• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jogging: až zvládnete hodinu, můžete začít s běháním

    Je to vlastně pohyb na pohodu, pro radost a zdraví. Nestresuje vás nadměrnými výzvami, může vám ale umést cestu k rychlejšímu běhu a delším trasám. Guru českého běhu Miloš Škorpil představuje jogging.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    L75e92n60k40a 42K15ř58i49v52á42n50k64o59v35á 7962262

    Dobrý den,

    díky za článek i komentáře. Pro začátečníka spousta informací. Sporttester už mám, ale při cvičení doma mi skoro pořád pípal a to jsem dělala lehčí kardio + posilování... Vzorečků na výpočet TF jsem našla vícero, takže se budu řídit tím vaším, překontroluji nastavení TF ve sporttesteru a zkusím ho vzít na jogging. Až někde potkáte pípající želvu, budu to nejspíš já :)

    0/0
    9.9.2013 16:46

    K35r44i29s90t40ý56n17a 12V40o78t55r37u41b72c78o61v10á 6382122158488

    Podle tohohle článku teda spíš běhám než jogguju, good :-) ale nevim s tou tepovou frekvencí. Běhám se sluchátkama a už mám vyzkoušený, na který kapely vydržím běžet bez ohledu na terén jakž takž rovnoměrně (krom chůze do kopce). Pak je vtipný, když běžím stejnou trasu, doběhnu domů, a říkám si, jakto, že mi zbejvaj ještě dvě písničky, nebo naopak, že si jednu musím pustit ještě víckrát.... :-)

    0/0
    5.9.2013 14:20

    J83a43n 94P66r97e16i24b79i78s16c72h 3179897827713

    Tři hodiny na maraton je už dost challenge...

    +2/0
    4.9.2013 10:56

    J82i92ř28í 29H85a57v98l62í58č31e17k 5782621878630

    Nechci otravovat ty všechny zkušené ,ale spíš bych potřeboval od vás nějakou tu radu. Je mi 67 let a sportoval jsem / basket,fotbal,lyžování/

    dosti aktivně skoro do 50 let. Pak přišla doba nadměrného pracovního vytížení a také i lenosti v pohybu , vyšší tlak  z důvodu nabírání kilogramů a pak operace kyčle. EKG bylo vždy v normě. Tolik moje sportování  i skoro diagnoza mé tělesné schránky .Otázka zní: mohu začít s joggingem či podobným způsobem pohybu vzhledem k mému věku? Jestliže ano,tak se ptám jak?Sporttester jsem nikdy v rukách neměl. Tak se ukažte radilové a odborníci. Míněno v dobrém!;-€

    +1/0
    4.9.2013 3:57

    D31a33n 91J77a51n 9119340349416

    ANO, jiná odpověď snad ani není.

    Začátek asi jen chůze - s postupným protahováním vzdálenosti a rychlosti.

    Pak už je krok jen se "rozběhnout" a pak se uvidí. Ona i rychlá chůze 2 hodiny na čerstvém vzduchu v tomto věku dokáže dělat divy se zdravím.

    +4/−1
    4.9.2013 7:42

    F50r92a32n61t71i81š29e51k 88E17l78i17á19š 6827293895846

    Jsem stejně starý a běh vám rozhodně nedoporučuju, ale co nejrychlejší chůzi ano. Ty dvě hodiny jsou optimální, pokud vás nezačne někde bolet. Kupte si hůlky na chůzi. Stejně dlouhou dobu byste měl denně věnovat četbě a jinému namáhání mozku

    +1/0
    5.9.2013 7:13

    T79o45m44a90s 36T60h90o24m83a49e25s 6214410695588

    Dobrý den, jenom mě ten článek připadá jako bezobsažný blábol, kde se dokola mluví o ničem?

    +10/−5
    3.9.2013 23:10

    D67a85n 77J91a34n 9479900769116

    nejsi cílová skupina článku tak asi proto....

    +1/−2
    4.9.2013 7:57

    A64n88d55r18e56a22s 50M71o87l65i31t87o89r50i23s 1414415464863

    Nejenom tobě, jsem cílová skupina a můžu říct, že pro mě to blábol je :)

    0/0
    4.9.2013 18:05

    I42r14e40n57a 46P30l49a32c14h36e64t46k88o68v43á 1356464156810

    hlavne si kupte poradny boty a nejlip, kdyz do nich pridate bezecky vlozky

    . ne kazdej ma to stesti behat v prirode a moje zacatky na asfaltu me malem pripravily o hnatky ;-)

    +4/0
    3.9.2013 22:44

    R67e71n97a52t33a 74J48e69l76í45n64k60o92v10á 3136437958345

    Zkoušela jsem běhat se sportesterem, ale je to o ničem. Při nastavení 80% tepové frekvence  přístroj na každém kopečku začal pískat jak o život a bylo nutno zpomalit do tempa želvy, aby přestal... Od té doby běhám aerobní běhy s partnerem a dle hesla - můžeme mluvit, je to v pořádku. Možná je to podle odborníků špatně, ale nelze jinak.:-)

    +2/−1
    3.9.2013 19:14
    Foto

    M41i18c87h16a89l 46H44r32a28b41e29c 2553253755362

    Každý člověk je jiný a Miloš to píše přesně jde o běh na pohodu sporttester je až druhý krok. Hlavní je cítit se dobře pak je možné zvážit co dál.

    +3/0
    3.9.2013 19:40

    M58a77r25t43i60n 16T81e96p59l71a86n 9497750715463

    Tak ono jste mohla mít sporttester špatně nastavený. Ty uvedené vzorečky jsou prostě orientační a stavěné spíš "do bezpečna". Sám bych třeba měl mít dle vzorečku TFmax pod 190 a přitom se dostanu i přes 200 a ještě neupadám do mdlob. Čili pokud běhat na tepovku, tak si to chce zjistit jako skutečnou maximálku člověk má (ať už vyšetřením nebo amatérskými způsoby typu opakovaného výběhu kopce) a neřídit se nastavením dle obecného vzorce.

    +3/0
    3.9.2013 20:54
    Foto

    I85v34o 46P10e15t95e93r61k80a 4616185117559

    No já na sporttester nedám dopustit. Sice už ho nepoužívám, protože zátěž jsem se naučil dost přesně odhadnout, ale v určité fázi mi velmi pomohl. Cituji ze svého blogu: "Koupil jsem tedy sporttester, nastavil příslušné tréninkové pásmo a rozeběhl se na svoji obvyklou 12km trasu. Každou chvíli mě ty zatracené hodinky pípaly, že běžím moc intenzivně kromě chvil, kdy se mi zdálo, že se vážně jen ploužím. Ke konci trasy už jsem myslel, že ten přístroj rozšlapu vzteky. Trasu jsem uběhl o deset minut pomaleji než obvykle. Na druhou stranu jsem nebyl zdaleka tak zničený, jako po obvyklém tréninku. I proto jsem vytrval a nechal se dále řídit sporttesterem. Vyplatilo se to, protože jsem už nikdy nebyl druhý den po výběhu přetažený, ale hlavně jsem za půl roku tu samou trasu uběhl o osm minut rychleji, než když jsem ji běžel předtím, než jsem poprvé ty tréninkové hodinky nasadil na ruku. Co však bylo třešničkou na dortu byl fakt, že jsem za ten půl rok zhubl z 95 kg na 80kg." - Celý článek, ze kterého cituji, je tady: ivopeterka.blog.idnes.cz

    +4/−2
    3.9.2013 21:09

    M16a50r31t29i87n 34K44a32r86á98s44e28k 9588203388448

    Ja na pulsmetr nedam dopustit, diky nemu vzdycky dobre odhadnu tempo bez ohledu na teren a vim, ze pak vydrzim tak dlouho jak mam naplanovane a ne ze nekde v pulce odpadnu....

    +1/0
    3.9.2013 21:33

    D13a95n 68J60a81n 9559930189246

    právě naopak, já tomu říkam běhat/jezdit na kole "na nos" .

    Co člověk udejchá nosem to je aerobní oblast.

    A objemy se dělají výhradně v této oblasti tepů.

    On ten sporttestr má své opodstatnění ale i pro mě byl spíše přítěží.

    +2/0
    4.9.2013 7:52

    V70e39r63o26n43i81k52a 15L35a90z19á50r66k61o50v36á 6240977357124

    Dobrý den, zkoušela jsem začít s během podobným způsobem, střídání běhu a chůze. Mám ale ten problém, že mě potom bolely oba kyčle a to takovým způsobem, že jsem asi 3 dny nemohla pořádně chodit do schodů.

    Můžete mi někdo poradit, kde je chyba? Chtěla bych začít běhat, ale tahle bolest mě dost odrazuje... Díky

    0/0
    3.9.2013 10:56
    Foto

    J81a55n 84C65a26b77a64l 8494493720604

    Plan jak zacit behat, bych si troufnul oznacit v tomto clanku jako pro pokrocile. Zacit po x mesicich ci dokonce letech 1 minutou behu a 1 minutou chuze je vrazedne a vezme vam to energii pokracovat. 

    Vrele doporucuju tento clanek. Ja sam velky nesportovec s nadvahou jsem vydrzel nasledovat tento trenink od jara az do vanoc, kdy obrovska hromada snehu roztala a silnice se na 2 mesice promenila ve skluzavku. SHodil jsem z 95 na 78 kilo a byl najednou hubenour.

    behame.cz

    Tenhle plan se da s prehledem dodrzovat a cloveka neotravi nadmernou zatezi

    +1/0
    3.9.2013 14:56
    Foto

    J22a14n 27C94a79b15a52l 8274913220324

    /behame.cz/63/bezecky-plan-pro-uplne-zacatecniky-9-tydnu/

    +1/0
    3.9.2013 14:57
    Foto

    J29a29n 93C45a44b27a33l 8674573680164

    Vas problem s kyclemi (a potazmo s kolenami) je naprosto bezny pokud nejste zvykla na pohyb. Slachy obepinajici klouby nejsou proste zvykle na novou zatez. Proto je treba zacit VELMI ZVOLNA. Casem posili a nebudete nic citit. Take pri dlouhodobem behani je dulezite spravne drzeni tela. Pokud se budete hrbit dopredu (coz dela moje mama, pry kvuli vaze prsou) tak vas pak budou bolet ramena a za krkem. Je treba bezet vypnuty, lehce nakloneny dopredu. Druha vec je spravne dychani a je treba se naucit spravne dychat uz od zacatku. Predstavte si ze si nadech rozkouskujete na 4 kroky, tzn, pokazde, kdyz vase noha dopadne na zem, nez se odrazi, narazove se nadechnete 1/4 kapacitou plic. A po ctyrech krocich si zase vydech rozdelite na 4x. Tohle se meni s intezitou behu, pripadne pri behu do kopecka. To pak jdete na 1/3 az 1/2. Tenhle styl dychani (zpusobu jak dychat urcite existuje nekolik) pro me pracuje uz radu let a muzu udychat i nonstop beh na 3 hodiny

    +1/0
    3.9.2013 15:03
    Foto

    P42e24t53r 97B98r64é26m 6138642627395

    Osobně jsem se jednou setkal s bolestivou kyčlí také. A důvod byl jediný, prostě jsem to přehnal. Tělo pak vypovědělo službu. Dva dny jsem prakticky nemohl chodit a dalších 14 dní jsem neběhal. Pokud váš organismus reagoval na indiánský běh tímto způsobem, zauvažoval bych pro začátek spíš o rychlé vytrvalé chůzi. Druhou otázkou je jakou jste zvolila obuv a jaký terén. Dle mého názoru je hazard se zdravím vytasit staré Prestige a vyrazit s nimi na asfalt.

    0/0
    5.9.2013 14:24

    V61l44a55s56t18a 54P17i19t68t32n65e45r32o42v30á 7317263154133

    Pánové docenti Svoboda a Polívka by si asi měli jít zaběhat nebo zajoggovat! Článek je o běhání pro zdraví a POHODU.. Kdo běhá, neprudí :-D

    +1/0
    3.9.2013 10:01

    V60i96k72t90o87r 61S75v32o95b80o48d56a 8362748322886

    Běhám rád, ale co když si důvěřivý čtenář vinou chybného vzorečku vypočítá špatnou tepovku a pak to s ním někde v kopci šlehne, aha? Já tady zachraňuju životy! ;-D

    +7/0
    3.9.2013 12:17

    V41i15k74t12o66r 17S30v21o61b75o79d66a 8572298602486

    Doporučuji články obsahující vyšší matematiku vždy nechat projet externí korekturou ve spolupráci s několika doktorandy z matfyzu.

    1) 0,8 = 85% jen při velmi vysokých hodnotách 0,8

    2) 220 – 40 x 0,8 není 153, ale 144

    3) Ono to není vlastně není ani 144, ale 188 a redakce si za DÚ zkusí zjistit proč. Na to už ale doporučuji místo doktorandů minimálně docenty.

    +8/0
    3.9.2013 4:32
    Foto

    M10a35r18e97k 20O62d28s39t64r14c17i18l22i62k 2907434930671

    Dobrý den, díky moc za upozornění.

    +1/0
    3.9.2013 7:07

    P65a11v56e44l 53P75o61l39í21v81k19a 3732753306980

    Myslím, že jste to moc nezlepšili :-)

    Správně to je:

    (230 – 35) x 0,7 = 137

    (220 – 40) x 0,8 = 144

    +3/0
    3.9.2013 9:20
    Foto

    M11a35r48e23k 89O31d51s56t72r12c13i23l12i49k 2237874330631

    Pavle máte pravdu - vypadla závorka. Původní výpočet od Miloše Škorpila byl samozřejmě dobře. Díky

    +1/0
    3.9.2013 9:50

    V60i94k47t97o65r 81S42v46o80b50o45d30a 8892378862186

    No, že ještě prudím ... pořád to není úplně ono ;-D vždyť už jsem to psal v prvním bodě: v textu píšete 85% a ve výpočtu násobíte 0,8 což je 80%. Rovnice teď vychází, na to už radši nesahejte; změňte v textu 85% na 80% a bude to sedět.

    Omlouvám se, že jsem v první připomínce odpověděl jen v náznacích a jenom Vás tak zmátl.

    Sportu zdar!

    +2/0
    3.9.2013 12:09
    Foto

    M20a36r51e29k 13O46d23s54t83r41c49i61l58i88k 2977934840201

    Viktore ne v pohode, udelal jste fakt dobre, jen v tom letu to blbe resim. Diky

    +2/0
    3.9.2013 12:14





    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.