• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Vydatnou snídani vyběhejte, večer relaxujte bez sacharidů

    Co jíst? Kdy jíst? Jíst méně, nebo více? Kolem výživy se točí desítky otázek, na které existuje spousta různých odpovědí. Přinášíme tu od naší spolupracovnice Karolíny Hornové.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    V45í17t51e51k 90K12n68ě62ž37í51n86e39k 3344783195197

    Docela by mě zajímala konfrontace rady "nejíst sacharidy na noc" s tímhle článkem: 

    www.strengthsensei.com

    a trochu dopodrobna ještě tady:

    www.strengthsensei.com

    pro zjednodušení, jde především o tuhle část:

    "The reason you want to ingest your carbs in the evening is you will raise your leptin signal, which will increase your fat burning during the night and the following day. Additionally, ingesting carbs in the evening increases serotonin, which will help you get a good night’s sleep"

    0/0
    26.10.2015 15:50
    Foto

    L25e74n10k13a 31H21a18l46á59m75k15o84v52á 4270972516658

    Rika to spravne, zadne sacharidy na noc. Insulin inhibuje lidsky rustovy hormon, jehoz hladina je vyssi prave po usnuti...doslova si zastavite spalovani tuku. Osobne musim rict, ze pote co jsem si posunula veceri o dve hodiny na drive, vaha mi slitla dolu o dve tri kila behem jednoho tydne...ja obecne hubnu vcelku rychle, ale tohle prekvapilo i me. Pokud vim, leptin se zvysuje obecne, kdyz dobre jite, nemusite to byt sacharidy. Snizuje chut k jidlu.

    0/0
    26.10.2015 19:23
    Foto

    V65í74t33e47k 22K21n25ě72ž91í25n85e15k 3644163535287

    Těch faktorů samozřejmě bude víc, ale zrovna v otázce sachrů na noc to právě nevypadá moc podloženě, viz odkaz 2:

    "In 1997 (2), a study showed how by eating 70% of your carbs in the evening while being on a moderate diet, you would lose more Fat, even thou less total bodyweight was lost. Why? The morning carb feeding group would lose 30% of muscles, compared to 7% in the evening group."

    v textu pak následuje dalších 5 citací studií od roku 97 po současnost, které naopak doporučují sacharidy "na noc" zařazovat.

    0/0
    27.10.2015 10:07
    Foto

    L44e25n46k54a 15H86a34l98á14m90k24o95v82á 4200202536458

    Nejdriv jsem si rekla hmmm, zajimave...ale pak me upoutala ztrata 30% svalu...wow. Nasla jsem si tu studii a nechapu jak neco takoveho mohlo projit. Deset zen mesic a pul na diete dale rozdelene na mikroskupinu 4 a 6, ktere jedi hlavne rano nebo vecer a pak se diety prehodi. Vysledky jsou v podstate ne moc signifikantni a v zaklade si defacto protireci....presne jak by jeden mohl ocekavat od studie s naprosto nedostatecnym vzorkem. S takovyma cislama jste na urovni vet typu: mam jednu znamou, ktera ji jen hranolky a kolu a je hubena, takze po hranolkach a kole se hubne...des. Omlouvam se, ze jsem to tak sprazila, jsem otevrena vsem novym informacim, ale nekteri vedci by se meli za svou praci spis stydet.

    0/0
    27.10.2015 12:27

    D73a67l14i84b70o12r 63J83u39ř38i94c32a 8418944685

    Už pouze to že článek neřeší jednotlivé sacharidy (jednoduché, komplexní) beru jako výstražné znamení. Navíc se zde řeší sacharidy v kontextu hubnutí a né všichni sportovci mají potřebu stále hubnout :-). A boostovat spalování tuků simulováním hormonu který je přítomen zejména u obézních lidí (jestli tomu správně rozumím), je to už taková alchymie ze které mám přirozený respekt. Není zde naopak žádná zmínka rizika vzniku cukrovky, což bych uvítal. A koneckonců je to článek kulturisty a ti mají (co se stravy týče) tendenci nehorázně přehánět a zahrávat si s vlastním zdravím, takže já bych to bral raději s nadhledem :-)

    0/0
    27.10.2015 15:51

    Roman Hýsek

    Doporučuji všem, aby stravovací návyky moc neměnili. Z vlastní zkušenosti. Běžci s jídlem nemají moc experimentovat. To doporučuje 9 z 10 odborníků. Každý jsme přece individualita. Zamyslete se a vzpomeňte si, kdy vás jídlo vypeklo. Mě ani jednou. Proto systém pokus-omyl nikomu nedoporučuji. Zejména před závody.

    Nač si kazit žaludek.Nač si kazit krásný dojem z běhu.

    0/0
    26.10.2015 15:12

    T72o23m82a69s 74A58u38g76u72s95t55y44n 6277126191900

    jednou se před ranním během nemá jíst vůbec, tady zase startovací jídlo... tak fakt nevim...

    Každopádně já chodím běhat o půl šesté ráno a dávám si před tím jen hrnek vody a je mi dobře :)

    0/0
    26.10.2015 11:43

    M48i23c88h62a60l 37M79i66l65l50e55r 9906892719142

    manzelka chodi rano na akvarobik a vodni behani a jedine co pred cvicenim snese, je bezkafeinove espresso a pulku bananu.

    0/0
    26.10.2015 12:06

    P30a21v32l43a 87H77r36a83d29i21l57o69v34a 3507821711794

    Ja taky chodim behat rano, vybiham mezi 6-6:30 a davam si jen nekolik dousku vody nebo rozredeneho dzusu. A vlastne ani pak moc nesnidam, rano toho do sebe moc nedostanu, at s behem nebo bez.

    0/0
    26.10.2015 15:28

    J93a50n 31L76a58ň85k82a 6459426250146

    nechápu jak můžete vyběhnout v 6.00 ráno. To bych zhebnul.. :D

    0/0
    29.10.2015 14:25





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.