch zmiňovaných 2:38. Chce to trpělivost.

    +4/0
    17.10.2013 8:31

    J82o75s82e80f 78S59á17b37l 8836617615562

    Vždycky jsem běhal co nejrychleji a vždycky mě to hned po prvním pokusu přestalo bavit. Teď jsem začal běhat pomaloučku a začínám být na tom závislej. Běžím a běžím a ani se mi nechce končit. Vždycky uběhnu tak o čtvrtinu víc, než si naplánuju. Dřív jsem se k běhu pár dní přemlouval, dneska se na něj těším a dokonce kvůli němu občas zruším i jinou akci.

    +3/0
    16.10.2013 20:26

    J35o95s77e98f 14S31á79b44l 8196367765942

    Jo a při běhu nemluvím, protože běhám sám, ale jednou jsem si zpíval :-D

    +5/0
    16.10.2013 20:27

    V15l20a96d73i51m70í23r 91M32o57t77l 1381233872712

    Tak tuhle diskuzi už mám hodně let za sebou. aké 8 maratonů a pár dlouhých triatlonů. Říkali jsme těm začínajícím : Bež jen tak rychle, že bys při tom mohl vyznávat lásku.

    Fakt je jeden, ža každý má anaerobní práh někde jinde a moc s tím dělat nejde. Maraton i při nejintenzivnějším terninku někdo nedá pod 3 hod a s menší dřinou druhý celkem pohodlně.

    0/0
    16.10.2013 19:54

    R25i90c26h18a39r46d 75P92o58d80z68i59m44e82k 2791347556

    Dobrý tak to bych trochu rychlejc šel, abych u toho mohl normálně mluvit. Chodím běhat už 2 roky cca 2x týdně 4 kilometry. Abych neměl tepovku 220, tak praktikuju indianský běh. Ze 400 metrů vždycky 100 metrů rychle jdu, aby se mi uklidnil tep. Nemám ambice na maraton, ale jsem rád že jsem se postupem času dostal do kondice, což znamená, že po uběhnutí 4 kilometrů nejsem mrtvej, ale jen trochu zadejchanej a druhý den cítím jak mě bolí nohy.

    0/0
    17.10.2013 7:40

    A98l87e74x67a62n42d84r 22D48e68d33í77k 6287492859252

    Taky jsem si myslel, že to nejde. Ale teď běhám max. 75% TF v tempu 7,30 - 8,30 min/km a je to úplně super a značně návykový. Za hodinu uběhnu cca. 7 - 8 km bez známek velké námahy.

    0/0
    17.10.2013 8:16

    R59i64c53h92a28r46d 57P38o27d48z92i82m21e77k 2191517326

    A kolik vážíte?

    0/0
    17.10.2013 11:23

    A31l38e35x22a13n61d57r 41D94e90d76í52k 6257392409822

    metráček a  180cm. Běhám ale teprve 3. měsíc...

    0/0
    17.10.2013 13:50

    R43i84c27h36a41r36d 61P39o46d50z24i48m12e11k 2701597806

    Tak to jsme stejná váhová kategorie ;-D

    0/0
    17.10.2013 16:14

    A54l96e21x60a13n55d13r 94D60e33d55í79k 6857112189622

    Před rokem jsem začal s HEATem, postupně k tomu přidal TRX a hned bylo 13 kg dole. A teď jsem HEAT nahradil během a doufám že to ještě o pár kilo stáhnu. Každopádně díky HEATu byly začátky běhání úplně v pohodě a nemusel jsem ani aplikovat indiánský běh.

    0/0
    17.10.2013 16:45
    Foto

    B10a76r92b91o25r89a 93T76o94p74i62n46k18o39v92á 1295277709696

    Konečně někdo rozumnej! Já věděla, že pomalý běh je pro mě nejlepší, ať si časomíra v cíli závodu kecá co chce;-). A můžu si u toho beztrastně pokecat s kamarádkou...

    +3/0
    16.10.2013 18:43

    L41u28c32i40e 38M24u40s80i13l15o58v60á 7481158851127

    Co takhle zaradit takove pravidelne zdravotni okenko? :D Mam totiz dotaz co me trapi, je beh nejakou prevenci proti krecovm zilam nebo je spise zhorsuje? Z otcovy strany maji krecaky vsichni, chlapi i zenske. Ja navic v praci 8 hodin stojim na jednom miste, tak mi ted mati vyhrozuje, ze si tim zadelavam na krecaky, ze kdyz je mame takhle v "genech" ze je je stopro dostanu...  Ale podle me, ty krecaky ze stani vznikaji treba proto, ze ta noha proste ztuhne, kdyz se nehybe, protoze po stani v praci uplne citim jak mam ty nohy tuhe a boli me vic nez po celodenim vyslapu. Kdyz chodim na dlouhe vylety, nebo ted hlavne u toho behani se ty cevy a zily proste vic prokrvi, tak by to nemelo byt negativni, spis naopak ?

    +1/0
    16.10.2013 11:03
    Foto

    M34i77c67h65a64l 13H43r64a37b91e65c 2863313395362

    Od doby co zase běhám mě přestaly pálit křečové žíly. Částečně je to redukcí váhy, ale řekl bych že samotný běh pomáhá. Obecně na křečové žíly to prostě pohyb chce.

    +1/0
    16.10.2013 12:51
    Foto

    M62a25j40d76a 43O76n45d63r76á84š19o89v70á 8465245241

    Díky za tip. V plánu jsou i články, které se budou věnovat zdraví v souvislosti s během. Já křečovými žilami netrpím, tak neporadím, ale píšu si poznámku a zkusíme se zeptat odborníka :-)

    +2/0
    16.10.2013 13:53

    M41a32r37c68e51l59a 14Z15a38j84í67c13o45v57á 1522588730784

    Masér poradil a funguje. Po 15 minutách stání, 3-4x nohama "zapumpovat", tj. napodobit běh, vatáhnout na špičku a prošlápnout i s přenesením váhy. Pomohlo, praktikuji už léta, nohy přestaly otékat a žíly bolet.

    +1/0
    20.10.2013 11:20
    Foto

    M95i45c18h38a52l 34H87r23a89b80e54c 2223723275222

    Super, už dlouho přemýšlím jak omezit zakyselení při závodu. Konečně nějaká smysluplná rada i s vysvětlením důvodu.

    +9/0
    16.10.2013 7:43

    D77a34n 64J92a69n 9849120209346

    Doporučuji stránky dr. Vojtěchovského kde je tělo popsáno jak funguje (lze to aplikovat i na běh)

    0/0
    16.10.2013 20:25
    Foto

    M47i58c19h42a27l 28H41r59a26b90e49c 2783163125792

    No piznam se ze anatomie neni me hobby takze pokud mi to nekdo nenaserviruje budu se venovat radeji sve oblibene fyzice.

    0/0
    16.10.2013 20:37

    D13a80n 37J69a33n 9599250219496

    Právě ty stránky to servírují naprosto polopaticky - nelze nepochopit 

    www.kpo.cz

    Je to pro cyklistiku ale lze to aplikovat na jakýkoliv vytrvalostí sport(běh, běžky)

    0/0
    16.10.2013 20:58

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.