• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    „Představa, že si tělo zvykne na spalování tuků je legrační“, říká lékař

    Naše „zúčtování“ s programem Whole 30 jsme vám již nabídli, nyní přinášíme názor odborníka, který spatřuje na této „dietě“ nejpozitivnější to, že se lidé o svou výživu zajímají. Varuje však před nadměrnou konzumací bílkovin.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    O68n91d79ř72e58j 40M74a97r21e39k 9452900517689

    Tělo si absolutně nezvykne na spalování tuků? Aha, co třeba maratonci nebo etapoví cyklisté, ti to dávají na cukry a ne na vytrénovaný efektivní tukový metabolismus? No, pán je totální výživový diletant.

    +2/0
    6.7.2015 10:59

    J17a57r18o14s98l35a91v 25M60a25l87ý 5536161758853

    Chodím do posilovny 2x týdně,  jezdím na kole 2x týdně,  3x týdně běhám,  jsem vegetarián, piju (moje neřest) 3 piva denně,  k tomu občas panáka, nekouřím. Při výšce 193 vážím 101 kg a procento tělesného tuku mám 10,1%. Kdybych nasadil dietu dle autora článku tak 1) budu zaplácaný masem tak že se ani nepohnu (maso nejvíce zatěžuje trávicí trakt a to až na 48 hodin)  2) přiberu minimálně 10kg 3) tuk mi vyleze na 15% a víc 4) zhorší se mi fyzička protože s věcně zasekaným trávicím traktem bych méně sportoval. Jediná správná dieta je byt vegetarián a pokud se někdo nemůže vzdát masa tak být "vegetarián" a k tomu jíst z masa jen ryby a mořské plody.  Žádná věda

    0/−2
    6.7.2015 8:54

    M59i74c36h52a70l 30V23o45r46e52l 5719794937402

    To platí pro lidi, kteří maso neumí jíst. I červené maso strávíte za pár hodin, když ho dobře rozkoušete, prosliníte a máte v pořádku trávení. Když někdo zhltne hovězí steak napůl syrový a na 5x, tak se pak těžko divit. Tím pádem bod 1-4 je velmi individuální.

    0/−1
    6.7.2015 13:06

    J35a75r61o73s14l14a59v 54M17a94l77ý 5536411638843

    To se pletete. Rozkousání na to nemá žádný vliv.

    0/−1
    6.7.2015 15:46

    M15i34c97h22a60l 64V19o48r80e47l 5939224717602

    Samozřejmě na to má obrovský vliv. Je tedy fakt, že samotné sliny u masa žádný, ale řádný rozkousání tomu pomůže absolutně. Takové dobře zpracované a rozžvýkané drůbeží maso tělo stráví rychleji než většinu luštěnin. Když žvýkám v klidu, tělo pozná, co konzumuji a podle toho začne uvolňovat enzymy. Někdo "nevegetarián" do sebe nahází steak, následujíc zákusek, prolévá to něčím tekutým a nakonec spláchne kávou a pak je jasný, že to bude ležet ve střevě 2 dny a ještě ani nestrávený..U mě osobně proběhla zásadní změna, když jsem začal jíst pomalu a jídlo kousat, co mám sílu a nepít u toho.Trávení se mi moc zlepšilo.

    0/0
    6.7.2015 18:24

    J36a54r96o83s97l89a21v 91M41a71l81ý 5986301288563

    To je teda pitomost ta dieta.

    0/−1
    6.7.2015 8:39
    Foto

    J81i60ř47í 47N81o81v78o96t26n37ý 6794357202911

    Ve Spojených státech se pravidelně zjeví výživový guru bez jakéhokoliv vzdělání a mnohdy z kruhů takzvané křesťanské vědy (která přikládá velký léčebný význam modlitbě) a vymyslí přelomovou dietu. RAW strava je jeden z největších nesmyslů pod sluncem, který ohrožuje zdraví těchto blouznivců. Lidské tělo potřebuje minimálně jedno teplé jídlo denně. Další šílenost je vyloučení mléka a mléčných výrobků. Nízkotučné a netučné mléčné výrobky jsou jedinným významným zdrojem vápníku které tělo nezbytně potřebuje a je ho ve stravě naší populace dlohodobý nedostatek (vizte osteoporóza po 50 věku). Zvláště ženy by měly denně přijmout alespoň 1 000 mg vápníku. Když si to začnete sledovat zjistíte jaká je to hoňka toto množství do sebe za den dostat. Pro příklad nejvýznamější zdroj vápníku (na které žádná brokolice nebo květák nemá)  mléko obsahuje  110 mg ve 100 ml a sýr eidam 200 mg ve 100 g. Vegerariány často uváděný květák pouhých 22 mg na 100 g.

    +1/−2
    4.7.2015 15:21

    M86i92c80h49a79l 69V42o73r73e22l 5919364397602

    Možná by za to spíš stála úvaha, jak dobře umí tělo strávit vápník z různých zdrojů, například z vysoce pasterizovaného mléka, kterého se prodá nejvíc, je to velmi málo, protože vápník už se tam snad ani nebude vyskytovat v organické formě a jedna urostlá kapusta trumfne i 50 litrů zmíněného blafu. Naštěstí máme i jiné "mléčné" výrobky na vápník bohaté.

    0/0
    6.7.2015 19:08
    Foto

    L43a89d90i87s70l22a40v 21S23t87r72n25a15d 7104731824228

    Nikdy jsem žádnou dietu nezkoušel, ale z toho co jsem si přečetl mi, upřímně řečeno, není volno. Pokud jsem potřeboval přibrat, víc jsem jedl, a pil víc piva. Když jsem usoudil, že se do ničeho nevejdu, zvolil jsem opačný postup. Normálně to funguje. Fakt. ;-)

    +1/0
    30.6.2015 6:32

    P60ř89e22m37y47s16l 22H16r48o17m86a35d55a 2544526278631

    No to si musím dát panáka a pak si půjdu zaběhat. To přece néééénííí možné takto se stravovat.

    +3/0
    25.6.2015 14:15

    Jiří Knesl

    4) ke spalování tuku dochází při aerobní aktivitě - to taky není pravda, například při intervalovém tréningu (ten je rozhodně v anaerobním pásmu) dochází také k pálení tuků, výzkumy Laval University, East Tennessee State University, Baylor College of Medicine a na University of New South Wales přišli na to, že kratší intervalové tréningy vedou k lepšímu spálování tuků, než aktivity s nižší intenzitou.

    5) dlouhé běhy nejde dělat na masu a tuku, protože se pomalu tráví - podívejte se na Google, kolik lidí běhá v ketóze maratony  www.google.cz#q=keto+marathon očividně to jde.

    6) "by měl být příjem a výdej energie v rovnováze" problém je v tom, že není kalorie jako kalorie. Viz zde:  live.smashthefat.com muž přijímal 5000 kalorií z tuků denně a výrazně nepřibral, pak udělal totéž se sacharidy a přibral výrazně.

    Mrzí mě, že i vystudovaní lékaři šíří názory, které jsou vyvrácené. Pak není divu, že desítky procent lidí čeká diabetes a statiny kvůli něčemu, čemu by se dalo předcházet úpravou diety.

    0/−2
    25.6.2015 11:20

    Z35d46e90n63ě97k 60M75o78r91á76v64e63k 5427108898983

    6) není kalorie jako kalorie? Už vám někdo vysvětlil, že abyste získal energii z tuků, tak musíte dost energie vynaložit? Takže čistě na tucích ten muž získával energii hodně neefektivně, kdežto s cukry ji měl přímo nachystanou ke zpracování. Není divu, že s cukry přibral.

    Nemusím být nutriční expert, abych viděl ty nesmysly, co tu píšete.

    +1/0
    30.6.2015 19:22
    Foto

    J85a74n 49S48t15a52v83ě74l 9645739327348

    Proč pořád lidé, kteří nemají fakticky šajn ani o biochemii, ne tak o lidské fyziologii či patofyziologii, mají pocit, že zrovna oni přesně rozumí lidskému metabolismu, protože na internetu našli přelomovou a vševysvětlující studii - a tím pádem se stávají odborníky na výživu, kterýmž okamžikem jsou vysoko nad všemi zpátečnickými lékaři mentálně zaostávajícími kdesi v buržoazních pavědách dávno překonané ('vyvrácené") západní medicíny... 

    Se mi vybavila věta z nějakého představení Š+G: To je jasný, má to kliku, tak je to mlejnek, my zrovna takový měli doma!

    0/0
    4.7.2015 5:22

    O87n42d27ř71e86j 45M47a46r30e51k 9622380467589

    Jo kolego - intervalový trénink a po něm EPOC, co? Taky slušný nesmysl, kterému uvěří snad malé děcko a naivní děvenky, které uvěří tomu, že bez námahy se dá zhubnout. Kratší intervalový tréning v metabolismu cukrů spálí víc tuku než dlouhý trénink v metabolismu tuků. To se vytvořilo v naší evoluci čím? ;-D;-D;-D

    0/0
    6.7.2015 11:03

    Jiří Knesl

    Tento článek v podstatě jen opakuje dnes už překonaná doporučení.

    Pozn: Nedržím Whole30, ale ketogenní dietu (podstatně tvrdší dieta, kdy se sacharidy (mimo vláknihy) přijímají do cca 50g denně, proteinů kolem 100g a zbytek energie jde z tuků, tedy kolem 175g tuků denně. Touto dietou jsem během 3 měsíců shodil 12 kg, poprvé v životě jsem schopný uběhnout souvisle 10km.

    1) nelze čerpat energii z tuků - není pravda, tělo obsahuje jen pár tisíc kalorií v glukogenu, zatímco v tucích máme desetitisíce kalorií. Člověk, který nezískává energii z cukrů, ale z tuků, je v takzvané ketóze. Ketóza je v pořádku a pro lidi přirozená, kojenci jsou v ketóze první měsíce života, eskymáci skoro celý život, podobně i pravěcí lovci. Běžný člověk, když si večer zacvičí a nedoplní cukry (dá si třeba maso se zeleninou), bude ráno pravděpodobně v ketóze. Lidé, kteří se postí, jsou v ketóze. Člověk, který dobíhá maraton, je pravděpodobně posledních 10 km v ketóze.

    2) doporučení 50 % ze sacharidů - není pro to žádný důvod. Existují esenciální aminokyseliny, esenciální tuky, ale neexistují žádné esenciální sacharidy. Jediný potřebný cukr je pro mozek a to dokáže tělo pokrýt glukoneogenezí. I člověk, který by přijímal 0 gramů cukru denně, bude živ (bude-li zdráv), zatímco člověk, který by přijímal 0 gramů tuku nebo proteinu denně, bude dřív nebo později mrtev. Naopak tak velké příjmy sacharidů jsou spojeny se vznikem diabetu 2 typu.

    3) příjem vápníku z mléka a mléčných výrobků - sám mléčné výrobky užívám, nicméně si uvědomuji, že člověk je jediná živá bytost, která dobrovolně užívá mléko i v dospělosti. Dostatek vápníku obsahuje i listová zelenina, brokolice, fíky, pomeranče, sardinky a další ryby, tofu nebo mandle.

    0/−1
    25.6.2015 11:12

    Z54d39e57n51ě15k 17M95o35r69á79v12e78k 5577818618263

    Jen tak stručně

    1) v článku není napsané, že nelze čerpat energii z tuků, ale je k tomu potřeba aerobní aktivita. Tedy lze čerpat i v sedě, ale produkce bude minimální.

    2) sacharidy nejsou jen cukry.

    Z vaší reakce mám spíš pocit, že jste si něco přečetl, ale neznáte souvislosti.

    0/0
    30.6.2015 19:16

    Z98d34e38n51ě90k 59M58o91r76á95v61e52k 5787438218213

    Kočka bude užívat mléko dobrovolně i v dospělosti, když jí ho dáte na misku. Že z toho bude mít sr*** to jí samozřejmě nedojde.

    0/0
    30.6.2015 19:18

    P12a56v97e53l 27H22l67a24v37i61z71ň46a 1694185875654

    moje zkušenost je podobná  jako mnohých, kteří Whole 30 vyzkoušeli. Více energie do života, žádný hlad, kila jdou dolů 5kg/ 30dnu, navíc jsem přišel o permanentní zánět nosohltanu -po dvou letech jsem si mohl pohodlně zazpívat :-), minulý týden na dovolené jsem se opět stravoval "běžnou stravou" ale s velkým energetickým výdejem. (energetická bilance minusová) Výsledek zánět v krku je zpět, břicho nafouklý a nohy těžký. Věřím, že pravda bude někde uprostřed, ale všem bych doporučil zkusit změnu jídelníčku.

    +3/−3
    22.6.2015 11:26

    Z83d14e52n38ě98k 94M66o93r80á64v74e18k 5557538568363

    Teď by to chtělo opatrným laděním zjistit, co za tím zánětem nosohltanu stojí.

    0/0
    30.6.2015 19:25

    J68a90n 75T10a83r18a97b85a 4656246239389

    V zásadě jde o ad absurdum vyšperkovaného Atkinsona, neboli bezglycidovou dietu, zde ovšem neznalostí a fanatismem autora "vylepšenou" o bezdůvodný zákaz mléčných produktů (snad kvůli laktóze..?( což je pitomost, je řada mléčných - velmi prospěšných produktů s odbouranou laktózou, nepříklad camemebert/hermelín..), nesmyslně mimo másla, které nutričně žádným pozitivem není. Výsledkem bude poměrně značná hyperketonurie, což by samo o sobě nevadilo, pokud bude pachatel mít dostatečný přísun vody a zdravý rozum, podstatně horší je riziko fatální hypoglykémie u nezachycených diabetiků a značné riziko vysoké hladiny HDL.

    Každopádně účinný stravovací režim pro odbourání tukových zásob vnitřních, nejen podkožních to sice rozhodně je, ovšem s obrovským zdravotním rizikem. Pouštět se do toho amatérsky je o malér, o veliký malér. Taky byste už nikdy žádnou dietu nemuseli držet, v urně je to celkem zbytečné.

    +5/−1
    19.6.2015 21:55

    Petr Zaoral

    zvířátka berou vápník z provitamínů jako zelená píce a sluneční záření :-)

    0/0
    19.6.2015 10:26

    J18a95n 67T73a89r81a21b17a 4896136729629

    Pozoruhodné. Ještě nikdy jsem neslyšel, že sluneční paprsky obsahují vápník.

    +3/0
    19.6.2015 21:57

    Karel Schnor

    I presto, ze kazda kvalitnejsi vedecka studie zduraznuje ze je mnohem vic toho co nevime o tele jako toho co vime, lide a lekarska obec specialne se tvari jakoby vsechno bylo davno jasne a vse co odporuje jejich nepodlozene vire je odmitano. Pritom to jde i jinak, staci vecne popsat vyzkoumane negativni i pozitivni vlyvy nizkosacharidovych diet a taky otevrene otazky na ktere nezname odpoved, napr:  ajcn.nutrition.org#page=1&view=FitH

    Chapu ze rict nevim, je psychicke narocne ale vyplati se to, protoze to je jediny zacatek cesty ke skutecnemu poznani.

    +2/−1
    18.6.2015 2:20

    K46a59r68e83l 15J45a77n77í41k 9868802755164

    Kdo chce zhubnout, zdravý a 100% spolehlivý způsob je přes stobklub.cz

    Jídelníček si každý může namixovat v podstatě z čehokoliv, jen ho musí zapisovat a podle vyhodnocení přizpůsobovat kalorie a podíly bílkoviny-tuky-sacharidy plus  další drobnosti. Zadarmo. Pro Android i web je "konkurenční" kaloricketabulky.cz, kde je více předvyplněných potravin ale přišlo mi to méně přehledné.

    Stačí vydržet a půl kila až kilo týdně mizí naprosto spolehlivě. Shodil jsem tak přes 30KG na první pokus. Bohužel po vysazení jsem to ani při dobrých návycích nedokázal udržet a sedavým způsobem života do půl roku plíživě nabral polovinu zpět, takže jedu znovu. Nicméně to není chyba té "diety", ta žádný jojo efekt nezpůsobuje - nehladoví se při ní.

    Spíše jsem měl tedy před  vysazením začít pravidelně běhat :-)

    +3/0
    17.6.2015 15:33

    D65a72n84i80e38l16a 68U42r17b98a59n84o81v45á 2854790685206

    Zdravý jídelníček namixovaný prakticky z čehokoliv je trochu protimluv.:)

    +1/0
    19.6.2015 15:53

    E79l44i45š49k16a 54K39u33č51e43r53o35v31á 1246918677349

    pokud nejste ženská - ženský metabolismus si velmi snadno zvykne na snížený příjem, takže jsem za půl roku shodila 6 kilo a pak další rok a půl už nic, jen mi padaly vlasy, byla jsem unavená a nakonec mi kiksla imunita. při tak nízkém příjmu vám totiž začnou chybět živiny.

    +1/−1
    20.6.2015 16:20

    O39l59d18ř98i33c10h 91J97a71n75e11č40e69k 8269656393511

    Když se chce zdravě hubnout, bez fyzické aktivity to nejde. Nelze neustále jen snižovat příjem, protože přesně jak píše paní Kučerová, dříve nebo později dojdete do bodu, kdy se Vám bude nedostávat základních živin. Že když nebudete jíst vůbec, bude tělo spalovat výlučně své tukové zásoby a z nich bude mít vše, co pro svoji funkci potřebuje, je opravdu naivní iluze.

    No a protože nutričně hodnotná strava, byť skromná, nějaké ty kalorie dodá, a pro hubnutí musí být energetický výdej vyšší než příjem, nezbývá, než se hýbat. Ideálně při tom taky budovat svalstvo, protože to stojí kalorie nejen při budování, ale pálí je pak 24 hodin denně.

    +3/0
    23.6.2015 13:11

    T64o35m87á80š 77H44o91r23a 2209755538435

    Myslím si, že všechny tyhle diety a zásadní názory (kladné či záporné) jsou dost mimo. Problém není v tom zda jedna konkrétní složka potraviny je více či méně vhodná, ale problém je v poměru této složky ve stravě.

    Já jsem třeba astmatik a alergik, a abych těmito chorobami netrpěl, tak omezuji jednoduché cukry, bílou mouku, maso či mléko. Ale to neznamená že je vyloučím úplně, jen se je snažím tělu v minimálním potřebném množství aby nestrádalo. Jednoduchý cukr jen tam kde je opravdu nutný, mléko pokud možno co nejhodnotnější (jagurt s probiotiky), maso třikrát týdně a pokud možno kvalitní. A stravu volím především pestrou, s tím že se snažím jíst střídmě a jen tolik co skutečně potřebuji, protože nemá smysl zatěžovat kompletní trávicí aparát trávením něčeho co tělo nepotřebuje..

    Díky tomu jsem se zbavil či hodně omezil své zdravotní neduhy a zvednul svou sportovní výkonnost.

    +2/0
    17.6.2015 12:33

    T40o98m51á50š 54H63o54r23a 2609965188525

    A ještě mě napadá jeden dovětek ke skutečně "zdravé stravě".

    Svého času jsem řešil zdravotní problémy s alergiemi (zahleňování) a hledal které potraviny omezit, které vyloučit atd... a dostal jsem se k úvaze nad tím kde je největší kámen úrazu, a to je právě v tom množství. Zamýšlel jsem se nad svými rodiči, jaké mají zdravotní problémy a kolik toho snedí a porovnal toto s jejich prarodiči.

    Výsledek byl ten že jsem zjistil, že prarodiče kteří začili 2. světovou válku, nedostatek potravin, mléka a masa, a mnohdy se stravovali velice střídmě, tak  na tom zdravotně byly mnohem lépe než moji rodiče, kteří většinu života strávili po 50 roku 20 století a nedostatkem potravin netrpěli, spíše trpí nadbytkem.

    Průměrný dožitý věk mých prarodičů je 83,75 let a to ten věk celkem kazí moje babička z maminčiny strany (bydleli v Čelechovicích na Hané) která jako astmatik zemřela v 67 letech, ale nezemřela přímo na astma, ale spíše na vlastní hloupost, když se po návratu z lázní vydala vypálit přerostlou louku a tam se fakticky zadusila dýmem. Jinak její manžel se dožil 93 let, a to přesto že trpěl lehce nadváhou, slabším srdcem a stařeckou cukrovkou. Z otcové strany můj dědeček 78 let (toho to kleplo na zbrojovce brno když se ročílil jak blbě hrají), a jeho žena se dožila pak 97 let.

    Přitom právě s 97 letou babičkou z otcovi strany jsem strávil cca. 10 let života, a ona jedla doslova všechno, ale v porcích opravdu střídmých.

    A jako perlička, můj děda z maminčiné strany (dožitých 93 let, co měl slabé srdce) začínal den tlustým krajícem se sádlem, k tomu silné kafe s panákem slivovice, na oběd normální vydatné jídlo a odpoledne už jen další kafe se slivovicí.

    Takže bych tu stravu řešil fakt jen v rozumných mezích.;-D

    +3/0
    17.6.2015 12:55

    K95a83m55i41l 77P40y58t80e73l16a 8192880251549

    Kde je opravdu nutny jednoduchy cukr?

    0/0
    19.6.2015 16:50

    V38l26a27d10i54m16i19r 92Z20a15b23l83o43u26d33i31l 6417261129330

    Koukám, kolik tu je odborníků, tak bych měl jednu, nebo dvě otázky. Je zdravé jíst denně na večer 500g nízkotučného tvarohu, když nechutná moc mléko a je možné, že by po něm člověk hůř dýchal?

    0/0
    16.6.2015 22:36

    V57l58a13d50i61m83i60r 74Z72a34b89l61o35u10d34i37l 6947601529110

    trošku jsem se seknul s časem koukám :D

    0/0
    16.6.2015 23:00

    T41o56m51á73š 91H85o91r96a 2789235768475

    Rozhodně není, po 17-18 hodině už by se jíst nemělo, žaludek by neměl zbytečně trávit když chcete už jít spát a mléčné výrobky se tráví celkem dost dlouho. Krom toho zrovna mléko patří mezi potraviny, které u velké většiny lidí způsobují jistou potravinovou nesnášenlivost, která podporuje vznik různých chronických onemocnění, ale vede i k zvýšenému zahleňování, což přes noc není to pravé ořechové.

    +3/−6
    17.6.2015 12:58

    H69a54n44a 30B85í24z60o57v42á 1912956352794

    Zahleňování mlékem, to je ten dokola omílaný nesmysl?

    +3/−2
    17.6.2015 23:49

    J61a31n67a 86V29y28s30k59o96č75i43l12o55v23á 8287238819564

    To není nesmysl, ale i lékaři potvrzený fakt. Dospělým mléko nepatří.

    +2/0
    18.6.2015 6:52

    F97r81a86n35t67i45š63e49k 60M25í92č28e84k 1112510922

    A to jako proč? Taková ovesná kaše či muesli s vodou jsou jistě velmi zdravé, ale prakticky k nejídlu. Ale chápu, že časem člověk otupí a je mu jedno, jak to chutná, hlavně že je to (momentálně) zdravé.

    +1/−2
    22.6.2015 17:11

    K60a54r78e82l 34J25a98n35í26k 9838242405454

    Já si večer tvaroh rozhodně dávám: na noc bílkoviny jsou podle mne ok. Jak je to s trávením nevím, rozhodně se po něm těžce necítím.

    Jen bych nedával nízkotučný, to je podle mne zbytečné a na mnoha místech jsem naopak slyšel, že je třeba tukem večer nešetřit (přiměřeně). Spíše bych si hlídal celodenní množství tuku, ale při vysazení sladkostí, zmrzlin a dalšího hnusu je to někdy dost problém naopak sehnat. A protože si jídla zapisuji pro vyhodnocení složení a kalorií, někdy večer doháním další lžící oliváče někam, kam ho chuťově ani nepotřebuji.

    Nejíst po 18 hodině, jak tu někdo doporučoval, je podle mne hloupost a vede k hladovění. Tedy pokud nezaleháte nejpozději v osm večer...

    Zhoršené dýchání po mléčných výrobcích netuším.

    +6/0
    17.6.2015 15:42

    V81i17k66t90o54r 90Z72á97b36r63a31n32s79k67ý 3140658784903

    Nejíst po 18. hod. je dogma. Záleží především na tom, kdy jde člověk spát, poněvadž do té doby jede jeho bazální metabolizmus na plné obrátky, jelikož není tlumen hormony vylučovanými během spánku. Bdící tělo je tedy třeba živit, jinak jede na dluh - hladoví. Doporučovanou dobou, po níž se již jíst nemá, jsou asi 2 hod. před spánkem. A to mám na mysli tu většinu lidí, která již večer po 18 hodině jen lenoší. Pokud jsou jinak aktivní, měli by přiměřeně jíst dle principu každé 3 hodiny nějaké jídlo (nerozebírám jaké, ale není to jedno).

    U silově trénujících sportovců (i rekreačních) je naopak přímo doporučeno dodat tělu bílkoviny druhou večeří.

    +5/0
    22.6.2015 23:19

    O41l60d61ř62i72c43h 98J31a81n81e60č19e82k 8319336133771

    souhlas. nejíst po určité hodině anebo nejíst po určitou dobu před spánkem je velmi zjednodušené dogma dietářů. záleží na tom, co děláte, nejen večer, ale vlastně po celý den - a jak jste v toho důsledku na tom pak večer energeticky. já kdybych po 18h nejedl, tak by to vlastně znamenalo nejíst od časného odpoledne až do příštího rána a to bych se velmi rychle složil - protože kolem 18h se teprve zvedám z kanceláře a jdu někam sportovat. a pokud ve 20h nebo ještě později přijdete z posilovny, tak jíst prostě musíte, tady by nejídlo jednoznačně způsobilo víc škody než užitku.

    hlavní problém bude v tom, že ve spánku potřebujete minimum energie, takže veškerou přebytečnou tělo uloží do tuků.

    takže pokud v 17h přijedete autem s práce a složíte se na kanape, tak byste ideálně neměl jíst už vůbec, protože to od oběda (příp. svačiny) Vám stačí i na večer. naopak pokud večer několik hodin sportujete, můžete podle mě klidně jíst o půlnoci chvíli před spánkem, protože se to vše využije na doplnění energetických zásobníků ve svalech a jejich regeneraci.

    +3/0
    23.6.2015 13:23

    A18l36e37x39a19n78d94e34r 89P57r59o54c57h94a69z47k92a 2811796836293

    kdyby v evrope nebylo tolik levneho jidla, nemeli  by zvanilove dietologove praci. Ono se staci drzet jedineho pravidla, a to nezrat (pripadne se dle veku trochu hejbat)! A k tomu staci pevna vule. Zvaneni o tom, jaka potravina me prospiva ci ne je spis o tom, jak se po jejich pozreni citim. Kazdy clovek travi trochu jinak a ma jinou genetickou vybavu.  Jeste ze jsou na svete lidi, kteri to tem dietologum zerou, jinak by se museli chodit past ;-D

    +4/−1
    16.6.2015 7:18
    Foto

    A32n90d32r18e89a 46A26n80n98a 97P76e88l95d38o50v60á 7319800654371

    ;-D Masakr tenhle článek ;-D

    Makat, makat a zase jen makat...a když k sportu přimícháte optimismus s humorem, máte vyhráno :-)

    +4/0
    16.6.2015 7:10

    W82o85l48f76g34a86n90g 70T88i49l53l28m58a73n13n 9453167113

    Můžu Vám z vlastní zkušenosti garantovat, že jste úplně mimo. Tak ještě jednou:

    Kolik myslíte, že ve makáním shodíte? 

    Uběhnutím maratonu spotřebujete cca. 700g tělesného tuku. Co byste poradila někomu s 30kg nadváhy? Uběhnout 40 maratonů? Opravdu?

    Stará pravda, hubne se v kuchyni! Makání je až po zhubnutí za odměnu. :-)

    +6/0
    16.6.2015 18:29

    J87i58r17i 19S57l60a76v68i97k 2401969425592

    40 maratonů, to je moje dávka km na rok a zhubnout 30kg/rok je v pohodě. Příliž rychlé hubnutí není zdravé a může i zabít (viz zpěvačka Cass Elliot). Nicméně pro někoho s 30Kg nadváhou (BMI 31) není běhání vhodný způsob hubnutí, oddělal by si klouby. A teď vážně, hubne se v kuchyni, v posilovně se nabírá - tam se také nezhubne. Běháním se také moc nezhubne. Když jsem se po zranění vrátil k běhání, tak jsem po 4 měsících a 500 km zhubnul asi jen 2kg. (při 172cm z 74 na 72kg).

    +2/0
    16.6.2015 23:27

    W91o60l46f51g55a83n13g 55T55i90l59l54m57a40n31n 9353147533

    Souhlas. Když jsem zkusil běhat na podzim 2010 s 92 kg, tak jsem si málem zdemoloval lýtko. Samozřejmě jsem nesundal vůbec nic. Pak jsem "v kuchyni" sundal na 77 kg a běhat to začalo samo. Teď si to sedlo při 172 cm na 70 kg a drží to. R^

    +4/0
    17.6.2015 7:33

    W30o92l17f29g72a37n86g 98T64i87l60l73m56a89n54n 9103667233

    Btw, pojídáním vajec a špeku mi klesl cholesterol na 4.5. Poprvé v životě.

    +6/0
    17.6.2015 7:45
    Foto

    A92n59d26r83e12a 61A28n97n16a 28P38e75l15d91o87v38á 7159200714871

    Dobře pánové, vzdávám se, máte pravdu. Co se týče hubnutí, souhlasím s tím, co píšete...ale i tak, člověk by měl makat, sportovat s humorem a optimismem ;-)

    +5/0
    17.6.2015 8:23

    W19o63l56f28g25a94n80g 43T68i98l57l73m18a67n20n 9923147183

    S tím můžu jen souhlasit. R^

    +1/0
    17.6.2015 11:55

    J14a66n53a 38V80y79s36k21o54č81i68l60o49v88á 8937348579394

    8-o fakt? To si děláte legraci!

    0/0
    18.6.2015 6:55

    W13o96l68f17g80a83n38g 16T70i64l67l46m81a93n33n 9963167153

    Nedělám. Dlouhá léta jsem měl cholesterol kolem 5.5, až si moje lékařka myslela, že je to dědičné. Na kontrolu krve chodím pravidelně.

    Ještě loni v květnu 5.5 a v listopadu 4.5. A že to mezitím bylo nějakých tuků! A žádné pečivo, žádné polotovary, sacharidy ze zeleniny a ovoce. :-)

    +3/0
    18.6.2015 13:49

    W43o79l82f76g91a13n49g 98T74i18l59l68m78a82n20n 9803897163

    A hromady vajec samozřejmě.

    0/0
    18.6.2015 13:50



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.