• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Stačí deset minut denně: tři cviky, které posílí celé tělo

    Vybrali jsme pro vás tři cviky, které jsou výborné na posílení celého těla. Cvičení vám nezabere více než několik minut, záleží na vaší zdatnosti. Začátečníci budou pracovat s menším počtem opakování, profíci si zátěž zvýší. Pojďte na klik, dřep a boční rotaci trupu.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    J76a61r70o28s19l82a17v 42Š56e65f88l 7211248929

    Plně s vámi souhlasím,podle mne klik provedený s rukama ve vzdálenosti mírně větší než ramena je ideální a (samozřejmně kvalitně provedený) jelikož je i větší rozsah pohybu rukou i komplexnější,ale hlavně těžší na provedení než na široko tudíž účinější. U kliku je také důležitý ohyb rukou pod úhlem 45°  né více,to tu nebylo zmíněno. Hezký den

    0/0
    25.8.2015 15:32

    Martin Holik

    Mooooc profi fotky ;-D

    +2/−3
    19.8.2015 8:46

    H71a69n60a 76D82o51s52t20á90l32o36v77á 1819294480634

    Jako vždy stručně, jasně, přehledně i vtipně. R^

    0/0
    11.8.2015 11:03

    J24a15r12o55m21i41r 42C30e10r63m19a90k 7799904858492

    Nechapu, proc nesmyslne rikate polodrepu "squat", coz je anglicky doslova "drep"? V popiscich to navic mate zkomolene na "squot".

    0/0
    10.8.2015 19:00
    Foto

    K59a64t17e32ř33i42n93a 19H27o17n28o60v80á 3640748465506

    Za zkomoleninu slova se omlouvám. Ohledně označení dřep a squat -u dřepu je těžiště posunuto více vpřed a pohyb je prováděn až dolů,  jako squat  označujeme pohyb s pánví více do dozadu (připodobňuje se to sedání na záchod) a končící v pravém úhlu v kolenou - je to tedy tzv. superbezpečný dřep, který se používá např. při rehabilitaci u pacientů po operaci kolen.. Samozřejmě je možné, že v jiných konceptech je to označení vnímáno odlišně.

    0/0
    10.8.2015 23:00

    Jan Pavel

    Dřepy začít dělat hned jen do polodřepu, protože dřepy plné vám zničí kolena.

    +3/−6
    8.8.2015 11:00

    J47a48r87o17m98i36r 89C45e11r71m28a20k 7309734718262

    To je stokrat opakovany nesmysl.

    +7/−1
    10.8.2015 18:39

    J38i60ř76í 48D17o83u95b52í88n74e61k 9467298346783

    kolega se ničí především špatným stylem, který jeu obou provedení! dělat věci na půl? někde sem čet, že částečný dřepy a přerušovaná soulož mají mnoho společného :-P

    0/0
    24.8.2015 11:07

    K78a66r21e60l 70N42o30v75á59č37e50k 5931615199796

    1 - Parcheggia vicino alla casetta di legno

    2 - Con le spalle rivolte verso la casetta segui il sentiero sulla destra

    3 - Arrivato alla chiesetta costeggiala a sul lato nord

    4 - Segui il muro devo rientra

    5 - In basso dietro un sasso in un mattoncino rientrato della chiesa sei arrivata/o

    +1/−4
    7.8.2015 9:17

    P68e37t74r 74S15c66h79ö97n 7933696982803

    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estasrano en mia bideo!

    +1/0
    22.8.2015 13:36

    K32a13r82e11l 70N49o35v98á84č51e94k 5151145779896

    Co to je za hrozný sloh 8-o. Je to nesrozumitelné a je potřeba některé věty číst vícekrát, aby to bylo pochopitelné. Chybí očekávané: sice se dozvím, že nějaký sval je na dovolené (nevím který, neznám latinské názvy svalů), ale jak se klik dělat nemá a naopak má, aby lopatky nešly k sobě, se nedozvím. Po přečtení tak 1/4 textu jsem to vzdal. Možná autor rozumí cvičení, ale text by měl nechat přepsat někomu, kdo to umí.

    +5/−2
    7.8.2015 9:16

    H44a27n41a 34D67o11s93t23á51l65o60v96á 1139134610534

    Sval si vygůglete a aby nešly lopatky k sobě si prostě pohlídejte (stejně jako prohnutí páteře a podobně).

    0/0
    11.8.2015 11:02

    J79i71r48k60a 75K78o15p47a20c60e48k 4408433376893

    Přirovnání ".. pokud se vaše paty ve spodní části cviku chovají jako magnety se stejnou polaritou, jakou má podlaha... " .. je možná pro někoho (hlavně kluky) zajímavé přirovnání,  ale pro jiné zbytečně komplikované, ztěžující pochopení podstaty.  

    Ale jinak velice hezký článek.. hned zítra se na to vrhnu! :-)

    +5/0
    4.8.2015 0:02
    Foto

    K33a19t61e74ř30i13n35a 81H48o97n44o80v16á 3560968685486

    Ach ano, máte pravdu, fyziku mám ráda a občas mi to ulítne. Příště se zkusím více hlídat.. :)

    0/0
    4.8.2015 10:00

    P87a47v90l53a 60H96r28a95d65i64l54o62v63a 3837621121354

    Taky se vrham :-). Hezky clanek.

    0/0
    4.8.2015 10:35

    H27a68n23a 79G51r91e15g50o44r34o92v39á 4170134384532

    no ten obrázek plný dřep - co dělat, když mě převažuje zadej a padám?;-D a nedělám si srandu

    0/0
    3.8.2015 17:05

    V90l43a74d88a12n 85K27a18h24a32n 9841394254832

    Plynule prejit do kotoulu vzad ;)

    +4/0
    4.8.2015 6:21
    Foto

    K52a80t27e32ř93i93n42a 31H28o33n21o11v67á 3910768605416

    Těžko soudit na dálku, ale je možné, že je určité omezení v koncové flexi (ohnutí) v kyčelních kloubech, které Vám neumožní dostatečný přenos váhy směrem vpřed. Dalším problematickým místem mohou být kotníky..

    0/0
    4.8.2015 9:59

    J70a24n 55B60u54c18h21t91í51k 3790214939345

    www.somastruct.com

    Takhle nějak by měl vypadat dřep. Nohy jsou na šířku ramen (nebo trochu dál od sebe) a patami směřují lehce k sobě. Tím pádem by se vám, když jdete k zemi, mělo mezi koleny udělat místo pro tělo. Paty jsou samozřejmě celou dobu na zemi. Takhle se potom můžete naklonit dopředu a udržovat rovnováhu. A po krátkém tréninku takto můžete pohodlně dřepět i desítky minut :-)

    +2/0
    4.8.2015 10:17

    D82e89n27i59s94a 76P55r63o31c21h31á96z48k41o67v83á 9618163166

    Vypadá to snadné, ale ne pro mě, bohužel. Nedovolí zápěstí ani kolena, škoda...

    0/0
    3.8.2015 14:09

    L55u40d17e77k 83T22r37d35l66i76c85a 7821507780472

    Ty pozice lopatek (popis u obrázku) máte obráceně ve článku a v galerii. Opravte si to.

    0/0
    3.8.2015 12:57
    Foto

    F22i27l76i84p 11M58a11r45v92a68n 7909380431855

    Opraveno, díky!

    0/0
    3.8.2015 14:31

    J52a20n21a 37B42e27r75k43o86v51á 6263929426353

    Toto není cvičení pro každého. Záleží na kondici a věku.

    +1/0
    3.8.2015 12:27
    Foto

    K68a96t67e36ř84i84n58a 18H67o71n58o28v10á 3350648435886

    Máte samozřejmě pravdu, pro každého to cvičení není. Ale my jsme se snažili najít cviky pro většinu populace. Připomenout, že základní cviky jsou velice kvalitní a neměli bychom na ně zapomínat. A protože jsme na webu pro běžce, předpokládám, že skoro všichni lidé, kteří chodí pravidelně běhat, tyto cviky zvládnou. A mimoto - v určitých modifikacích cvičíme tyto cviky i se seniory a pacienty po traumatologických operacích. Jde jen o to vědět, co chci posílit a vymyslet, jak to kvalitně (a bezpečně) provést.

    +2/0
    3.8.2015 16:42

    O41n12d87ř30e32j 91H92a38n46s71l57í92k 9486530236664

    Ukazte mi cvik, ktery muze delat kazdy bez ohledu na kondici a vek. To totiz neni ani chozeni, dokonce ani stani.

    0/0
    1.9.2015 23:35

    Tom Vávra

    Docela by mě zajímalo, proč autorka cvičí kliky takto "na široko". Není pro ramena lepší cvičit s rukama u těla? Tj. výchozí postavení s dlaněmi víceméně pod rameny? Děkuji za případné zdůvodnění.

    0/0
    3.8.2015 10:17
    Foto

    K60a26t21e21ř94i91n30a 19H63o14n79o62v70á 3850288295276

    Pozici rukou volíme dle toho, co chceme primárně zatížit a jako hlavní faktor vidíme postavení lopatek. Zase to vidím ze svého fyzioterapeutického pohledu, ale pro nás (terapeuty) je  základní, jak stabilizuje lopatka. Pokud je ve správném nastavení a udrží se po dobu provedení pohybu, je v podstatě jedno, zda děláte klik na palci jedné ruky a druhou odháníte neodbytné fanynky. Pozice rukou zásadně ovlivňuje pozici lopatek a lopatky, to je takový náš svatý grál. Tedy nikoliv pozice rukou, ale správná činnost lopatek je to, co hlídáme. (Když budou ruce nastaveny špatně, lopatky rozhodně dobře pracovat nebudou.) Každému sedí něco jiného, jiná pozice, jiný úhel, je třeba využívat různých variant a najít si to svoje.

    0/0
    3.8.2015 16:52



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.