• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Vydatnou snídani vyběhejte, večer relaxujte bez sacharidů

    Co jíst? Kdy jíst? Jíst méně, nebo více? Kolem výživy se točí desítky otázek, na které existuje spousta různých odpovědí. Přinášíme tu od naší spolupracovnice Karolíny Hornové.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    V17í12t79e31k 62K50n35ě79ž34í11n58e63k 3944753645607

    Docela by mě zajímala konfrontace rady "nejíst sacharidy na noc" s tímhle článkem: 

    www.strengthsensei.com

    a trochu dopodrobna ještě tady:

    www.strengthsensei.com

    pro zjednodušení, jde především o tuhle část:

    "The reason you want to ingest your carbs in the evening is you will raise your leptin signal, which will increase your fat burning during the night and the following day. Additionally, ingesting carbs in the evening increases serotonin, which will help you get a good night’s sleep"

    0/0
    26.10.2015 15:50
    Foto

    L43e16n30k64a 65H10a79l31á46m46k30o41v65á 4920512826158

    Rika to spravne, zadne sacharidy na noc. Insulin inhibuje lidsky rustovy hormon, jehoz hladina je vyssi prave po usnuti...doslova si zastavite spalovani tuku. Osobne musim rict, ze pote co jsem si posunula veceri o dve hodiny na drive, vaha mi slitla dolu o dve tri kila behem jednoho tydne...ja obecne hubnu vcelku rychle, ale tohle prekvapilo i me. Pokud vim, leptin se zvysuje obecne, kdyz dobre jite, nemusite to byt sacharidy. Snizuje chut k jidlu.

    0/0
    26.10.2015 19:23
    Foto

    V34í71t30e33k 80K66n77ě18ž93í26n72e27k 3304323925127

    Těch faktorů samozřejmě bude víc, ale zrovna v otázce sachrů na noc to právě nevypadá moc podloženě, viz odkaz 2:

    "In 1997 (2), a study showed how by eating 70% of your carbs in the evening while being on a moderate diet, you would lose more Fat, even thou less total bodyweight was lost. Why? The morning carb feeding group would lose 30% of muscles, compared to 7% in the evening group."

    v textu pak následuje dalších 5 citací studií od roku 97 po současnost, které naopak doporučují sacharidy "na noc" zařazovat.

    0/0
    27.10.2015 10:07
    Foto

    L36e35n20k15a 86H78a74l46á85m79k78o44v10á 4180132766778

    Nejdriv jsem si rekla hmmm, zajimave...ale pak me upoutala ztrata 30% svalu...wow. Nasla jsem si tu studii a nechapu jak neco takoveho mohlo projit. Deset zen mesic a pul na diete dale rozdelene na mikroskupinu 4 a 6, ktere jedi hlavne rano nebo vecer a pak se diety prehodi. Vysledky jsou v podstate ne moc signifikantni a v zaklade si defacto protireci....presne jak by jeden mohl ocekavat od studie s naprosto nedostatecnym vzorkem. S takovyma cislama jste na urovni vet typu: mam jednu znamou, ktera ji jen hranolky a kolu a je hubena, takze po hranolkach a kole se hubne...des. Omlouvam se, ze jsem to tak sprazila, jsem otevrena vsem novym informacim, ale nekteri vedci by se meli za svou praci spis stydet.

    0/0
    27.10.2015 12:27

    D95a27l66i69b44o69r 88J10u41ř72i96c53a 8948354405

    Už pouze to že článek neřeší jednotlivé sacharidy (jednoduché, komplexní) beru jako výstražné znamení. Navíc se zde řeší sacharidy v kontextu hubnutí a né všichni sportovci mají potřebu stále hubnout :-). A boostovat spalování tuků simulováním hormonu který je přítomen zejména u obézních lidí (jestli tomu správně rozumím), je to už taková alchymie ze které mám přirozený respekt. Není zde naopak žádná zmínka rizika vzniku cukrovky, což bych uvítal. A koneckonců je to článek kulturisty a ti mají (co se stravy týče) tendenci nehorázně přehánět a zahrávat si s vlastním zdravím, takže já bych to bral raději s nadhledem :-)

    0/0
    27.10.2015 15:51

    Roman Hýsek

    Doporučuji všem, aby stravovací návyky moc neměnili. Z vlastní zkušenosti. Běžci s jídlem nemají moc experimentovat. To doporučuje 9 z 10 odborníků. Každý jsme přece individualita. Zamyslete se a vzpomeňte si, kdy vás jídlo vypeklo. Mě ani jednou. Proto systém pokus-omyl nikomu nedoporučuji. Zejména před závody.

    Nač si kazit žaludek.Nač si kazit krásný dojem z běhu.

    0/0
    26.10.2015 15:12

    T43o62m89a55s 64A13u35g88u70s22t30y14n 6887806891370

    jednou se před ranním během nemá jíst vůbec, tady zase startovací jídlo... tak fakt nevim...

    Každopádně já chodím běhat o půl šesté ráno a dávám si před tím jen hrnek vody a je mi dobře :)

    0/0
    26.10.2015 11:43

    M56i38c57h40a32l 60M38i38l81l25e78r 9556442229562

    manzelka chodi rano na akvarobik a vodni behani a jedine co pred cvicenim snese, je bezkafeinove espresso a pulku bananu.

    0/0
    26.10.2015 12:06

    P40a25v75l19a 21H46r89a55d73i17l45o75v41a 3877411411684

    Ja taky chodim behat rano, vybiham mezi 6-6:30 a davam si jen nekolik dousku vody nebo rozredeneho dzusu. A vlastne ani pak moc nesnidam, rano toho do sebe moc nedostanu, at s behem nebo bez.

    0/0
    26.10.2015 15:28

    J19a22n 67L24a23ň20k60a 6869276770976

    nechápu jak můžete vyběhnout v 6.00 ráno. To bych zhebnul.. :D

    0/0
    29.10.2015 14:25





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.