• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Sháníte fyzioterapeuta? Poradíme jak poznat toho dobrého

    Natažené svaly a blokace jsou běžná běžecká trápení. Víte ale, že jim můžete dobrou prevencí zabránit? Navažte spolupráci s dobrým fyzioterapeutem a nebudete muset řešit běžecká bebíčka tak často.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    V30i45k97t92o17r 85S41v74o89b55o10d22a 8302368532416

    Takže fyzioterapeut udělá fotky, narýsuje tam čáry a hned budeme vědět, na kterou se stranu moje páteř vychyluje. Fajn. A pak mi podle toho sestaví speciální cvičení pro pravokřivé, nebo levokřivé mrzáky? Hlavně nesmíte dělat tyhle cviky, protože to by vás prohnulo ještě víc doleva, musíte dělat tyhle druhé cviky!

    Skoro bych se vsadil, že spíš bude všem rozdávat univerzální předtištěnou brožuru s univerzálními cviky na posílení středu těla.

    0/0
    13.8.2015 12:16

    T72o72m20á98š 55L30u21d71v97í45k 5580208493286

    Byl jste někdy u nějakého fyzioterapeuta, nebo tu jen planě fantazírujete?

    0/0
    13.8.2015 19:48

    V74i89k32t67o74r 74S85v42o55b82o17d85a 8902758822246

    No spíš se ptám. S velikou dávkou skepse předem, uznávám :-)

    Pokud víte víc, můžu poprosit o zasvěcení?

    0/0
    13.8.2015 19:53

    T69o61m25á20š 77L84u39d26v66í31k 5880768803446

    Netroufl bych si generalizovat, neb nejsem fyzioterapeut, nýbrž jeho "oběť". :-) Ale tak, jak to popisujete, to skutečně nefunguje - má fyzioterapeutka nikam nic nerýsovala, ani brožurku nepředala, namísto toho mne velmi podrobně zkoumala vstoje, v záklanu, předklonu i úklonu, navíc se ptala na pracovní prostředí, vykonávané činnosti, sporty a cvičení, atd. Doporučení nějakých "cviků" přišlo až na konci toho všeho, samozřejmě mi je vysvětlila a prováděl jsem je nejprve pod jejím dohledem.

    Nejlepší na tom celém bylo, že mi to po nějakých 2-3 týdnech (tedy 2-3 návštěvy) opravdu pomohlo.

    0/0
    14.8.2015 13:12

    T87o95m26á78š 15M80r46á40z 4130850661976

    Dobrý den, zrovna mě jako fyzioterapeuta tato fotka baví ( a pán na ilistračním fotu je luksusní) a popravdě moderní technologie pomáhá vizualizovat, klientovi dává možnost lépe pochopit jeho problém. Navíc máte zpětnou vazbu a možnost kontroly a porovnání progresu terapie. Je to jedna z diagnostických pomůcek a velice účelná. Jinak jak psal pan Ludvík, bez dobře provedeného vyšetření ve statice a pohybu nemůžete stanovit dobrou diagnózu a předchází tomu podrobná anamnéza, která má své zákonitosti. Máte pravdu, že univerzální brožura je blbost, ale pokud nakreslíte nebo sestavíte individuálně cviky pro klienta proč je nemít na papíru, i když v mé ordinaci se již rozmáhá využití chytrého telefonu a možnosti natočit správné provedení, nebo alespoň foto:o).

    0/0
    14.8.2015 17:09

    T86o76m52a71s 23A34u80g31u62s43t50y87n 6137636221460

    Pokud by mi fyzioterapeut vypočítal BMI, tak hodně rychle uteču.

    +2/0
    13.8.2015 9:46

    J37a57r18o63s53l77a12v 71Š97t94r59e13i19t 4873244840163

    Ano, nikdy neposlouchám své tělo takže na všechno potřebuju odborníky, aby mi řekli to co mi tělo říká samo... Pro profíky nebo po zranění jasně, ale vodcamcaď pocamcaď

    0/−1
    12.8.2015 23:52

    H90o28n41z38a 88P77u26p63á56k 1637660423819

    do 24 hodin se ozvat... to je přesně to, co učí pojišťováky, aby si to klient nerozmyslel a byl z toho kšeft, v případě fyzioterapeuta to znamená dobrý marketing a do budoucna další návštěvu, tj. zase kšeft :-/

    +1/0
    12.8.2015 23:18

    D81a28v66i58d 18V89r32b33i73c69k50ý 2360849701581

    Je mi s podivem , že v tomto článku "kolega" , který dle všeho nemá ukončené vzdělání v oboru hodnotí kvalitu fyzioterapeuta dle prázdnoty jeho diaře. Vždy jsem považoval iDNES za seriozní medium, které prezentuje názory a komentáře odborníků. Po přečtení tohoto článku si tím již nejsem zcela jist.

    +6/0
    12.8.2015 22:59
    Foto

    B34a61r72b28o56r30a 27T95o28p28i85n36k24o55v18á 1405617779746

    Dobrý den,

    cituji předmětnou pasáž článku: "Opravdu dobrý fyzioterapeut si na vás udělá čas v co nejbližší možné době. Nemůžete přece nespat kvůli bolesti ještě měsíc, než bude mít v diáři volno." 

    Text je myšlen a většinovou populací chápán tak, že dobrý fyzioterapeut upřednostní člověka s akutní bolestí a nenechá jej zbytečně trápit, i když je jinak dosti vytížen. Váš komentář považuji za záměrně zavádějící.

    +1/0
    13.8.2015 18:13

    D20a42v66i49d 42V20r50b16i65c14k55ý 2220299771941

    Dobré odpoledne, můj komentář není rozhodně záměrně zavádějící. Souhlasím, že každý fyzioterapeut se snaží dát pacientovi s akutní bolestí co nejbližší termín, ale praxe je poněkud složitější a upřímně mnoho velmi kvalitních fyzioterapeutů i při té nejlepší vůli nemá vždy kapacitu na dostatečne rychlý termín.

    0/0
    13.8.2015 18:27

    T83o56m75á52š 59M34r96á48z 4610880701466

    Já bych měl na autorku tedy dotaz : 1. co je nejbližší doba? A jak to má fyzioterapeut řešit, když ten diář je naplněný. Jak jsem psal v předešlém komentu, mám nejbližší termín 3.9.a pod čarou mám 6 náhradníků! Doma ženu a 2 děti. Schválně kolik zubařů, bude v praxi přes čas... 2. Kdo má rozlišit, že zrovna Vaše běžecké bebí je akutne jsi, než blokáda páteře zdrav sestry, která musí s bolavymi zády do práce na noční. 3. Podle čeho se tedy hodnotí kvalita fyzioterapeuta, já jsem evidentně nekvalitní protože 2hy den nevolam, mam okolo 11 lidi denně a představa, že volám 11 lidem a dělám ten den dalších 11, je upřímně pomatena. Pokud chcete feedback, tak ať vám volá klient, chcete od něj proaktivitu a ne pasivitu. Dělá to pro sebe ne pro Vás. Jo a nedávám brožury, Bo už na škole to byla blbost.

    +1/0
    13.8.2015 22:06

    T95o59m24á42š 94M33r92á83z 4410510401616

    Jak již někdo psal fyzioterapeut s prázdným deníkem asi nebude dobrý, nebo začíná... Přiznám se dobrovolně jsem fyzioterapeut a nejbližší volný termín mám cca za 3-4 týdny. Chtěl bych se dle logiky věci zeptat (kolegy Ondřeje pokud již je fyzioterapeut), proč by měl mít přednost hobík běžec před člověkem s akutním výhřezem, který již třeba 3 měsíce trpí těžko zvladatelnou bolestí, nebo před těhotnou ženou s vazivovými bolestmi pánve, sub akutním CMP. Ve většině článků se píše, že před začátkem jakékoliv sportovní aktivity by jste měli zajít na: kardio, fyzio, podologii, ... Ruku na srdce přijdou hobící až když je problém. 

     Paní pissatelku bych chtěl upozornit, že při valgozním postavení bolí kolena ve většině případů z vnitřní strany, protže tam dochází k napínání struktur, bolest z vnější strany je u varozity kolen:o).

    +7/0
    12.8.2015 21:30
    Foto

    B17a87r17b54o22r62a 80T79o11p35i40n45k77o30v97á 1485597179686

    Dobrý den, 

     máte pravdu - ohledně bolesti kolen při varózním a valgózním postavení dochází k napínání struktur na stranách, které uvádíte. Ovšem mechanicky se více zatěžují opačné chrupavky a menisky. 

    Prosté oslovení paní redaktorko postačí, být pissatelkou se ani žádná žena necítí;-).

    0/0
    13.8.2015 18:16

    T10o79m30á79š 69M68r53á40z 4790330541116

    Jee za pissatelku se omlouvám, chtěl bych napsat roztomilý překlep, ale nee. Jj, souhlasím proto píšu častěji, že při valgozite se drtí zevní kompartment, ale z praxe mám častěji bolesti zevnitř. Např. I footscience u formthoticsu řeší u subtilní. Pronace bolest zevnitř.

    0/0
    13.8.2015 19:30
    Foto

    B10a24r34b22o97r27a 19T40o17p76i18n64k26o58v88á 1125597559726

    Ano, tohle je opravdu na odbornější diskuzi. Bohužel to přesahuje rámec populárně naučného článku, který většina čtenářů očekává:-)

    0/0
    13.8.2015 21:17
    Foto

    P85e92t91r 33M91a16c17h 6864741512936

    Vtipně napsáno:-). Ty pocity o vyřazení z chovu jsem měl taky... Bohužel se mi taková péče dostala až v rámci rehabilitace po zjištění třech výhřezů, kvůli kterým jsem jel poprvé v životě sanitkou do nemocnice...

    +1/0
    12.8.2015 21:01

    D36a48l30i12b85o43r 77J15u72ř36i61c89a 8598694725

    To že je ten člověk zasekaný na týdny dopředu a nemůže vás přijmout v dohledné době je spíše naopak vizitka dobrého fyzioterapeuta, teda alespoň pro mě R^. Pořád je to člověk a nemůže přeci dělat po nocích aby vyhověl všem.

    +8/0
    12.8.2015 10:18

    V53a70c15l52a94v 51P77e72r98o38u23t31k42a 6878157204111

    tak zrovna dle toho bych to nehodnotil, 99%  má obsazeno na týdny

    0/0
    12.8.2015 23:13

    T53o41m34á24š 37M76r37á85z 4260260761676

    Máte pravdu, ideální je šeptanda a doporučení ostatních, nebo veřejné databáze, kde bude hodnocení.

    0/0
    13.8.2015 7:09

    D22a65l40i43b42o46r 43J42u13ř46i51c40a 8958524385

    Moje reakce byla odpovědí čistě jenom na to co bylo v článku řečeno, kde mi přišlo výmluvné tvrdit že dobrý fyzioterapeut by vás měl přijmout v co nejbližší době. Za svým si ale stejně stojím, je to však pro mě spíše základní ukazatel, drobná indície, a né dogma. Nakonec stejně ukáže až vlastní zkušenost.

    0/0
    13.8.2015 12:33





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.