• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Běháte a bolí vás koleno? Poradíme, co s tím

    Bolesti kolen jsou častým steskem mnoha běžců. Důvodů potíží může být několik, v textu se je pokusíme rozebrat.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    L94a15d38a 93N39o87v19a23k 4812843547

    když si kvalitně ukopnete palec.., na nějaké bolesti kolen okamžitě zapomenete...R^

    +2/0
    4.5.2016 18:23

    P74e81t87r 53H25u27ň15á40č68e91k 6778880851420

    Po úporných bolestech v pravém koleni po jednom půlmaratonu jsem navštívil vyhlášeného ortopeda. Ten mi řekl, že mám nevratně poškozené vazy, přetížený kloub stehenními svaly a zánět okostnice a že mám okamžitě přestat běhat. Prý už to nikdy nebude lepší a v 35ti letech mi vlastně vystavil stopku!

    Měsíc jsem chodil na rehabilitace a na UZ okostnice a začal cvičit s balanční podložkou. Po půl roce, světe div se! Bolesti přestaly a já opět vyběhl. Po dalším půl roce už jsem v Krkonoších uběhl závod na 56km bez jediného problému!

    Doporučuji tedy cvičit, odpočívat a balancovat. Výrazně se tím zpevní celé tělo R^

    +4/0
    3.5.2016 16:19

    J30a41n73a 48H61o67r93á62č48k65o66v87á 5766362788380

    Ráda bych začala ještě jednou myšlenkou.

    Bolí vás kolena, kotníky, svaly při běhání?

    Neporadím neběhejte.

    Ale popřemýšlejte o botách. Pronace, supinace, neutrální došlap, vše potřebuje něco jiného a tam někde to začíná. A to vám často stačí jen se podívat na své ošlapané boty.

    Pak je ten výčet uvedený v článku

    0/0
    2.5.2016 22:15

    T55o37m19á43š 24M40r29á34z 4690290631196

    To je jen jeden střípek skládačky. Proč je tam nadměrná pronace/supinace? Ano pokud někdo někomu doporučí pronační boty na neutrálu, asi ho budou bolet kolena a kotníky a je to na změnu bot. Ale biomechanickou podstatu mohou boty pouze zlepšit/zhoršit, rozhodně ne vyléčit!

    +2/0
    3.5.2016 8:40

    J48a22n64a 46H46o26r49á11č75k92o49v20á 5166232238930

    To jsem ale nenapsala, že by mohly vyléčit.

    A nadměrnou pronaci, či supinaci léčit asi nebudete ani vy.

    Nikdo není tělesně dokonalý a já se setkávám s tím, že amatéři si koupí botu podle značky, nebo vzhledu.

    A pak nevhodná bota může způsobit potíže.

    +1/0
    3.5.2016 17:01

    T89o75m60á48š 52M90r64á97z 4590400141206

    Budu jsem fyzioterapeut. Navíc (do diskuze třeba) silně pochybuji, že u pronátora je vhodné řešení pronační bota.

    +1/0
    4.5.2016 7:06

    T97o58m17á42š 43M33r43á84z 4560270741226

    Budu jsem fyzioterapeut. Navíc (do diskuze třeba) silně pochybuji, že u pronátora je vhodné řešení pronační bota.

    0/0
    4.5.2016 7:06
    Foto

    K89a41t21e15ř36i43n49a 73H29o22n21o56v34á 3730428875736

    Souhlasím s kolegou. Nadměrná pronace / supinace chodidla při pohybu je problém, se kterým se na rehabilitaci běžně setkáváme a opravdu ne vždy se jedná o problém chodidla samotného. Ne vše dokážeme vyléčit, ale mnohé odchylky jsme schopni diagnostikovat a navrhnout terapii (poměrně často se jedná o ošetření pánevního pletence).

    0/0
    5.5.2016 11:57

    M21a54g80d27a88l70e70n82a 50H61r97o79n79o70v55s90k14á 3310762774739

    To je silně zjednodušující, bota to nezachrání, navíc cílem je oprostit se od těchto rádoby podpor, které zdravá noha nepotřebuje.

    0/0
    6.5.2016 13:27

    D66a48n 34F77i76k58á83č87e29k 2311765197218

    Cviky na TRX jsou skvele 👍 Ja osobne jsem vyzkousel i klobni vyzivy a zustal jsem u Hyalgel Collagen, vysledek je,az prekvapujici. Je to sirup ktereho si kazde rano "cvaknu" tekuta forna je vyborna. Bolest kloubu pri dlohodobem uzivani je nizsi a pozoruji i vyssi pohyblivost:-)

    0/0
    2.5.2016 20:09

    Z23d39e11n10ě44k 59M93o25r65á71v65e32k 5667248408753

    Cviky se závěsným systémem se mi líbily do okamžiku, kdy jsem uviděl cviky číslo 4 a 5. Ty mi bez pomocné opory rukou přijdou jako zahrávání si s úrazem.

    0/0
    2.5.2016 18:40
    Foto

    K63a27t51e82ř52i43n76a 17H60o50n45o92v16á 3910768195606

    Ano, samozřejmě oporu rukou používáme, je-li to třeba. Ale potom je třeba posunout se dál - pokud chceme stabilitu kolene dotáhnout do (téměř) dokonalosti...:)

    0/0
    5.5.2016 11:59

    Z57d93e46n79ě89k 90M75o76r38á16v53e19k 5227148928613

    No přiznám se, mám od mládí v kolenou volné vazy, podvrtnuté jsem měl obě kolena několikrát, v jednom mám urvaný zkřížený vaz, ani nevím jak dlouho. Takže na takovéto balancování jsem už tak nějak opatrný.

    0/0
    5.5.2016 12:06
    Foto

    K31a14t90e10ř54i92n71a 55H57o66n67o52v42á 3730308775586

    Nejsem zastánce operací, ale pokud máte nestabilitu kolene po poškození LCA, koleno podklesává a je nestabilní, jste pravděpodobně typ coper a ten je plně indikovaný na operační rekonstrukci vazu. Čím déle je nestabilita neřešena, tím více se rozvíjí artróza v kloubu... Hodně posilujte hamstringy, to je důležité.

    0/0
    5.5.2016 12:26

    Z40d89e15n78ě27k 69M80o70r91á60v67e10k 5777548958353

    Jsem si toho vědom a operaci mám víceméně rozjednanou. Patrně na podzim, nezkazím si léto :-)

    0/0
    5.5.2016 12:28

    J80a11n 98P25a87v56e66l 8923902858286

    Proč TRX? Dřep se dá udělat i bez něj ...

    0/0
    2.5.2016 15:04

    P45e27t20r 70S62c20h44ö90n 7353436302403

    A ta druhá noha ve vzduchu s oporou o trx se zařídí jak?

    0/0
    2.5.2016 20:03

    O97n21d81ř84e22j 11Š62i96n97d67l74e87r 2767938966565

    Mě lehká ale persistentní bolest kolene zmizela ve chvíly kdy se můj dřep dostal někam na 120kg .

    0/0
    2.5.2016 10:17

    P41a74v27e31l 59H75e88k 8837736253491

    Nekoherentní - kriste, co je to za výraz? A ke cvikům, ve dvaceti vás kolena neberou a ve čtyřiceti je už pozdě, jděte raději plavat.

    +2/0
    2.5.2016 8:29
    Foto

    K88a16t90e85ř90i88n74a 64H94o56n58o55v21á 3160738275816

    No jo, já občas ujíždím na divných slovech...:)

    Přestože je mně blíž ke čtyřicítce než ke třicítce a mám za sebou těžký úraz nohy, tak cvičení se závěsným systémem zvládám. Chce to jen zkusit a trochu vybrousit techniku.

    Mimochodem, plavání stylu prsa je u některých úrazů nebo přetížení kolen nevhodnou pohybovou aktivitou.

    +2/0
    2.5.2016 9:02

    P30a21v13e87l 32H66e96k 8387856873651

    Podle mého fyzioteraupeta je ideální znak, jediny styl při kterém je tělo rovné. Akorát nesmíte mít chorý ramena či lokty.

    0/0
    3.5.2016 9:09
    Foto

    L80e88n31k18a 32H26a87l81á58m77k67o95v90á 4130182806768

    Plavani je pro me kompenzacni sport cislo jedna...ale za sebe muzu rict, ze kraul a zase kraul...plavu oboje, ale styl prsa minimalizuju pokud potrebuju "uvolnit" nohy ci spodni cast zad. Vzdyt rovne je telo prave pri kraulu (tedy rotuje kolem podelne osy tela), pri stylu prsa je v takovem zvalstnim uhlu...ja teda nejsem fyzioterapeut, a necham se rada vyvest z omylu, ale takhle to citim pri plavani.

    0/0
    3.5.2016 18:52
    Foto

    K79a69t72e14ř64i82n20a 56H42o29n77o13v13á 3620338905466

    Člověku, který je celý den shrbený u počítače, má v pořádku kolena a umí styl prsa s ponořením hlavy pod vodu, tento styl doporučuji . Natáhne si záda a vytvoří bederní lordózu. Samozřejmě, nelze to brát úplně paušálně, ale nebyla bych vůči plaveckým stylům až tak přísná...:)

    +1/0
    5.5.2016 12:23

    M78i16c90h76a65l 88M96i50l10l92e48r 9626352299352

    lepsi nez plavat je delat "vodni behani" s flotacnim pasem a vylepsene molitanovymi cinkami pro nektere cviky, vse v hlubsi polovine bazenu.

    Odlehci to zatez na kolena a jeden muze tak zintenzivnit cviceni. Existuje mnoho rehab cviku v bazenu, nez jen plavani.

    0/0
    2.5.2016 9:22

    P74a93v29e14l 21H85e20k 8257276533491

    Bezpochyby, ale plavání je ideální v tom že ležíte a mrskáte rukama nohama. Mimochodem, znám spoustu běžců kery uběhnou x kilometrů ale uplavat pár bazénu v kuse jim činí problém, nezvládají to udejchat.

    0/0
    3.5.2016 9:13



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.