• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Vydatnou snídani vyběhejte, večer relaxujte bez sacharidů

    Co jíst? Kdy jíst? Jíst méně, nebo více? Kolem výživy se točí desítky otázek, na které existuje spousta různých odpovědí. Přinášíme tu od naší spolupracovnice Karolíny Hornové.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
    Foto

    V90í22t79e16k 70K40n86ě28ž83í11n61e95k 3114213495887

    Docela by mě zajímala konfrontace rady "nejíst sacharidy na noc" s tímhle článkem: 

    www.strengthsensei.com

    a trochu dopodrobna ještě tady:

    www.strengthsensei.com

    pro zjednodušení, jde především o tuhle část:

    "The reason you want to ingest your carbs in the evening is you will raise your leptin signal, which will increase your fat burning during the night and the following day. Additionally, ingesting carbs in the evening increases serotonin, which will help you get a good night’s sleep"

    0/0
    26.10.2015 15:50
    Foto

    L69e30n93k15a 89H38a11l16á55m20k93o26v65á 4670202816168

    Rika to spravne, zadne sacharidy na noc. Insulin inhibuje lidsky rustovy hormon, jehoz hladina je vyssi prave po usnuti...doslova si zastavite spalovani tuku. Osobne musim rict, ze pote co jsem si posunula veceri o dve hodiny na drive, vaha mi slitla dolu o dve tri kila behem jednoho tydne...ja obecne hubnu vcelku rychle, ale tohle prekvapilo i me. Pokud vim, leptin se zvysuje obecne, kdyz dobre jite, nemusite to byt sacharidy. Snizuje chut k jidlu.

    0/0
    26.10.2015 19:23
    Foto

    V62í85t51e78k 68K85n80ě39ž13í15n22e28k 3874553775937

    Těch faktorů samozřejmě bude víc, ale zrovna v otázce sachrů na noc to právě nevypadá moc podloženě, viz odkaz 2:

    "In 1997 (2), a study showed how by eating 70% of your carbs in the evening while being on a moderate diet, you would lose more Fat, even thou less total bodyweight was lost. Why? The morning carb feeding group would lose 30% of muscles, compared to 7% in the evening group."

    v textu pak následuje dalších 5 citací studií od roku 97 po současnost, které naopak doporučují sacharidy "na noc" zařazovat.

    0/0
    27.10.2015 10:07
    Foto

    L19e72n57k45a 92H41a85l31á51m14k63o84v75á 4330662456928

    Nejdriv jsem si rekla hmmm, zajimave...ale pak me upoutala ztrata 30% svalu...wow. Nasla jsem si tu studii a nechapu jak neco takoveho mohlo projit. Deset zen mesic a pul na diete dale rozdelene na mikroskupinu 4 a 6, ktere jedi hlavne rano nebo vecer a pak se diety prehodi. Vysledky jsou v podstate ne moc signifikantni a v zaklade si defacto protireci....presne jak by jeden mohl ocekavat od studie s naprosto nedostatecnym vzorkem. S takovyma cislama jste na urovni vet typu: mam jednu znamou, ktera ji jen hranolky a kolu a je hubena, takze po hranolkach a kole se hubne...des. Omlouvam se, ze jsem to tak sprazila, jsem otevrena vsem novym informacim, ale nekteri vedci by se meli za svou praci spis stydet.

    0/0
    27.10.2015 12:27

    D85a29l14i85b12o27r 50J34u28ř18i97c96a 8118424915

    Už pouze to že článek neřeší jednotlivé sacharidy (jednoduché, komplexní) beru jako výstražné znamení. Navíc se zde řeší sacharidy v kontextu hubnutí a né všichni sportovci mají potřebu stále hubnout :-). A boostovat spalování tuků simulováním hormonu který je přítomen zejména u obézních lidí (jestli tomu správně rozumím), je to už taková alchymie ze které mám přirozený respekt. Není zde naopak žádná zmínka rizika vzniku cukrovky, což bych uvítal. A koneckonců je to článek kulturisty a ti mají (co se stravy týče) tendenci nehorázně přehánět a zahrávat si s vlastním zdravím, takže já bych to bral raději s nadhledem :-)

    0/0
    27.10.2015 15:51

    Roman Hýsek

    Doporučuji všem, aby stravovací návyky moc neměnili. Z vlastní zkušenosti. Běžci s jídlem nemají moc experimentovat. To doporučuje 9 z 10 odborníků. Každý jsme přece individualita. Zamyslete se a vzpomeňte si, kdy vás jídlo vypeklo. Mě ani jednou. Proto systém pokus-omyl nikomu nedoporučuji. Zejména před závody.

    Nač si kazit žaludek.Nač si kazit krásný dojem z běhu.

    0/0
    26.10.2015 15:12

    T16o70m86a73s 11A18u58g26u92s20t91y46n 6447756751270

    jednou se před ranním během nemá jíst vůbec, tady zase startovací jídlo... tak fakt nevim...

    Každopádně já chodím běhat o půl šesté ráno a dávám si před tím jen hrnek vody a je mi dobře :)

    0/0
    26.10.2015 11:43

    M39i87c60h52a61l 90M73i14l85l54e27r 9516162679232

    manzelka chodi rano na akvarobik a vodni behani a jedine co pred cvicenim snese, je bezkafeinove espresso a pulku bananu.

    0/0
    26.10.2015 12:06

    P52a16v62l51a 82H27r95a57d28i83l20o54v69a 3197171571874

    Ja taky chodim behat rano, vybiham mezi 6-6:30 a davam si jen nekolik dousku vody nebo rozredeneho dzusu. A vlastne ani pak moc nesnidam, rano toho do sebe moc nedostanu, at s behem nebo bez.

    0/0
    26.10.2015 15:28

    J83a41n 31L79a71ň54k41a 6639186950986

    nechápu jak můžete vyběhnout v 6.00 ráno. To bych zhebnul.. :D

    0/0
    29.10.2015 14:25



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.