• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Běháte a bolí vás koleno? Poradíme, co s tím

    Bolesti kolen jsou častým steskem mnoha běžců. Důvodů potíží může být několik, v textu se je pokusíme rozebrat.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    L19a88d81a 81N26o74v67a32k 4592423187

    když si kvalitně ukopnete palec.., na nějaké bolesti kolen okamžitě zapomenete...R^

    +2/0
    4.5.2016 18:23

    P45e62t29r 48H90u30ň54á96č85e61k 6468340551980

    Po úporných bolestech v pravém koleni po jednom půlmaratonu jsem navštívil vyhlášeného ortopeda. Ten mi řekl, že mám nevratně poškozené vazy, přetížený kloub stehenními svaly a zánět okostnice a že mám okamžitě přestat běhat. Prý už to nikdy nebude lepší a v 35ti letech mi vlastně vystavil stopku!

    Měsíc jsem chodil na rehabilitace a na UZ okostnice a začal cvičit s balanční podložkou. Po půl roce, světe div se! Bolesti přestaly a já opět vyběhl. Po dalším půl roce už jsem v Krkonoších uběhl závod na 56km bez jediného problému!

    Doporučuji tedy cvičit, odpočívat a balancovat. Výrazně se tím zpevní celé tělo R^

    +4/0
    3.5.2016 16:19

    J12a54n39a 34H32o91r68á60č86k57o84v51á 5306882808150

    Ráda bych začala ještě jednou myšlenkou.

    Bolí vás kolena, kotníky, svaly při běhání?

    Neporadím neběhejte.

    Ale popřemýšlejte o botách. Pronace, supinace, neutrální došlap, vše potřebuje něco jiného a tam někde to začíná. A to vám často stačí jen se podívat na své ošlapané boty.

    Pak je ten výčet uvedený v článku

    0/0
    2.5.2016 22:15

    T91o50m55á72š 25M63r40á54z 4270630401446

    To je jen jeden střípek skládačky. Proč je tam nadměrná pronace/supinace? Ano pokud někdo někomu doporučí pronační boty na neutrálu, asi ho budou bolet kolena a kotníky a je to na změnu bot. Ale biomechanickou podstatu mohou boty pouze zlepšit/zhoršit, rozhodně ne vyléčit!

    +2/0
    3.5.2016 8:40

    J98a27n56a 51H57o35r26á72č22k92o34v20á 5266752128410

    To jsem ale nenapsala, že by mohly vyléčit.

    A nadměrnou pronaci, či supinaci léčit asi nebudete ani vy.

    Nikdo není tělesně dokonalý a já se setkávám s tím, že amatéři si koupí botu podle značky, nebo vzhledu.

    A pak nevhodná bota může způsobit potíže.

    +1/0
    3.5.2016 17:01

    T90o16m77á33š 17M14r56á54z 4830980361866

    Budu jsem fyzioterapeut. Navíc (do diskuze třeba) silně pochybuji, že u pronátora je vhodné řešení pronační bota.

    +1/0
    4.5.2016 7:06

    T90o98m79á15š 38M37r25á87z 4390370101726

    Budu jsem fyzioterapeut. Navíc (do diskuze třeba) silně pochybuji, že u pronátora je vhodné řešení pronační bota.

    0/0
    4.5.2016 7:06
    Foto

    K62a63t42e79ř57i30n62a 97H86o37n22o36v56á 3610218905226

    Souhlasím s kolegou. Nadměrná pronace / supinace chodidla při pohybu je problém, se kterým se na rehabilitaci běžně setkáváme a opravdu ne vždy se jedná o problém chodidla samotného. Ne vše dokážeme vyléčit, ale mnohé odchylky jsme schopni diagnostikovat a navrhnout terapii (poměrně často se jedná o ošetření pánevního pletence).

    0/0
    5.5.2016 11:57

    M10a96g72d35a89l84e31n92a 54H14r87o47n86o52v60s77k77á 3600532504239

    To je silně zjednodušující, bota to nezachrání, navíc cílem je oprostit se od těchto rádoby podpor, které zdravá noha nepotřebuje.

    0/0
    6.5.2016 13:27

    D74a36n 78F72i87k13á71č66e78k 2801755147958

    Cviky na TRX jsou skvele 👍 Ja osobne jsem vyzkousel i klobni vyzivy a zustal jsem u Hyalgel Collagen, vysledek je,az prekvapujici. Je to sirup ktereho si kazde rano "cvaknu" tekuta forna je vyborna. Bolest kloubu pri dlohodobem uzivani je nizsi a pozoruji i vyssi pohyblivost:-)

    0/0
    2.5.2016 20:09

    Z27d36e13n98ě36k 72M56o57r63á75v57e19k 5487508688743

    Cviky se závěsným systémem se mi líbily do okamžiku, kdy jsem uviděl cviky číslo 4 a 5. Ty mi bez pomocné opory rukou přijdou jako zahrávání si s úrazem.

    0/0
    2.5.2016 18:40
    Foto

    K78a82t59e47ř71i86n31a 46H56o27n96o27v31á 3860358175716

    Ano, samozřejmě oporu rukou používáme, je-li to třeba. Ale potom je třeba posunout se dál - pokud chceme stabilitu kolene dotáhnout do (téměř) dokonalosti...:)

    0/0
    5.5.2016 11:59

    Z81d56e43n50ě74k 60M26o77r65á26v71e13k 5247778638303

    No přiznám se, mám od mládí v kolenou volné vazy, podvrtnuté jsem měl obě kolena několikrát, v jednom mám urvaný zkřížený vaz, ani nevím jak dlouho. Takže na takovéto balancování jsem už tak nějak opatrný.

    0/0
    5.5.2016 12:06
    Foto

    K97a13t12e91ř53i58n55a 49H80o61n79o54v59á 3390428875326

    Nejsem zastánce operací, ale pokud máte nestabilitu kolene po poškození LCA, koleno podklesává a je nestabilní, jste pravděpodobně typ coper a ten je plně indikovaný na operační rekonstrukci vazu. Čím déle je nestabilita neřešena, tím více se rozvíjí artróza v kloubu... Hodně posilujte hamstringy, to je důležité.

    0/0
    5.5.2016 12:26

    Z12d76e67n22ě41k 37M17o97r31á92v31e15k 5747538128283

    Jsem si toho vědom a operaci mám víceméně rozjednanou. Patrně na podzim, nezkazím si léto :-)

    0/0
    5.5.2016 12:28

    J63a10n 88P31a15v79e38l 8963872118936

    Proč TRX? Dřep se dá udělat i bez něj ...

    0/0
    2.5.2016 15:04

    P98e45t32r 15S85c38h24ö91n 7753866612843

    A ta druhá noha ve vzduchu s oporou o trx se zařídí jak?

    0/0
    2.5.2016 20:03

    O71n73d83ř54e37j 61Š28i74n86d36l52e41r 2757418986105

    Mě lehká ale persistentní bolest kolene zmizela ve chvíly kdy se můj dřep dostal někam na 120kg .

    0/0
    2.5.2016 10:17

    P96a96v39e24l 53H35e23k 8987846703251

    Nekoherentní - kriste, co je to za výraz? A ke cvikům, ve dvaceti vás kolena neberou a ve čtyřiceti je už pozdě, jděte raději plavat.

    +2/0
    2.5.2016 8:29
    Foto

    K28a45t38e19ř52i75n48a 13H59o40n94o82v69á 3350828285226

    No jo, já občas ujíždím na divných slovech...:)

    Přestože je mně blíž ke čtyřicítce než ke třicítce a mám za sebou těžký úraz nohy, tak cvičení se závěsným systémem zvládám. Chce to jen zkusit a trochu vybrousit techniku.

    Mimochodem, plavání stylu prsa je u některých úrazů nebo přetížení kolen nevhodnou pohybovou aktivitou.

    +2/0
    2.5.2016 9:02

    P19a78v73e20l 96H24e91k 8777896313691

    Podle mého fyzioteraupeta je ideální znak, jediny styl při kterém je tělo rovné. Akorát nesmíte mít chorý ramena či lokty.

    0/0
    3.5.2016 9:09
    Foto

    L28e47n70k55a 51H89a13l56á50m96k42o88v98á 4920942496658

    Plavani je pro me kompenzacni sport cislo jedna...ale za sebe muzu rict, ze kraul a zase kraul...plavu oboje, ale styl prsa minimalizuju pokud potrebuju "uvolnit" nohy ci spodni cast zad. Vzdyt rovne je telo prave pri kraulu (tedy rotuje kolem podelne osy tela), pri stylu prsa je v takovem zvalstnim uhlu...ja teda nejsem fyzioterapeut, a necham se rada vyvest z omylu, ale takhle to citim pri plavani.

    0/0
    3.5.2016 18:52
    Foto

    K11a56t54e27ř52i93n86a 74H90o51n18o48v23á 3270738855266

    Člověku, který je celý den shrbený u počítače, má v pořádku kolena a umí styl prsa s ponořením hlavy pod vodu, tento styl doporučuji . Natáhne si záda a vytvoří bederní lordózu. Samozřejmě, nelze to brát úplně paušálně, ale nebyla bych vůči plaveckým stylům až tak přísná...:)

    +1/0
    5.5.2016 12:23

    M43i40c91h34a37l 27M45i78l71l70e21r 9466832209142

    lepsi nez plavat je delat "vodni behani" s flotacnim pasem a vylepsene molitanovymi cinkami pro nektere cviky, vse v hlubsi polovine bazenu.

    Odlehci to zatez na kolena a jeden muze tak zintenzivnit cviceni. Existuje mnoho rehab cviku v bazenu, nez jen plavani.

    0/0
    2.5.2016 9:22

    P29a51v21e87l 74H25e11k 8937766683751

    Bezpochyby, ale plavání je ideální v tom že ležíte a mrskáte rukama nohama. Mimochodem, znám spoustu běžců kery uběhnou x kilometrů ale uplavat pár bazénu v kuse jim činí problém, nezvládají to udejchat.

    0/0
    3.5.2016 9:13





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.