• Diskuse k článku

    Vložit příspěvek bez přihlášení
    Vložit příspěvek bez přihlášení
    Pro uveřejnění příspěvku musíte zadat skutečné jméno a příjmení a funkční mail. Příspěvek uveřejníme po schválení administrátorem. Odesláním příspěvku nevzniká nárok na jeho publikování.


    Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
    Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

    Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

    Zobrazit příspěvky: Doporučované
    Čekáme na více doporučených příspěvků
    Všechny podle vláken Všechny podle času

    Aleš Trnka

    Barbora Topinková... zkušenost jsem neměl zrovna na mysli co se projímavosti týče. S laktózou problém nemám, jogurty jím hodně. Ale když si dáte jogurt hodinu před tréninkem, tak bude docela zahleněnej

    0/0
    doporučit
    15.12.2016 15:05

    Tomáš Wiesner

    Článek mi nepřipadá příliš kvalifikovayný, přesto, že se tak tváří. Nevím jak mám rozumět větě: Před závodem je třeba doplnit nádrž, tedy játra, až nadoraz komplexními sacharidy.

    Tím asi autorka myslí doplnění glykogenu do jater - ale glukoza vytvořená z jaterního glykogenu je využívána ostatními orgány a ne svaly při zátěži - běhu! Alespoň tak si to pamatuji ze školy.

    nebo v dobrých zásadách na konci článku si autorka odporuje - zásada 3. a 5. Ovoce obecně obsahuje přece velké množství vlákniny.

    A to jsem jenom mírně poučený laik!

    0/0
    doporučit
    28.11.2016 20:53

    A47d10a12m 61Č27a40b95l45a 1729292280833

    Jatra uvolnuji glukozu do krve, takze muze byt teoreticky pouzita i pro zasobovani svalu, ale primarni zdroj to asi nebude, navic telo urcite bude zuby nehty drzet glukozu pro mozek. Kazdopadne do jater se te glukozy vejde cca 150 g, takze k doplneni teto nadrze nadoraz moc sacharidu potreba neni.

    0/0
    doporučit
    28.11.2016 21:13
    Foto

    B83a95r83b41o96r43a 93T61o97p59i49n17k22o58v21á 1315567519326

    Tomáši, uvádím věci na pravou míru. Je třeba doplnit sacharidy do organismu, tedy nejen do jater, ale samozřejmě také do svalů a malé množství do krve. Pokud je intenzita běhu vyšší, zásoby glykogenu vystačí zhruba na 60 minut. Nejprve tedy dochází k vyčerpání většiny glykogenu ze svalů a jater a následně pak i k vyčerpání hladiny glukózy v krvi. Tento stav pak zapříčiní nárůst únavy a ztrátu síly.

    K ovoci před tréninkem - vlákninu sice obsahuje, ale pro razantní zpomalení trávení díky vláknině by musel jedinec sníst větší množství ovoce. Pokud zkonzumuje 1 banán či jablko, k žádnému razantní zpomalení rozhodně nedochází. Cele je to myšleno tak, že není vhodné zkonzumovat například misku zeleninového salátu, kde je vlákniny opravdu hodně. Tedy jedna paprika či jedno jablko je naprosto v pořádku.

    0/0
    doporučit
    2.12.2016 12:12

    A50d17a65m 80Č15a42b45l63a 1739592580663

    Je vtipne, ze nejdrive autor mluvi o nutnosti individualizovat stravovani, aby pak nabidnul genericke doporuceni pro vsechny stejne.

    0/0
    doporučit
    28.11.2016 20:31

    P49e76t33r 26S13k62l48e13n87i67č36k22a 5497653184986

    Před par lety jsem byl svědkem toho, jak Radek Brunner sporadal vecer pred 100km zavodem steak, kterej mel minimalne pul kila, k tomu americky brambory a zelenina, tzn. prakticky vse, co autor clanku pred vykonem nedoporučuje, na druhy den Radek zavod s prehledem vyhral...

    +1/0
    doporučit
    28.11.2016 11:56

    J28a79r55d38a 60Z69a17p61p 7376533610891

    S obsahem clanku souhlasim, paklize se bezec spoleha na sacharidy jako hlavni zdroj energie. Tento rok jsem experimentoval s vyloucenim vetsiny sacharidu a nahradil jsem je vetsinou tukem. Ztratil jsem kila a ziskal vytrvalost. Chvili to trvalo, ale je mi tak lepe. Telo je schopno pred vykonem nastradat cca 3000 kalorii v sacharidech, ale takrka neomezene mnostvi v telovem tuku. Clovek musi zvazit, zda mu jde o rychlost (sprint) nebo vytrvalost.

    +4/0
    doporučit
    28.11.2016 5:16
    Foto

    L89e77n22k56a 64H23a85l42á61m10k53o80v78á 4270152476538

    Mam to podobne, ale uz ctyri roky...moje zkusenost je, ze je to vlastne velmi "osvobozujici" obzvlaste na dlouhych trati....zatimco ostatni museji resit mimo jine jak doplnit sacharidy, jak je v sobe udrzet...ja resim jen vodu a mineraly:)

    0/0
    doporučit
    29.11.2016 21:10

    Aleš Trnka

    No ideální svačina hodinu před tréninkem ovoce a jogurt? to bych při těžkém tréninku asi moc daleko nedoběhl 8-o

    0/0
    doporučit
    28.11.2016 0:52

    P27e76t27r 74K19o51l34á93ř 8495671305951

    V té větě je doslovně napsáno před tréninkem nebo závodem. Pokud si to přečte nějaký začátečník, tak to je opravdu rada nad zlato Rv Hodinu před závodem si dát jogurt ;-D

    0/0
    doporučit
    28.11.2016 8:51
    Foto

    B77a87r52b91o40r50a 59T23o74p31i58n87k94o51v62á 1665697959976

    Chápu, že vaše zkušenost s jogurtem může být poněkud projímavější. Ale já sama (a zdrojem jsou i jiní běžci) si takovou svačinu před tréninkem dávám. Případně tvaroh s piškoty a ovocem. Negeneralizovala bych, že je to pro všechny nevhodné. Btw - nejste intolerantní na laktózu?

    0/0
    doporučit
    6.12.2016 22:34



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.