• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Běháte a bolí vás koleno? Poradíme, co s tím

    Bolesti kolen jsou častým steskem mnoha běžců. Důvodů potíží může být několik, v textu se je pokusíme rozebrat.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    L15a62d31a 14N14o94v69a22k 4382603117

    když si kvalitně ukopnete palec.., na nějaké bolesti kolen okamžitě zapomenete...R^

    +2/0
    4.5.2016 18:23

    P60e54t31r 60H53u65ň94á36č38e86k 6198380251460

    Po úporných bolestech v pravém koleni po jednom půlmaratonu jsem navštívil vyhlášeného ortopeda. Ten mi řekl, že mám nevratně poškozené vazy, přetížený kloub stehenními svaly a zánět okostnice a že mám okamžitě přestat běhat. Prý už to nikdy nebude lepší a v 35ti letech mi vlastně vystavil stopku!

    Měsíc jsem chodil na rehabilitace a na UZ okostnice a začal cvičit s balanční podložkou. Po půl roce, světe div se! Bolesti přestaly a já opět vyběhl. Po dalším půl roce už jsem v Krkonoších uběhl závod na 56km bez jediného problému!

    Doporučuji tedy cvičit, odpočívat a balancovat. Výrazně se tím zpevní celé tělo R^

    +4/0
    3.5.2016 16:19

    J33a89n88a 34H75o29r61á65č11k74o73v95á 5226462308600

    Ráda bych začala ještě jednou myšlenkou.

    Bolí vás kolena, kotníky, svaly při běhání?

    Neporadím neběhejte.

    Ale popřemýšlejte o botách. Pronace, supinace, neutrální došlap, vše potřebuje něco jiného a tam někde to začíná. A to vám často stačí jen se podívat na své ošlapané boty.

    Pak je ten výčet uvedený v článku

    0/0
    2.5.2016 22:15

    T61o88m97á14š 50M92r13á22z 4900490191416

    To je jen jeden střípek skládačky. Proč je tam nadměrná pronace/supinace? Ano pokud někdo někomu doporučí pronační boty na neutrálu, asi ho budou bolet kolena a kotníky a je to na změnu bot. Ale biomechanickou podstatu mohou boty pouze zlepšit/zhoršit, rozhodně ne vyléčit!

    +2/0
    3.5.2016 8:40

    J83a90n94a 33H16o66r79á14č79k86o62v41á 5496932528560

    To jsem ale nenapsala, že by mohly vyléčit.

    A nadměrnou pronaci, či supinaci léčit asi nebudete ani vy.

    Nikdo není tělesně dokonalý a já se setkávám s tím, že amatéři si koupí botu podle značky, nebo vzhledu.

    A pak nevhodná bota může způsobit potíže.

    +1/0
    3.5.2016 17:01

    T85o56m53á57š 16M77r35á30z 4400200951406

    Budu jsem fyzioterapeut. Navíc (do diskuze třeba) silně pochybuji, že u pronátora je vhodné řešení pronační bota.

    +1/0
    4.5.2016 7:06

    T86o75m43á36š 19M29r80á20z 4790490881546

    Budu jsem fyzioterapeut. Navíc (do diskuze třeba) silně pochybuji, že u pronátora je vhodné řešení pronační bota.

    0/0
    4.5.2016 7:06
    Foto

    K66a25t79e73ř36i65n63a 55H49o56n36o43v94á 3610358165646

    Souhlasím s kolegou. Nadměrná pronace / supinace chodidla při pohybu je problém, se kterým se na rehabilitaci běžně setkáváme a opravdu ne vždy se jedná o problém chodidla samotného. Ne vše dokážeme vyléčit, ale mnohé odchylky jsme schopni diagnostikovat a navrhnout terapii (poměrně často se jedná o ošetření pánevního pletence).

    0/0
    5.5.2016 11:57

    M73a92g94d70a48l27e13n53a 36H31r29o22n42o76v45s66k98á 3890892974619

    To je silně zjednodušující, bota to nezachrání, navíc cílem je oprostit se od těchto rádoby podpor, které zdravá noha nepotřebuje.

    0/0
    6.5.2016 13:27

    D93a74n 56F49i89k39á49č98e40k 2571935747548

    Cviky na TRX jsou skvele 👍 Ja osobne jsem vyzkousel i klobni vyzivy a zustal jsem u Hyalgel Collagen, vysledek je,az prekvapujici. Je to sirup ktereho si kazde rano "cvaknu" tekuta forna je vyborna. Bolest kloubu pri dlohodobem uzivani je nizsi a pozoruji i vyssi pohyblivost:-)

    0/0
    2.5.2016 20:09

    Z15d56e92n82ě27k 96M75o30r10á43v43e43k 5177798898763

    Cviky se závěsným systémem se mi líbily do okamžiku, kdy jsem uviděl cviky číslo 4 a 5. Ty mi bez pomocné opory rukou přijdou jako zahrávání si s úrazem.

    0/0
    2.5.2016 18:40
    Foto

    K95a70t44e18ř13i79n27a 48H31o58n86o63v53á 3940738355476

    Ano, samozřejmě oporu rukou používáme, je-li to třeba. Ale potom je třeba posunout se dál - pokud chceme stabilitu kolene dotáhnout do (téměř) dokonalosti...:)

    0/0
    5.5.2016 11:59

    Z86d70e88n72ě25k 72M92o31r40á93v40e22k 5167818598593

    No přiznám se, mám od mládí v kolenou volné vazy, podvrtnuté jsem měl obě kolena několikrát, v jednom mám urvaný zkřížený vaz, ani nevím jak dlouho. Takže na takovéto balancování jsem už tak nějak opatrný.

    0/0
    5.5.2016 12:06
    Foto

    K32a43t86e58ř66i50n35a 38H54o61n67o20v22á 3750148685176

    Nejsem zastánce operací, ale pokud máte nestabilitu kolene po poškození LCA, koleno podklesává a je nestabilní, jste pravděpodobně typ coper a ten je plně indikovaný na operační rekonstrukci vazu. Čím déle je nestabilita neřešena, tím více se rozvíjí artróza v kloubu... Hodně posilujte hamstringy, to je důležité.

    0/0
    5.5.2016 12:26

    Z94d29e18n10ě13k 80M97o51r85á72v85e85k 5357258768363

    Jsem si toho vědom a operaci mám víceméně rozjednanou. Patrně na podzim, nezkazím si léto :-)

    0/0
    5.5.2016 12:28

    J14a30n 61P86a76v79e45l 8453602288636

    Proč TRX? Dřep se dá udělat i bez něj ...

    0/0
    2.5.2016 15:04

    P14e81t19r 63S88c71h15ö20n 7613516582283

    A ta druhá noha ve vzduchu s oporou o trx se zařídí jak?

    0/0
    2.5.2016 20:03

    O61n87d16ř79e77j 48Š51i28n45d90l82e18r 2557518816405

    Mě lehká ale persistentní bolest kolene zmizela ve chvíly kdy se můj dřep dostal někam na 120kg .

    0/0
    2.5.2016 10:17

    P25a82v71e49l 84H27e93k 8687766183951

    Nekoherentní - kriste, co je to za výraz? A ke cvikům, ve dvaceti vás kolena neberou a ve čtyřiceti je už pozdě, jděte raději plavat.

    +2/0
    2.5.2016 8:29
    Foto

    K24a30t15e24ř84i54n11a 98H97o70n10o67v95á 3180988275226

    No jo, já občas ujíždím na divných slovech...:)

    Přestože je mně blíž ke čtyřicítce než ke třicítce a mám za sebou těžký úraz nohy, tak cvičení se závěsným systémem zvládám. Chce to jen zkusit a trochu vybrousit techniku.

    Mimochodem, plavání stylu prsa je u některých úrazů nebo přetížení kolen nevhodnou pohybovou aktivitou.

    +2/0
    2.5.2016 9:02

    P98a10v18e47l 88H74e94k 8777786183431

    Podle mého fyzioteraupeta je ideální znak, jediny styl při kterém je tělo rovné. Akorát nesmíte mít chorý ramena či lokty.

    0/0
    3.5.2016 9:09
    Foto

    L44e93n46k13a 69H52a36l97á40m76k97o62v53á 4510822696258

    Plavani je pro me kompenzacni sport cislo jedna...ale za sebe muzu rict, ze kraul a zase kraul...plavu oboje, ale styl prsa minimalizuju pokud potrebuju "uvolnit" nohy ci spodni cast zad. Vzdyt rovne je telo prave pri kraulu (tedy rotuje kolem podelne osy tela), pri stylu prsa je v takovem zvalstnim uhlu...ja teda nejsem fyzioterapeut, a necham se rada vyvest z omylu, ale takhle to citim pri plavani.

    0/0
    3.5.2016 18:52
    Foto

    K25a75t41e85ř98i80n69a 75H98o58n35o55v20á 3450158455676

    Člověku, který je celý den shrbený u počítače, má v pořádku kolena a umí styl prsa s ponořením hlavy pod vodu, tento styl doporučuji . Natáhne si záda a vytvoří bederní lordózu. Samozřejmě, nelze to brát úplně paušálně, ale nebyla bych vůči plaveckým stylům až tak přísná...:)

    +1/0
    5.5.2016 12:23

    M64i14c33h95a96l 53M80i11l86l44e10r 9476632949162

    lepsi nez plavat je delat "vodni behani" s flotacnim pasem a vylepsene molitanovymi cinkami pro nektere cviky, vse v hlubsi polovine bazenu.

    Odlehci to zatez na kolena a jeden muze tak zintenzivnit cviceni. Existuje mnoho rehab cviku v bazenu, nez jen plavani.

    0/0
    2.5.2016 9:22

    P14a78v61e13l 76H57e45k 8227766363691

    Bezpochyby, ale plavání je ideální v tom že ležíte a mrskáte rukama nohama. Mimochodem, znám spoustu běžců kery uběhnou x kilometrů ale uplavat pár bazénu v kuse jim činí problém, nezvládají to udejchat.

    0/0
    3.5.2016 9:13





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.