• Neseďte na zadku, prodloužíte si prý život o tři roky, tvrdí studie

      8:00
    O důvod víc běhat - prodlouží vám to totiž život. Tak zní závěr americké studie, její autoři však poctivě dodávají, že stejný efekt má jakákoli jiná intenzivní sportovní aktivita.

    Vyrazte do startovních bloků: běh prospěje vašemu zdraví. | foto: Profimedia.cz

    Vědci, kteří na studii vydané v magazínu The Journal of the American College of Cardiology pracovali, se přitom otázce věnovali velmi pečlivě. Zkoumali záznamy desetitisíců klinicky vyšetřovaných lidí, pořízených během několika desetiletí. Pacienti v nich po rozsáhlém lékařském a fitness vyšetření sdělovali informace o svých pohybových aktivitách, včetně informací, zda běhají – a pokud ano, jak často a jak rychle.

    Z databáze badatelé vybrali záznamy 55 137 zdravých mužů a žen ve věku od 18 do 100 let, kteří navštívili kliniku v posledních 15 letech před odstartováním studie. Celkem čtyřiadvacet procent z nich se prohlásilo za běžce. Badatelé prošli všechny záznamy o smrti a konstatovali, že mnoho z 3 500 zemřelých skonalo na srdeční chorobu.

    Vyhodnocení databáze poukazuje na to, že běžci jsou o 30 procent méně ohroženi předčasnou smrtí. Riziko úmrtí v důsledku srdečního onemocnění je u běžců nižší dokonce o pětačtyřicet procent. Menší riziko předčasného úmrtí hrozilo dokonce i málo početné skupině běhajících kuřáků s nadváhou.

    Čtěte dále:

    Podle studie běžci získávají díky pohybu benefit tří let života navíc. Život prodlužující účinek běhání je přitom přibližně stejný bez ohledu na počet naběhaných kilometrů. Ti, kdo běhali 150 minut nebo více za týden, i ti, kdo běhali zejména rychlostí vyšší než 3:45 minuty na kilometr, žili déle, než ti, kteří neběhali vůbec.

    Významně snížit riziko předčasného úmrtí by tak mohlo pouhých pět minut běhu denně.

    Jak uvádí Timothy Church, profesor na Pennington Institute a spoluautor studie, neměli bychom však za běháním hledat nic zázračného. Klíčem k dlouhověkosti je pravděpodobně jakékoliv intenzivní cvičení a běh je pro většinu lidí tím nejpohodlnějším způsobem intenzivního pohybu.

    Autoři:


    • tisknout
    • sdílet
    • máte tip?


    Neseďte na zadku, prodloužíte si prý život o tři roky, tvrdí studie

    P87e94t26r87a
    B37r42a12b25c89o70v91á
    Jen pro doplnění - velká studie amerických vědců také odhalila, že je velice důležité jít občas do maxilálních...
    M91i98l24a45n
    K92l74o14u38č41e94k
    Co to je přesně mnohem lepší výsledky, i v posilovně lze vidět třeba ženy, které mají v podstatě dokonalou postavu.

    V diskusi jsou 2 příspěvky, poslední příspěvek 6. 8. 2014, 15:09



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.