• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Osvědčené techniky, které zvýší váš sportovní výkon

    Pomocí otužování a hladovění s následnou stravou bohatou na tuky se rozhodl Vít Schlesinger vyzkoušet, co je pravdy na tom, že tak lze podpořit lepší využití tuků v organismu. O experiment by se chtěl podělit.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    L81e23n66k79a 68H58a20l62á21m26k14o12v56á 4470892386338

    Velmi podobne memu pristupu, az na to, ze tuku dam i vic. Jen jedna vec, i kdyz se pohybujete v nizkosacharidovem rezimu, porad ta rada, rozdelit si jidla do vice porci, plati stejne. Alespon to je ma zkusenost. Neni to tak vyrazny rozdil, jako kdyz jste na cukrech, ale mam takovy pocit, ze po dlouhe dobe na nizkosacharidovce, je to telo proste citlivejsi a inzulin vyleti i po par gramech navic. Hladovky delam jen obcas, vetsinou jako pripravu na zavod. Rada je zas az tak nemam, radeji mam jidlo:) Tady male doporuceni k cetbe ( www.amazon.com) Volek se primo na tohle specializuje....

    0/0
    14.10.2015 23:28
    Foto

    V51í80t 76S15c41h59l64e42s12i81n11g19e75r 4447978471646

    Dobrý den, Lenko, děkuji za reakci. Ano, je to jeden z důsledků metabolické flexibility -" udělat tělo citlivější na inzulin". Ano, pokud si přečtete některé mé články, tak některé studie i odkazují na práci či spíše studie p. Volka;-). Každopádně děkujeme...

    0/0
    15.10.2015 9:06
    Foto

    L33e69n16k41a 63H11a70l79á58m61k97o87v10á 4530102266658

    Na vase stranky jsem koukla a mela jsem to udelat driv, pak bych zadnou cetbu nedoporucovala, protoze by mi bylo jasne, ze to neni treba:)

    0/0
    15.10.2015 12:00

    G52e32o67r40g76e 81B16u25r36i56a37n 3618111493689

    Tohle je docela zajimava informace, protoze ja trenuji na rotopedu cca 15 minut po probuzeni, ale nenapadlo mne, ze to muze souviset primo se spalovanim tuku. Fakt ale je, ze jsem musel od te doby co trenuji zvysit porce orechu, jenom mne nedoslo proc. Predesilam, ze trenuji kvuli zdravi, ne kvuli zavodeni.

    0/0
    13.10.2015 16:28
    Foto

    V13í18t 81S65c68h26l19e27s74i43n60g11e12r 4447248811566

    Zdravím Georgi. Je jedno, z jakého důvodu trénujete. Důležité je se prostě cítit dobře. R^

    0/0
    13.10.2015 19:52

    P18e58t78r 55K25a96ň92o92v33s34k48ý 1734242527959

    Ještě se chci zeptat: co to využití chladu, zkoušel jsi? Nic tam nevidím. Já každopádně s tímto mám osobní zkušenosti, takže běhám i při nízkých teplotách velmi málo oblečený, doma ani v zimě netopím apod. - od té doby bývám zdravý a cítím se dobře.

    0/0
    13.10.2015 9:37
    Foto

    V59í57t 28S95c45h28l59e96s35i22n50g64e42r 4307158221916

    Ano, podstupuji termogenezi chladem a připravuji dosti článků i se studiemi. Mám skvělou pozitivní zkušenost u svých klientů:  youtu.be

    0/0
    13.10.2015 19:56
    Foto

    V41í54t 14S92c89h89l57e92s83i72n74g91e83r 4787108291186

    ANo, podstupuji termogenezi  chladem. Připravuji na toto téma dosti zajímavých materiálů:  youtu.be

    0/0
    13.10.2015 19:58

    T15o51m85a95s 85A21u89g98u81s29t12y56n 6387606131290

    Můžu se zeptat autora, co jsou ty kvalitní tuky? Pod tím si představují i různí výživáři různé potraviny. A druhý dotaz, pokud chci hubnout, chodím ráno běhat, jakou doporučuje zátěž (např v procentech max TF a čase)?

    0/0
    12.10.2015 19:09
    Foto

    V35í81t 81S97c91h66l66e38s47i51n43g86e31r 4427378701636

    Zdravím, Tome, VIDEO a rozsáhlý článek o kvalitních tucích najdete zde.: jsou tam konkrétní příklady, které plynou z praxe s desítkami vrcholových sportovců a desítek biochemických vyšetření krve, atd... pěkný den,.:-) Vítek,. www.vit

    0/0
    13.10.2015 9:06

    P23a22v10e70l 15Ď45u68r91i12c90a 3173370908371

    Zajímalo by mě, v jakém časovém intervalu, byly prováděny ty respirační testy. Předpokládám, že první proběhl na začátku experimentu a druhý na jeho konci. Chci se zeptat, zda výsledky měření nejsou zavádějící ve smyslu vztahování pouze na změnu stravování v rámci metabolické flexibility. Nebyl výsledek testu především ovlivněn autorovou lepší fyzickou kondicí, nabranou v průběhu testových tří měsíců? A dále by mě zajímal výsledek toho Ironmana. Díky za případnou odpověď.

    0/0
    12.10.2015 19:05

    P43e24t88r 64K52a28ň46o20v22s83k29ý 1664472687559

    Tady má nějaké běžecké výkony: www.behej.com

    0/0
    12.10.2015 20:14
    Foto

    V21í59t 86S73c84h73l46e89s29i63n75g45e38r 4987638741306

    Zdravím Petře, ani jsem netušil, že jsou některé mé výsledky takto hezky seřazené...díky za tip, Vítek...R^;-)8-o

    0/0
    13.10.2015 9:13
    Foto

    V20í60t 16S52c17h52l72e27s45i75n12g86e85r 4857778301326

    Dobrý den Pavle - rovnou si dovolím Vám poslat odkaz, kde najdete odpovědi. Zmiňuji se o této problematice i v tomto článku. Je jasné, že to nebylo ze 100% ovlivněno jen adaptací metabolismu, ale i adaptací na fyz. zátěž, ale i proto jsem začal s kondicí ještě před experimentem a během něj jsem tréninkové jedotky takřka neměnil, abych právě eliminoval vámi zmíněné... - odpoved najdete: www.vit

    0/0
    13.10.2015 9:00

    P56e79t57r 50K26a51ň69o76v98s44k88ý 1514112807239

    Vypadá to zajímavě, kondici samozřejmě ovlivnilo například i snížení hmotnosti. Bude fajn, se časem dozvím konkrétní hodnoty množství přijímaných tuků, bílkovin a sacharidů v rovnovážném jídelníčku, až tedy budeš přijímat tolik, aby to pokrylo výdej. Zatím tam byl výrazný energetický deficit, což jsem při tomto typu stravy předpokládal, a což se projevilo úbytkem hmotnosti o 6 kg. Jinak, klidové i zátěžové RQ může, ale také nemusí odpovídat složení stravy, vždy je třeba to posuzovat v komplexnější rovině. Já mám klidové RQ též kolem 0,7, i když přijímám 500-600g sacharidů denně. A jsem jeden z mála lidí, kdo běhá maratony zcela bez občerstvení, jen na vodě (nejlépe 2:54:22). Experimentování Tvého druhu mě ale velmi zajímá, takže ještě jednou děkuji za info.

    0/0
    13.10.2015 9:31
    Foto

    V29í53t 46S37c18h48l67e51s43i10n66g38e70r 4867418761896

    Odpověd viz níže. Je dodávám, že ironmana jsem dokončil za 5:17 . můžete vidět na konci přiloženého videa.

    0/0
    13.10.2015 9:12

    Z66b18y75n17ě94k 71S68v44o63b82o39d53a 7376386923746

    EHM....mělo být napsáno 1/2 ironmam nemýlim li se ?

    0/0
    13.10.2015 17:38

    P31e72t66r 42K41a91ň24o17v21s15k16ý 1264842407169

    Zkoukl jsem ještě to video, zajímavé. Pozátěžová glykemie 9,6 mi přijde ale překvapivě dost vysoká a ventilační ANP na 165-170 celkem nízko, s ohledem na Tvůj věk. Bylo by zajímavé to sledovat dlouhodoběji, ale díky za tyto informace.

    +1/0
    12.10.2015 16:49

    Honza K

    Za sebe můžu potvrdit R^

    +1/0
    12.10.2015 15:50
    Foto

    V21í12t 21S61c43h71l47e22s58i74n67g73e84r 4837218881716

    Dobrý den, Zdeňku, děkuji za reakci. Ve většině Vámi zmiňovaných bodů máte pravdu. Je škoda, že jste tento článek takto pochopil. Nicméně nemohu s Vámi souhlasit v tom, že tento článek někomu něco podsouvá  a že řík jednoznačnou pravdu - to rozhodně ne! Tento článek je shrnutí mého experimentu a také vysvětlení pojmu co je to metabolická flexibilita! Je to moje osobní zkušenost. Samozřejmě, že každý jsme jiný, máme jiné typy metabolismu atd. Už vůbec jsem nikomu nechtěl podstrojovat  to, že bychom měli žít jako naši předková. Jen píši fakta, že: Metabolická flexibilita vychází z hlubokých genetických odkazů našich předků - Není to o tom se stravovat jako naši předci, to nejde a to v článku ani nezmiňuji!! Ale vemte si to tak, že v dnešní době jsme obrovsky metabolicky NEFLEXIBILNÍ. A já jsem na sobě demonstroval, jak se stát metabolicky flexibilní. Vycházel jsem zároveň i z praxe z práce se stovkami klientů, kde se nachází určitá shoda např. v tom, že drtivá většina má nedostatek kvalitních tuků. Ano, pokud "obyčejný" člověk začne např. hladovět, tak je to až nebezpečné, protože musí dodržovat dalšíc x zásad a principů. O tom ale tento článek nebyl. Pokud chcete, najdete odpovědi na Vaše otázky zde:  www.vit 

    Na závěr Vámi nepochopené 16/8 a 18/6. Jak zmiňuji v článku - během experimentu jsem dodržoval 18/6. Ale nyní (po experimentu) pokračuji v přerušovaném hladovění, ale  v režimu 16/8. Jak píši - stalo se to součástí mého životního stylu. Proto mne mrzí, že jste to takto pochopil. Doporučuji si případně prostudovat více mých článků nebo videí a zjistíte, že se na věc snažím dívat maximálně celostně a individuálně. Proto s klienty  spolupracuji zásadně  na dlouhodobé bázi  a zprvu jim dělám kompletní testy včetně krevních, abychom zjistil individuální odlišnosti. Každopádně díky, že jste nad článkem přemýšlel, to se vždy cení! :-) Vítek S.

    0/0
    12.10.2015 11:48

    J38i44ř94í 65Ř68e20h56o35ř 9268608986828

    díky

    0/0
    12.10.2015 12:06

    Tomáš Karas

    Já osobně už jsem trochu opatrný, když má někdo nějaký zaručený recept k úspěchu. Někteří o tom i přednáší, píšou knížky, točí videa. Ale to co funguje jim, nemusí fungovat vám. Takže nejdůležitější je stejně vlastní zlušenost.

    Jinak podle mě je hladovění ok. A sacharidy bych viděl teda dúležitější než tuky.

    Takové ovoce by mělo být hlavní součástí jídelníčku sportovce.

    S tím inzulínem si myslím, že je trochu vedle. Protože záleží na typu sacharidů.

    0/0
    12.10.2015 11:32

    P65e61t27r 78K51a33ň42o34v27s41k41ý 1594342537829

    A samozřejmě záleží i na množství v jedné dávce. Jako vytrvalec, běhající v průměru 20 km denně, konzumuji velké množství potravy, včetně sacharidů, které mám rozdělené do řekněme 10 i více jídel za den. Při náhodném měření glykemie jsem nicméně zjistil, že ta se drží v průběhu dne přibližně stabilně. Na druhé straně, kdybych toto zkonzumoval jen ve 3 porcích, tak by to vedlo k obrovským výkyvům a následně i problémům (i to jsem zkoušel změřit). Podobně si neumím představit, jak zkonzumovat těch 15-16 tisíc kJ převážně v tucích, když bílkovin může být jen omezené množství. Vytrvalecké schopnosti mám velmi dobré, však čím delší vzdálenosti, tím lepší výsledky (běhám i závody na 100 km) .

    0/0
    12.10.2015 13:06
    Foto

    V65í34t 50S32c36h92l27e53s55i95n20g55e43r 4107148171556

    Zdravím Petře. Díky za Vaše názory. Můj expdriment není o tom někoho přesvědčit a dávat na oko jen jednu pravdu.  To zmiňuji ve všech článcích! Ale mé experimenty  jsou o tom vycházet se zkušeností a nových podložených studií. Nikde neuvádím, že je to jediná pravda. Naopak se snažím o každé studi lehce polemizovat. Dát lidem info a at si každý najde vlastní cestu. Konzumovat jídlo ve 3 porcích nemusíte, na druhou stranu poslední studie dokazují, že to může být výhoda a já to potvrzuji. Ale neplatí to vždy!! Vám to funguje jinak a je to v pořádku. Ale přitom např. naprostá většina lidí z ČR říká, že jm strava funguje a jsou s tím evidentně v pořádku a hle...patříme k nejhorším zemím světa co do počtu kardiovaskulárních chorob....to jen tak na zamyšlenou, mějte se a díky, VítekR^

    0/0
    13.10.2015 9:22
    Foto

    Z86d22e75n18ě15k 55J15a42r87ů56š46e20k 4134636152432

    Jaký je tedy poměr hladu a jídla? Na začátku článku uvádíte 18/6 na konci 16/8.

    0/0
    12.10.2015 11:18

    J39i37ř41í 41Ř86e71h16o10ř 9938858516398

    tak v článku vidím pár závad. Za prvé: během let sportování a cvičení jsem se naučil bránit se vždy těm, kteří radí jednoznačné pravdy.  Tento článek však radí, že takto to má být. Na to pozor.

    Lidé jsou ale různí a na každého funguje něco jiného. Tím se dostávám k bodu dva: genetika po dvou milionech let. Za dva miliony let totiž nikdy nevypadal a nikdy nežil a nesportoval člověk tak jako pan Schlesinger. Pokud by jsme se chtěli nejblíže podívat jak vypadal ten dva miliony žijící člověk. Pak se musíme poohlédnout po doposud primitivně žijících lidech.  Po lidech z pralesa. Jejich život a fyzické zatížení se ale tak naprosto liší od autora. A vypadají také zásadně jinak :) Že se nelze těmito doporučeními odvolávat na dva miliony let života lidí. Žijete jinak, stravujete se jinak.

    Tyto techniky jsou tak jen další v řadě systémů k vyzkoušení a osobně bych se velmi bál z toho dělat nějaké historické dogma.

    Obecně v poslední době se dostávají tuky zpátky do jídelníčku. Je to asi nějaký ozdravný trend. To si beru jako základ. Tréning před snídaní stojí za vyzkoušení. I když já osobně se cítím po probuzení velmi slabý. Otužování také velmi doporučuje třeba Adam Raw, který se věnuje workoutu. Věnují se mu myslím i sportovci z hanuman gymu trénovaní P.K.Macháčkem pokud vím.

    +1/0
    12.10.2015 10:29
    Foto

    V69í35t 30S74c72h42l97e43s33i33n19g57e28r 4447538231756

    Zdravím Vás, Jirko, odpověď výše patřila především Vám, ale i Zdeňkovi :-), mějte se

    0/0
    12.10.2015 11:57



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.