• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Živočišné tuky jsou zdravé. Stačí vyladit poměr a dopřát si je ve správný čas

    Živočišné tuky byly a jsou přirozenou součástí stravy člověka. Na druhé straně se staly hrozbou a epidemií moderní konzumní společnosti. Přitom je stačí přijímat v jejich přirozené podobě a ve správném poměru. Zapomeňte na láhev rybího tuku v babiččině kredenci a vyzkoušejte rychlé a zdravé rybí recepty.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    K51a78r30e68l 50N74o86v98á73k 8900846532973

    Pokud čtu článek od nutričního specialistky a narazím na recept, kde se píše "200 gramů hladké mouky (klidně celozrnné).", naštěstí hned vím, že nejsem na správném místě a nemusím číst dál. Bohužel jsem začal číst recept jako první. Nutriční specialista by se snad kromě tuků měl zajímat o podstatu věci - je to jídlo nebo jed?

    A po přečtení diskuze je to jasné! Článek je zaplacený (pravděpodobně výrobcem něčeho, co se vydává za jídlo). A z diskuzí je dále patrné, že jakékoli "jiné" názory jsou špatné.

    A co se mě týče, raději věřím celoživotním studiím skutečných zahraničních odborníků, než výkřikům na českém internetu. To je bohužel v naprosté většině případů převažující fakt, že v ČR se o zdraví vůbec nic neví - dokonce ani doktoři v nemocnicích vám neporadí. Proč? No protože jim z toho nic nekápne. Stejně jako autorovi článku, který by psal pravdu a ne na objednávku výrobce.

    A ještě bych se rád zastal pana Wolfa. Já vegan nejsem. Ale přesto je názory shledávám jako hodnotné a přínosné. Předložil vám tu odkazy na mnohé seriosní zdroje, ale to vám stále nestačí. Čím to je, že se někteří lidé záměrně brání jiné informaci a jinému pohledu na věc? To se dělo kdysi, v minulých režimech. A děje se to dále ještě teď - v náboženstvích. Dnes ale každý člověk může být svobodný a svobodně (a rozumně) uvažovat a rozhodovat se. Bohužel řada lidí tohle neumí a potřebuje okovy ;-(

    +1/0
    18.2.2016 7:56

    J19a13n 65M32e75r86t63a 3982210741908

    O nutriční specialistce:

    "Studovala jsem dvouletý obor lékařky ověřeného nutričního poradce v Mnichově [pozn.: na Akademii přírodního léčitelství v Mnichově]. Během studia jsem se seznámila s čínskou medicínou, Ajurvédou a stravou podle astrologických konstitucí. Stejně tak i západní a vědecky podložené dietní styly. Vše jsem si na vlastní kůži vyzkoušela od západních diet až po delší hladovění. Měsíc jsem strávila v Ajurvedickém centru na Srí lance a prošla si na vlastní kůži očistou těla tkz. Panchakarmou. Západní styly jsem si vyzkoušela přímo v USA na Life mastery Antonyho Robbinse a při pobytu v LA."

    Přeloženo:

    Chytím se kdejaké blbosti, co kde vidím a myslím si, že osobní zkušenost jednotlivce má přinejmenším srovnatelnou váhu jako vědecká studie.

    A tohle je vůbec perla:

    " Publikace: Odborné články do časopisu Pitanie, Svět homeopatie, Dieta, Bylinky.cz, Žena-in, a jiné"

    Může mi někdo z redakce vysvětlit, proč bych někoho takového měl brát vážně?

    +7/0
    8.2.2016 18:20

    M40i65c94h66a59l 45J71a12n84o22u50š66e12k 3537309421825

    Souhlasím, že je jistě omega 3 dobrá pro člověka. Ale jen ta, kterou si vyrobí sám ve svém těle. Kyselina alfa linolenová, která je v rostlinách se díky určitým enzymům v lidském těle změní na mastnou kyselinu eikosapentaenovou (EPA), která je v rybách. Nadbytek této kyseliny může způsobit mrtvičku, trombózu ... . Lidské tělo si vyrobí EPA podle potřeby samo z kyseliny alfa linolenové. A pak nemusíte řešit kolik ji potřebujete :-)

    0/0
    8.2.2016 18:04

    M31i12r94o53s57l72a30v 76U91r88b53a62n 1706777511669

    Zajimava polemika. Ale treba zrovna tady u clanku je fotka geparda. O tom neni znamo, ze by se krmil orisky a margariny a videli jste nekdo otyleho geparda ?

    0/0
    8.2.2016 16:21

    Z55d76e20n19ě90k 41W24o54l22f 9501220967615

    Jsem vegan tři roky a moje fyzička a zdraví jsou na absolutním vrcholu i bez živočišných produktů :-)

    +6/−8
    8.2.2016 12:10
    Foto

    M98i29r32o66s30l25a89v 71D95v86o17ř32á45k 4812536819589

    Zle to chápat, že již nyní půjdete rapidně dolů? Proto začněte jíst živočišné tuky.

    +7/−4
    8.2.2016 12:28

    V50i72k24t45o96r 52W32o73l39f 8692798973446

    "Začněte jíst živočísné tuky." - A pak že vegani neveganům furt něco vnucují :D.

    +4/0
    8.2.2016 18:53
    Foto

    M31i17r79o39s89l33a40v 13D56v35o75ř82á80k 4332116689949

    Já nevnucuji ale jen jak píšete, že jste na vrcholu tak radím.

    0/−1
    8.2.2016 21:09

    V41i10k40t91o89r 55W88o83l83f 8342248973516

    Vy jste vážně kouzelnej. Já nic o vrcholu nepíšu, to psal pan Zdeněk.

    0/0
    8.2.2016 21:23

    S59v12a25t87a71v10a 37D12u24r91a34n91o46v25á 3889689234711

    Ano spousta veganu to po 3 letech stale jeste rika, doufam, ze nam sdelite nazor i za 5,10 let. Znam hodne lidi, kteri se vratili zpet k masu nebo aspon k vegetarianstvi. Osobne nic proti veganum nemam (dcera je take), ale neustale jsem vegan 1,2,3 roky a je mi lip, neznamena, ze pro Vase zdravi je to dobre.

    +6/−1
    8.2.2016 13:09

    V98i72k70t73o48r 97W14o39l27f 8332508153496

    Tak třeba náš mistr světa v thaiboxu Jan Müller nejí maso od svých 14 let, veganem už je taky dost dlouho a jeho fyzičku mu můžu jenom závidět.

    zen.e15.cz

    Nebo takovej Patrik Baboumian, nejsilnější muž Německa. Taky vegetarián už dlouho, na veganství přešel v roce 2011 a od té doby má už 3 nový světový rekordy. www.greatveganathletes.com

    Ohledně vlivu veganství na zdraví se všechny přední světový zdravotnický a výživový odborný instituce shodují, že veganství je po zdravotní stránce zcela OK. soucitne.cz

    Takže bych neměl obavu...

    +1/0
    8.2.2016 18:47

    J15i88r58i 83S26l80a64v44i38k 2671669395852

    Jsem proti jakémukoliv extrému, ať je to paleo nebo veganství. Obě skupiny mají jedno společné: úžasnou schopnost demagogie. To, že pár vrcholových sportovců dokáže podávat výjmečné výkony v extrémních podmínkách, beru jen jako výjimku potvrzující pravidlo: není to vhodné pro každého.

    Přečetl jsem si pár článků z soucitne.cz a nikde jsem tam nenašel, že by se instituce schodovaly, že veganství je ok. Vidím tam pouze neutrální články o veganství bez žádného závěru. Nemluve o článku z "The National Health and Medical Research Council", který se veganství vůbec netýká a doporučují v něm maso ;-D

    +1/0
    8.2.2016 19:20

    V47i67k97t18o72r 94W25o20l52f 8972778883376

    Klepnětě na ten odkaz. Vede přímo na shrnutí vyjádření nebo jejich úryvků ohledně veganství od deseti těchto instucí. Konkrétně od The National Health and Medical Research Council je tam citováno:

    "Alternatives to animal foods include nuts, seeds, legumes, beans and tofu. For all Australians, these foods increase dietary variety and can provide a valuable, affordable source of protein and other nutrients found in meats. These foods are also particularly important for those who follow vegetarian or vegan dietary patterns.

    Australians following a vegetarian diet can still meet nutrient requirements if energy needs are met and the appropriate number and variety of serves from the Five Food Groups are eaten throughout the day. For those eating a vegan diet, supplementation of B12 is recommended."

    ...což mi jako potvrzení nutričního schválení veganství rozhodně připadá, stejně jako ta ostatní vyjádření.

    0/0
    8.2.2016 20:05

    V76i88k66t70o20r 78W73o86l83f 8852578663146

    Nebo:

    "Názorem Americké dietetické asociace je, že správně rozvržená vegetariánská i veganská strava je zdravá, nutričně vyvážená a může být zdravotně přínosná v prevenci i v léčbě různých onemocnění. Dobře rozvržená vegetariánská i veganská strava je vhodná pro všechna životní období, včetně těhotenství, kojení, dětství i dospívání."

    - jak vám to může připadat jako "neutrální a bez závěru"?

    0/0
    8.2.2016 20:11

    J52i42r16i 63S43l12a16v19i22k 2661719295242

    Jedna kapka moře nedělá nehledě na to, že to je, jak je správně označeno, názor, nikoli fakt. Lidské tělo si dokáže vytvořit důležité látky z "alternativních zdrojů", bohužel pro vegany ne vše jde vytvořit z kytek. V tomto směru má navrch paleo. Což neznamená, že paleo je správný směr, je to jen druhý extrém.

    Já mám anémii a když tak hledám nějaké zajímavé články, tak dost často narážím na lži veganů, jak kytky dokážou dostatečně vynahradit přísun železa. Je mi líto všech veganů, kteří podobným žvástům uveří a to je jen špička ledovce lží o "zdraví prospěšné" dietě.

    0/−1
    8.2.2016 22:00

    V76i20k33t93o46r 59W15o36l52f 8872548713966

    Já se omlouvám, ale mýlíte se.

    Jediná pro výživu potřebná látka, která nejde vytvořit získat z rostlin je vitamín B12. Tak se bere v tabletkách. Malá cena za výsledky.

    A k těm lžím... Ti odborníci, které cituje soucitne.cz dost pravděpodobně vegani nejsou za to jsou to instituce plný lidí, kteří tématu výživy rozumí tisíckrát víc než já nebo vy. A když se plošně shodují, že veganská strava je pro výživu bezproblémová a kompletní (až na B12, samozřejmě), tak to nejspíš nebude lež vymyšlená vegany.

    0/−1
    8.2.2016 22:16

    J56i59r21i 60S82l21a60v15i89k 2721779455442

    Tak těch látek je mnohem více než jen B12. Jsou to aminokyseliny, nevím přesně jaké. Mám to od souseda, co vyrábí potravinové doplňky. Pak ja tu řada látek, které jsou v rostlinách mnohem méně obsažené či hůře stravitelné v porovnání s živočišným zdrojem. Nejsme býložravci a nemáme potřebné enzymy, abychom vše dokázali vydolovat jen z kytek.

    "Odborníci" tomu můžou klidne rozumět víc než já nebo vy, ale také můžou napsat článek na zakázku či podlehnout nějakému trendu. To nic nemění na faktu, že pouze veganská strava není správný krok. Nemám nic proti občasnému vynechání jídla, ale co jsem byl v některých vegetariánských restauracích, tak to bylo spíš o zdraví. Příliž mnoho škrobu a jiných nevhodných sacharidů.

    0/0
    9.2.2016 21:07

    V44i85k30t67o76r 10W98o90l63f 8952758593906

    Jo. Aha. Tak váš soused co vyrábí potravinové doplňky je lépe informovaný, než Academy of Nutrition and Dietetics USA, Britská státní zdravotnická služba, Britská nadace pro výživu, Australská dietetická asociace, Ministerstvo zemědělství Spojených států, Státní zdravotnický ústav Spojených států, Australská vládní zdravotnická organizace The National Health and Medical Research Council i kanadská nadace zaměřená na snížení a prevenci výskytu srdečních onemocnění a mrtvice The Heart and Stroke Foundation of Canada.

    Jojo. Jasně.

    Dovolte, abych vám vysvětlil aminokyseliny. Existuje 20 biogenních aminokyselin, ze kterých jsou tvořeny proteiny (bílkoviny). Jen ale 8 z nich je tzv. esenciálních, tedy těch, které si tělo nedokáže vytvořit samo z těch ostatních. Jsou to valin, leucin, izoleucin, fenylalanin, tryptofan, lyzin, methionin a threonin. A všechny tyhle v rostlinách najdete v dostatečném množství.

    +1/0
    9.2.2016 22:40
    Foto

    L20e17n97k25a 88H28a18l71á15m59k58o10v16á 4870172626708

    Nejak se vam vytratil histidin...."dostatecne mnozstvi" je neuveritelne relativni pojem:)

    0/0
    10.2.2016 0:55

    V29i60k26t10o24r 70W50o32l30f 8772718963656

    Máte pravdu, díky za upozornění.

    Dostatečné množství je opravdu relativní pojem a protože nejsem odborník, spolehnu se na ně.

    0/0
    10.2.2016 1:52
    Foto

    L95e25n83k32a 29H50a97l90á56m87k27o35v72á 4790702196758

    ....anebo v rostlinach zcela chybi, jako treba Creatine, Carnosine, DHA and EPA...Co se tyce aminokyselin, kdyz jite maso, resit to nemusite. Kdyz nejite, resit to musite, protoze jejich profil je u rostlin, rekneme suboptimalni. Aby bylo jasno, ja proti vegetarianstvi nemam vcelku nic, ale je to jiste omezeni, kvuli kteremu si dotycni musi davat vetsi pozor, jestli maji vseho dost, proto bych neco takoveho vubec neriskovala u deti, nemocnych lidi, velmi aktivnich sportovcu atd...no, to mi tedy nezni jako idealni strava:)

    +1/0
    10.2.2016 0:53
    Foto

    J92i20ř82í 10K34r55á98k74o19r91a 9379743

    Jeden thaiboxer maso nejí, zatímco ostatní ho jedí. Fyzičku mají skvělou všichni. Takže co konkrétně to dokazuje?

    +2/0
    8.2.2016 20:07

    O66n96d40ř98e17j 93Š61v84e32j64d87a 4221729387130

    To vás lituji. Dobrovolně si huntovat tělo a nedopřát jazýčku ty nejlepší delikatesy...

    +5/−4
    8.2.2016 14:40

    V37i82k88t97o69r 61W20o11l77f 8852828943896

    Veganství nerovná se huntování těla. Kde jste na to přišel?

    Delikatesy jsou sice delikatesy, ale někdo si je raději odpustí, než aby kvůli nim ubližoval a týral zvířata.

    +2/−2
    8.2.2016 18:51

    Vojtěch Vávra

    Proč má autorka článku jiné názory na máslo (tvrdí: máslo je každopádně zdravější než margarín) než například slavná Mayo clinic nebo můj oblíbený australský skeptický Bill Shrapnel? scepticalnutritionist.com.au wwpčw.mayoclinic.org

    Stačí jedna takováhle "chybička" a všechno se rázem stává naprosto nedůvěryhodným. Opravdu tady v Česku není někdo, kdo by byl schopný seznámit se s vědou ve výživě před tím, než bude vypouštět své názory?

    +3/−13
    8.2.2016 10:32

    M76a56r90t70i55n 93N86a60p27l94a47v36a 1138390153143

    A proc by autorka nemohla mit jiny nazor? Co je to za nesmysl? Takze kdo nerika to, co vasi oblibeni autori, je neduveryhodny? Zdate se mi dosti neuveryhodnym...

    +11/0
    8.2.2016 12:47

    V86o38j31t30ě20c66h 93V93á41v43r81a 2670740311158

    Asi jsem se špatně vyjádřil. Paní Lang samozřejmě může mít jiný názor. Stejně tak může někdo mít názor, že nejlepší je si chleba namazat rozemletým mechem. Důvěryhodnost se pozná například podle referencí, které u Mayoclinic jsou uvedené. V případě Shrapnela je to jeho celoživotní práce. U paní Lang na Vás asi působí věrohodně její vzdělání jako přírodní léčitelky. Je potřeba rozlišovat názor a fakta. I s rizikem toho, že žádná fakta nejsou úplná.

    +2/−5
    8.2.2016 15:02

    V62á93c34l96a84v 63J20o17n40á87š 8172393192383

    Když dostaneš srapnelem, je to doživotní.

    0/0
    8.2.2016 18:15
    Foto

    M16i13r11o33s76l27a42v 65D51v51o65ř89á96k 4752236609159

    Kde máte jistotu, že Vaši oblíbenci nepíší články na objednávku ? Vždy se říká, že strava má být vyvážená a vycházet z daného regionu.

    +3/0
    8.2.2016 14:01

    V91o52j72t41ě73c19h 14V17á29v32r28a 2230890321588

    Tuhle jistotu nemáte nikde. Ale je pořád více smysluplné řídit se kapacitami v oboru, které by psaním článků na objednávku ohrozili svoji reputaci a kteří navíc vycházejí z odborných studií, než poslouchat na RG.cz přírodní léčitelku Lang s jejími ničím nepodloženými názory. A proč považujete máslo od krav krmených sojou z Amazonie za více lokální než margarín z české řepky netuším. Navíc vyvážená strava asi neznamená kilo mrkve a potom kilo větrníků že? Ta vyvážená strava je takový rádoby chytrý blábol, do kterého napasujete cokoli.

    +3/−4
    8.2.2016 15:09
    Foto

    M64i84r12o36s77l65a50v 53D87v29o37ř82á55k 4282736229419

    Pane Vy máte něco s viděním a nebo s pochopením psaného slova ?? Kde jsem psal o másle z Amazonie když jsem psal o stravě z regionu.

    +4/0
    8.2.2016 16:39

    V27i37k11t46o65r 64W74o39l91f 8292688963206

    Vážený pane Dvořáku, problém s pochopením psaného slova máte očividně pouze Vy.

    Pan Vávra psal o krávách lokálních, ale krmených sojou z Amazonie a ptal se Vás, jestli se pak dá jejich máslo považovat za lokální.

    Než začnete někoho urážet, tak si nejdřív vždycky dvakrát ověřte, že to nejste Vy sám, kdo je na omylu.

    0/0
    8.2.2016 19:16
    Foto

    M47i37r60o43s40l42a89v 21D33v37o36ř12á28k 4522536809309

    Nazdar génie. Kde čteš , že místní krávy jsou krmeni sojou z Amazonie? Je vidět, že jste na vrcholu svých schopností a sil.

    0/0
    8.2.2016 21:13

    V61i11k58t15o81r 72W93o56l27f 8282478613476

    V příspěvku od pana Vávry.

    0/0
    8.2.2016 21:22
    Foto

    M72i30r84o90s19l89a54v 93D84v42o79ř50á16k 4142736209639

    pan Vávra píše, že naše krávy jsou krmeny sojou z Amazonie?

    0/0
    8.2.2016 22:17
    Foto

    M45i31r85o21s97l16a95v 60D41v55o87ř48á83k 4242716729719

    Jinak si jezte co chcete a to komu co chutná. Čerstvý chléb namazat hezky sádlem a pořádně dát třeného česneku. Přeji DOBROU chuť.

    0/−1
    8.2.2016 22:47
    Foto

    L89e62n81k43a 61H43a89l74á67m25k26o34v40á 4660892816178

    Pokud tedy prahnete po odbornych studiich, prosim.

    www.sciencedirect.com

    ajcn.nutrition.org

    www.ncbi.nlm.nih.gov

    link.springer.com

    .......

    A takovych je spousta. Maslo je proste zdrave, pokud se jim necpete od rana do vecera, ale to se da rict o vsem. A navic, mnohem lepe chutna, nez kterykoliv margarin.

    +13/−1
    8.2.2016 15:54

    K64a11m39i60l 61P31y77t93e58l58a 8982150461579

    A taky se vam margarin nepodari prepustit.

    +1/0
    8.2.2016 15:59

    V65i78k42t41o83r 57W81o12l68f 8512318333486

    A navíc jeho výroba obnáší strádání, utrpení a smrt zvířat. Jo počkat, to vlastně není výhoda. Pardon.

    0/−1
    8.2.2016 20:16
    Foto

    L79e43n16k25a 31H57a11l17á17m71k41o38v10á 4590642666848

    Vyroba masla pusobi utrpeni zvirat?

    +1/0
    8.2.2016 22:25

    V41i75k62t77o68r 68W61o33l58f 8972588813986

    Jo, bohužel. Ale v reklamě na mléčný výrobky jsou samozřejmě veselý kravičky, tak málokoho napadne, že realita je dost jiná. Výroba mlíka probíhá ve zkratce asi takhle:

    Máte krávu. Aby měla mateřský mlíko, musíte ji znásilnit, teda rukou inseminovat (co vy na to jako žena?), aby se byla březí a narodilo se jí tele. Tele jí seberete. Kráva má ohromně silnej mateřskej pud a je to pro ni hrozný úplně stejně, jako kdyby sebrali dítě Vám. Pro tele taky. (co vy na to jako žena?) Tele za rok zabijete a namelete do burgrů.

    Z krávy mezitím sajete mlíko.

    Opakujete každej rok po dobu asi 4-5 let, pak už výtěžnost nebohé krávy klesá, takže ji z důvodu rentability zabijete taky (ačkoliv by jinak žila cca 20 let) a pořídíte si novou.

    Čas od času dáte do televize reklamu o "na sluníčku se pasoucích nejspokojenějších kravičkách".

    Takže, co na to říkáte? Představte si na místě krávy člověka. Bylo by to pro něj utrpení? No a pro zvíře to není utrpení o nic menší.

    Pro jednoduchost jsem vynechal životní (ne)prostor a podmínky těch krav, celej život v halách, telata odchovávaný na dvou metrech čtverečních, legislativně stanovenej limit na určitý množství hnisu a krve v mlíku, násilí k těm zvířatům, fakt, že jsou přešlechtěný jako jednoúčelovej stroj na výrobu mlíka a produkují ho 4-5x víc, než před 60 lety, na úkor celýho organismu, obrovský vemena náchylný k mastitidám, s tím spojený nemoci končetin, celoživotní metabolickej hlad a nevím co ještě.

    +1/0
    8.2.2016 23:25
    Foto

    V69l18a40d97i39m23í24r 51V83o82l88k55o 6570702697109

    ;-D Tak tohle polidštění krávy...to už je na diagnózu.

    0/−1
    8.2.2016 23:35

    V55i56k31t46o11r 66W88o56l85f 8112748473626

    "Otázkou není, zda dokáží myslet, ani zda dokáží mluvit, ale zda jsou schopna trpět."

    - Jeremy Bentham, britský filozof a společenský reformátor

    Tohle o zvířatech napsal okolo roku 1800, právě v době, kdy Francie ve svých koloniích osvobozovala otroky, zatímco Briti s nimi stále zacházeli jako se zvířaty. (A trvalo jim ještě dalších 30 let, než s tím skončili.)

    Nesnažím se polidšťovat krávu. Člověk je člověk a člověk a kráva je kráva. A je to úplně jedno, protože rozhodující je... viz citát.

    +1/0
    9.2.2016 0:35
    Foto

    L96e98n13k57a 34H71a70l29á69m61k35o52v69á 4890912786888

    Bala jsem se, ze me ceka podobna odpoved...nastesti ziji v miste, kde neni problem za normalni peniz koupit maslo (i maso) ze zcela jine produkce. A to doslova od tech "na sluníčku se pasoucích nejspokojenějších kravičkách". Takze reseni neni nejist maslo vubec, ale podporovat ty z"jine" produkce. Takze abych byla akuratni, vyroba masla nepusobi bolest, ale jen nektere typy produkce mohou neprimo bolest pusobit, ale to stejne s obecnou diskuzi, zda je maslo zdrave ci ne, nema az tak co do cineni..... Hm, stejne by me zajimal nazor od nekoho takoveho, jak by teda soucasnou situaci resil. Kdyz teda vsichni prestaneme pit mleko a jist maslo, co myslite, ze se s tema zviratama stane?

    +1/0
    9.2.2016 0:23

    V22i20k89t62o57r 52W12o60l62f 8682518503506

    Rozdíl mezi těmi normálními a eko-bio farmami, jestli je máte na mysli, je jen ten, že krávy se pasou na sluníčku, mají trochu šetrnější podmínky a zemřou až v 7 letech, telata stejně - po roce a půl života.

    Pořád mi připadá, že když někoho zabiju o 3 roky později, ubližuju mu pořád.

    .

    Krom toho, všichni mají plný pusy ekobio farem, kde se mají zvířátka "dobře" a jak tomu odpovídá realita? Z biozemědělství pochází 0,86 % české produkce mléka. Takže asi tak. (data z roku 2008, teď to bude něco přes jedno blbý procento)

    .

    Na vaši otázku, co se stane... No, co by se asi tak stalo. Všechna zvířata z velkochovů budou vypuštěna do přírody, kde se přemnoží a později ovládnou svět a zotročí lidský druh. :-P

    Ne, ve skutečnosti by se stalo nejspíš to, že by jak by postupně klesala poptávka, klesala by postupně i produkce a do tohodle ošklivýho kolotoče by bylo prostě každej rok namnoženo a strčeno míň a míň zvířat.

    To už se mimochodem děje, například u masa spotřeba na osobu v ČR klesá už někdy od roku 1990 z 90,3 kg na 74,8 v roce 2013. V USA je pokles 10 % za posledních 9 let. R^

    +1/−4
    9.2.2016 1:05
    Foto

    L53e22n49k13a 30H84a88l52á10m45k97o38v35á 4860692206578

    Nevim, kde jste ty cisla vzal, ale at jsem zkusila jaky chtela verohodny zdroj....obecne spotreba masa stale roste. Tedy za USA urcite.

    A to ze v CR moc biofarmy nejedou, to dokazuje jako co? Ja mluvila o biofarmach za sebe. Protoze ne dobre zachazeni se zviraty na nekterych chovech je pro me tak asi jedinym argumentem, ktery ma jeste nejake rozumove opodstatneni pro veganstvi. Jakmile veganstvi nekdo vysvetluje tim, ze nechce zabijet zviratka,tak prodle meho opousti uroven rozumneho uvazovani. Dle vasich prispevku vyse, spadate zda se do teto kategorie. Pokud jeste vytahnete to, ze jsme vlastne zcela evidetni bylozravci, tak mi nezbude nez konstatovat, ze jsem zase promrhala par mych minut psanim prispevku ve zcela zbytecne diskuzi...

    0/0
    9.2.2016 5:36

    V96i98k64t16o22r 62W36o71l44f 8502598553736

    USA: blogs.wsj.com" rel="nofolow" target="_blank">blogs.wsj.com" rel="nofolow" target="_blank">blogs.wsj.com (ale původně jsem čerpal z blogs.wsj.com" rel="nofolow" target="_blank">blogs.wsj.com" rel="nofolow" target="_blank">blogs.wsj.com , kde ale nemají uvedený zdroj)

    ČR: pro starší data blogs.wsj.com" rel="nofolow" target="_blank">blogs.wsj.com" rel="nofolow" target="_blank">blogs.wsj.com a pro nejnovější data z 2013 ČSÚ skrze Novinky.cz: www.novinky.cz

    0/0
    9.2.2016 12:24

    V19i12k77t28o20r 81W40o30l85f 8702928983686

    Hopla, rozbil jsem diskuzi :D. Tak ještě jednou.

    Data pro USA jsem původně čerpal odtud bit.ly/1Pz4d4V ale nemají tam uvedený zdroj, tak se dá podívat například sem on.wsj.com/142mp5V

    A data pro ČR jsem bral z agropress.cz a nejnovější z ČSÚ skrze Novinky www.novinky.cz

    +1/0
    9.2.2016 12:29

    J20o54s64e28f 26M24i89k51u20l54í51k 8854467106

    Máte pravdu, otázkou je jakým způsobem se chovají krávy např. u nás někde 10 km za Prahou a někde v Beskydech na pastvě či v Rakousku. Jsou takoví dobytci, že jim tele seberou už po 3 dnech, to taky odsuzuju, aspoň ty 3 týdny jí ho nechat. No a rozdíl je pastva a nebo siláž. fuj

    +2/0
    9.2.2016 8:27





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.