• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Chvála pomalého běhu: díky němu začnete běhat rychleji a snáze zhubnete

    Začínáte běhat a hledáte svoje tempo? Uběhnete tři až pět kilometrů a vaše plíce se dusí daleko za vámi? Zlepšení stále nepřichází a vy nevíte proč? Problém je pravděpodobně v tom, že běháte příliš rychle.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    D74a35n16i86e54l 89T81o92m95e60k 8569875838406

    Článek odpovídá mojí zkušenosti: začal jsem běhat po 40, klasická krize toho věku :)

    Kondice nulová, tepovky šílené. Ale není jiná cesta než zkoušet běhat na nízkých tepovkách. Bohužel v případech jako já je to opravdu náročné na ego, protože se pohybuju tempem chůze, s během to nic společného nemá.

    0/0
    1.1.2016 7:19

    F43r66a51n44t20i20š13e11k 12S47u28k22e44n41í62k 3675838316267

    S běháním jsem začínal v 31 letech při váze 90 kg a výšce 175 cm. Samozřejmě velmi pomalu, tak , abych byl schopen to udýchat. Během 3 měsíců pomalého běhání jsem shodil 15 kg i přesto, že své stravovací návyky jsem vůbec nezměnil, spíše naopak. Mým původním záměrem bylo pouze zhubnout. Po 9 měsících jsem běžel závod na 20 km za 1:27 a za další měsíc maraton za 3:01. Žádné tempové tréninky, pouze pomalý běh, vždy nejméně 10 km. Další rok maraton za 2:52 a za 11 let  v roce 1991 za 2:38, mezitím spousta maratonů (pod 3 hod a pod 2:50) a jiných závodů od 10 do 25 km. V tréninku jsem běhal pořád relativně pomalu, od 4:30 do 6 min/km. Rychlejší úseky pouze sporadicky, neměl jsem je v oblibě. V době svého maxima jsem měl 65 kg. Teď už jen běhám od 5:15 - 6:30/ km a zvládnu jen půlmaraton (je mi 66 let).

    +6/0
    30.11.2015 11:06

    T46o53m 62H33r72d84i63n16a 8413353707706

    Ve vašem věku dávat půlmaraton hluboko pod dvě hodiny je na poklonu R^ Připomínáte mi Květoše Hánu, který sice běhal na té nejvyšší úrovni, ale vždy mi připomíná: "Chlapče, nikam se nežeň, do cíle musíš dorazit tak, abys to dokázal uběhnout ještě jednou." Tímto heslem se řídí jak v tréninku, tak v závodech a výsledkem je, že běhá již více než šedesát let.

    Tak vám přeji ať vám to dál vydrží.

    0/0
    27.1.2016 10:10

    L71u95k87á54š 13Z38a52h87r11a47d70n34í14č48e35k 5776460619431

    Aneb normální-středně rychlá  a dlouhá chůze každý den je pro zdraví a krásné tělo uplně to nejlepší ;-):-PR^. Běhají jen pošuci;-)

    +2/−4
    28.11.2015 15:31

    L91u71k65á67š 92Š88m14a27h71e35l 2557954682764

    Zřejmě běžce, který má půlmaraton o více než půlhodinu rychlejší než já, venku nepotkám, protože neběhám v Etiopii ani v Keni;-D

    +2/0
    27.11.2015 23:36

    Jan Hlas

    Na ty průdušky doporučuji šálu přes pusu a nos. Podle chladu omotat jednou nebo dvakrát kolem hlavy. Ale musí být pletená, ne flisová - aby šlo přes to dýchat. Dělá to divy.

    0/0
    27.11.2015 22:05

    M76i57c49h48a53l 17K64o55z78a38k 7454162901980

    Tenhle článek mi mluví z duše, nikdy jsem nesportoval, nikdy jsem neuběhl víc než 300 metrů, nejsem závodník a nejsem soutěživý typ. Začal jsem běhat od nuly vloni s cílem vkuse uběhnout 5km, vytrvalost byla pro mě motivace. Nepotřeboval jsem ani hubnout při 192cm 97kg. Žádný sportovní základ jsem neměl, takže nebyla ani rychlost, ta začala přicházet až časem, i 5km už se mi začalo zdát jako krátká vzdálenost, výsledek za rok a čtvrt nenásilně bez bolesti a křečí vím, že zvládnu 5km pod 30min, 10km za hodinu a co se týká vzdálenosti zvládl jsem i půlmaratón, kromě zvýšené psychické pohody a získání lepší imunity proti rýměčkám jsem musel obměnit kalhoty o 3 čísla menší v pase, váha 89kg. Třeba tento můh výsledek bude pro někoho inspirací ;-)

    +13/−1
    27.11.2015 20:14

    M68a45r38t38i93n 72S36t78i10b39o29r 7606233340343

    Ano, bude pro inspiraci, mate ode mne velke plus! Takhle bych si postup predstavoval i u sebe!

    +1/0
    27.11.2015 22:11

    R25a74d91e73k 64M36o71r77o37n96g 3181366361257

    Gratulace :-)

    +1/0
    28.11.2015 8:35

    L86u39c57i82e 23J28i13ř88í27k67o74v13á 4499783482193

    Běhám dva měsíce, třikrát týdně. Se psem, spíše indiansky, chvíli běh, chvíli chůze. Cca 4 km,  cca 45 min. Ale pořád mne dost bolí kolena, to přestává, ale bolest lýtek naopak vzrůstá, musím si dávat delší pauzy a  běhat méně často.  Čím to je a přejde to?

    0/0
    27.11.2015 19:40

    L33u56b51o31m54í22r 69V24r26t43a41l 6730607101951

    Lýtka? Asi běháte moc po špičkách, zatěžujete palce na nohách. Zkuste změnit obuv.

    0/0
    27.11.2015 21:51

    L64u10c51i83e 51J89i12ř39í21k15o22v84á 4739163892323

    Běžně nosím podpatky, tak do 9cm, nemůže to souviset?

    0/0
    27.11.2015 22:23

    L31u97c88i87e 84J78i84ř93í42k26o86v68á 4959833702253

    Ale jen v pracovní dny, dress code, o víkendu tenisky....

    0/0
    27.11.2015 22:25

    J66a66n 77N48o48v36á63k 9665428534215

    Kompresní podkolenky můžou pomoci.

    0/0
    27.11.2015 22:00

    V20a48c98l83a49v 19T53o19m51a61n 1212182792313

    Může to být i malé číslo boty.

    0/0
    28.11.2015 10:04

    J66u89l19i72u24s 70V24a30r51g69a 4179499216828

    Strečink po doběhu provádíte?

    0/0
    2.12.2015 18:19

    L82u71c34i30e 51J35i72ř83í92k27o13v29á 4869403612723

    Jasně, před i po.... :-)

    0/0
    3.12.2015 15:35
    Foto

    T15o54m69á68š 27S69m73o57l68í38k 3501952286573

    Běhám pro radost neřeším vzdálenost ani čas ani závody.

    +5/0
    27.11.2015 11:38

    J24a41r69o42s35l68a88v 86T87a37c95h93o15v26s55k21y 2502360894890

    Ja jezdim pomalu autem - je to dobry na nervy.

    +1/−2
    27.11.2015 11:36

    H95e12n93r50i24c64h 12T60i72s81c95h31l87e74r 8689876869274

    ale ne pro řidiče co jedou za Vámi ;-D

    +17/0
    27.11.2015 12:14

    L96u35k14á25š 67R81a40n31d75á67k 8404237260981

    Taky s tím mám nějak problém.

    Na jaře (duben) jsem vstal z gauče (115kg) a rozběhl se. Ze začátku podle jakéhosi plánu ( 10 týdnů do souvislého běhu), ale pak jsem si něco naštudoval a koupil měřič tepu a od cca května běhám podle něj. Na hubnutí potřebuji do 130 tepů +-.

    Momentálně, pokud se mám držet v pásmu 120-130 tepů, tak bez problémů uběhnu i 10 kiláků, ale tempo je jenom 7-8 minut na km. Je to tak 6: 4 -běh a chůze. Ano, jsem při tom schopen mluvit, ale pokud souvisle běžím, klidně i pomalu, nevejdu se do tepu. Chtěl bych běhat souvisle :-(, ale zatím to podle tepu nejde. Vážím 99 a letos jsem naběhal cca 300km. K tomu kolo, chůze a výrazná úprava jídelníčku.

    Jsem se sebou spokojen, pod metrák jsem byl naposled v 16-ti a to už je opravdu dávno. Řeším , jak běhat přes zimu, mám náchylné průdušky, tak hledám alternativy. Snad příští rok se dostanu na souvislý běh.

    Nějaké rady nebo korekce?

    +5/0
    27.11.2015 9:49

    J68a37r67o27s39l74a90v 20H13o86l36e24č55e98k 7712279516851

    Já Vám radím, na ty tepy se vykašlete, pokud se cítíte a můžete běžet, běžte. A hlavně trénink má být pestrý. Pokud běháte trénink co trénink pořád stejně, budete se zlepšovat strašně strašně pomalu. Dávejte si třeba jeden trénink na té mírné intenzitě, ale jeden se pokuste třeba uběhnout v kuse a sledujte, jak se ten souvislý běh prodlužuje. A v jednom tréninku si klidně dejte i nějaké rychlejší úseky (podívejte se jak se běhá fartlek) - hra s během - změny tempa podle chuti a pocitu, můžete to zatím prokládat chůzí. A taky si zařaďte do tréninků nějaké silové a gymnastické prvky - před nebo po běhání nějaké kliky, odlehčené shyby - na internetu je spousta videí co se dá cvičit i když člověk nezvládne shyb. Pokud vložíte silová a rychlostní cvičení, bude Vám tělo pálit víc mezi tréninky a zvýšíte sílu a aktivní hmotu. To Vám zas pomůže pálit a hubnout dál.

    +3/0
    27.11.2015 9:59
    Foto

    J33i63ř19í 91T63i91c85h36ý 5680825435

    Pane Holečku já bych se u tohoto člověka spíše zajímal, co znamená 300km za letošní rok!? Dále jestli je poměr 6:4 běh a chůze. Tepy 130 a rychlost běhu mezi 7-8min/km. Ta to mi spíše připadá na problém s vytrvalostí obecně.

    Určitě souhlasím s pestrostí tréninků, ale zde bych volil asi obezřetnější přístup. A hlavně také 99kg je pořád poměrně vysoká váha na běhy, pokud teda neměří 209cm.

    A tohle je spíše na delší diskusi. A špatné články jako tento zcela jistě moc pohody nepřidají.

    0/−1
    27.11.2015 10:13

    L36u91k41á68š 78R31a28n46d11á70k 8564517150251

    U toho člověka to znamená: nulová kondice a brutus nadváha na začátku, za 6 měsíců 300km, ale když si uvědomím, že ze začátku jsem uběhl/ušel 3km a měl dost, a i plán říkal běh 30 - 45minut, tak je to spousta "výběhů" po 3-4 km. Plus kolo a chůze = něco každý druhý den. Častěji to fakt nešlo, i tohle tempo fakt bolelo. Holeně snad nejvíc v životě. Ono zkuste si dát na záda/břicho... batoh tak 30-40kilo a běžte. Nic moc. Momentálně zvládnu 8-10km, tak ty kiláky rostou rychleji, ale to je poslední 2 měsíce. Už to ani tolik nebolí. Když se předem protáhnu a první kilák rozhýbávám.

    Pestrost-ok, zařadím. Ne, bohužel nemám 209cm, ale sotva 180.

    Asi bych zvládnul  běžet souvisle, nevím, ale tep bude naprosto mimo a budu zadejchanej. Na jednu stranu mi to nevadí, na druhou potřebuju pálit tuky, ne honit kiláky. Taky nestojím o infarkt v pětatřiceti.

    0/0
    27.11.2015 11:16

    J10a38r40o66s84l31a13v 50H88o36l92e45č59e44k 7132349526471

    Jak pisi hize,nkdyz si date do tela, tuky budete palit taky, jdn ne primo po behu, ale jeste 2 dny potom, zato jich celkove spalite vic. Tyhle rady, ze ryhlym behem nezhubnete jsou uplne vytrzene z kontextu.

    +1/0
    27.11.2015 11:44
    Foto

    J32i37ř68í 59T43i82c86h30ý 5490975145

    Ale to co pises nize je blbost z pohledu sportovniho vykonu. A rozporovat ti tvoji "pravdu" nehodlam.

    0/0
    27.11.2015 12:14

    J83a62r16o66s86l48a91v 57H94o11l97e22č32e51k 7522419856841

    Samotný trénink je jen jednou z částí adaptace organismu na zátěž. Pokud trénink vytrhneme z celého kontextu, pak se tuky pálí opravdu jen v aerobní zóně. Pokud ale vezmeme trénink v celém kontextu, tak jak je, jako impulz k procesu adaptace organismu, pak musíme vidět, že většina procesů, které trénink nastartoval probíhá právě v době klidu, odpočinku. A tyhle procesy jsou energeticky náročné a tělo při nich pálí mnohem víc energie než při tréninku samotném, zejména, pokud šlo o nějaký intenzivní rychlostní, silový trénink, nebo trénink se vznikem laktátu. Nevím co se na tomhle dá rozporovat.

    +2/0
    27.11.2015 13:32
    Foto

    J68i11ř96í 45T14i14c81h86ý 5400775965

    Vážený pane,

    konečně první Váš příspěvek s kterým se dá souhlasit a není prchlivou reakcí na článek.

    Regenerace je stadardní aerobní proces. Takže trénink v jakémkoliv sportu je iniciací masivních regeneračních procesů po zátěži.Nemusíte ani trénink vytrhovat z kontextu celodenních matabolických procesů

    Nota bene pauzy, meziklus, mezichuze, meziplavba, lehke vyslapani také iniciuje metabolicke procesy zvane regenerace za ucelem snizeni laktatu v krvi ci oplaveni z prostoru mezi svalovymi vlakny. A vhodnou stimulaci-trenikem  organismus zlepsi svoji reakci na tento druh stresu. Coz jsou opet standardni postupy na pric vsem sporty.  Pokud byste jel jen a jen na anaerobnich procesech tak vydržíte minuty!

    Takže tímto Vám vyvracím tvrzení , že vrcholový sportovec nikdy neměl aerobní trénink k dosažení nějaké výkonnosti. Protože toho vždy člověk dosáhne střídáním AEROBNÍ zátěže proti ANEAROBNÍ. Přičemž časově je anearobní ve výrazném deficitu. POkud teda nebude vytrhávat regeneraci aktivní i pasivní. Pokud i přesto toto budete ignorovat, tak pojmy přetrénování či zavaření organismus nejou ničím neznámím a určitě mají i své odborné názvy.  Ale o tom jiná

    I bazální metabolismus je aerobní proces.

    Jinak článek správně popisuje , že fat burning tepové zoně se nejlépe metabolisuje tuk. Protože se tady většinou jedná o hobbík, pak nemá smysl rozvíjet diskuse o anearobních trénincích či zmiňovat chemické preparáty k lepší metabolzaci tuku, protože toto hraničí se zdravím.

    Za bernou minci o boxu beru diskuse s panem Pepíkem Němcem. Ani nevíte jak mi tento člověk chybí.

    S pozdravem

                              Jiří Tichý.

    0/0
    27.11.2015 15:18

    J83a97r11o62s51l83a51v 40H39o91l57e64č42e94k 7522309386561

    Hadate se se mnou a pritom rikate to same co ja. Ze anaerobni trenink je dobry a uzitecny jak pro hubnuti, tak pro vykonnost. Nic jineho celou dobu nerikam a proti aerobnomu treninku nic nemam.

    +1/0
    27.11.2015 18:14
    Foto

    J37i91ř39í 54T44i63c38h12ý 5850275125

    Lukáši,

    to zhodnocení je správné. KOukám, že pestré to máš dost, na lepší zhodnocení by to chtělo asi hlubší zkoumání. S váhou to ber s rezervou, protože stejná objemová jednotka svalů je 3x těžší než to co máš v tuku.

    Takže se ti může nějakou dobu zdát, že stagnuješ, ale pásek je lepší metr než váha :-D 

    Bolesti...to od stolu neporadím. Díky té váze, špatnému stylu , špatné volbě boty .... se to může nasčítávat. 

    Běháš krátce, tak to chce vydržet a hledej v tom běhání ty pozitivní věci.

    0/0
    27.11.2015 12:10

    L62u14k60á60š 79R97a27n10d21á68k 8984677890551

    uvidíme teď v zimě, bude to slabší. Ale bude zase plavání a squash.

    pásek -14cm , sláva jsem v normálních velikostech. Kdo nezažil, nepochopí tu radost jít do C&A a koupit si jen tak kalhoty z regálu a nemuset hledat v sekci brontosaurus.

    A s váhou pod metrák jsem spokojen.

    Bolest, tu jsem čekal. Primárně jí způsobuje špatný styl běhu, ale lepším se :D

    Budu běhat dál a popravdě mě to baví.R^ Mám dost stresující práci a vypnu se aspoň na chvíli.

    +8/0
    27.11.2015 12:21
    Foto

    J55i76ř52í 42T12i18c60h61ý 5580825505

    Tak držím palce. Podle toho co píšeš to vypadá rozumně. Akorát ten squash bych asi malino rozporoval. Ale pokud ho budeš hrát s rozumem na pohodu, tak se dá taky :-D R^

    0/0
    27.11.2015 12:31

    J14u53l52i66u98s 22V80a64r22g37a 4399539146818

    Čtu z téměř absolutní nuly na 8km za 4 měsíce – gratuluji. Jedna z „teorií“jak hubnout je vybudovat si svaly, svaly potřebují energii takže „hubnete“ jentím že žijete.  Nehoňte se za kilometry, užívejtesi běh a nezapomínejte odpočívat.

    +1/0
    27.11.2015 19:08

    G25e53o13r38g45e 67B91u70r63i88a18n 3618591533259

    Ja osobne nejdriv shodil zbytecna kila, snizil klidovou tepovou frekvenci ze 72 na 49 a pak jsem teprve zacal trenovat, s tou nadvahou si koledujete pri behu o zniceni kloubu. Spis bych dal prednost chuzi a kolu. Po 5 mesicich treninku jsem uz na klidove tepove frekvenci 41, jednou jsem dokonce nameril 39. Pri zatizeni na kole nebo rotopedu se dostavam tak na frekvenci 82 az 85.

    0/0
    27.11.2015 12:22

    L92u11k52á11š 76R39a92n73d56á54k 8694857860351

    mno, klidový tep mám 55. Ale furt mám metrák, hned tak se níž nedostane. Btw: důvod běhu je zhubnout.:-P Běhám pomalu a opatrně a v slušnejch botách. Snad to přežiju. Tep pod 40 bych asi omdlel;-D

    +1/0
    27.11.2015 12:47

    J42á28c46h98y37m 29H92o16m57o30l47a 1812224812882

    Tep 82-85 při jízdě na kole. To se rozjíždíš bez námahy z kopce, neboť jinak si to nedokážu představit... 8-o

    0/0
    27.11.2015 15:03

    E76l89i60š31k20a 96K44u37č11e12r14o85v60á 1396808907969

    to je hrozně individuální, jsou lidi, co tuhle klidovou tepovku prostě mají.

    0/0
    27.11.2015 20:23

    E15l83i38š55k89a 24K59u26č94e98r93o93v80á 1396568807909

    kdybych se měla držet tepovky 120-130, tak nemůžu ani chodit :-D. v těhotenství, kdy mi tlak trochu stoupl, jsem měla 130 v leže v posteli. :-D

    0/0
    27.11.2015 20:21

    P67e76t78r 35K64a24ň44o82v19s97k34ý 1244172557289

    Zkus tedy napřed jít tempem 15:00/km, pak jít tempem 10:00/km, pak běžet tempem 10:00/km, pak běžet tempem 7:30/km a konečně běžet tempem 6:00/km, každou část aspoň 5 minut a napiš, jaké tepy jsi v jednotlivých částech měla.

    0/0
    27.11.2015 20:39

    J48a56r83o16s96l59a31v 10H45o71l93e12č44e42k 7162319746381

    Už zase je to tady.  Ať mi vysvětlí autoři téhle teorie o neúčinnosti intenzivního tréninku pro hubnutí všechny ty vyrýsované čtvrtkaře, půlkaře, mílaře, boxery, sprintery, veslaře, gymnasty, jejichž trénink tvoří z 90% trénink ve vyšší intenzita než je aerobní. Někteří z nich netrénují aerobně vůbec nikdy a přesto mají postavy téměř bez podkožního tuku? Jak je to možné? 

    Kde asi vezme tělo energii v následujících a hodinách dnech po vyčerpávajícím závodu, při kterém jsem se 2 hodiny pohyboval okolo 180 tepů za minutu a byl jsem daleko nad anaerobním prahem. Ještě 2 dny po závodě jsem míval klidový tep o 5-10 tepů vyšší než normálně. Proč asi? Po pořádné zátěži přece pracuje organismus dlouhé hodiny a dny s vyšším metabolismem, spaluje víc tuků a také doplňuje zásoby glykogenu ve svalech. Když budeme počítat, že se nám zvýší metabolismus jen o 5% po dobu 20 hodin, běží naše tělo v následujícím dni po tvrdém tréninku nebo závodě v podstatě ještě jeden stejný závod, rozložený na celý den a při něm už pálíme i tuky. 

    Je to podobný efekt jako při silovém tréninku. Tam taky nepálíte tuky v tělocvičně, ale pálíte je potom v klidu ještě dva dny po tréninku.

    +5/−1
    27.11.2015 9:00

    J78a47k22u24b 28K79o29c24i21a16n 6158617903790

    Pane Holečku, srovnáváte 2 naprosto diametrálně odlišné typy lidí....řešíte tu tréninky téměř vrcholových sportovců nebo sportovců, kteří sportují intenzivně již několik let a věnují se závodění. Možná, kdyby jste věnovat více pozornosti prvním větám, kde se autoři jasně ptají: "začínáte běhat a hledáte tempo?" a další věty, které jsou směřovány lidem, kteří začínají s během a sportem obecně, tak byste třeba vůbec Váš komentář nevyplodil.

    Vezměte člověka z gauče a řekněte mu, ať jako Vy běží 2 hodiny v kuse s tepem daleko nad jeho aerobním pásmu. Poklepe si na čelo a řekne, jestli jste se nezbláznil. Musíte si uvědomit, že článek je věnován především lidem, kteří s během začínají a přepálený běh kombinovaný se špatnou technikou je největší zlo a tělu to naopak ublíží, než prospěje. Tito lidé, kteří začínají, tak většino od nuly a je pro ně nutné, aby se pohybovali v nižších tepových frekvencích a běhali / chodili v zónách spalování (regenerace) a v aerobní zóně a krůček po krůčku prodlužovali dobu tréninku a postupně vkládali i tréninky s vyšší intenzitou. Komentovat tento článek věnovaný začátečníkům, že aerobní tréninky jsou k ničemu a je potřeba jen tvrdě dřít je naprostý nesmysl. S takovou radou se na to každý začátečník vykašle v samém začátku sportování.

    +10/0
    27.11.2015 11:09

    J90a47r75o41s81l71a74v 93H18o55l77e88č92e30k 7422489756901

    Telo bez tuku ma temer kazdy sportovec vyse zminenych sportovnich odvetvi aniz by byl vrcholovy. To jen doklada, ze legenda o vetsi vhodnosti pomaleho behu pro hubnuti je nesmysl zpusobeny vytrzenim jednoho vedeckeho poznatku z kontextu. To ze ma zacinat pomalu, s tim souhlasim, ale ani to se nema prehanet a o tom jsem nepsal.

    +1/−3
    27.11.2015 11:38
    Foto

    J13i48ř77í 76T79i36c42h65ý 5360765455

    Vážený pane,

    nevím, kde opět berete jistotu , že sportovec má tělo bez tuku. Na různých přednáškách spousty kapacit tvrdí trošku jiného. Při sportování sportovec má určité procento podkožního tuku. Jeho dost málo v porovnání s námi, ale je tam. Pokud se dostane pod  urcitou hranici podkozniho tuku, tak organismus Vam da pekne dost najevo, ze neco neni vporadku.

    Jako nikdy normalne nevycerpate veskery glykogen z těla. I tady Vam organismus s velkym predstihem da vedet.

    0/0
    27.11.2015 15:41
    Foto

    J19i93ř40í 19T12i31c53h94ý 5400885925

    www.sportvital.cz

    A to i prumerne hodnoty hladiny podkozniho tuu u ruznych sportu.

    0/0
    27.11.2015 15:50

    J65a14r53o14s67l49a89v 36H92o78l66e39č70e86k 7402229706941

    Chytate me za slovo. Samozrejme, ze par procent tuku ma kazdy sportovec, o to prece nejde. Ok, vzdavam to. Sirte si dal bludy o tom, ze kdyz clovek maka, tak nehubne a straste tim lidi tak, ze se budou bat stejne jako tenhle pan v tehle diskuzi bat trenovat nad 130 tepu za min, protoze uveril, zemu to pak nic nrda. Nesmysl je to jak po strance odborne, tak i selskym rozumem, ale buhuel, ne kazdemu dobre funguje.

    0/0
    27.11.2015 18:07

    J15a49r16o47s26l71a45v 83H58o82l27e20č94e80k 7592239556221

    A vubec nerikam ze aerobni treninky jsou k nicemu, naopak vyvracim jen opacny extremni nazor, ktery ted chrli media, ze intenzita je neco zbytecneho.

    +1/0
    27.11.2015 11:47

    J72a36r31o73s26l46a50v 51H40o36l11e48č24e89k 7402339456831

    A vubec nerikam, ze aerobni treninky jsou k nicemu. Jen se snazim vyvratit opacny extrem, ktery ted vsem tlaci podobne clanky, ze je naopak k nicemu si maknout.

    0/0
    27.11.2015 11:56
    Foto

    J52i59ř65í 37T41i32c64h41ý 5520755675

    "čtvrtkaře, půlkaře, mílaře, boxery, sprintery, veslaře, gymnasty" to byste se divil kolik času trávili a tráví aerobními tréninky.

    0/0
    27.11.2015 12:32

    J71a57r20o72s84l10a96v 68H82o75l89e11č74e29k 7152569566441

    Boxoval jsem závodně, celé tréninky se skládaly z dvouminutových a kratších intervalů. Někteří si chodí zaběhat, někteří ne, ale to není to, z čeho jsou vysekaní. Gymnasta dělá aerobní trénink tak jeden ze sta. Přesto jsou vysekaní.

    0/0
    27.11.2015 13:24
    Foto

    M12a30j63d56a 24O39n13d62r17á97š88o50v60á 8145975751

    Ano, správně, článek je určený začátečníkům, kteří nevědomky běhají "své závodní tempo", které pokládají za "to běhání jako ostatní" a diví se, proč jim to nejde, proč se nezlepšují, proč končí na třetím kilometru. Vysvětlení o spalování tuků není spojováno primárně s hubnutím, ale s poskytováním energie pro tělo během výkonu, které ve vyšší intenzitě velmi pracně sahá po půl hodině po cukrech, které jsou spálené a tuky se uvolňují pomalu. To že lidé lépe hubnou v anaerobním pásmu, ale někteří v aerobním je věc druhá. O tom třeba příště.

    +2/0
    27.11.2015 13:12



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.