• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Stačí deset minut denně: tři cviky, které posílí celé tělo

    Vybrali jsme pro vás tři cviky, které jsou výborné na posílení celého těla. Cvičení vám nezabere více než několik minut, záleží na vaší zdatnosti. Začátečníci budou pracovat s menším počtem opakování, profíci si zátěž zvýší. Pojďte na klik, dřep a boční rotaci trupu.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    J13a25r77o75s74l55a67v 37Š18e95f82l 7911118959

    Plně s vámi souhlasím,podle mne klik provedený s rukama ve vzdálenosti mírně větší než ramena je ideální a (samozřejmně kvalitně provedený) jelikož je i větší rozsah pohybu rukou i komplexnější,ale hlavně těžší na provedení než na široko tudíž účinější. U kliku je také důležitý ohyb rukou pod úhlem 45°  né více,to tu nebylo zmíněno. Hezký den

    0/0
    25.8.2015 15:32

    Martin Holik

    Mooooc profi fotky ;-D

    +2/−3
    19.8.2015 8:46

    H44a91n63a 10D87o19s87t45á26l91o27v77á 1889814780964

    Jako vždy stručně, jasně, přehledně i vtipně. R^

    0/0
    11.8.2015 11:03

    J86a90r16o47m76i70r 54C24e84r46m53a35k 7519874258112

    Nechapu, proc nesmyslne rikate polodrepu "squat", coz je anglicky doslova "drep"? V popiscich to navic mate zkomolene na "squot".

    0/0
    10.8.2015 19:00
    Foto

    K36a93t67e36ř50i39n69a 87H33o84n47o88v93á 3950578805456

    Za zkomoleninu slova se omlouvám. Ohledně označení dřep a squat -u dřepu je těžiště posunuto více vpřed a pohyb je prováděn až dolů,  jako squat  označujeme pohyb s pánví více do dozadu (připodobňuje se to sedání na záchod) a končící v pravém úhlu v kolenou - je to tedy tzv. superbezpečný dřep, který se používá např. při rehabilitaci u pacientů po operaci kolen.. Samozřejmě je možné, že v jiných konceptech je to označení vnímáno odlišně.

    0/0
    10.8.2015 23:00

    Jan Pavel

    Dřepy začít dělat hned jen do polodřepu, protože dřepy plné vám zničí kolena.

    +3/−6
    8.8.2015 11:00

    J11a57r16o31m56i81r 59C54e20r73m45a31k 7729434888962

    To je stokrat opakovany nesmysl.

    +7/−1
    10.8.2015 18:39

    J59i50ř47í 52D18o19u63b16í67n58e81k 9747958426483

    kolega se ničí především špatným stylem, který jeu obou provedení! dělat věci na půl? někde sem čet, že částečný dřepy a přerušovaná soulož mají mnoho společného :-P

    0/0
    24.8.2015 11:07

    K44a95r29e30l 41N43o51v80á83č92e89k 5291655359976

    1 - Parcheggia vicino alla casetta di legno

    2 - Con le spalle rivolte verso la casetta segui il sentiero sulla destra

    3 - Arrivato alla chiesetta costeggiala a sul lato nord

    4 - Segui il muro devo rientra

    5 - In basso dietro un sasso in un mattoncino rientrato della chiesa sei arrivata/o

    +1/−4
    7.8.2015 9:17

    P35e35t95r 50S51c86h47ö27n 7393436972333

    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estasrano en mia bideo!

    +1/0
    22.8.2015 13:36

    K56a59r48e20l 20N24o54v25á88č39e90k 5171235659596

    Co to je za hrozný sloh 8-o. Je to nesrozumitelné a je potřeba některé věty číst vícekrát, aby to bylo pochopitelné. Chybí očekávané: sice se dozvím, že nějaký sval je na dovolené (nevím který, neznám latinské názvy svalů), ale jak se klik dělat nemá a naopak má, aby lopatky nešly k sobě, se nedozvím. Po přečtení tak 1/4 textu jsem to vzdal. Možná autor rozumí cvičení, ale text by měl nechat přepsat někomu, kdo to umí.

    +5/−2
    7.8.2015 9:16

    H27a85n82a 20D37o79s70t17á40l86o58v25á 1199114960944

    Sval si vygůglete a aby nešly lopatky k sobě si prostě pohlídejte (stejně jako prohnutí páteře a podobně).

    0/0
    11.8.2015 11:02

    J72i80r93k41a 70K68o48p74a39c36e44k 4898213696463

    Přirovnání ".. pokud se vaše paty ve spodní části cviku chovají jako magnety se stejnou polaritou, jakou má podlaha... " .. je možná pro někoho (hlavně kluky) zajímavé přirovnání,  ale pro jiné zbytečně komplikované, ztěžující pochopení podstaty.  

    Ale jinak velice hezký článek.. hned zítra se na to vrhnu! :-)

    +5/0
    4.8.2015 0:02
    Foto

    K33a64t14e37ř88i59n71a 90H92o68n11o33v11á 3180278595516

    Ach ano, máte pravdu, fyziku mám ráda a občas mi to ulítne. Příště se zkusím více hlídat.. :)

    0/0
    4.8.2015 10:00

    P18a44v59l46a 54H27r83a86d59i47l29o26v20a 3347831741824

    Taky se vrham :-). Hezky clanek.

    0/0
    4.8.2015 10:35

    H30a35n59a 39G15r12e14g78o70r40o62v51á 4880334314902

    no ten obrázek plný dřep - co dělat, když mě převažuje zadej a padám?;-D a nedělám si srandu

    0/0
    3.8.2015 17:05

    V84l53a66d51a61n 45K15a65h17a72n 9491464174272

    Plynule prejit do kotoulu vzad ;)

    +4/0
    4.8.2015 6:21
    Foto

    K84a79t96e51ř78i21n56a 46H38o72n28o82v12á 3380598655676

    Těžko soudit na dálku, ale je možné, že je určité omezení v koncové flexi (ohnutí) v kyčelních kloubech, které Vám neumožní dostatečný přenos váhy směrem vpřed. Dalším problematickým místem mohou být kotníky..

    0/0
    4.8.2015 9:59

    J62a74n 59B67u72c47h68t27í23k 3620204919975

    www.somastruct.com

    Takhle nějak by měl vypadat dřep. Nohy jsou na šířku ramen (nebo trochu dál od sebe) a patami směřují lehce k sobě. Tím pádem by se vám, když jdete k zemi, mělo mezi koleny udělat místo pro tělo. Paty jsou samozřejmě celou dobu na zemi. Takhle se potom můžete naklonit dopředu a udržovat rovnováhu. A po krátkém tréninku takto můžete pohodlně dřepět i desítky minut :-)

    +2/0
    4.8.2015 10:17

    D83e28n97i72s88a 82P39r41o85c91h27á65z69k63o23v11á 9798473136

    Vypadá to snadné, ale ne pro mě, bohužel. Nedovolí zápěstí ani kolena, škoda...

    0/0
    3.8.2015 14:09

    L41u23d80e73k 68T57r67d66l44i41c85a 7231717280392

    Ty pozice lopatek (popis u obrázku) máte obráceně ve článku a v galerii. Opravte si to.

    0/0
    3.8.2015 12:57
    Foto

    F10i39l10i72p 95M73a72r49v96a15n 7959530701675

    Opraveno, díky!

    0/0
    3.8.2015 14:31

    J31a24n81a 49B38e28r38k36o60v41á 6383569966263

    Toto není cvičení pro každého. Záleží na kondici a věku.

    +1/0
    3.8.2015 12:27
    Foto

    K68a67t62e27ř35i69n90a 26H37o17n96o15v36á 3270378125116

    Máte samozřejmě pravdu, pro každého to cvičení není. Ale my jsme se snažili najít cviky pro většinu populace. Připomenout, že základní cviky jsou velice kvalitní a neměli bychom na ně zapomínat. A protože jsme na webu pro běžce, předpokládám, že skoro všichni lidé, kteří chodí pravidelně běhat, tyto cviky zvládnou. A mimoto - v určitých modifikacích cvičíme tyto cviky i se seniory a pacienty po traumatologických operacích. Jde jen o to vědět, co chci posílit a vymyslet, jak to kvalitně (a bezpečně) provést.

    +2/0
    3.8.2015 16:42

    O35n53d83ř94e13j 67H83a45n67s96l70í82k 9126560376154

    Ukazte mi cvik, ktery muze delat kazdy bez ohledu na kondici a vek. To totiz neni ani chozeni, dokonce ani stani.

    0/0
    1.9.2015 23:35

    Tom Vávra

    Docela by mě zajímalo, proč autorka cvičí kliky takto "na široko". Není pro ramena lepší cvičit s rukama u těla? Tj. výchozí postavení s dlaněmi víceméně pod rameny? Děkuji za případné zdůvodnění.

    0/0
    3.8.2015 10:17
    Foto

    K19a31t70e44ř14i36n43a 60H34o18n55o31v10á 3250378105166

    Pozici rukou volíme dle toho, co chceme primárně zatížit a jako hlavní faktor vidíme postavení lopatek. Zase to vidím ze svého fyzioterapeutického pohledu, ale pro nás (terapeuty) je  základní, jak stabilizuje lopatka. Pokud je ve správném nastavení a udrží se po dobu provedení pohybu, je v podstatě jedno, zda děláte klik na palci jedné ruky a druhou odháníte neodbytné fanynky. Pozice rukou zásadně ovlivňuje pozici lopatek a lopatky, to je takový náš svatý grál. Tedy nikoliv pozice rukou, ale správná činnost lopatek je to, co hlídáme. (Když budou ruce nastaveny špatně, lopatky rozhodně dobře pracovat nebudou.) Každému sedí něco jiného, jiná pozice, jiný úhel, je třeba využívat různých variant a najít si to svoje.

    0/0
    3.8.2015 16:52





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.