• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jak běhat a neztrácet přitom svalovou hmotu? Odpovídáme na vaše dotazy

    Jak běhat a neztrácet přitom svalovou hmotu? Může lepší technika zabránit bolestem při běhání? A o kolik větší by měly být běžecké boty, aby netlačily a nezakopávali jste v nich? V naší poradně vaše dotazy zodpovídá Vítek Kněžínek ze speciálky Triexpert.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    4585148554958

    Samotné BCAA toho mnoho neřeší. A pokud se nebavíme o ultramaratonu, tak během běhu svalovou hmotu neztratíš. Ztratíš ji jedině tehdy, pokud se delší dobu budeš nevhodně stravovat (energetický deficit, nedostatek bílkovin atd. ). Právě gainer po běhu bude mnohem větším přínosem než BCAA.

    0/0
    17.4.2016 7:02

    J37i93ř51í 30B94a34r86t91á32k 9350665358964

    Je vubec mozne u ochrany svalove hmoty nezminit BCAA?

    0/0
    15.4.2016 9:09
    Foto

    V58í98t25e43k 85K73n33ě90ž29í29n60e60k 3764913645737

    Ahoj, ale BCAA, neboli větvené amynokyseliny jsou přece v článku zmíněné viz "doplněk stravy sestávající ze sacharidů, bílkovin a komplexu minerálů a aminokyselin, který slouží k udržení nebo budování svalové hmoty". BCAA člověk samozřejmě může brát i samostatně, ale většina gainerů je už obsahuje, tak k tomu moc nevidím důvod :-)

    0/0
    15.4.2016 9:48

    J74i27ř25í 54B66a76r90t42á88k 9770785308254

    Jako dobry duvod pro brani samostatnych BCAA vidim to, ze pro ochranu pred katabolickymi jevy se BCAA berou pred vykonem. Pri dlouhe zatezi, coz beh byt muze, se daji brat i v prubehu. V gaineru samozrejme byt mohou, tam je jejich role v regeneraci poskozenych svalovych vlaken.

    +2/0
    15.4.2016 10:46

    M96a77g44d38a71l10e96n38a 87H72r40o32n14o18v74s89k68á 3270422324279

    Bílkoviny netřeba speciálně doplňovat. Pokud jich člověk přijímá dostatečně v běžné stravě a netrénuje objemy na maraton, zbytečnost. A extra zbytečné jsou drahé BCCA. Jak píše pan Kněžínek, gainer by měl stačit (když už tazatelka neví, jak doplnit živiny z přirozené stravy, nebo třeba nemá čas či chuť si jídlo připravit).

    0/0
    24.4.2016 23:52

    J56a18r50o80s39l80a18v 81M53a17l93ý 5126751318503

    Bílkoviny nejsou zbytečné. Jakoukoliv pohybovou aktivotu se bílkoviny odbourávají a je třeba je doplnit. Jde o to, že doplnit "normální" množství bílkovin jde i ze stravy, ale čím více člověk sportuje, tím vyšší je potřeba bílkovin - a pokud to člověk chce všechno nahnat ze stravy, tak se mu může stát, že bude nadměrně zatěžovat trávicí systém (přežírat se, aby dostal požadovanou dávku bílkovin) a současně do sebe cpát spoustu tuků - takže doplnit úbytek bílkovin jedním proteinovým koktejlem denně (ve kterém nejsou tuky a nezatěžuje trávicí systém jako maso) je lepší než do sebe cpát kila masa.

    0/0
    25.4.2016 13:05





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.