• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Stačí deset minut denně: tři cviky, které posílí celé tělo

    Vybrali jsme pro vás tři cviky, které jsou výborné na posílení celého těla. Cvičení vám nezabere více než několik minut, záleží na vaší zdatnosti. Začátečníci budou pracovat s menším počtem opakování, profíci si zátěž zvýší. Pojďte na klik, dřep a boční rotaci trupu.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    J70a12r45o50s80l26a10v 31Š94e97f86l 7461908409

    Plně s vámi souhlasím,podle mne klik provedený s rukama ve vzdálenosti mírně větší než ramena je ideální a (samozřejmně kvalitně provedený) jelikož je i větší rozsah pohybu rukou i komplexnější,ale hlavně těžší na provedení než na široko tudíž účinější. U kliku je také důležitý ohyb rukou pod úhlem 45°  né více,to tu nebylo zmíněno. Hezký den

    0/0
    25.8.2015 15:32

    Martin Holik

    Mooooc profi fotky ;-D

    +2/−3
    19.8.2015 8:46

    H19a44n67a 62D45o70s76t11á24l50o47v37á 1859694620684

    Jako vždy stručně, jasně, přehledně i vtipně. R^

    0/0
    11.8.2015 11:03

    J16a24r29o49m60i68r 80C36e56r40m35a70k 7139654788512

    Nechapu, proc nesmyslne rikate polodrepu "squat", coz je anglicky doslova "drep"? V popiscich to navic mate zkomolene na "squot".

    0/0
    10.8.2015 19:00
    Foto

    K56a69t76e33ř18i44n40a 24H45o11n48o75v43á 3650968605706

    Za zkomoleninu slova se omlouvám. Ohledně označení dřep a squat -u dřepu je těžiště posunuto více vpřed a pohyb je prováděn až dolů,  jako squat  označujeme pohyb s pánví více do dozadu (připodobňuje se to sedání na záchod) a končící v pravém úhlu v kolenou - je to tedy tzv. superbezpečný dřep, který se používá např. při rehabilitaci u pacientů po operaci kolen.. Samozřejmě je možné, že v jiných konceptech je to označení vnímáno odlišně.

    0/0
    10.8.2015 23:00

    Jan Pavel

    Dřepy začít dělat hned jen do polodřepu, protože dřepy plné vám zničí kolena.

    +3/−6
    8.8.2015 11:00

    J36a27r60o89m59i15r 47C41e12r82m93a23k 7169344898412

    To je stokrat opakovany nesmysl.

    +7/−1
    10.8.2015 18:39

    J13i96ř70í 33D61o30u40b80í62n52e10k 9977548186943

    kolega se ničí především špatným stylem, který jeu obou provedení! dělat věci na půl? někde sem čet, že částečný dřepy a přerušovaná soulož mají mnoho společného :-P

    0/0
    24.8.2015 11:07

    K50a74r65e64l 34N76o67v62á56č69e97k 5271125369276

    1 - Parcheggia vicino alla casetta di legno

    2 - Con le spalle rivolte verso la casetta segui il sentiero sulla destra

    3 - Arrivato alla chiesetta costeggiala a sul lato nord

    4 - Segui il muro devo rientra

    5 - In basso dietro un sasso in un mattoncino rientrato della chiesa sei arrivata/o

    +1/−4
    7.8.2015 9:17

    P73e76t85r 55S13c84h43ö17n 7703386722513

    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estasrano en mia bideo!

    +1/0
    22.8.2015 13:36

    K93a19r39e80l 75N77o16v35á60č59e63k 5901235119696

    Co to je za hrozný sloh 8-o. Je to nesrozumitelné a je potřeba některé věty číst vícekrát, aby to bylo pochopitelné. Chybí očekávané: sice se dozvím, že nějaký sval je na dovolené (nevím který, neznám latinské názvy svalů), ale jak se klik dělat nemá a naopak má, aby lopatky nešly k sobě, se nedozvím. Po přečtení tak 1/4 textu jsem to vzdal. Možná autor rozumí cvičení, ale text by měl nechat přepsat někomu, kdo to umí.

    +5/−2
    7.8.2015 9:16

    H53a59n84a 43D83o76s77t18á91l36o26v45á 1529554650354

    Sval si vygůglete a aby nešly lopatky k sobě si prostě pohlídejte (stejně jako prohnutí páteře a podobně).

    0/0
    11.8.2015 11:02

    J82i57r97k61a 36K95o19p44a35c87e35k 4568293266113

    Přirovnání ".. pokud se vaše paty ve spodní části cviku chovají jako magnety se stejnou polaritou, jakou má podlaha... " .. je možná pro někoho (hlavně kluky) zajímavé přirovnání,  ale pro jiné zbytečně komplikované, ztěžující pochopení podstaty.  

    Ale jinak velice hezký článek.. hned zítra se na to vrhnu! :-)

    +5/0
    4.8.2015 0:02
    Foto

    K22a29t17e65ř97i78n11a 56H16o50n62o73v55á 3910298175736

    Ach ano, máte pravdu, fyziku mám ráda a občas mi to ulítne. Příště se zkusím více hlídat.. :)

    0/0
    4.8.2015 10:00

    P33a63v54l56a 87H22r44a96d39i67l41o71v57a 3697521921574

    Taky se vrham :-). Hezky clanek.

    0/0
    4.8.2015 10:35

    H24a88n46a 14G12r61e37g65o78r54o62v71á 4550884774102

    no ten obrázek plný dřep - co dělat, když mě převažuje zadej a padám?;-D a nedělám si srandu

    0/0
    3.8.2015 17:05

    V22l21a32d86a43n 79K56a58h95a55n 9841534414262

    Plynule prejit do kotoulu vzad ;)

    +4/0
    4.8.2015 6:21
    Foto

    K14a57t70e92ř63i62n37a 28H69o91n97o66v19á 3210318845166

    Těžko soudit na dálku, ale je možné, že je určité omezení v koncové flexi (ohnutí) v kyčelních kloubech, které Vám neumožní dostatečný přenos váhy směrem vpřed. Dalším problematickým místem mohou být kotníky..

    0/0
    4.8.2015 9:59

    J80a97n 90B11u20c56h47t71í70k 3560294109545

    www.somastruct.com

    Takhle nějak by měl vypadat dřep. Nohy jsou na šířku ramen (nebo trochu dál od sebe) a patami směřují lehce k sobě. Tím pádem by se vám, když jdete k zemi, mělo mezi koleny udělat místo pro tělo. Paty jsou samozřejmě celou dobu na zemi. Takhle se potom můžete naklonit dopředu a udržovat rovnováhu. A po krátkém tréninku takto můžete pohodlně dřepět i desítky minut :-)

    +2/0
    4.8.2015 10:17

    D90e44n12i25s26a 43P11r63o90c20h90á11z89k46o79v61á 9808653576

    Vypadá to snadné, ale ne pro mě, bohužel. Nedovolí zápěstí ani kolena, škoda...

    0/0
    3.8.2015 14:09

    L84u97d47e80k 70T68r83d57l25i11c28a 7601227120362

    Ty pozice lopatek (popis u obrázku) máte obráceně ve článku a v galerii. Opravte si to.

    0/0
    3.8.2015 12:57
    Foto

    F89i44l75i97p 30M30a94r69v10a45n 7199440611705

    Opraveno, díky!

    0/0
    3.8.2015 14:31

    J48a34n89a 85B59e25r95k75o43v82á 6633139406743

    Toto není cvičení pro každého. Záleží na kondici a věku.

    +1/0
    3.8.2015 12:27
    Foto

    K72a55t43e91ř79i68n51a 20H61o44n55o23v32á 3360978555806

    Máte samozřejmě pravdu, pro každého to cvičení není. Ale my jsme se snažili najít cviky pro většinu populace. Připomenout, že základní cviky jsou velice kvalitní a neměli bychom na ně zapomínat. A protože jsme na webu pro běžce, předpokládám, že skoro všichni lidé, kteří chodí pravidelně běhat, tyto cviky zvládnou. A mimoto - v určitých modifikacích cvičíme tyto cviky i se seniory a pacienty po traumatologických operacích. Jde jen o to vědět, co chci posílit a vymyslet, jak to kvalitně (a bezpečně) provést.

    +2/0
    3.8.2015 16:42

    O82n34d42ř29e35j 83H76a57n98s94l25í71k 9306630386504

    Ukazte mi cvik, ktery muze delat kazdy bez ohledu na kondici a vek. To totiz neni ani chozeni, dokonce ani stani.

    0/0
    1.9.2015 23:35

    Tom Vávra

    Docela by mě zajímalo, proč autorka cvičí kliky takto "na široko". Není pro ramena lepší cvičit s rukama u těla? Tj. výchozí postavení s dlaněmi víceméně pod rameny? Děkuji za případné zdůvodnění.

    0/0
    3.8.2015 10:17
    Foto

    K35a27t89e83ř73i88n48a 48H21o35n43o15v76á 3900638555186

    Pozici rukou volíme dle toho, co chceme primárně zatížit a jako hlavní faktor vidíme postavení lopatek. Zase to vidím ze svého fyzioterapeutického pohledu, ale pro nás (terapeuty) je  základní, jak stabilizuje lopatka. Pokud je ve správném nastavení a udrží se po dobu provedení pohybu, je v podstatě jedno, zda děláte klik na palci jedné ruky a druhou odháníte neodbytné fanynky. Pozice rukou zásadně ovlivňuje pozici lopatek a lopatky, to je takový náš svatý grál. Tedy nikoliv pozice rukou, ale správná činnost lopatek je to, co hlídáme. (Když budou ruce nastaveny špatně, lopatky rozhodně dobře pracovat nebudou.) Každému sedí něco jiného, jiná pozice, jiný úhel, je třeba využívat různých variant a najít si to svoje.

    0/0
    3.8.2015 16:52





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.