- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je hrozná škoda, že ČTA podlehla tlaku výrobců, vydala se po stopách UCI a každoročně zpřísňuje pravidla, jaká kola smí v triatlonu závodit. Před lety stačilo, aby se půdorys kola vešel do 0.75x2m, pak omezili šířku na 0.5m (řidítka pouze berany) pro závody s povoleným draftingem a letos už smí být délka kola jen 1.85m! Podobně dříve stačil střed klik minimálně 24 cm nad zemí, horní limit nebyl, takže 80 cm bylo v pořádku, letos už smí být pouze v rozmezí 24-30 cm. Podobně upravují pravidla o vzdálenosti středové osy od hrany sedla a vzdálenosti od předního kola....
Prokázat, že jde o nekalou obchodní praktiku, by asi nebylo jednoduché a UOHS má jiné starosti. Nicméně cíl je zřejmý - povolit pouze kola dominantních výrobců a veškeré alternativy potírat.
Bylo by zajímavé sledovat, jaká konstrukce by se prosadila a který typ kola by byl nejlepší, jenže ČTA se rozhodla vývoj zmrazit stejně jako v klasické cyklistice a povolit pouze jeden typ kola, na kterém už bez porušení pravidel téměř nic vylepšit nelze, tak se přidává karbon a nepatrně vylepšuje aerodynamika... a přitom existuje tolik zajímavých alternativ...
1) Jako první u nás si vyzkoušel klasického Ironmana Jindřich Čistota z Českých Budějovic -zcela sám. (Datum jsem, žel, zapomněl.)
2) První hromadný Ironman u nás se uskutečnil 11.7.1981 ve Slavkově u Brna. (Pro 50 vybraných sportovců, byl jsem jedním z nich.)
3) 6.9.1986 se uskutečnil tamtéž (pokud vím, dosud jediný) Supertriatlon v objemech 5 - 250 - 50 km. (Též s mojí účastí.)
Všechny příznivce tohoto pěkného sportu srdečně zdravím, slavkovské s Ivanem Křivánkem pak zvlášť! :-) JAK
Jaroslav Kratěna