• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Osvědčené techniky, které zvýší váš sportovní výkon

    Pomocí otužování a hladovění s následnou stravou bohatou na tuky se rozhodl Vít Schlesinger vyzkoušet, co je pravdy na tom, že tak lze podpořit lepší využití tuků v organismu. O experiment by se chtěl podělit.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    L84e43n38k45a 13H73a63l42á81m15k48o78v83á 4880952166328

    Velmi podobne memu pristupu, az na to, ze tuku dam i vic. Jen jedna vec, i kdyz se pohybujete v nizkosacharidovem rezimu, porad ta rada, rozdelit si jidla do vice porci, plati stejne. Alespon to je ma zkusenost. Neni to tak vyrazny rozdil, jako kdyz jste na cukrech, ale mam takovy pocit, ze po dlouhe dobe na nizkosacharidovce, je to telo proste citlivejsi a inzulin vyleti i po par gramech navic. Hladovky delam jen obcas, vetsinou jako pripravu na zavod. Rada je zas az tak nemam, radeji mam jidlo:) Tady male doporuceni k cetbe ( www.amazon.com) Volek se primo na tohle specializuje....

    0/0
    14.10.2015 23:28
    Foto

    V45í94t 91S35c27h93l18e72s24i39n87g13e14r 4637778131356

    Dobrý den, Lenko, děkuji za reakci. Ano, je to jeden z důsledků metabolické flexibility -" udělat tělo citlivější na inzulin". Ano, pokud si přečtete některé mé články, tak některé studie i odkazují na práci či spíše studie p. Volka;-). Každopádně děkujeme...

    0/0
    15.10.2015 9:06
    Foto

    L26e54n75k51a 43H53a53l21á77m62k21o52v95á 4760462306298

    Na vase stranky jsem koukla a mela jsem to udelat driv, pak bych zadnou cetbu nedoporucovala, protoze by mi bylo jasne, ze to neni treba:)

    0/0
    15.10.2015 12:00

    G60e95o74r81g59e 26B44u37r39i59a33n 3538781103849

    Tohle je docela zajimava informace, protoze ja trenuji na rotopedu cca 15 minut po probuzeni, ale nenapadlo mne, ze to muze souviset primo se spalovanim tuku. Fakt ale je, ze jsem musel od te doby co trenuji zvysit porce orechu, jenom mne nedoslo proc. Predesilam, ze trenuji kvuli zdravi, ne kvuli zavodeni.

    0/0
    13.10.2015 16:28
    Foto

    V11í80t 63S79c60h55l92e61s47i80n15g25e55r 4607708431216

    Zdravím Georgi. Je jedno, z jakého důvodu trénujete. Důležité je se prostě cítit dobře. R^

    0/0
    13.10.2015 19:52

    P65e83t43r 26K17a59ň43o94v59s17k16ý 1234932877339

    Ještě se chci zeptat: co to využití chladu, zkoušel jsi? Nic tam nevidím. Já každopádně s tímto mám osobní zkušenosti, takže běhám i při nízkých teplotách velmi málo oblečený, doma ani v zimě netopím apod. - od té doby bývám zdravý a cítím se dobře.

    0/0
    13.10.2015 9:37
    Foto

    V83í20t 67S93c95h82l49e68s15i12n23g44e77r 4207288811786

    Ano, podstupuji termogenezi chladem a připravuji dosti článků i se studiemi. Mám skvělou pozitivní zkušenost u svých klientů:  youtu.be

    0/0
    13.10.2015 19:56
    Foto

    V87í89t 42S22c26h50l84e72s13i46n64g95e85r 4547338861276

    ANo, podstupuji termogenezi  chladem. Připravuji na toto téma dosti zajímavých materiálů:  youtu.be

    0/0
    13.10.2015 19:58

    T90o70m50a12s 48A24u82g43u74s21t14y45n 6987276481870

    Můžu se zeptat autora, co jsou ty kvalitní tuky? Pod tím si představují i různí výživáři různé potraviny. A druhý dotaz, pokud chci hubnout, chodím ráno běhat, jakou doporučuje zátěž (např v procentech max TF a čase)?

    0/0
    12.10.2015 19:09
    Foto

    V34í44t 15S97c90h70l93e27s19i32n79g13e13r 4187258681206

    Zdravím, Tome, VIDEO a rozsáhlý článek o kvalitních tucích najdete zde.: jsou tam konkrétní příklady, které plynou z praxe s desítkami vrcholových sportovců a desítek biochemických vyšetření krve, atd... pěkný den,.:-) Vítek,. www.vit

    0/0
    13.10.2015 9:06

    P89a92v36e20l 37Ď85u50r27i39c81a 3743720688661

    Zajímalo by mě, v jakém časovém intervalu, byly prováděny ty respirační testy. Předpokládám, že první proběhl na začátku experimentu a druhý na jeho konci. Chci se zeptat, zda výsledky měření nejsou zavádějící ve smyslu vztahování pouze na změnu stravování v rámci metabolické flexibility. Nebyl výsledek testu především ovlivněn autorovou lepší fyzickou kondicí, nabranou v průběhu testových tří měsíců? A dále by mě zajímal výsledek toho Ironmana. Díky za případnou odpověď.

    0/0
    12.10.2015 19:05

    P47e47t57r 97K30a88ň81o29v10s98k56ý 1844382917129

    Tady má nějaké běžecké výkony: www.behej.com

    0/0
    12.10.2015 20:14
    Foto

    V40í71t 12S88c76h87l36e55s61i23n17g28e56r 4737408211516

    Zdravím Petře, ani jsem netušil, že jsou některé mé výsledky takto hezky seřazené...díky za tip, Vítek...R^;-)8-o

    0/0
    13.10.2015 9:13
    Foto

    V46í63t 22S65c64h60l27e48s30i18n72g36e20r 4797108211356

    Dobrý den Pavle - rovnou si dovolím Vám poslat odkaz, kde najdete odpovědi. Zmiňuji se o této problematice i v tomto článku. Je jasné, že to nebylo ze 100% ovlivněno jen adaptací metabolismu, ale i adaptací na fyz. zátěž, ale i proto jsem začal s kondicí ještě před experimentem a během něj jsem tréninkové jedotky takřka neměnil, abych právě eliminoval vámi zmíněné... - odpoved najdete: www.vit

    0/0
    13.10.2015 9:00

    P36e50t12r 69K79a89ň58o21v11s45k16ý 1814622717359

    Vypadá to zajímavě, kondici samozřejmě ovlivnilo například i snížení hmotnosti. Bude fajn, se časem dozvím konkrétní hodnoty množství přijímaných tuků, bílkovin a sacharidů v rovnovážném jídelníčku, až tedy budeš přijímat tolik, aby to pokrylo výdej. Zatím tam byl výrazný energetický deficit, což jsem při tomto typu stravy předpokládal, a což se projevilo úbytkem hmotnosti o 6 kg. Jinak, klidové i zátěžové RQ může, ale také nemusí odpovídat složení stravy, vždy je třeba to posuzovat v komplexnější rovině. Já mám klidové RQ též kolem 0,7, i když přijímám 500-600g sacharidů denně. A jsem jeden z mála lidí, kdo běhá maratony zcela bez občerstvení, jen na vodě (nejlépe 2:54:22). Experimentování Tvého druhu mě ale velmi zajímá, takže ještě jednou děkuji za info.

    0/0
    13.10.2015 9:31
    Foto

    V68í44t 42S91c37h89l73e17s51i70n37g66e27r 4817348131366

    Odpověd viz níže. Je dodávám, že ironmana jsem dokončil za 5:17 . můžete vidět na konci přiloženého videa.

    0/0
    13.10.2015 9:12

    Z28b44y48n13ě69k 49S75v83o32b17o52d58a 7806426483546

    EHM....mělo být napsáno 1/2 ironmam nemýlim li se ?

    0/0
    13.10.2015 17:38

    P11e10t51r 44K67a29ň96o46v75s94k28ý 1184612907929

    Zkoukl jsem ještě to video, zajímavé. Pozátěžová glykemie 9,6 mi přijde ale překvapivě dost vysoká a ventilační ANP na 165-170 celkem nízko, s ohledem na Tvůj věk. Bylo by zajímavé to sledovat dlouhodoběji, ale díky za tyto informace.

    +1/0
    12.10.2015 16:49

    Honza K

    Za sebe můžu potvrdit R^

    +1/0
    12.10.2015 15:50
    Foto

    V29í21t 12S54c44h37l86e64s74i92n26g53e67r 4667638911886

    Dobrý den, Zdeňku, děkuji za reakci. Ve většině Vámi zmiňovaných bodů máte pravdu. Je škoda, že jste tento článek takto pochopil. Nicméně nemohu s Vámi souhlasit v tom, že tento článek někomu něco podsouvá  a že řík jednoznačnou pravdu - to rozhodně ne! Tento článek je shrnutí mého experimentu a také vysvětlení pojmu co je to metabolická flexibilita! Je to moje osobní zkušenost. Samozřejmě, že každý jsme jiný, máme jiné typy metabolismu atd. Už vůbec jsem nikomu nechtěl podstrojovat  to, že bychom měli žít jako naši předková. Jen píši fakta, že: Metabolická flexibilita vychází z hlubokých genetických odkazů našich předků - Není to o tom se stravovat jako naši předci, to nejde a to v článku ani nezmiňuji!! Ale vemte si to tak, že v dnešní době jsme obrovsky metabolicky NEFLEXIBILNÍ. A já jsem na sobě demonstroval, jak se stát metabolicky flexibilní. Vycházel jsem zároveň i z praxe z práce se stovkami klientů, kde se nachází určitá shoda např. v tom, že drtivá většina má nedostatek kvalitních tuků. Ano, pokud "obyčejný" člověk začne např. hladovět, tak je to až nebezpečné, protože musí dodržovat dalšíc x zásad a principů. O tom ale tento článek nebyl. Pokud chcete, najdete odpovědi na Vaše otázky zde:  www.vit 

    Na závěr Vámi nepochopené 16/8 a 18/6. Jak zmiňuji v článku - během experimentu jsem dodržoval 18/6. Ale nyní (po experimentu) pokračuji v přerušovaném hladovění, ale  v režimu 16/8. Jak píši - stalo se to součástí mého životního stylu. Proto mne mrzí, že jste to takto pochopil. Doporučuji si případně prostudovat více mých článků nebo videí a zjistíte, že se na věc snažím dívat maximálně celostně a individuálně. Proto s klienty  spolupracuji zásadně  na dlouhodobé bázi  a zprvu jim dělám kompletní testy včetně krevních, abychom zjistil individuální odlišnosti. Každopádně díky, že jste nad článkem přemýšlel, to se vždy cení! :-) Vítek S.

    0/0
    12.10.2015 11:48

    J94i27ř72í 80Ř33e60h91o59ř 9258508666928

    díky

    0/0
    12.10.2015 12:06

    Tomáš Karas

    Já osobně už jsem trochu opatrný, když má někdo nějaký zaručený recept k úspěchu. Někteří o tom i přednáší, píšou knížky, točí videa. Ale to co funguje jim, nemusí fungovat vám. Takže nejdůležitější je stejně vlastní zlušenost.

    Jinak podle mě je hladovění ok. A sacharidy bych viděl teda dúležitější než tuky.

    Takové ovoce by mělo být hlavní součástí jídelníčku sportovce.

    S tím inzulínem si myslím, že je trochu vedle. Protože záleží na typu sacharidů.

    0/0
    12.10.2015 11:32

    P53e56t74r 69K25a58ň39o69v39s93k20ý 1734232867699

    A samozřejmě záleží i na množství v jedné dávce. Jako vytrvalec, běhající v průměru 20 km denně, konzumuji velké množství potravy, včetně sacharidů, které mám rozdělené do řekněme 10 i více jídel za den. Při náhodném měření glykemie jsem nicméně zjistil, že ta se drží v průběhu dne přibližně stabilně. Na druhé straně, kdybych toto zkonzumoval jen ve 3 porcích, tak by to vedlo k obrovským výkyvům a následně i problémům (i to jsem zkoušel změřit). Podobně si neumím představit, jak zkonzumovat těch 15-16 tisíc kJ převážně v tucích, když bílkovin může být jen omezené množství. Vytrvalecké schopnosti mám velmi dobré, však čím delší vzdálenosti, tím lepší výsledky (běhám i závody na 100 km) .

    0/0
    12.10.2015 13:06
    Foto

    V74í12t 52S78c19h40l35e29s65i72n30g48e86r 4507628841216

    Zdravím Petře. Díky za Vaše názory. Můj expdriment není o tom někoho přesvědčit a dávat na oko jen jednu pravdu.  To zmiňuji ve všech článcích! Ale mé experimenty  jsou o tom vycházet se zkušeností a nových podložených studií. Nikde neuvádím, že je to jediná pravda. Naopak se snažím o každé studi lehce polemizovat. Dát lidem info a at si každý najde vlastní cestu. Konzumovat jídlo ve 3 porcích nemusíte, na druhou stranu poslední studie dokazují, že to může být výhoda a já to potvrzuji. Ale neplatí to vždy!! Vám to funguje jinak a je to v pořádku. Ale přitom např. naprostá většina lidí z ČR říká, že jm strava funguje a jsou s tím evidentně v pořádku a hle...patříme k nejhorším zemím světa co do počtu kardiovaskulárních chorob....to jen tak na zamyšlenou, mějte se a díky, VítekR^

    0/0
    13.10.2015 9:22
    Foto

    Z45d96e80n48ě69k 78J96a51r15ů62š28e65k 4334626162202

    Jaký je tedy poměr hladu a jídla? Na začátku článku uvádíte 18/6 na konci 16/8.

    0/0
    12.10.2015 11:18

    J97i87ř83í 23Ř30e54h13o51ř 9378898826878

    tak v článku vidím pár závad. Za prvé: během let sportování a cvičení jsem se naučil bránit se vždy těm, kteří radí jednoznačné pravdy.  Tento článek však radí, že takto to má být. Na to pozor.

    Lidé jsou ale různí a na každého funguje něco jiného. Tím se dostávám k bodu dva: genetika po dvou milionech let. Za dva miliony let totiž nikdy nevypadal a nikdy nežil a nesportoval člověk tak jako pan Schlesinger. Pokud by jsme se chtěli nejblíže podívat jak vypadal ten dva miliony žijící člověk. Pak se musíme poohlédnout po doposud primitivně žijících lidech.  Po lidech z pralesa. Jejich život a fyzické zatížení se ale tak naprosto liší od autora. A vypadají také zásadně jinak :) Že se nelze těmito doporučeními odvolávat na dva miliony let života lidí. Žijete jinak, stravujete se jinak.

    Tyto techniky jsou tak jen další v řadě systémů k vyzkoušení a osobně bych se velmi bál z toho dělat nějaké historické dogma.

    Obecně v poslední době se dostávají tuky zpátky do jídelníčku. Je to asi nějaký ozdravný trend. To si beru jako základ. Tréning před snídaní stojí za vyzkoušení. I když já osobně se cítím po probuzení velmi slabý. Otužování také velmi doporučuje třeba Adam Raw, který se věnuje workoutu. Věnují se mu myslím i sportovci z hanuman gymu trénovaní P.K.Macháčkem pokud vím.

    +1/0
    12.10.2015 10:29
    Foto

    V40í98t 97S47c19h95l35e48s33i93n98g76e72r 4447768911376

    Zdravím Vás, Jirko, odpověď výše patřila především Vám, ale i Zdeňkovi :-), mějte se

    0/0
    12.10.2015 11:57





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.