• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jogging: až zvládnete hodinu, můžete začít s běháním

    Je to vlastně pohyb na pohodu, pro radost a zdraví. Nestresuje vás nadměrnými výzvami, může vám ale umést cestu k rychlejšímu běhu a delším trasám. Guru českého běhu Miloš Škorpil představuje jogging.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    L63e18n88k58a 45K61ř88i16v35á93n33k87o83v41á 7852482

    Dobrý den,

    díky za článek i komentáře. Pro začátečníka spousta informací. Sporttester už mám, ale při cvičení doma mi skoro pořád pípal a to jsem dělala lehčí kardio + posilování... Vzorečků na výpočet TF jsem našla vícero, takže se budu řídit tím vaším, překontroluji nastavení TF ve sporttesteru a zkusím ho vzít na jogging. Až někde potkáte pípající želvu, budu to nejspíš já :)

    0/0
    9.9.2013 16:46

    K29r69i53s95t43ý58n93a 18V65o11t83r53u57b65c76o34v82á 6842322198128

    Podle tohohle článku teda spíš běhám než jogguju, good :-) ale nevim s tou tepovou frekvencí. Běhám se sluchátkama a už mám vyzkoušený, na který kapely vydržím běžet bez ohledu na terén jakž takž rovnoměrně (krom chůze do kopce). Pak je vtipný, když běžím stejnou trasu, doběhnu domů, a říkám si, jakto, že mi zbejvaj ještě dvě písničky, nebo naopak, že si jednu musím pustit ještě víckrát.... :-)

    0/0
    5.9.2013 14:20

    J61a97n 14P69r30e14i87b54i57s44c26h 3349287337263

    Tři hodiny na maraton je už dost challenge...

    +2/0
    4.9.2013 10:56

    J25i49ř29í 59H93a49v78l59í14č62e77k 5382551638110

    Nechci otravovat ty všechny zkušené ,ale spíš bych potřeboval od vás nějakou tu radu. Je mi 67 let a sportoval jsem / basket,fotbal,lyžování/

    dosti aktivně skoro do 50 let. Pak přišla doba nadměrného pracovního vytížení a také i lenosti v pohybu , vyšší tlak  z důvodu nabírání kilogramů a pak operace kyčle. EKG bylo vždy v normě. Tolik moje sportování  i skoro diagnoza mé tělesné schránky .Otázka zní: mohu začít s joggingem či podobným způsobem pohybu vzhledem k mému věku? Jestliže ano,tak se ptám jak?Sporttester jsem nikdy v rukách neměl. Tak se ukažte radilové a odborníci. Míněno v dobrém!;-€

    +1/0
    4.9.2013 3:57

    D55a63n 39J28a66n 9719480359236

    ANO, jiná odpověď snad ani není.

    Začátek asi jen chůze - s postupným protahováním vzdálenosti a rychlosti.

    Pak už je krok jen se "rozběhnout" a pak se uvidí. Ona i rychlá chůze 2 hodiny na čerstvém vzduchu v tomto věku dokáže dělat divy se zdravím.

    +4/−1
    4.9.2013 7:42

    F54r16a63n17t65i67š29e39k 42E59l18i42á65š 6727243615816

    Jsem stejně starý a běh vám rozhodně nedoporučuju, ale co nejrychlejší chůzi ano. Ty dvě hodiny jsou optimální, pokud vás nezačne někde bolet. Kupte si hůlky na chůzi. Stejně dlouhou dobu byste měl denně věnovat četbě a jinému namáhání mozku

    +1/0
    5.9.2013 7:13

    T47o10m17a52s 75T41h90o56m87a62e93s 6984650545768

    Dobrý den, jenom mě ten článek připadá jako bezobsažný blábol, kde se dokola mluví o ničem?

    +10/−5
    3.9.2013 23:10

    D23a16n 15J87a84n 9719920469436

    nejsi cílová skupina článku tak asi proto....

    +1/−2
    4.9.2013 7:57

    A48n94d95r54e67a89s 90M24o65l83i33t47o28r69i78s 1744725594773

    Nejenom tobě, jsem cílová skupina a můžu říct, že pro mě to blábol je :)

    0/0
    4.9.2013 18:05

    I15r34e39n76a 14P41l28a58c67h36e76t20k53o63v73á 1136794446460

    hlavne si kupte poradny boty a nejlip, kdyz do nich pridate bezecky vlozky

    . ne kazdej ma to stesti behat v prirode a moje zacatky na asfaltu me malem pripravily o hnatky ;-)

    +4/0
    3.9.2013 22:44

    R88e97n71a79t42a 80J30e38l94í45n36k22o22v21á 3256417198185

    Zkoušela jsem běhat se sportesterem, ale je to o ničem. Při nastavení 80% tepové frekvence  přístroj na každém kopečku začal pískat jak o život a bylo nutno zpomalit do tempa želvy, aby přestal... Od té doby běhám aerobní běhy s partnerem a dle hesla - můžeme mluvit, je to v pořádku. Možná je to podle odborníků špatně, ale nelze jinak.:-)

    +2/−1
    3.9.2013 19:14
    Foto

    M28i90c23h49a40l 33H87r88a73b79e83c 2543653975392

    Každý člověk je jiný a Miloš to píše přesně jde o běh na pohodu sporttester je až druhý krok. Hlavní je cítit se dobře pak je možné zvážit co dál.

    +3/0
    3.9.2013 19:40

    M36a70r79t42i53n 96T94e83p12l33a23n 9407230635983

    Tak ono jste mohla mít sporttester špatně nastavený. Ty uvedené vzorečky jsou prostě orientační a stavěné spíš "do bezpečna". Sám bych třeba měl mít dle vzorečku TFmax pod 190 a přitom se dostanu i přes 200 a ještě neupadám do mdlob. Čili pokud běhat na tepovku, tak si to chce zjistit jako skutečnou maximálku člověk má (ať už vyšetřením nebo amatérskými způsoby typu opakovaného výběhu kopce) a neřídit se nastavením dle obecného vzorce.

    +3/0
    3.9.2013 20:54
    Foto

    I37v32o 63P94e61t53e33r49k66a 4486905527179

    No já na sporttester nedám dopustit. Sice už ho nepoužívám, protože zátěž jsem se naučil dost přesně odhadnout, ale v určité fázi mi velmi pomohl. Cituji ze svého blogu: "Koupil jsem tedy sporttester, nastavil příslušné tréninkové pásmo a rozeběhl se na svoji obvyklou 12km trasu. Každou chvíli mě ty zatracené hodinky pípaly, že běžím moc intenzivně kromě chvil, kdy se mi zdálo, že se vážně jen ploužím. Ke konci trasy už jsem myslel, že ten přístroj rozšlapu vzteky. Trasu jsem uběhl o deset minut pomaleji než obvykle. Na druhou stranu jsem nebyl zdaleka tak zničený, jako po obvyklém tréninku. I proto jsem vytrval a nechal se dále řídit sporttesterem. Vyplatilo se to, protože jsem už nikdy nebyl druhý den po výběhu přetažený, ale hlavně jsem za půl roku tu samou trasu uběhl o osm minut rychleji, než když jsem ji běžel předtím, než jsem poprvé ty tréninkové hodinky nasadil na ruku. Co však bylo třešničkou na dortu byl fakt, že jsem za ten půl rok zhubl z 95 kg na 80kg." - Celý článek, ze kterého cituji, je tady: ivopeterka.blog.idnes.cz

    +4/−2
    3.9.2013 21:09

    M49a54r49t78i37n 82K85a49r45á97s64e21k 9328163208258

    Ja na pulsmetr nedam dopustit, diky nemu vzdycky dobre odhadnu tempo bez ohledu na teren a vim, ze pak vydrzim tak dlouho jak mam naplanovane a ne ze nekde v pulce odpadnu....

    +1/0
    3.9.2013 21:33

    D27a91n 73J35a73n 9519610899706

    právě naopak, já tomu říkam běhat/jezdit na kole "na nos" .

    Co člověk udejchá nosem to je aerobní oblast.

    A objemy se dělají výhradně v této oblasti tepů.

    On ten sporttestr má své opodstatnění ale i pro mě byl spíše přítěží.

    +2/0
    4.9.2013 7:52

    V46e84r12o31n22i93k62a 54L87a43z57á82r43k13o40v76á 6580917337984

    Dobrý den, zkoušela jsem začít s během podobným způsobem, střídání běhu a chůze. Mám ale ten problém, že mě potom bolely oba kyčle a to takovým způsobem, že jsem asi 3 dny nemohla pořádně chodit do schodů.

    Můžete mi někdo poradit, kde je chyba? Chtěla bych začít běhat, ale tahle bolest mě dost odrazuje... Díky

    0/0
    3.9.2013 10:56
    Foto

    J83a38n 46C22a33b49a56l 8274263420974

    Plan jak zacit behat, bych si troufnul oznacit v tomto clanku jako pro pokrocile. Zacit po x mesicich ci dokonce letech 1 minutou behu a 1 minutou chuze je vrazedne a vezme vam to energii pokracovat. 

    Vrele doporucuju tento clanek. Ja sam velky nesportovec s nadvahou jsem vydrzel nasledovat tento trenink od jara az do vanoc, kdy obrovska hromada snehu roztala a silnice se na 2 mesice promenila ve skluzavku. SHodil jsem z 95 na 78 kilo a byl najednou hubenour.

    behame.cz

    Tenhle plan se da s prehledem dodrzovat a cloveka neotravi nadmernou zatezi

    +1/0
    3.9.2013 14:56
    Foto

    J91a58n 18C90a96b82a28l 8324133120654

    /behame.cz/63/bezecky-plan-pro-uplne-zacatecniky-9-tydnu/

    +1/0
    3.9.2013 14:57
    Foto

    J44a72n 62C41a83b87a42l 8584253590374

    Vas problem s kyclemi (a potazmo s kolenami) je naprosto bezny pokud nejste zvykla na pohyb. Slachy obepinajici klouby nejsou proste zvykle na novou zatez. Proto je treba zacit VELMI ZVOLNA. Casem posili a nebudete nic citit. Take pri dlouhodobem behani je dulezite spravne drzeni tela. Pokud se budete hrbit dopredu (coz dela moje mama, pry kvuli vaze prsou) tak vas pak budou bolet ramena a za krkem. Je treba bezet vypnuty, lehce nakloneny dopredu. Druha vec je spravne dychani a je treba se naucit spravne dychat uz od zacatku. Predstavte si ze si nadech rozkouskujete na 4 kroky, tzn, pokazde, kdyz vase noha dopadne na zem, nez se odrazi, narazove se nadechnete 1/4 kapacitou plic. A po ctyrech krocich si zase vydech rozdelite na 4x. Tohle se meni s intezitou behu, pripadne pri behu do kopecka. To pak jdete na 1/3 az 1/2. Tenhle styl dychani (zpusobu jak dychat urcite existuje nekolik) pro me pracuje uz radu let a muzu udychat i nonstop beh na 3 hodiny

    +1/0
    3.9.2013 15:03
    Foto

    P89e86t17r 48B89r96é72m 6478442377555

    Osobně jsem se jednou setkal s bolestivou kyčlí také. A důvod byl jediný, prostě jsem to přehnal. Tělo pak vypovědělo službu. Dva dny jsem prakticky nemohl chodit a dalších 14 dní jsem neběhal. Pokud váš organismus reagoval na indiánský běh tímto způsobem, zauvažoval bych pro začátek spíš o rychlé vytrvalé chůzi. Druhou otázkou je jakou jste zvolila obuv a jaký terén. Dle mého názoru je hazard se zdravím vytasit staré Prestige a vyrazit s nimi na asfalt.

    0/0
    5.9.2013 14:24

    V45l64a34s34t21a 43P92i39t69t30n96e27r93o73v59á 7907643674833

    Pánové docenti Svoboda a Polívka by si asi měli jít zaběhat nebo zajoggovat! Článek je o běhání pro zdraví a POHODU.. Kdo běhá, neprudí :-D

    +1/0
    3.9.2013 10:01

    V67i26k48t64o67r 31S83v58o92b30o58d65a 8662388882376

    Běhám rád, ale co když si důvěřivý čtenář vinou chybného vzorečku vypočítá špatnou tepovku a pak to s ním někde v kopci šlehne, aha? Já tady zachraňuju životy! ;-D

    +7/0
    3.9.2013 12:17

    V96i17k58t76o98r 64S84v88o17b92o68d22a 8732408162176

    Doporučuji články obsahující vyšší matematiku vždy nechat projet externí korekturou ve spolupráci s několika doktorandy z matfyzu.

    1) 0,8 = 85% jen při velmi vysokých hodnotách 0,8

    2) 220 – 40 x 0,8 není 153, ale 144

    3) Ono to není vlastně není ani 144, ale 188 a redakce si za DÚ zkusí zjistit proč. Na to už ale doporučuji místo doktorandů minimálně docenty.

    +8/0
    3.9.2013 4:32
    Foto

    M78a60r69e38k 96O10d65s13t37r84c10i19l20i63k 2407884150461

    Dobrý den, díky moc za upozornění.

    +1/0
    3.9.2013 7:07

    P61a82v16e90l 84P12o40l58í56v74k61a 3702833626240

    Myslím, že jste to moc nezlepšili :-)

    Správně to je:

    (230 – 35) x 0,7 = 137

    (220 – 40) x 0,8 = 144

    +3/0
    3.9.2013 9:20
    Foto

    M50a85r15e67k 59O39d95s51t54r48c23i64l75i77k 2527614790171

    Pavle máte pravdu - vypadla závorka. Původní výpočet od Miloše Škorpila byl samozřejmě dobře. Díky

    +1/0
    3.9.2013 9:50

    V37i77k32t11o87r 75S66v96o47b52o89d51a 8652108462936

    No, že ještě prudím ... pořád to není úplně ono ;-D vždyť už jsem to psal v prvním bodě: v textu píšete 85% a ve výpočtu násobíte 0,8 což je 80%. Rovnice teď vychází, na to už radši nesahejte; změňte v textu 85% na 80% a bude to sedět.

    Omlouvám se, že jsem v první připomínce odpověděl jen v náznacích a jenom Vás tak zmátl.

    Sportu zdar!

    +2/0
    3.9.2013 12:09
    Foto

    M69a77r35e30k 54O16d64s41t60r51c70i46l64i79k 2147234800631

    Viktore ne v pohode, udelal jste fakt dobre, jen v tom letu to blbe resim. Diky

    +2/0
    3.9.2013 12:14





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.