• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Načerpejte správné palivo před výkonem aneb neprojezte si formu

    Co a kdy jíst, aby běžcovo tělo podalo ten nejlepší výkon, není žádná věda. Stačí se držet několika zásad, abyste ani před těžkými tréninky či závody neprojedli formu, kterou jste ladili celý rok.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    Aleš Trnka

    Barbora Topinková... zkušenost jsem neměl zrovna na mysli co se projímavosti týče. S laktózou problém nemám, jogurty jím hodně. Ale když si dáte jogurt hodinu před tréninkem, tak bude docela zahleněnej

    0/0
    15.12.2016 15:05

    Tomáš Wiesner

    Článek mi nepřipadá příliš kvalifikovayný, přesto, že se tak tváří. Nevím jak mám rozumět větě: Před závodem je třeba doplnit nádrž, tedy játra, až nadoraz komplexními sacharidy.

    Tím asi autorka myslí doplnění glykogenu do jater - ale glukoza vytvořená z jaterního glykogenu je využívána ostatními orgány a ne svaly při zátěži - běhu! Alespoň tak si to pamatuji ze školy.

    nebo v dobrých zásadách na konci článku si autorka odporuje - zásada 3. a 5. Ovoce obecně obsahuje přece velké množství vlákniny.

    A to jsem jenom mírně poučený laik!

    0/0
    28.11.2016 20:53

    A46d78a89m 29Č38a59b84l62a 1459812570453

    Jatra uvolnuji glukozu do krve, takze muze byt teoreticky pouzita i pro zasobovani svalu, ale primarni zdroj to asi nebude, navic telo urcite bude zuby nehty drzet glukozu pro mozek. Kazdopadne do jater se te glukozy vejde cca 150 g, takze k doplneni teto nadrze nadoraz moc sacharidu potreba neni.

    0/0
    28.11.2016 21:13
    Foto

    B51a43r34b23o33r22a 86T69o32p28i61n22k43o37v79á 1355637819176

    Tomáši, uvádím věci na pravou míru. Je třeba doplnit sacharidy do organismu, tedy nejen do jater, ale samozřejmě také do svalů a malé množství do krve. Pokud je intenzita běhu vyšší, zásoby glykogenu vystačí zhruba na 60 minut. Nejprve tedy dochází k vyčerpání většiny glykogenu ze svalů a jater a následně pak i k vyčerpání hladiny glukózy v krvi. Tento stav pak zapříčiní nárůst únavy a ztrátu síly.

    K ovoci před tréninkem - vlákninu sice obsahuje, ale pro razantní zpomalení trávení díky vláknině by musel jedinec sníst větší množství ovoce. Pokud zkonzumuje 1 banán či jablko, k žádnému razantní zpomalení rozhodně nedochází. Cele je to myšleno tak, že není vhodné zkonzumovat například misku zeleninového salátu, kde je vlákniny opravdu hodně. Tedy jedna paprika či jedno jablko je naprosto v pořádku.

    0/0
    2.12.2016 12:12

    A61d69a75m 63Č26a16b23l32a 1699672460643

    Je vtipne, ze nejdrive autor mluvi o nutnosti individualizovat stravovani, aby pak nabidnul genericke doporuceni pro vsechny stejne.

    0/0
    28.11.2016 20:31

    P74e34t69r 20S62k96l29e76n47i52č89k66a 5287273774856

    Před par lety jsem byl svědkem toho, jak Radek Brunner sporadal vecer pred 100km zavodem steak, kterej mel minimalne pul kila, k tomu americky brambory a zelenina, tzn. prakticky vse, co autor clanku pred vykonem nedoporučuje, na druhy den Radek zavod s prehledem vyhral...

    +1/0
    28.11.2016 11:56

    J10a78r59d98a 62Z74a95p74p 7746783170171

    S obsahem clanku souhlasim, paklize se bezec spoleha na sacharidy jako hlavni zdroj energie. Tento rok jsem experimentoval s vyloucenim vetsiny sacharidu a nahradil jsem je vetsinou tukem. Ztratil jsem kila a ziskal vytrvalost. Chvili to trvalo, ale je mi tak lepe. Telo je schopno pred vykonem nastradat cca 3000 kalorii v sacharidech, ale takrka neomezene mnostvi v telovem tuku. Clovek musi zvazit, zda mu jde o rychlost (sprint) nebo vytrvalost.

    +4/0
    28.11.2016 5:16
    Foto

    L20e88n27k12a 84H62a85l86á73m27k27o37v43á 4150682196798

    Mam to podobne, ale uz ctyri roky...moje zkusenost je, ze je to vlastne velmi "osvobozujici" obzvlaste na dlouhych trati....zatimco ostatni museji resit mimo jine jak doplnit sacharidy, jak je v sobe udrzet...ja resim jen vodu a mineraly:)

    0/0
    29.11.2016 21:10

    Aleš Trnka

    No ideální svačina hodinu před tréninkem ovoce a jogurt? to bych při těžkém tréninku asi moc daleko nedoběhl 8-o

    0/0
    28.11.2016 0:52

    P19e45t98r 38K37o31l90á18ř 8475121105381

    V té větě je doslovně napsáno před tréninkem nebo závodem. Pokud si to přečte nějaký začátečník, tak to je opravdu rada nad zlato Rv Hodinu před závodem si dát jogurt ;-D

    0/0
    28.11.2016 8:51
    Foto

    B93a44r83b89o22r65a 57T35o86p80i64n40k89o22v82á 1615317649566

    Chápu, že vaše zkušenost s jogurtem může být poněkud projímavější. Ale já sama (a zdrojem jsou i jiní běžci) si takovou svačinu před tréninkem dávám. Případně tvaroh s piškoty a ovocem. Negeneralizovala bych, že je to pro všechny nevhodné. Btw - nejste intolerantní na laktózu?

    0/0
    6.12.2016 22:34





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.