• Mizuno Wave Rider 17: bota se kterou můžete vkročit téměř všude

    Luxusně široká bota, ale lehká, o moc lehčí než její předchůdkyně z řady Rider, která se hodí na kosení objemů na silnici, ale i šotolině. Navíc se Mizuno Wave Rider 17 chlubí pro svou značku ještě nedávno netypickou odvážnou barevností.

    Vývojáři v Mizuno se odvázali, barevností může bota Mizuno Wave Rider 17 konkurovat ostatním. | foto: Marek Odstrčilík, iDNES.cz

    Nový, lehčí materiál

    Loni zahájilo Mizuno velkou obrodu svých modelů. Kromě jiných barev spatřily světlo běžeckého světa i nové materiály. Mezipodešev U4ic má být stejně tlumivá, přesto má vážit o 30 procent méně než předešlá AP+ a svou kariéru zahájila u tempového modelu Sayonara. Nyní jsme se nové pěny dočkali také u velmi oblíbeného modelu japonské značky Mizuno, objemovek Wave Rider 17. Jsou skutečně lehčí než model 16 ze stejné řady, dostávají se na zajímavou hmotnost 220 gramů.

    Nový design

    Fotogalerie

    Popravdě, dříve jsem se nad modely Mizuna ošklíbala. Neseděly mi vzhledově, proto jsem obloukem obcházela regály k jiným značkám, jejichž lákavé barvy a design mi vnukly placebo efekt lepšího výkonu. Vše se zlomilo až se zeleno-růžovo-fialovými Ridery a nové kolekce obecně. Unylost barev vzala zima s sebou na vejminek a jaro přivítalo novou řadu v barvách, které oku odvážné běžkyně lahodí.

    Pohodlí především

    Mizuno mívají širší přední kopyto. Dostatek prostoru svědčí nejen běžecky rozšláplé ploutvi hodící se po několika kilometrech spíše k plavání, ale v dostatečném prostoru si může lebedit i standardně široká noha, běžci na ně budou pět chválu obzvlášť při dlouhých bězích a v terénu při požadavcích na stabilitu.

    V kostce

    pro koho: neutrální až supinační nášlap/střední tlumení/pánové 70–95 kg, dámy do 75 kg
    kam: silnice, zpevněné cesty/trénink i závod
    charakteristika:

    • výborně odpružená a pohodlná, přesto lehká a rychlá

    • nová lehčí U4iC mezipodešev pro vynikající tlumení

    • plynulý přechod z dopadu do odrazu

    • pro každodenní trénink

    • maximálně pohodlná a lehká konstrukce

    • pánská bota je lehčí o 30 gramů a dámská o 20 gramů než předešlý model 16

    • v prodeji jsou i další barvy, než testované modely

    cena: 3599 korun

    Na noze prostě sedí skvěle. Polstrování kolem kotníku a silnější jazyk zaručuje pohodlí a našitý pruh od achilovky směrem ke středu boty zase pevnost. Na špici nechybí ochrana proti okopnutí, což není od věci, jelikož tato silniční bota má ráda i šotolinu. Svršek je jinak celkově prodyšný díky síťovině, jak to mám ráda.

    S podporou dvanácti milimetrů (rozdíl pata-špička) je bota předurčena k dlouhým běhům. Podrážka zvládá sucho a nepodklouzne ani za deště. Má za sebou 100 kilometrů a zatím nevidím náznaky oběhání vzorku. Vypadá to tedy, že si tyto vlastnosti uchová dlouho.

    Tlumení je spíše střední, kdo má rád silně odpruženou botu, bude muset sáhnout jinam. Na své si ale přijde ten, kdo hledá pohodlnou botu na silnici i šotolinu zároveň. Mizuno Wave Rider 17 si zamilujete právě pro variabilitu užití a vyváženost mezi tlumením, stabilitou a pevností.

    Na objem i na závody

    Ačkoliv jsem si zamilovala i běhání v terénu, jsem spíše běžkyně silniční a spoustu objemů naběhám právě tam. Ridery se staly jedním ze dvou párů silničních objemovek, které ráda střídám. Hledáte-li botu na objemy i závody a na závodní botu si přitom netroufáte, neuděláte jejich výběrem chybu.

    Markův pohled

    Bota je skutečně velmi lehká, a to i v mé velikosti 13,5. Je i dostatečně široká, takže pro ty, kteří mají užší nohu, doporučuji řádně vyzkoušet. Mně v tom nohy v přední části lehce plavou, takže dochází k tomu, že mě tlačí prsty shora, jak se snaží najít v botě stabilitu. V patní části naopak drží parádně. Když od tohohle ale odhlédnu, musím přiznat, že Mizuna, byť jsou to silniční objemové boty a „polykačky kilometrů“, dokáží být pěkně svižné boty a zvládnou i závodní nasazení. Nezaleknou se ani lehkého terénu, velmi dobře v něm sedí. Netuším ale, jak jsou na tom na mokrém povrchu při vyšších rychlostech.

    Lehce skeptický jsem k bílému modelu a jeho odolnosti vůči špíně. A zvlášť se mi nelíbí ani svrchní barevnost. Naopak mnohem zajímavější je barevnost podrážky, ale tohle je opravdu věc vkusu každého z nás. Parádně drží zavazování, nepohne se ani o milimetr.

    Mizuna Wave Rider 17 jsou lehké a relativně rychlé boty, které si vyberou ti, kteří mají širší nohu. 

    Marek Odstrčilík

    Tkaničky drží zcela spolehlivě.

    Tkaničky drží zcela spolehlivě.



    • tisknout
    • sdílet
    • máte tip?


    Mizuno Wave Rider 17: bota se kterou můžete vkročit téměř všude

    Z48b46y83n95ě48k
    Š39t64o51r62k
    Běhám na nich skoro 2 měsíce a jsou skvělé! Na Miuznech běhám už dýl, ale tahle se mi zdá zatím nejlepší.Bílá se...
    M55i39c33h71a44l
    Z50o47u74b71e34k
    Tak doplňuji info.  Zatím dva výběhy a vše O.K, jen se mi zdá, že je bota trošku měkčí a více se jakoby ohýbá (mačká) v...
    K28a81r93e56l
    K84o25n49e14č56n25ý
    Co se týče stížností na velkou šířku, u riderů býval  v nabídce i narrow fit (užší střih), u této generace je u českého...
    M14a10r72e16k
    K19ř25í38ž
    hned při čtení titulku mě napadlo, že s touhle botou můžete klidně šlápnout i do houna a bota je stále dokonalá a bez...

    V diskusi je 7 příspěvků, poslední příspěvek 22. 5. 2014, 14:30

    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.