• (Od)frk: Budeme běhat v metru

    Pražský dopravní podnik přijal přelomové rozhodnutí. Zavede v metru speciální vozy, v nichž se budou moci osamělí jedinci seznamovat, aby následně mohli provozovat to, co mají nejraději. Tedy samozřejmě běh. Vždyť žijeme v době běžeckého boomu.

    Pražští běžci a běžkyně už vyhlížejí speciální vozy metra. | foto: koláž iDNES.cz

    Ve všech nově upravených vozech budou umístěny zvláštní běžecké dvojpásy. Geniální myšlenka, která zatím majitele klasických fitcenter nenapadla. Dvojpásy umožňují nastavení nejprve rozdílných rychlostí, ale po několika minutách se automaticky synchronizují podle pomalejší z obou vedle sebe běžících osob.

    Podle mluvčí dopravního podniku nebude seznamování pochopitelně povinné. Stoupenci individuálního běhu mohou využít všech ostatních možností nově zaváděných běžeckých vozů, mezi něž patří obyčejná úzká běhátka, běžecké pásy Maxerunner, běžecké válce a další zařízení.

    Zbývající prostor v běžeckých vagónech chtějí autoři projektu řešit variabilně. V některých vozech bude položena umělá tráva, takže klusání bude při seznamování obzvláště romantické. V dalších bude nerovnoměrně rozprostřeno bláto, což zase uspokojí trailové nadšence.

    Vzhledem k počtu účastníků velkých městských běhů se jistě bude možné v nových vozech proběhnout také po asfaltu, nebo po dlažebních kostkách. Komu z běžců nebude povrch posledního vozu vyhovovat (plánuje se i písek, hlína a šotolina), prostě si počká na další soupravu. Bude to skvělá symbióza pohybu, člověka a techniky. Zájemce běží, ale při tom se současně přemísťuje na druhý konec velkoměsta.

    Londýn, New York, Tokio a další maratonské metropole jen žasnou a tiše závidí. Vzkaz organizátorovi běžeckých akcí Carlu Capalbovi a jeho týmu: dosud jste se, pokud jde o masové běhy, jezdili učit vy k nim, teď budou oni jezdit k nám.

    Rozhodnutí zavést běžecké vozy chválí i odborníci z oblasti rekreačního běhu a pražští trenéři. Vyzdvihují například to, že jejich svěřenci nyní dorazí na místo tréninku již rozcvičení a rozklusaní z metra. Tím se ušetří spousta času pro hlavní náplň tréninkové jednotky.

    Odhadnout lze i další vývoj. Proběhnout se místo visení na tyči bude chtít stále více cestujících, takže poměr mezi běžeckými a neběžeckými vozy se postupně obrátí. A nakonec budeme v metru běhat všichni.

    Autor:
    • tisknout
    • sdílet
    • máte tip?

    (Od)frk: Budeme běhat v metru

    P94e25t24r
    B36r18é55m
    Foto Mazec...simulace pohybu v pohybu. :-)
    H19a80n90a
    M62a75r67v94a77n13o60v59á
    Foto já se těším na synchronizaci dvojpásu, konečně mi nebude nikdo utíkat :D
    J70a50k47u10b
    S91z27a19b26o
    ... a energie získána z "točení" pásu bude použita k pohonu vlaku = ECO 
    M88i49c68h12a71l
    H97r44a65b21e33c
    Foto Podle aktualnich informaci by se misto umeleho travniku mel v metru objevit pravy anglicky travnik z bermudske travy.

    V diskusi jsou 4 příspěvky, poslední příspěvek 23. 9. 2013, 10:57

    mobilní verze
    © 1999–2018 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.