• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jak na výživu: celodenní jídelníček v běžný tréninkový den

    Přechod z pasívního do aktivního pohybového režimu s sebou přináší celou řadu změn, které se dotýkají mnoha oblastí života člověka. Jednou z nich je výživa a celkový stravovací režim. Přečtěte si, jak by měl vypadat váš start.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    J93a11n 56M51a85c44k 5717972822525

    Muj trener doporucuje mezi jednotlivymi jidly aspon 5 hodin pauzu (aby se slinivka zbytecne nedrazdila). Mezi tim nic nez vodu. Takze svacinky si rovnou skrtam.

    0/−1
    4.10.2013 15:00

    G59e12o15r62g32e 40B45u65r37i34a33n 3288251393419

    Jestli by Vam mel nekdo radit, jak se stravovat, tak je to predevsim Vase vlasni telo a ne trener. Pokud se stravujete syrovou stravou, tak stavu mate stravenou do 15 minut a ostatni jidla tak do hodiny, takze dle mne je 5 hodiny mezi jidly zbytecne dlouho. Zalezi na tom, co Vam trener radi jist, maso travite opravdu vic jak dve hodiny. Take je rozdil, jestli ovoce a zeleninu odstavite nebo jite i se zbytecnou duzninou, ktera telo zbytecne zatezuje. Telo potrebuje vlakninu pouze tehdy, pokud ho zanasite varenou stravou, jinak je celkem pro telo zbytecna.

    0/0
    4.10.2013 20:16

    M32a92r21t98i35n 75N95e58r73m46u50t 9127387888239

    podle mě byste měl jíst, když máte doopravdy hlad (ne chuť). Jinak svačinky jsou svinstvo, to jo

    0/−1
    5.10.2013 15:45

    V81l19a10s61t18i33m39i39l 47C90h58a59d11i40m 5759740843278

    Pokud bylo předcházející jídlo komplexní (přinášelo sacharidy, bílkoviny, vlákninu) a dosytosti jste se najedl, další pokrm by měl přijít cca za 3,5-4 hodiny. Respektive tehdy, až dostanete hlad - kterým tělo hlásí, energie z předchozího jídla je využita, potřebuji nový přísun kalorií. Nemá smysl a není vhodné dlouhodobě hladovět. Na druhou stranu není vhodné "pozobávat" mezi jídly, jíst, když není hlad.

    0/0
    6.10.2013 10:10

    G19e63o50r59g98e 56B76u63r52i40a25n 3818381163759

    Kdyz takto v jidle zkombinujete sacharidy a bilkoviny, tak se potom nedivte, ze jidlo travite 3,5 - 4 hodiny. Vzdy je treba jizt veci jednoho druhu oddelene, pak nemam problem nejdele do hodiny jidlo stravit.

    0/0
    6.10.2013 22:36

    F24r52a23n27t63i31š17e91k 62L73e17s76n25i93a28k 1976707649838

    Co hrajete šachy?

    +2/0
    7.10.2013 8:28

    M28i35l71a31n 20M53a84c54h79á97t 4237659623514

    Chtěl bych se autora zeptat: Co když onen trénink je od 20:00 do 22:00? Co by doporučil potom?

    0/0
    4.10.2013 10:48

    J83i86r87k62a 56V30o95j11v70o86d85i91n 6781607687345

    Není to trochu pozdě? Když mám trening večer, hodku, dvě předtím než du spát, tak se v noci pořádně nevyspím, nervová soustava je nabuzená.

    0/0
    4.10.2013 10:54

    P42a54v26e53l 87R50o52k30y12t73a 3780751360938

    A co takhle rači si přivstat a zaběhat si ráno. Není nic lepšího než si na lačno zaběhat nebo jen lehoulinká snídaně. Navíc většina závodů se běhá dopoledne.

    Za druhý, každej člověk je individuální a časem zjistí co mu nejvíc vyhovuje. Já třeba jím pokud možno co nejvíc syrového ovoce a zeleniny. Dle základní poučky zelenina tělu dodává energii, ovoce ho čistí. Maso (pokud možno ryby nebo drůbež) maximálně 2-3x týdně. Během týdne kozí a ovčí sýry z farmářských trhů. Příloha k jídlům většinou rýže. Občas špagety nebo opečené brambory. Ale základem by prostě měla být syrová (nebo lehce napařená) zelenina. 

    Občas energii doplním domácím čokoládou ze 100% kakaové hmoty. Žádný tuk ani cukr. Maximálně přidávám trošku dětského sunaru a loupané nesolené mandle. Sůl nepoužívám téměř vůbec. Maximálně lehounce sojovku. Cukr jsem absolutně vyřadil. Buď med nebo třtinová sušená šťáva. Tohle všechno pomůže k lepšímu zdraví a lepšímu fyzickému výkonu.  Jako pečivo domácí chleba z celozrné mouky a domácího kvásku. Dobrej je se slunečnicovými semínky. Člověk přitom vůbec netrpí hlady.

    +1/0
    4.10.2013 12:34
    Foto

    M49a18r53e34k 41O17d40s45t23r43c87i26l64i83k 2447284730331

    Z vlastní zkušenosti můžu říct, že běhat ráno na lačno mi vyhovuje. Vstávám hodně brzy, takže se jen protáhnu, doplním tekutiny a vyběhnu. Hned po doběhu úplně jíst nemůžu, až kolem cca 10. Pak zelenina  a maso třeba,  A potom se snažím spíš zeleninu a večeřet kolem 18 - 19 hodiny - problém je, že ne vždy to takhle vyjde. Úplně ideální je si vařit teda oběd doma a nosit si ho do práce - mám to několik zásadních výhod - vím, co jím a je to čerstvé (ale to taky naráží občas na čas :)). jdu se najíst - mám fakt hlad. :)

    +1/0
    4.10.2013 16:20

    G85e55o64r67g48e 18B63u43r43i66a59n 3828511293749

    Gratuluji, mate skoro idelani jidelnicek.  Jenom malinko vych neco poupravil. Ryby ano, drubez, pokud ji nemate z domaciho chovu, bych vynechal kvuli velkemu obsahu antibiotik. Antibiotika jsou v podstate plisne. vynechal bych i pecene veci, z brambor je nejlepsi syrova stava. Jako cokolada jsou nejlepsi neprazene kakaove boby. Z madli jde primo udelat mandlove mleko, sunarem bych je rozhodne nekazil. Pozor, telo sul potrebuje v kombinaci s draselnou soli 6:4, najdete si na wikipedii co to sodno-draselna pumpa. Soju radeji ne, nechte si udelat test z kapky krve mikroskopem s temnym polem a zjistete si kolik mate plisne v krvi. Ja stim mam po zime take obcas problem a to se soje a obilninam obloukem vyhybam. Pravy vceli med, kde nejsou vcely dokrmovane cukrem, je vyborna potravina, ktery zvysuje PH tela, na rozdil od rafinovaneho cukru. Misto chleba je dobre ty obilniny nechat fermentoval, to je uplne o jine kvalite pro telo. Kdyz pecete chleba , tak by se mela mouka namlyt tesne pred pecenim. Vsechno bych doplnil kefirem, sirnou patlaninou a kombuchou. Vyborna jsou take domaci syrova vajicka, zdroj bilkovin a vitaminu B12.

    0/0
    4.10.2013 20:08
    Foto

    M75a47j77d47a 54O29n60d93r96á40š82o64v70á 8845675851

    Nerozumím tomu v čem je med lepší, když je od včel dokrmovaných cukrem...?

    0/0
    4.10.2013 22:33
    Foto

    M83a98j55d89a 80O38n80d68r45á70š96o73v72á 8845405911

    Omlouvám se, oprava otázky, v čem je med horší, když je od včel dokrmovaných cukrem.

    0/0
    4.10.2013 22:41

    G68e51o87r46g66e 80B29u13r34i61a67n 3378651533929

    Med od vcel dokrmovanych cukrem se da snadno poznat pokud umite naslouchat svemu telu. Pri ochutnavce by med nemel v ustech kyselit, pokud kyseli, tak bud byl doplneny primo cukrem nebo vcely byly dokrmovany cukrem. Jarni med zasadne nekupuji kvuli dokrmovani vcel cukrem pres zimu. Med nakupuji az na prelomu zari-rijen.

    0/0
    6.10.2013 22:29

    M57i75l80a75n 82L94i39n92h46a65r19t 8124836317866

    Tak...každé včelstvo se musí na sklonku léta dokrmiti cukrem, když jim ten medík vyrabujeme...;-)

    0/0
    5.10.2013 5:47

    V30l21a10s89t95i28m95i31l 28C13h79a51d64i29m 5709530133908

    Bezva dotaz. Bohužel docela častá situace - přes den nemáme na trénink čas a jsme nuceni jej zařadit do večerních hodin. Není to ideální situace, ale co se dá dělat (lepší trénink pozdě večer, než žádný trénink). 

    V tomto případě si dejte večeři již v 17:00 - 17:30 - s dostatečným předstihem před zahájením tréninku. 20-30 minut po ukončení aktivity (přestože bude třeba 22:30 hod) si dejte lehounkou II. večeři. Záleží, kolik si můžete "dopřát". Pokud nepotřebujete snižovat tělesnou hmotnost, dejte si pečivo + bílkoviny + zelenina. Pokud chcete redukovat své tukové zásoby, snězte jen bílkoviny se zeleninou. 

    Možným řešením II. večeře může také být pouze "tekutá výživa" - proteinový či proteino-sacharidový nápoj (gainer).

    +1/0
    6.10.2013 10:19

    M77i49l96a91n 19M56a95c39h57á50t 4797579773444

    Takže třeba trochu studeného mléka s kakaem a třtinovým cukrem by nemuselo být špatně? Normálně se snažím po 19:00 už nejíst. Ale pokud rozumím dobře, po tréninku je přece jen lepší si něco dát.

    0/0
    24.10.2013 9:20
    Foto

    T80o47m40á55š 37S74m56o73l60í53k 3611722136533

    Sedí celý den v kanceláři bože to je práce ... a co lidi co jsou na nohou od 5 od rána a domů přijdou až pozdě odpoledne ?

    +1/−1
    4.10.2013 10:16

    D73a73n75i22e15l 20Š16i81n88d37e11l52á93ř 4667702545509

    Taky ještě jezdí lidi autem, atd....... tohle je přeci příklad panebože

    0/0
    4.10.2013 10:20
    Foto

    T70o34m44á69š 27S87m24o25l37í44k 3141872536403

    Jo ale srovnávat odpočinutého a unaveného člověka je docela rozdíl

    0/0
    4.10.2013 11:34

    D46a53n52i65e82l 74Š67i51n67d38e98l57á12ř 4537832795899

    ale oni to přeci nesrovnávají, ale pouze je zde příklad pro člověka, který to má tak a příště to zas může být jinak R^ a tvůj názor, že člověk pracující v kanceláři nemůže být unavený je taky trochu mimo mísu, ale to je normální názor lidí, kteří znají jen jednu stránku mince

    +1/0
    4.10.2013 11:53
    Foto

    T12o15m12á89š 47S67m82o55l85í60k 3951762746123

    Jjak by někdo kdo sedí celý den na zadku mohl být utahaný , když se ani nezapotí ?

    Nebudu to řešit , ano byl to pouze příklad :-)

    0/−4
    4.10.2013 12:37

    B92a45r96t64o98l51o10m86ě79j 82S29k65o15č70d69o84p69o41l56e 4532110814506

    Tomáši, mám srovnání psychické a fyzické únavy z poslední doby, kdy ve všední dny sice sedím na zadku, ale řeším složité případy náročné na soustředěnost, k tomu navíc musím myslet v cizím jazyce a věřte, že to unavuje neporovnatelně víc, než když jsem o víkendu tvrdě pracoval osm hodin se dřevem. Sice už jsem k večeru téměř nic neunesl v ruce, ale celkový pocit únavy se přesto nedal srovnat s tím, když večer přijdu z práce.

    +2/0
    4.10.2013 14:43
    Foto

    T49o97m84á69š 20S96m23o70l73í91k 3361152216143

    Vážně ? 8-o To bych nikdy neřekl.

    0/−1
    4.10.2013 14:46

    M88i84c38h88a25e35l29a 70P81l61a22n84á 2103907643297

    Věřte tomu, i pracující mozek dokáže docela slušně vysílit. A spalovat. Když jsem se kdysi učila na státnice, stálo mě to pět kilo živé hmoty. Jedla jsem normálně a jen se válela.

    +1/0
    4.10.2013 22:53
    Foto

    T31o10m20á94š 57S65m23o80l89í88k 3661222546723

    8-o UF

    0/0
    5.10.2013 7:41

    L78u64k57á80š 80A55d28a64m85e56c 3318774263324

    za to my nemuzem, ze na takou praci nemas...rozhodne lepsi sedet v kanclu, nez litat nekde po nocnich, odpolednich...

    0/0
    4.10.2013 10:57
    Foto

    T56o34m96á32š 16S53m70o35l93í26k 3561322706563

    Což to ano já ted jsme bez práce a jsme nejšťastnější v životě běhám jezdím na kole a ještě se chodím koupat :-P

    Vstávám ráno v 5 a chodím spát v 21:00 a za celý den nezívnu.

    0/0
    4.10.2013 11:36

    M97a35r67t16i26n 18N82e56r36m28u19t 9187117658249

    a kdo vás živí?

    0/0
    5.10.2013 15:48
    Foto

    T63o72m78á49š 89S33m64o91l44í16k 3101122526693

    Tak já dělal 9 let a nikdy jsem  nebyl na dovolené.

    0/0
    5.10.2013 20:29

    L41u33c57i83e 70M65u59s87i24l61o17v49á 7101978771227

    Chcha, v zime jsou odpolendi zlate... a  i ted. Rano vstanu v sedm, trosku se protahnu, obleknu, vezmu hafana a vypadnu ven, treba behat nebo se jit jen tak projit do lesa prloiteho sluncem, jak ted krasne voni, listy zlatnou :D. Pak prijdu domum, dam si sprchu, snidani... podelam co je potreba, sednu si ke kompu.. no vyvencim hafika znova a sup do prace :D ta mi utece jak voda, protoze delam praci u ktere nemusim myslet na praci, ale muzu si myslenakam bloudit kde chci :D.  Jedine co mi idilku kazi jsou penize :D :D :D Ale zas ten klid je k nezaplaceni :)

    +1/0
    4.10.2013 12:12

    J96a51r14o21s40l52a76v 82T79a32c42h43o33v10s25k16y 2402860944940

    No nevim jak s tim jidlem. Ja jim seskrat tydne a bohate to staci. Mezitim piju cistou vodu. Citim se lepe, krevni testy mam lepsi. Co se tyce pohybu, nekdy nedelam vubec nic, nekdy cely den tezim drevo, ale jidelnicek kvuli tomu nemenim.

    +1/−6
    4.10.2013 9:57

    M61i34l40a10n 63K74l58o27u41č50e33k 3660235318187

    Tento plán mi přijde rozumnější než jíst 1x denně.

    +4/0
    4.10.2013 10:14

    G58e96o41r38g87e 56B73u13r47i32a26n 3638231463119

    Naprosty souhlas, s 2.000 kcal denne ZDRAVE SYROVE STRAVY zvladnu vyhazet 3m3 za den, prevozit za den na rudlu 4 tuny materialu, nebo slozit z kamionu rucne 3,5 tuny. Ale je to o zdrave syrove strave, ne se rano cpat cereariemi. Fuj, sama plisen a k tomu jeste sacharidy krmit kvasinku, pak nema byt clovek unaveny. :-) Uz by si ti vyzivovy poradci meli konecne zkusit sami na sobe co radi lidem za blbosti.

    +1/−3
    4.10.2013 11:09

    M19i22l12a82n 60K72l20o14u56č64e92k 3590505398987

    Jak to myslíte, že by si to měli sami zkusit, oni nejedí k snídani cereálie ale syrové maso nebo co?

    0/0
    4.10.2013 11:46

    G75e29o12r90g65e 18B97u57r17i48a86n 3308921773479

    Ted nerozumim otazce, o syrovem masu jsem nic nepsal. Psal jsem o syrove strave. Samozrejme, pokud by se jednalo o maso, tak by melo byt syrove, aby melo pro telo nejakou vyzivnou hodnotu. Navic do pul hodiny po porazce, pak uz zacina maso hnit. Na straveni vareneho masa spotrebuje telo skoro tolik energie, kolik telo z toho masa ziska.

    0/0
    4.10.2013 18:30

    M20i45l79a40n 41K20l64o40u70č45e47k 3920845728937

    Dodám ještě, že ty vaše 4 tuny materálu na rudlu za den jsou srandovní, 4 tuny přemístím dřepy za 12 minutové cvičení nohou.

    +3/0
    4.10.2013 11:50

    G95e32o73r47g56e 95B61u31r79i91a20n 3648941443729

    Otazka jeste zni, kolik Vam je let, mne 65, kolik Vam? A to jsem ty 4 tuny premistoval tyden po operaci triselne kyly.

    0/0
    4.10.2013 18:25

    G51e27o35r18g54e 57B78u20r96i87a20n 3888401553289

    Jeste bych doplnil, ze jsem pri tom premystovani nachodil s rudlem 24 km.

    0/0
    4.10.2013 18:33

    M25a23r83t22i51n 64N55e54r30m50u58t 9237107488319

    máte pravdu, taky jsem to tak dělával, ale chce to buď silnou vůli nebo silnou motivaci (nádory apod.)

    0/0
    5.10.2013 15:49

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.