• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Osvědčené techniky, které zvýší váš sportovní výkon

    Pomocí otužování a hladovění s následnou stravou bohatou na tuky se rozhodl Vít Schlesinger vyzkoušet, co je pravdy na tom, že tak lze podpořit lepší využití tuků v organismu. O experiment by se chtěl podělit.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    L62e23n32k25a 78H10a44l55á98m52k97o60v43á 4270242276398

    Velmi podobne memu pristupu, az na to, ze tuku dam i vic. Jen jedna vec, i kdyz se pohybujete v nizkosacharidovem rezimu, porad ta rada, rozdelit si jidla do vice porci, plati stejne. Alespon to je ma zkusenost. Neni to tak vyrazny rozdil, jako kdyz jste na cukrech, ale mam takovy pocit, ze po dlouhe dobe na nizkosacharidovce, je to telo proste citlivejsi a inzulin vyleti i po par gramech navic. Hladovky delam jen obcas, vetsinou jako pripravu na zavod. Rada je zas az tak nemam, radeji mam jidlo:) Tady male doporuceni k cetbe ( www.amazon.com) Volek se primo na tohle specializuje....

    0/0
    14.10.2015 23:28
    Foto

    V45í64t 44S88c33h83l79e88s46i60n27g33e20r 4797218181286

    Dobrý den, Lenko, děkuji za reakci. Ano, je to jeden z důsledků metabolické flexibility -" udělat tělo citlivější na inzulin". Ano, pokud si přečtete některé mé články, tak některé studie i odkazují na práci či spíše studie p. Volka;-). Každopádně děkujeme...

    0/0
    15.10.2015 9:06
    Foto

    L83e94n43k12a 28H87a78l26á80m69k78o40v39á 4790122676648

    Na vase stranky jsem koukla a mela jsem to udelat driv, pak bych zadnou cetbu nedoporucovala, protoze by mi bylo jasne, ze to neni treba:)

    0/0
    15.10.2015 12:00

    G88e41o65r15g40e 96B53u25r44i54a44n 3128111903639

    Tohle je docela zajimava informace, protoze ja trenuji na rotopedu cca 15 minut po probuzeni, ale nenapadlo mne, ze to muze souviset primo se spalovanim tuku. Fakt ale je, ze jsem musel od te doby co trenuji zvysit porce orechu, jenom mne nedoslo proc. Predesilam, ze trenuji kvuli zdravi, ne kvuli zavodeni.

    0/0
    13.10.2015 16:28
    Foto

    V42í28t 10S84c80h74l10e75s21i14n52g94e42r 4377298371166

    Zdravím Georgi. Je jedno, z jakého důvodu trénujete. Důležité je se prostě cítit dobře. R^

    0/0
    13.10.2015 19:52

    P52e97t71r 92K33a33ň49o92v24s24k49ý 1714972557119

    Ještě se chci zeptat: co to využití chladu, zkoušel jsi? Nic tam nevidím. Já každopádně s tímto mám osobní zkušenosti, takže běhám i při nízkých teplotách velmi málo oblečený, doma ani v zimě netopím apod. - od té doby bývám zdravý a cítím se dobře.

    0/0
    13.10.2015 9:37
    Foto

    V39í48t 59S37c22h47l78e32s32i36n35g17e86r 4817188691986

    Ano, podstupuji termogenezi chladem a připravuji dosti článků i se studiemi. Mám skvělou pozitivní zkušenost u svých klientů:  youtu.be

    0/0
    13.10.2015 19:56
    Foto

    V51í43t 21S46c57h44l42e43s29i20n79g98e88r 4707678191206

    ANo, podstupuji termogenezi  chladem. Připravuji na toto téma dosti zajímavých materiálů:  youtu.be

    0/0
    13.10.2015 19:58

    T67o22m10a22s 83A18u79g15u48s69t83y40n 6357776741520

    Můžu se zeptat autora, co jsou ty kvalitní tuky? Pod tím si představují i různí výživáři různé potraviny. A druhý dotaz, pokud chci hubnout, chodím ráno běhat, jakou doporučuje zátěž (např v procentech max TF a čase)?

    0/0
    12.10.2015 19:09
    Foto

    V50í25t 96S25c61h79l21e47s89i42n24g55e95r 4967288481346

    Zdravím, Tome, VIDEO a rozsáhlý článek o kvalitních tucích najdete zde.: jsou tam konkrétní příklady, které plynou z praxe s desítkami vrcholových sportovců a desítek biochemických vyšetření krve, atd... pěkný den,.:-) Vítek,. www.vit

    0/0
    13.10.2015 9:06

    P77a22v19e28l 64Ď40u95r62i12c25a 3103230338481

    Zajímalo by mě, v jakém časovém intervalu, byly prováděny ty respirační testy. Předpokládám, že první proběhl na začátku experimentu a druhý na jeho konci. Chci se zeptat, zda výsledky měření nejsou zavádějící ve smyslu vztahování pouze na změnu stravování v rámci metabolické flexibility. Nebyl výsledek testu především ovlivněn autorovou lepší fyzickou kondicí, nabranou v průběhu testových tří měsíců? A dále by mě zajímal výsledek toho Ironmana. Díky za případnou odpověď.

    0/0
    12.10.2015 19:05

    P21e90t37r 30K61a57ň50o96v67s10k25ý 1144132127419

    Tady má nějaké běžecké výkony: www.behej.com

    0/0
    12.10.2015 20:14
    Foto

    V45í63t 38S58c61h59l35e33s36i53n10g44e45r 4507418301146

    Zdravím Petře, ani jsem netušil, že jsou některé mé výsledky takto hezky seřazené...díky za tip, Vítek...R^;-)8-o

    0/0
    13.10.2015 9:13
    Foto

    V75í86t 27S57c76h58l93e70s22i67n92g53e87r 4687768931476

    Dobrý den Pavle - rovnou si dovolím Vám poslat odkaz, kde najdete odpovědi. Zmiňuji se o této problematice i v tomto článku. Je jasné, že to nebylo ze 100% ovlivněno jen adaptací metabolismu, ale i adaptací na fyz. zátěž, ale i proto jsem začal s kondicí ještě před experimentem a během něj jsem tréninkové jedotky takřka neměnil, abych právě eliminoval vámi zmíněné... - odpoved najdete: www.vit

    0/0
    13.10.2015 9:00

    P11e12t76r 73K22a56ň82o70v75s71k20ý 1604822957519

    Vypadá to zajímavě, kondici samozřejmě ovlivnilo například i snížení hmotnosti. Bude fajn, se časem dozvím konkrétní hodnoty množství přijímaných tuků, bílkovin a sacharidů v rovnovážném jídelníčku, až tedy budeš přijímat tolik, aby to pokrylo výdej. Zatím tam byl výrazný energetický deficit, což jsem při tomto typu stravy předpokládal, a což se projevilo úbytkem hmotnosti o 6 kg. Jinak, klidové i zátěžové RQ může, ale také nemusí odpovídat složení stravy, vždy je třeba to posuzovat v komplexnější rovině. Já mám klidové RQ též kolem 0,7, i když přijímám 500-600g sacharidů denně. A jsem jeden z mála lidí, kdo běhá maratony zcela bez občerstvení, jen na vodě (nejlépe 2:54:22). Experimentování Tvého druhu mě ale velmi zajímá, takže ještě jednou děkuji za info.

    0/0
    13.10.2015 9:31
    Foto

    V94í22t 12S70c65h76l16e15s76i97n35g35e98r 4797368191636

    Odpověd viz níže. Je dodávám, že ironmana jsem dokončil za 5:17 . můžete vidět na konci přiloženého videa.

    0/0
    13.10.2015 9:12

    Z92b14y29n36ě54k 27S57v38o49b98o82d87a 7806126283236

    EHM....mělo být napsáno 1/2 ironmam nemýlim li se ?

    0/0
    13.10.2015 17:38

    P15e84t21r 73K38a92ň45o33v37s64k27ý 1384842177989

    Zkoukl jsem ještě to video, zajímavé. Pozátěžová glykemie 9,6 mi přijde ale překvapivě dost vysoká a ventilační ANP na 165-170 celkem nízko, s ohledem na Tvůj věk. Bylo by zajímavé to sledovat dlouhodoběji, ale díky za tyto informace.

    +1/0
    12.10.2015 16:49

    Honza K

    Za sebe můžu potvrdit R^

    +1/0
    12.10.2015 15:50
    Foto

    V64í20t 37S63c41h10l38e92s50i45n92g58e70r 4397178511716

    Dobrý den, Zdeňku, děkuji za reakci. Ve většině Vámi zmiňovaných bodů máte pravdu. Je škoda, že jste tento článek takto pochopil. Nicméně nemohu s Vámi souhlasit v tom, že tento článek někomu něco podsouvá  a že řík jednoznačnou pravdu - to rozhodně ne! Tento článek je shrnutí mého experimentu a také vysvětlení pojmu co je to metabolická flexibilita! Je to moje osobní zkušenost. Samozřejmě, že každý jsme jiný, máme jiné typy metabolismu atd. Už vůbec jsem nikomu nechtěl podstrojovat  to, že bychom měli žít jako naši předková. Jen píši fakta, že: Metabolická flexibilita vychází z hlubokých genetických odkazů našich předků - Není to o tom se stravovat jako naši předci, to nejde a to v článku ani nezmiňuji!! Ale vemte si to tak, že v dnešní době jsme obrovsky metabolicky NEFLEXIBILNÍ. A já jsem na sobě demonstroval, jak se stát metabolicky flexibilní. Vycházel jsem zároveň i z praxe z práce se stovkami klientů, kde se nachází určitá shoda např. v tom, že drtivá většina má nedostatek kvalitních tuků. Ano, pokud "obyčejný" člověk začne např. hladovět, tak je to až nebezpečné, protože musí dodržovat dalšíc x zásad a principů. O tom ale tento článek nebyl. Pokud chcete, najdete odpovědi na Vaše otázky zde:  www.vit 

    Na závěr Vámi nepochopené 16/8 a 18/6. Jak zmiňuji v článku - během experimentu jsem dodržoval 18/6. Ale nyní (po experimentu) pokračuji v přerušovaném hladovění, ale  v režimu 16/8. Jak píši - stalo se to součástí mého životního stylu. Proto mne mrzí, že jste to takto pochopil. Doporučuji si případně prostudovat více mých článků nebo videí a zjistíte, že se na věc snažím dívat maximálně celostně a individuálně. Proto s klienty  spolupracuji zásadně  na dlouhodobé bázi  a zprvu jim dělám kompletní testy včetně krevních, abychom zjistil individuální odlišnosti. Každopádně díky, že jste nad článkem přemýšlel, to se vždy cení! :-) Vítek S.

    0/0
    12.10.2015 11:48

    J36i55ř71í 70Ř71e25h59o72ř 9768748196958

    díky

    0/0
    12.10.2015 12:06

    Tomáš Karas

    Já osobně už jsem trochu opatrný, když má někdo nějaký zaručený recept k úspěchu. Někteří o tom i přednáší, píšou knížky, točí videa. Ale to co funguje jim, nemusí fungovat vám. Takže nejdůležitější je stejně vlastní zlušenost.

    Jinak podle mě je hladovění ok. A sacharidy bych viděl teda dúležitější než tuky.

    Takové ovoce by mělo být hlavní součástí jídelníčku sportovce.

    S tím inzulínem si myslím, že je trochu vedle. Protože záleží na typu sacharidů.

    0/0
    12.10.2015 11:32

    P87e18t38r 66K21a11ň84o62v87s23k38ý 1924202817809

    A samozřejmě záleží i na množství v jedné dávce. Jako vytrvalec, běhající v průměru 20 km denně, konzumuji velké množství potravy, včetně sacharidů, které mám rozdělené do řekněme 10 i více jídel za den. Při náhodném měření glykemie jsem nicméně zjistil, že ta se drží v průběhu dne přibližně stabilně. Na druhé straně, kdybych toto zkonzumoval jen ve 3 porcích, tak by to vedlo k obrovským výkyvům a následně i problémům (i to jsem zkoušel změřit). Podobně si neumím představit, jak zkonzumovat těch 15-16 tisíc kJ převážně v tucích, když bílkovin může být jen omezené množství. Vytrvalecké schopnosti mám velmi dobré, však čím delší vzdálenosti, tím lepší výsledky (běhám i závody na 100 km) .

    0/0
    12.10.2015 13:06
    Foto

    V92í68t 17S68c19h35l41e31s85i51n87g37e56r 4947628121176

    Zdravím Petře. Díky za Vaše názory. Můj expdriment není o tom někoho přesvědčit a dávat na oko jen jednu pravdu.  To zmiňuji ve všech článcích! Ale mé experimenty  jsou o tom vycházet se zkušeností a nových podložených studií. Nikde neuvádím, že je to jediná pravda. Naopak se snažím o každé studi lehce polemizovat. Dát lidem info a at si každý najde vlastní cestu. Konzumovat jídlo ve 3 porcích nemusíte, na druhou stranu poslední studie dokazují, že to může být výhoda a já to potvrzuji. Ale neplatí to vždy!! Vám to funguje jinak a je to v pořádku. Ale přitom např. naprostá většina lidí z ČR říká, že jm strava funguje a jsou s tím evidentně v pořádku a hle...patříme k nejhorším zemím světa co do počtu kardiovaskulárních chorob....to jen tak na zamyšlenou, mějte se a díky, VítekR^

    0/0
    13.10.2015 9:22
    Foto

    Z86d56e57n86ě31k 29J63a87r44ů24š26e64k 4834986552222

    Jaký je tedy poměr hladu a jídla? Na začátku článku uvádíte 18/6 na konci 16/8.

    0/0
    12.10.2015 11:18

    J51i82ř97í 66Ř78e30h87o58ř 9518278646368

    tak v článku vidím pár závad. Za prvé: během let sportování a cvičení jsem se naučil bránit se vždy těm, kteří radí jednoznačné pravdy.  Tento článek však radí, že takto to má být. Na to pozor.

    Lidé jsou ale různí a na každého funguje něco jiného. Tím se dostávám k bodu dva: genetika po dvou milionech let. Za dva miliony let totiž nikdy nevypadal a nikdy nežil a nesportoval člověk tak jako pan Schlesinger. Pokud by jsme se chtěli nejblíže podívat jak vypadal ten dva miliony žijící člověk. Pak se musíme poohlédnout po doposud primitivně žijících lidech.  Po lidech z pralesa. Jejich život a fyzické zatížení se ale tak naprosto liší od autora. A vypadají také zásadně jinak :) Že se nelze těmito doporučeními odvolávat na dva miliony let života lidí. Žijete jinak, stravujete se jinak.

    Tyto techniky jsou tak jen další v řadě systémů k vyzkoušení a osobně bych se velmi bál z toho dělat nějaké historické dogma.

    Obecně v poslední době se dostávají tuky zpátky do jídelníčku. Je to asi nějaký ozdravný trend. To si beru jako základ. Tréning před snídaní stojí za vyzkoušení. I když já osobně se cítím po probuzení velmi slabý. Otužování také velmi doporučuje třeba Adam Raw, který se věnuje workoutu. Věnují se mu myslím i sportovci z hanuman gymu trénovaní P.K.Macháčkem pokud vím.

    +1/0
    12.10.2015 10:29
    Foto

    V48í95t 48S59c29h27l21e39s87i22n85g10e96r 4427778141546

    Zdravím Vás, Jirko, odpověď výše patřila především Vám, ale i Zdeňkovi :-), mějte se

    0/0
    12.10.2015 11:57





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.