• Skvělý závod a trochu smolný osobák. To byl Hradecký půlmaraton

      6:30
    Po noci, jejíž druhou polovičku jsem strávil na záchodě s periodicky se opakujícími křečemi v břiše, jsem si logicky nedával do závodu velké cíle. Ačkoli původně jsem tu chtěl udělat nějaký výsledek. Start a klasicky jde velká masa přede mně. Valí se i lidi, na kterých je na první pohled vidět, že nemůžou takové tempo udržet ani 5 kilometrů. Nechci se nechat vyjančit a taky stále ještě bojuji s převalujícím se žaludkem. I tak je první km za 4:26 a já se bojím následků přepáleného začátku.

    Na cca 4km mě dobíhá vodič s vlajkou 1:40 a tam jsem se rozhodl, že to přeci jen zkusím. Půlmaraton pod 1:40 by byl super novodobý osobáček. Běží se mi dobře, žaludek už nezlobí a vodiče občas dokonce popoháním, jelikož se mi zdá, že tempo je pomalejší, než by bylo potřeba. 

    Na občerstvovačce u 10km mi vodič trochu utíká, jelikož jsem se chvilku zdržel. Měl jsem žízeň a z běhu jsem přešel do chůze abych se pořádně osvěžil. Na víc než 400m mi ale až do cíle neuteče a bohužel se ukázalo, že měl tempo nastavené přesně. Sluníčko docela šajnuje, a já si říkám, proč jsem si bral to spodní triko, které v takovém závodě nemám osvědčené. Potím se, ale nedá se s tím nic dělat. Na každém občerstvení se tedy polévám abych se nepřehřál. V říjnu se to zdá divný, ale je to tak. Další km ubíhali poměrně dobře a já zjistil, že už u půlmaratonu nemám pocit, že je to daleko. Rozdíl je v tom, že si třeba na 10km neřeknu „ještě 11km“ ale „Už jen 11km“. přibližně 2km před cílem uvažuji o zrychlení a když míjím ceduli 20km opravdu přidávám. 

    Konečně dobíhám tu slečnu, která je přede mnou celý závod a předbíhám ji. Do cíle je to do kopečka a poslední metry bolí , ale dávám to. Za cílem cítím zklamání. Pod 1:40 mi chybělo 39 vteřin. Na jednu stranu jsem spokojený, že jsem zvolené tempo udržel celý závod, ale na druhou stranu mě těch 39 vteřin strašně štve. V cíli čeká celá rodinka a je to super, navíc hraje úžasný orchestr hradní stráže a PČR a je to fakt zážitek. Tak příště snad bude lépe.

    Napiš svůj článek i TY

    Tahle rubrika je určena těm, kteří se chtěji podělit o své zážitky, zkušenosti nebo tipy kolem běhání. Může jít o reportáž, test, tip na zajímavou trasu nebo jen zamyšlení. Nejsou dány žádné mantinely ani tématické okruhy. 

    Tohle je místo, které je určené pouze vám. Lhal bych však, kdybych tvrdil, že to bude hřiště bez pravidel. Vaše příspěvky nepůjdou hned na stránky Rungo.cz, ale projdou "rychlým" okem někoho z redakce, nikdo ale nebude řešit vaše stylistické a gramatické záležitosti. Tento prostor berte jako blog-neblog, kde si za svůj obsah ručíte sami.

    Psaní o běhání je někdy náročné.

    Psaní o běhání je někdy náročné.

    Ale tím to nekončí. Pokud se nám něco opravdu hodně zalíbí, může se stát váš příspěvek i hlavním textem na Rungo.cz. I vy tak můžete aktivně tvořit obsah a být součástí našeho týmu. Nejsme nejchytřejší, nejsme nejrychlejší, ale jsme otevření a to, co děláme, nás baví. Přidejte se.

    Pokud odešlete svůj příspěvek, redakce si vyhrazuje právo na to, co zveřejní a co ne, bez udání důvodů.

    Marek

    Autor:
    Článek se mi líbí


    • tisknout
    • sdílet
    • máte tip?


    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.