• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Dělená strava a další diety, které nefungují. Odborník vysvětluje proč

    Dietou celebrit je většinou uměle maskovaná liposukce, navenek prezentovaná jako kombinace ranních meditací a konzumace vůně lučních květů. Běžec s apetitem menší míchačky na beton si ale musí tajli hlídat jinak. Přečtěte si, jak to určitě nedělat.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    Robert Pleskot

    " ketolátky, které mají vliv například právě na mozek"

    Tvorba ketolátek je součástí každého půstu a zajišťují  většinu energetické spotřeby mozku. Kdo držel půst déle než tři dny, ví že výkon mozku se mění spíše k lepšímu. To je součástí adaptace na hladovění, kdy  je organismus nucen podat výkon i bez cukru. Jinak by týdenní hladovění  vybilo většinu živočišných druhů. Lidé dnešní přežrané doby začínající s dietou jsou zděšení návaly hladu během prvních hodin a dnů. Jsme totiž naučeně  závislí na stabilní  hladině cukru a každý pokles prožíváme s bolestmi hlavy, motáním a slabostí.  Tahle "malá smrt" nás vede k plundrování ledniček a nepřetržité konzumaci čistých cukrů. Je dobré alespoň jednorázově zažít, že po třech dnech hladovění se uklidníte a začnete fungovat velmi dobře.

    Jak Atkinsova dieta, tak i hladovění má své limity a není bez rizik.  Jojo efekt a dehydratace jsou rizikem každé diety. Kdo chce jít do extrémů, měl by víc vědět. Tenhle článek tomu opravdu nepomáhá.

    (Jsem lékař, zažil jsem 2x 3 měsíce nízkosacharidové diety, která 3 denní hladovkou začínala, 7 denní půst jsem absolvoval kvůli rozšíření obzoru)

    +1/0
    14.12.2015 12:10

    O51n37d68ř67e17j 64H26a78n12s86l43í39k 9916680566164

    Dieta podle mesice zni jako jako nesmysl, ale treba pro zeny je upraveni prijmu stravy podle menstruacniho cyklu pomerne dulezita vec. Hormony totiz hubnuti/pribirani (tj. metabolismus) ovlivnuji velmi vyrazne. Samozrejme je nesmysl resit v jake fazi je mesic, ale resit fazi menstruacniho cyklu ma smysl. Hadam, ze podle toho ta lunarni dieta puvodne vznikla.

    0/0
    10.12.2015 13:23

    J30o81s18e32f 51P17e64t18r53á35s76e11k 4674185777433

    Pan odborník přeci nemůže říct, že funguje něco, co je jednoduché a na co není potřeba chodit denně k němu na konzultace… Ale má pravdu  v tom, že energetický výdaj musí být vyšší než příjem, jinak se prostě zhubnout nedá. Podle mé zkušenosti nejlépe funguje ketogenní dieta. A to její komerční varianta. Kdysi jsem úspěšně zhubnul 10 kilo jedením masa atd.(energ.příjem jsem si hlídal sám, a byla to fuška) Pak jsem je pravda 10 let nabiral zpět. Ale nepovažuji to za jojo efekt. 10 let je 10 let… Ted jsem je opět shodil behěm 6 týdnů pohodlně, a bez vedlejších účinků s ketodiet. Je třeba ale říct že sportuji a jsem zdravý.

    0/0
    10.12.2015 10:17

    A10l80e54š 31W71o98l51k43e76r 6309169554949

    To by si měl přečíst Tomáš Berdych. Tvrdí, že se stravuje podle krevních skupin a bez lepku. Asi má tedy špatného výživového specialistu :-P

    +1/0
    4.12.2015 19:05

    P15e63t76r 31K42r88a32u74s 7439723603

    A zase ty diety na hubnutí. Ale jak zdravě přibrat, o tom se našinec nedočte.

    +2/0
    26.11.2015 0:55

    M24i80l86a25n 21K92l19o98u38č21e23k 9354437309396

    Tvůrcí těchto diet by vám vysvětlili, že po nich i zdravě přiberete když chcete no  a když si chcete třeba vyléčit rakovinu nebo alergii tak co vám pomůže? Přesně ta jejich dieta po které jste přibral či zhubl, jak je komu libo.

    +1/0
    26.11.2015 10:31

    P74e54t31r 10K18a22ň49o15v71s47k90ý 1854442537779

    Ale ono by to tak mělo být - správně vytvořený jídelníček by měl vést k vytvoření rovnovážného stavu, blízkého ideálu, takže silnější zhubnou a podvýživení přiberou. Cílené přibírání se pak realizuje mírným navýšením energetického příjmu při souběžném posilování, redukce pak mírným snížením příjmu při souběžném zvýšení aerobních aktivit.

    +5/0
    26.11.2015 11:27

    P34e72t87r 18K32r79a10u75s 7609933893

    Souhlas. Správně vytvořený jídelníček, disciplína a nepolevit.

    +2/0
    26.11.2015 17:14

    E58l49i30š96k44a 26K28u31č13e48r21o25v95á 1266288847399

    řeknu vám to, co slýchají otylí, když chtějí shodit, jen obráceně: tak se nažer! blbá rada, co?

    0/0
    9.12.2015 15:38
    Foto

    J34a63n 56M65a78r57c39i70s 1162753196755

    Rád bych znal názor současné dietologie na intermittent fasting, potažmo LeanGains dietu (Martin Berkham). Např. Wikipedie IF v podstatě podporuje. Na druhou stranu tato nesplňuje staré diet.mantry: jíst pravidelně,  nevynechávat snídani, 5+x denně, množství bílkovin je zde vysoké, atd.

    0/0
    25.11.2015 23:39

    H85a88n87a 32B35í84z56o97v61á 1862436362724

    Ano, článek plný kliše a neznalostí. Povrchní informace bez hlubšího vhledu. Hodí se do levného plátku, kde redaktorka splácá změť informací bůhví odkud. Divím se, že ho čtu tady. Na Rungo.cz jsem zvyklá na kvalitnější texty.:-P

    +8/−8
    25.11.2015 23:19

    M30a83r48t26i98n 84Z38i33k73m17u74n75d 7795145364531

    Myslím, že i tak autorka vynaložila zbytečné množství námahy k tématu, ke kterému stačí napsat: "Je to blbost." Ale díky za to.

    0/0
    2.12.2015 7:50

    F71i94l58i32p 79N80e89u42l41s 8106345751482

    Pane doktore Suchánku, nepoužívejte prosím formulace typu "svaly nahradí tuk". Zaprvé je to špatně z hlediska češtiny, protože význam věty lze vyložit oběma směry (platí, že svaly jsou nahrazeny tukem nebo že tuk je nahrazen svaly?). A zadruhé je to nesmysl z hlediska anatomie a fyziologie. Kdybyste třeba napsal, že procentuální podíl aktivní tělesné hmoty (resp. svalové hmoty) klesá na úkor nárůstu podílu tukové tkáně, to by byla jiná. Ale takhle jen zbytečně dezinformujete lidi, kteří do problematiky nevidí.

    +4/−4
    25.11.2015 22:57

    M61i24l43a58n 50K26l10o29u54č50e93k 9284157469246

    Procentuální podíl aktivní tělesné hmoty (resp. svalové hmoty) klesá na úkor nárůstu podílu tukové tkáně, to by byla jiná./To je pro mě to samé jako že svaly jsou nahrazeny tukem, akorát přesněji řečeno, pro člověka co chápe význam v kontextu zbytečné.

    +9/0
    26.11.2015 10:24

    M96a66r61t11i87n 56V58o87j72á10č54e48k 9933157831976

    on to spíš myslel tak ,že z tuku svaly neuděláte a to je holý fakt

    +1/0
    6.12.2015 17:16

    Lucie Sedláčková

    ;-DMaso týden v žaludku?????8-oTo asi fakt neee;-DNic o tom asi nevím jen jsem dělala nějakou dobu na endoskopiích a nic takového jsrm ani neviděla a ani neslyšela;-DStejně jako zahnilý střeva a jejich proplach k odstranění plísní...to je úplně stejná kočkovina;-D

    +6/−2
    25.11.2015 14:16

    T22e92r40k26a 39Č86e36r33v27e53ň63á14k73o44v75á 8458741476337

    Však tam psal o jednom dnu, ne  jednom týdnu... To mi u velkého steaku zas až tak nepravděpodobné nepřijde ;-)

    +3/0
    27.11.2015 8:50

    B90o12h35u70m57i94l76a 16M24a69j52e43r65o30v33á 4307651494

    Když jsem v těhotenství zvracela šlo ze mně maso ještě dvanáct hodin po snědení

    0/0
    14.12.2015 11:42
    Foto

    L32e23n60k33a 41H43a19l95á79m14k27o69v19á 4590362726928

    www.metabolismjournal.com(15)00334-0/fulltext

    Metabolic characteristics of keto-adapted ultra-endurance runners.

    0/0
    25.11.2015 14:03
    Foto

    L19e66n68k68a 43H20a29l19á56m11k29o48v53á 4200542796358

    Pridavam se k nekterym prispevkum. Jsem na nizkosacharidovce tretim rokem a to s pomerne extremnim pristupem (kolem 30g sacharidu za den). Bilkoviny se musi drzet v normalu, jinak ketozu opustite, diky glukoneogenezi... a ono to opravdu neni zdrave, to s masem prehanet. Snazim se nacpat do jidla co nejvice tuku, pokud mozno kokosovy  olej a cokoliv ze "zvirecich" zdroju. Zeleniny jim hodne, hooodne nad prumerem bezne populace. Jedine co doplnuju je horcik. Neco malo jsem zhubla, ale ja nepotrebovala ani pred tim. Co se u me zmenilo, kdyz vynecham detaily jako plet, pravidelne traveni, ci zcela pravidelne funkcni hormony(konecne!), tak jsem vylepsila krevni testy a hlavne to jak se citim. Neco malo jsem sportovala i pred tim, ale po zmene jidelnicku, jsem musela pridat. Mela jsem jinak problem spat, ta premira energie byla neuveritelna. Dala jsem se z pomaleho "jit si na 40 minut zabehat" az k ultramaratonum, splhanim po horach, plavani, lyzovani, zpatky k volejbalu atd. Svuj prvni ultra (80K) sem dala za 8 a pul hodiny, v horach, jen na par lzicich kokosaku, mijejice vsechny obcerstvovacky a lidi s krecema...tenhle zpusob jidla mi proste sedi a pan vyzivovy poradce by mel vic cist.

    +13/0
    25.11.2015 13:59

    P25a19v37l67a 70H90r61a61d25i72l88o54v60a 3917161921364

    Souhlasim. Stravuji se podobne, ackoli jsem nikdy tuto dietu nestudovala. Jen memu telu holt vyhovuje hodne zeleniny, maso, syry. Chleb nemusim, testoviny take ne, z klasickych priloh obcas brambory. Na sladke mam chut jednou za cas, to si klidne dam. 

    Pravidelne traveni i cyklus mam odjakziva. Myslim, ze kazdy si musi najit svuj zpusob, znam lidi, kteri bez sacharidu nemohou existovat, nemaji energii. Ja naopak nemam energii, kdyz "sacharidove" pojim. Neni jedna cesta.

    +8/0
    25.11.2015 15:54

    W24o63l95f80g88a13n41g 23T83i42l88l56m35a92n71n 9893827443

    Smekám před Vámi. Ten kokosák baštím taky. :-)

    +1/0
    25.11.2015 15:55

    P27e45t35r 48K74a17ň16o27v46s40k64ý 1954192227549

    Řekl bych, že při jezení hodně zeleniny není možné být na 30g sacharidů za den, ať už se jí zelenina jakákoliv.

    +1/0
    25.11.2015 20:30

    P27e95t90r 82K54a36ň16o95v53s85k58ý 1714142887789

    Příklad: dvě rajčata (300g) mají 13g sacharidů a to nemluvím o mrkvi, natož řepě. Jinak souhlasím, že článek není v této části moc dobře napsán, protože nezohledňuje, že lidé na NSS vesměs konzumují většinu tuků, nikoliv bílkovin.

    +3/0
    25.11.2015 20:36
    Foto

    L26e63n76k56a 88H57a11l74á88m88k73o70v65á 4100582876338

    Rajcata malo, spis zlute, ty maji mene. Jinak kouknete napr. na okurky, cukiny...no a co je nejdulezitejsi, musite odecist vlakninu.:) ta se nastesti nestravi...

    +1/0
    25.11.2015 21:11

    P76e12t18r 96K80a16ň38o18v20s49k80ý 1614252447129

    Vláknina je též sacharid, dokonce má nenulovou energetickou hodnotu. Mohla byste zkusit napsat příklad jídelníčku z jednoho dne, včetně odhadu množství, třeba dneška? Téma mě dost zajímá. Jinak samozřejmě gratuluji ke sportovním výkonům a fandím, též jsem (ultra)maratonec.

    0/0
    25.11.2015 21:28
    Foto

    L38e67n24k10a 28H61a33l96á25m30k11o93v79á 4640502946938

    At je to sacharid,dietary fiber se odecita....to vim jiste. Jidelnicek vam klidne vypisu,hned jak se dostanu k pocitaci.

    0/0
    25.11.2015 22:38
    Foto

    L94e12n79k80a 44H57a47l48á77m17k30o23v72á 4530712416968

    Takze jeste jednou, vlaknina, to co je na zdejsich nutricnich hodnotach (USA) vzdy presne uvedeno jako dietary fiber, se netravi a od sacharidu se odecita, protoze to nezvysuje krevni cukr. Overeno mnohokrat. JInak ze lenina je pro me prakticky jediny zdroj sacharidu. K jidelnicku..napriklad ten dnesek: Snidane: 4 michana vajicka se slaninou, dost casto mivam vajickovy salat (asi 2g), svacina velke kafe s hodne smetany a miska oranzovych rajcat (4-6g). Obed: steak s cukinovyma placickama (cukina, vajicka a mlete lnene seminko) hm, asi 5-6g, svacina krekry z parmezanu a zelena paprika 3g, velke kafe se smetanou a vecere: veliky salat z "tmaveho listi" s jedinym rajcatem, mozarelou a jako dressing rozmichane rozpustene sadlo s majonezou (5-6g)...malem bych zapomnela dezert krem z masla, mandloveho mleka a cerstveho syru se stevii asi 1-2 g. Podotykam, ze tyhle hodnoty jsou overene, protoze mame v rodine diabetika. Mam v techhle cilsech uz docela praxi:( Pokud tohle nekomu pripada jako malo zeleniny, tak se omlouvam za zmateni, je to dost subjektivni. JInak dnes jsem tedy moc nejedla, takze az tak reprezentativni to neni. Mivam trebas vic tucnych syru, i dezert navic...obecne hledam suroviny s co nejmene g, tady je to jednodussi, prikladem je mandlove mleko, ktere jsem v CR nenasla, ze by melo to co tady..na cup 1g, nebo smetana prakticky nula cela krabice atd...

    0/0
    26.11.2015 3:58

    P85e58t68r 70K52a14ň92o76v79s22k58ý 1524692537859

    Děkuji moc. Kolik to dává gramů tuků a bílkovin, příp. i té vlákniny? A jakou máš hladinu glykemie a keto látek, pokud jsi to někdy měřila? Tak ať se dále daří!

    0/0
    26.11.2015 8:04
    Foto

    L62e89n49k98a 57H85a78l51á79m22k54o88v94á 4170382496178

    Diky. Ketony si uz nemerim, jako adaptovana delsi dobu, ty ketony, co jdou do moci, uz moc nemam a ty v krvi vyuzivam efektivneji, hlavne pri sportu. Glukozu mivam po jidle kolem 90, coz je v mmol/L asi 5. Neresim uz ani kolik ceho snim, krome sacharidu a u proteinu resim to, abych to neprehnala, takze jedna vetsi porce masa na den, kdyz mam min, dovolim si proteinovou tycinku...atd, tuky proste neresim, jen ze je pridavam, kde se da. Obecne to nechci prehanet, merit neco, kontrolovat, zapisovat...jen by me to otravilo. Z dlouhodobeho hlediska, cholesterol LDL se nepohnul, HDL lehce navysil, coz je idealni reakce, trygliceridy a homocystein hluboce pod normalem (v souladu s vyssi schopnosti vyuzivat ketony jako zdroj energie), rozmezi dano beznou populaci, konecne dost mineralu a vit D nadnormal....

    0/0
    26.11.2015 12:00

    A32d52a19m 45Č39a63b51l96a 1869142640443

    Lidske telo vlakninu travit neumi, nema na to enzymy. Ovsem bakterie v lidskem streve umi travit nektere druhy vlakniny a vysledkem toho procesu je tvorba nasycenych mastnych kyselin s kratkym retezcem (viz napr. heslo butyrate na anglicke wiki) - ty jsou pote straveny lidskym telem a to je ta energie udana jako energie z vlakniny. Cili energie z vlakniny = energie z tuku, pokud trvas na nejakem zarazeni ke klasickemu deleni na tri makroziviny.

    +3/0
    26.11.2015 13:43
    Foto

    L88e95n18k63a 43H59a81l14á71m82k20o16v16á 4870582976248

    Priklad: 1rajce = 3-4g, 100g brokolice = 4g, stredne velka zelena paprika=3g...atd

    +1/0
    25.11.2015 21:18

    P96e69t50r 71K50a29ň27o44v50s33k36ý 1964122707819

    To by odpovídalo - jenom jsem si pod pojmem velké množství zeleniny představoval minimálně 2 kg na den, jak mají někteří mí kamarádi, pak i to množství sacharidů v tomto je významné.  Kolik tedy té zeleniny za den zkonzumujete, odhadem?

    0/0
    25.11.2015 21:34

    P24e17t90r 26K46a35ň61o56v55s45k45ý 1484412127389

    Ještě mě zaujala jedna věc. Také odběhnu maraton (2 hodiny a 54 minut) zcela bez jídla, i když normálně jím sacharidů hodně, nicméně všiml jsem si, že špičkoví ultramaratonci při závodech jedí, a to i hodně sacharidů, přestože v tréninkové dny jsou na NSS. Je tedy otázkou, jestli bychom neběželi rychleji, kdybychom občerstvení při závodech věnovali větší pozornost. Samozřejmě se to nesmí přehánět, problémy jsou vesměs z různých gelů, ale ke zvážení to jistě je.

    0/0
    26.11.2015 11:31

    T50o14m53á81š 89T44a23t71í48č75e90k 5280922350558

    Pěkně napsaný. Já tvrdím, že si tělo řekne samo, co tak potřebuje, a taky, kolik, takže žádný do polosyta. Ale když člověk žije normálněji, než aby jenom hnípal v křeslech, mezi kteréma se vozí autem, tak to problém není.

    A to v článku stojí jako universální řešení. :-)R^

    +4/0
    25.11.2015 13:13

    W16o69l22f38g90a98n96g 41T61i88l45l22m94a36n15n 9793847413

    Paní Topinková chce konkrétní příklady, má je mít (opakuji se, tento příspěvek jsem psal už před několika měsíci do jiné diskuze):

    Je mi 54 let, bývalý středotraťař. Po ukončení VŠ jsem se "projedl" na cca.92 kg z původních 64 kg. Ať už jsem amatérsky sportoval nebo ne, přibíral jsem 1kg ročně. K tomu úměrně stoupal krevní tlak. V pase 106cm. Katastrofa.

    V březnu 2014 se mi náhodou dostala do ruky kniha "Jídlo na prvním místě" (něco jako Paleo). Mou ženu i mě velmi zaujala a od 1.4.2014 jsem najeli na stravování dle této knihy. Pro mě nastal jeden z největších zázraků v životě. Hubnul jsem zhruba 1kg/týdně, bleskově mizel viscerální tuk a cm v pase. 

    Když váha klesla pod 78kg, začal jsem přemýšlet o tom, že bych začal znovu běhat. Zkusil jsem to – šlo to.

    Dnes mám cca.70 kg, v pase 82cm a tlak 105/70. Opakované výsledky rozboru krve perfektní. Jsme schopen souvisle uběhnout 15km. Zázrak. Netrápím se hlady, jím dosyta. Pouze nejíme jakékoliv výrobky z mouky, cukr, mléčné výrobky a rostlinné oleje. Nic co má složitou etiketu. Můžu jen doporučit.

    Příspěvěk z www.bezeckaskola.cz z 5.1.2015, od té doby jsem si dal první půlmaraton za 1:43 pouze z objemového tréninku.

    Chci zdůraznit, že cca. prvních 14 kg jsem shodil bez jakéhokoliv aerobního výkonu - pouze změnou stravy. Žádná negativní bilance, jedl jsem do sytosti a nesportoval jsem.

    +9/0
    25.11.2015 11:42

    W21o81l31f53g29a80n46g 11T44i51l50l55m17a67n30n 9103397743

    Pokračování:

    V červnu se mi do ruky dostala kniha Hansonova metoda maratonu. Velmi mě zaujala a naplánoval jsem si dle ní trénink k půlmaratónu v Hradci na 11.10.2015. Plánovaný čas 1:38. 

    Výsledek mě velmi překvapil. Nejenže jsem vydržel kompletní trénink (cca. 1100 km 07-09/2015 z toho 1/3 kvality), ale výsledný čas v Hradci byl 1:35.

    Zdůrazňuji: od dubna 2014 do dnes jsem nesnědl ani kousek pečiva, sušenek, těstovin. Žádné celozrnné cereálie, ony totiž ve skutečnosti neexistují. Žádný přidaný cukr, žádné brambory. Alkohol jsem zrušil taky, ale já nikdy moc nepil.

    Všechno naběháno na mase, špeku, vajíčkách, ořeších a zdůrazňuji "na kvantu zeleniny a ovoce"! Občas multivitamín a na klouby Gelmodel.

    Manželka se naučila dělat výborné koláče z banánů, jablek, kokosu, ... ale bez jakéhokoliv přidaného cukru. To mi jako sladkosti bohatě stačí.

    Mě to takhle skvěle funguje a neměnil bych. A skutečně nemám žádné zdravotní problémy.

    +5/0
    25.11.2015 11:45
    Foto

    B36a12r21b39o53r72a 90T92o53p32i28n45k42o94v15á 1855807539346

    To je zajímavé slovo do praniceR^! Mohl byste, prosím, zveřejnit svůj týdenní typický jídelníček, i s gramážemi? Díky!

    0/0
    25.11.2015 11:50

    W63o54l90f16g81a76n90g 93T95i39l53l81m30a81n38n 9583617353

    Dám to sem odpoledne, teď musím ještě pracovat.

    Ale dopředu řeknu: žádné gramáže neřeším, jím dosyta. Nic nepočítáme. :-)

    +3/0
    25.11.2015 11:58

    W36o24l81f98g19a55n49g 30T85i76l75l76m34a94n20n 9313757973

    Ale alespoň dnešek: 

    Snídaně: 3 míchaná vejce na špeku, paprika, rajče, kyselé zelí z Lidlu (bez cukrů), 1 káva bez cukru a mléka a sklenice vody s Gelmodelem

    Svačina: 2 kousky hořké čokolády a 5-6 ořechů.

    Oběd: cca. 150g vepřové kotlety a opět rajče, paprika a kyselé zelí. K tomu kousek (cca.100g) banánové buchty a pomeranč.

    S tím v pohodě vydržím dalších 4-5 h. V 17h půjdu běhat a předtím si dám banán.

    +3/0
    25.11.2015 12:03

    W81o84l21f76g40a33n48g 13T50i32l64l98m24a75n10n 9243147763

    Tak orientačně jídelníček - gramáže skutečně nesledujeme:

    Snídaně, střídáme: 

    - vajíčka, 3 různé recepty, míchaná, volská oka, příloha čerstvá zelenina a kyselé zelí, důležité je dobré koření

    - 3 druhy ovocné buchty, jsou to směsi banánů, kokosu, jablek, skořice, kakaa, mrkve, máku a vajec.

    - banánové palačinky (banán+2 vejce) s různým mixovaným ovocem

    Obědy:

    - různé druhy masa a ryb, porce odhaduji cca. 150-200g (pečené, dušené)

    - přílohy, vždy čerstvá nebo tepelně zpracovaná zelenina, různé omáčky (bez mouky!), domácí majonéza (vejce+olivový olej)

    - desert je ovoce nebo ovocná buchta od rána

    0/0
    25.11.2015 20:01

    W17o63l45f44g65a60n89g 24T28i29l15l58m71a98n16n 9393757763

    Pokračování:

    Večeře:

    - různé druhy zeleninových salátů, ryby, drůbež, ořechy, vejce, ...

    Pokud je chuť na svačinu, tak je to nějaké ovoce, zelenina, ořechy, ...

    Výbornou inspirací byla kniha "Dobře živeni".

    Vše bez mouky, rafinovaného cukru a rostlinných olejů (s výjimkou olivového do salátu a majonézy)

    0/0
    25.11.2015 20:05

    Š23á59r83k58a 60M15a14t27y64á86š61o98v76á 1191905422239

    můžu poprosit o recept na tu buchtu bez mouky? A palačinku?

    0/0
    30.11.2015 14:04

    W21o62l46f29g60a85n26g 14T28i96l91l59m65a92n83n 9983337103

    Píše manželka:  

    Buchta - 3 banány + 6 vajec + cca 100g kokosu - rozmixuju v mixéru a naliju do formy, pak na to hodím pár rozinek a peču cca 20 minut při 180 st.C

    Palačinky - na 1 banán 2 vejce. Všechno rozmixovat a normálně smažit na pánvi jako "normální" palačinky. Někdy to i přikryju pokličkou, aby se lépe propekla. Většinou se nedají obracet, ale někdy jo :-D. Vyklopím je na talíř většinou tou hezčí stranou a posypu nějakým ovocem ... Nebo je dělám někdy na hladké ploše kontaktního grilu (spíš jako lívance) a ty jdou obracet v pohodě (3 minuty z jedné strany a 1 minutu z druhé).

    +1/0
    30.11.2015 16:47

    J28o80s95e19f 83R28i98c86h30t88e29r 9856535337753

    Nebyl bych tak přísnej. Spousta těch diet "funguje" hlavně díky tomu, že lidi začnou řešit co vlastně jí, v kombinaci s lehkým motivačním placebo efektem.

    A třeba nízkosacharidová dieta je speciálně pro obézní lidi do začátku vhodná, protože mají obvykle větší nebo menší problém s citlivostí na inzulín, a navíc ten rychlej úbytek vody jim dodá motivaci a nezaškodí.

    +2/0
    25.11.2015 10:44

    J96a88r13o68m65í16r 86N44o28v93o69t41n77ý 6701643234

    Článek je trochu zklamáním. Tak předně, ten pán, který propagoval nízkosacharidový přístup, se nejmenoval "Atkinson", nýbrž Atkins, a byl to lékař. Dále tento přístup nespočívá v hltání neomezeného množství bílkovin a následné destrukci ledvin, jak se domnívá autor, nýbrž ve vyloučení sacharidů ze stravy a jejich nahrazení tuky. Konzumace bílkovin zůstává PŘIMĚŘENÁ, tedy okolo 1-2 g bílkovin na 1kg aktivní hmoty. A v neposlední řadě nejde o dietu určenou primárně k hubnutí (byť vykazuje naprosto skvělé výsledky), nýbrž ke zvrácení diabetu 2. typu, metabolického syndromu, demence, alzheimera, atd. Když o něčem píšu a vím o tom kulový, tak si o tom aspoň něco přečtu, pokud tedy zrovna nepíšu pro Blesk. Doporučuju dietdoctor.com, nebo cokoli od Dr. Andrease Eeenfeldta.

    +11/0
    25.11.2015 10:43
    Foto

    B61a46r10b86o98r68a 73T78o66p76i24n13k42o59v22á 1625447989496

    Dobrý den, přeposílám sem odpověď Dr. Suchánka na Váš příspěvek:

    1. Ano, chyba nastala v přepisu jména lékaře.  

    2. Atkinsova dieta je zařazena mezi redukční, i když jako dieta se zaměřením na metabolismus sacharidů a tedy inzulinu měla velký přínos pro diabetiky 2. typu, ale v současnosti je zařazena zejména mezi redukční. Viz odkaz na článek níže. 

    Souvisí to s rizikem diabetického onemocnění ledvin, kdy by neměl překročit příjem bílkovin 1 gram na kilogram tělesné hmotnosti, tedy nikoliv 2 gramy. Výskyt onemocnění ledvin u diabetiků  je  24–40 % po 25 letech trvání choroby. 

    3. Její dlouhodobá účinnost je velmi nízká

    Odkaz zde:  circoutcomes.ahajournals.org

    4. To, že je strava určena pro původně jiné osoby zde diabetici druhého typu a nakonec se používá k redukci je celkem běžná věc, ono se dobře a lehce zdůrazňuje konstatování  - můžete jíst maso a tuky bez omezení, není nutné si hlídat velikost porcí a cvičit nepotřebujete, přesto se zhubne než říkat musíte jíst všeho méně a více cvičit....

    5.Dle zkušeností z našeho pracoviště lidé, kteří se řídí touto dietou tak mají tato zdravotní rizika: Vysoká hladina cholesterolu, zvýšené hodnoty triglaceridů, kyseliny močové a zvýšené hladiny močoviny. Nedílnou součástí této diety musí být pohybová aktivita a zvýšený pitný režim, ani jedno není v knize zdůrazněno. 

    6. Nikde v původní knize není stanoven přesný postup pro stanovení  gramů bílkovin pro každou osobu, to co popisujete je modifikovaná dieta, vycházející z Atkins diet, ale ta je modifikována právě na základě zdravotních komplikací, která tato dieta přinášela.Např. diabetická nefropatie, diabetická dyslipidémie atd.

    +1/0
    25.11.2015 16:59

    A48d52a45m 75Č37a25b34l11a 1889912820123

    1. Ano, pan doktor totiz nevi

    2. 2 g na kg telesne hmotnosti jsou neco jineho nez 1 - 2 gramy na kg aktivni telesne hmotnosti. Pravidlo 1 g na kg aktivni telesne hmotnosti v pohode splnuje pozadavek < 1 g na kg celkove hmotnosti. Opet nedava odbornik pozor a prekrucuje.

    3. Dlouhodoba ucinnost LCHF diet je bud srovnatelna nebo vyssi nez mainstreamova low-fat (< 30 %). Ani jeden dlouhodoby head-to-head experiment neprokazal nadrazenost mainstreamoveho low-fat, co doporucuje Suchanek (viz treba stranky FZV), nad LCHF. Viz treba  aje.oxfordjournals.org

    5. Viz odkaz nahore - dieta je co do metabolickych vysledku srovnatelna nebo lepsi nez Suchankuv milovany mainstream one-lowfat-size-fits-all. 

    6. Je zajimave, ze Haye a Korinkova se michat smi, zatimco Atkins a Phinney/Volek ne. Nebo o tom autor opet nic nevi.

    To ze je z IKEMu me opravdu nedojima, jeho vlastni vyzkum je dost nevyznamny a opakovane prokazuje neznalost odlisnych pristupu nez je ten, ktery prosazuje.

    +7/0
    26.11.2015 14:05
    Foto

    L67e81n16k95a 77H30a72l90á26m41k84o56v63á 4910582636798

    Dala bych sem vic plusu najednou, kdyby to slo....

    +1/0
    26.11.2015 16:09

    H42a18n42a 18D89o52s95t92á83l50o17v67á 1889224440654

    Lidé, co mají vysoký cholesterol při Atkinsnovce, ho před ní většinou měli ještě vyšší.

    0/0
    2.12.2015 13:12



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.