• Novinka od BMW mění představy o tom, jak má vypadat běžecká bota

    Ano, běžecké boty dnes vyrábějí i značky, které se donedávna věnovaly pouze docela jiným sportům. To již nikoho nepřekvapuje. Že se ale do běžeckého světa vydá i automobilová značka, to asi čekal málokdo. Ale stalo se, je tu novinka Puma BMW X-cat Disc.

    Novinka od BMW mění představy o tom, jak má vypadat běžecká bota | foto: BMW motorsportsRungo.cz

    Adidas sice už pěknou řádku let spolupracuje s německou automobilkou Porsche, ale v tomto případě jde výhradně o vizuální stránku, ne o vývoj nových technologií a materiálů. Adidas Porsche jsou zkrátka luxusní sportovní boty, které ale do běžeckého segmentu nepřinášejí nic nového.

    Spojení značek BMW a Puma, které se daly dohromady v letošním roce, je však na jiné úrovni. Návrháři z BMW se totiž nespokojili pouze s návrhem vzhledu nových bot, ale aktivně se zapojili také do návrhu celkové konstrukce a použitých materiálů.

    Nové běžecké boty z dílny BMW

    Fotogalerie

    Díky tomu vznikla novinka Puma BMW X-Cat Disc, která výrazně mění představu o klasické běžecké botě. Celý svršek je totiž vyrobený z materiálu, který byl poprvé použit v roce 2008 na prototypu BMW GINA Light. Tento automobil měl karoserii vytvořenou z pevné a pružné tkaniny, která byla obalena kolem pohyblivých částí.

    Vzhledem k tomu, že lidské chodidlo není nic jiného než mechanismus spojený z množství pohyblivých součástek, dává použití této technologie smysl a slibuje vynikající funkční vlastnosti.

    Lankové utahování bot

    Tuto ergonomickou a pružnou tkaninu doplňuje technologie Disc, která se velmi podobá klasickému lankovému zapínání bot Boa, jenž můžete znát z cyklistických treter, ale i několika běžeckých modelů, jako je například Dynafit Feline X7.

    Díky této kombinaci boty na první pohled připomínají nazouvák, který ale dokonale obepíná chodidlo. Celý svršek si můžete jednoduše nastavit tak, aby dokonale seděl kolem paty, prstů i nártu.

    Puma BMW X-Cat Disc

    Tlumící vrstva

    Jediná škoda je, že Puma nezvolila pro tlumicí vrstvu materiál Ignite, který představila začátkem loňského roku a který má velmi zajímavé funkční vlastnosti při běhu i v tělocvičně. Namísto toho je použitá klasická EVA pěna, která svůj účel splní, ale vlastnostem Ignitu a dalších prémiových materiálů se nemůže rovnat.

    Zajímavá cena

    Potěší naopak poměrně příznivá cena, která je nastavena na 135 amerických dolarů, tedy přibližně 3 300 korun. Takto inovativní botu navíc označenou jménem luxusní automobilky by Puma mohla nacenit i na výrazně vyšší sumu, přiznejme si.

    Pozor na velikost

    Pokud se však rozhodnete novinku vyzkoušet, dejte si pozor na velikost. Podle množství reakcí to totiž vypadá, že střih boty je velmi úzký, a většina běžců proto potřebuje minimálně o jedno číslo větší velikost než obvykle. Konkrétní technické údaje jako drop, hmotnost boty nebo výška tlumení bohužel nejsou známy.

    Vítek Kněžínek

    Vítek Kněžínek

    Vítkovi leží v botníku něco přes třicet párů běžeckých bot všech možných typů, které nejraději testuje na dlouhých závodech v horách, kde se mu čas od času podaří probít na pódiové umístění. Rád má i silnici, na které v letošním roce pokořil hranici 75 minut na půlmaratonu. Chcete-li se Vítka zeptat na jakékoliv téma související s běháním a aktivním způsobem života obecně, navštivte naši poradnu.



    • tisknout
    • sdílet
    • máte tip?


    Novinka od BMW mění představy o tom, jak má vypadat běžecká bota

    D60a66n47i62e27l
    S59t20a97n35ě53k
    A jde tyto boty koupit v Evropě ?Našel jsem jen malé velikosti :(
    J73i70n87d18r37i91c20h
    H33a98n88a30c84e69k
    Puma uvedla v roce 1991 svuj Disc system u sportovnich bot. Pripada mi to, ze jsem velice podobnou botu nosil pred...
    V13a36c59l86a49v
    P88e43r30o26u98t27k44a
    Autor se asi splet a ta bota bude určena na kolo.
    P70r15e26m68y54s90l
    K26y32s97e83l87a53k
    Foto A k čemu ta bota jako je? To je na tartan? Do města na asfalt? Protože do terénu bych se to bál vzít vzhledem k...

    V diskusi je 8 příspěvků, poslední příspěvek 12. 10. 2016, 14:20

    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.