• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jak běhat a neztrácet přitom svalovou hmotu? Odpovídáme na vaše dotazy

    Jak běhat a neztrácet přitom svalovou hmotu? Může lepší technika zabránit bolestem při běhání? A o kolik větší by měly být běžecké boty, aby netlačily a nezakopávali jste v nich? V naší poradně vaše dotazy zodpovídá Vítek Kněžínek ze speciálky Triexpert.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    P97e36t94r 43F36l47á67š64a18r 4145638144388

    Samotné BCAA toho mnoho neřeší. A pokud se nebavíme o ultramaratonu, tak během běhu svalovou hmotu neztratíš. Ztratíš ji jedině tehdy, pokud se delší dobu budeš nevhodně stravovat (energetický deficit, nedostatek bílkovin atd. ). Právě gainer po běhu bude mnohem větším přínosem než BCAA.

    0/0
    17.4.2016 7:02

    J43i91ř95í 35B45a44r47t48á82k 9670955518514

    Je vubec mozne u ochrany svalove hmoty nezminit BCAA?

    0/0
    15.4.2016 9:09
    Foto

    V11í37t33e90k 72K15n55ě97ž53í60n72e71k 3804393595567

    Ahoj, ale BCAA, neboli větvené amynokyseliny jsou přece v článku zmíněné viz "doplněk stravy sestávající ze sacharidů, bílkovin a komplexu minerálů a aminokyselin, který slouží k udržení nebo budování svalové hmoty". BCAA člověk samozřejmě může brát i samostatně, ale většina gainerů je už obsahuje, tak k tomu moc nevidím důvod :-)

    0/0
    15.4.2016 9:48

    J61i63ř54í 90B12a11r87t19á68k 9190175508564

    Jako dobry duvod pro brani samostatnych BCAA vidim to, ze pro ochranu pred katabolickymi jevy se BCAA berou pred vykonem. Pri dlouhe zatezi, coz beh byt muze, se daji brat i v prubehu. V gaineru samozrejme byt mohou, tam je jejich role v regeneraci poskozenych svalovych vlaken.

    +2/0
    15.4.2016 10:46

    M24a67g97d90a84l45e40n41a 27H41r58o57n40o89v40s33k63á 3630142864909

    Bílkoviny netřeba speciálně doplňovat. Pokud jich člověk přijímá dostatečně v běžné stravě a netrénuje objemy na maraton, zbytečnost. A extra zbytečné jsou drahé BCCA. Jak píše pan Kněžínek, gainer by měl stačit (když už tazatelka neví, jak doplnit živiny z přirozené stravy, nebo třeba nemá čas či chuť si jídlo připravit).

    0/0
    24.4.2016 23:52

    J31a14r51o59s49l10a48v 24M31a63l96ý 5156501388913

    Bílkoviny nejsou zbytečné. Jakoukoliv pohybovou aktivotu se bílkoviny odbourávají a je třeba je doplnit. Jde o to, že doplnit "normální" množství bílkovin jde i ze stravy, ale čím více člověk sportuje, tím vyšší je potřeba bílkovin - a pokud to člověk chce všechno nahnat ze stravy, tak se mu může stát, že bude nadměrně zatěžovat trávicí systém (přežírat se, aby dostal požadovanou dávku bílkovin) a současně do sebe cpát spoustu tuků - takže doplnit úbytek bílkovin jedním proteinovým koktejlem denně (ve kterém nejsou tuky a nezatěžuje trávicí systém jako maso) je lepší než do sebe cpát kila masa.

    0/0
    25.4.2016 13:05



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.