• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Trénink vás posune dále rychleji. Zařaďte tempovou vytrvalost

    Základní stavební deskou v běžecké přípravě je obecná vytrvalost. Pokud jí dosáhneme, můžeme postoupit výše a budovat obvodové zdivo. Tím je tempová vytrvalost, která je důležitá u běžců na střední a dlouhé tratě. U výkonnostních a vrcholových běžců bývá v tréninkovém plánu ordinována téměř po celý rok. Dominantní je pro ni jarní příprava a hlavní závodní období.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    D64u30š96a38n 78E57r97b95s 6518475539512

    Pardubice jsou hezké město. Znáte to tam? Já jinak pocházím z Hradce Králové, respektive narodil jsem se v Jičíně, když rodiče bydleli v malebných Hořicích v Podkrkonoší, kde jsme následně nějaký ten rok bydleli a zde jsem taktéž chvíli studoval, kažodpádně nyní závodím za Pardubice-AC PArdubice, to máte pravdu.

    0/0
    31.5.2015 18:25
    Foto

    A34l19e64s 74M83u68l30l96e83r 3792782861762

    Odmítnout, zesměšnit je snadné, ale téma Tempová vytrvalost není snadné. Jinak vypadá TV pro ty co běhají 400 až 1500 m a pro ty co běhají 10 km a více. 

    Některým informacím nerozumím, ale beru to jako signál své nevědomosti, nikoliv jako nedostatek autora. 

    Když si vzpomenu na svůj tréninkový deníček (hlavní trať 800 m), tak TV pro mne byly úseky 600 až 1500 m, vždy s přestávkou vydýcháním, do srdeční tepové frekvence pod 100 za minutu. V mé době a na mé úrovni se laktát neměřil :-) 

    Ale vytrvalcům, kteří jsou zaměřeni na tento web, tj. 10 km a více, bych spíše doporučoval zvýšit rychlost - asi nemohou běhat 30 až 200 m rovinky na oválu, to je lepší nahradit míčovými hrami, ale dobré je jednou týdně se zaměřit úseky 1 až 3 km ve vyšším tempu než je závodní  tempo. Pokud chci půlmaraton tak jeden týden 5 x 1 km, druhý týden 3x 3 km, v tempu o 10% rychleji, apod. Den poté výklus 10 km. 

    Ostatně Zátopek trénoval až 100 x 400 m v maximálním tempu.

    +1/0
    30.5.2015 22:24

    Petr Valeš

    Tempová vytrvalost je termín neštastný. Jak píše Jan ... pro trénink na úrovni ANP je přehlednější používat termín "prahový trénink". Tempový trénink se spíše používá při tréninku "tempa" pro danou disciplínu. Jiné tempo trénuje Ironman, jiné tempo "závodní intenzitu" trénuje běžec připravující se na 1/2 maraton, 10km ...

    Vzhledem k zaměření serveru nejde tvrdit, že základním stavební deskou tréninku je tempová vytrvalost (ať ten termín znamená cokoliv). Většina začínajicích běžců se totiž tohoto typu tréninku tzv. sportovně nedožije z důvodu zranění kolene, kotníku, zad z nesprávné techniky a nevhodného běhaní jako celku. 

    Základní stavební deskou běhu si dovolím nazvat spíše správnou techniku, flexibilitu, stabilitu, sílu a obecnou kondici.

    +1/0
    30.5.2015 19:32

    J19a40n 87Š60t18e16m57b82e47r90a 4675863446171

    článek je silně nepřesný a matoucí. TV odpovídá úrovni ANP jenom pro specifickou vzdálenost závodní tratě, cca 10km. Obecně odpovídá tempo tempové vytrvalosti tempu o jednu závodní trať vyšší, v případě desítky je to půlmaraton, a ano, zde je to tempo v úrovni ANP. Už pro pětkaře to ale výrazně zrychluje (TV v tempu desítky, cca 6 mmol/l), všechno kratší úměrně zrychluje, a rovněž délka úseků se přiměřeně zkracuje. TV prostě (obecně) není další krok po obecné vytrvalosti. Ale to jsou naprosté základy!!!

    +3/0
    30.5.2015 8:58

    D65u98š44a85n 78E74r92b78s 6768635679492

    Svým způsobem opakujete co v článku je řečeno. Obecná vytrvalost je základ a bez ní stavět nelze. Postupnost nutná. Laktátové hodnoty individuální

    0/−1
    30.5.2015 17:09

    J68a24n 70Š84t80e49m27b51e12r47a 4675183896391

    článek není o obecné vytrvalosti, a ani já nekomentuju obecnou vytrvalost. Naopak zaměňujete prahový trénink v úrovni ANP s tréninkem TV, což je (až na zmíněnou vyjimku pro 10km) hrubá chyba

    +2/0
    30.5.2015 17:23

    D47u92š50a70n 72E17r95b34s 6238415849452

    To spolu souvisí. Teoretiků je mnoho...

    0/−1
    30.5.2015 19:26

    J92a17n 11Š26t60e20m95b50e65r88a 4685753166861

    není chyba napsat blábol, to se asi občas stane kdekomu, chyba je neumět se k tomu postavit čelem. Teoretiků je možná mnoho, licencovaných trenérů atletiky už méně, a to včetně Pardubic...

    +2/−1
    30.5.2015 20:01

    D62u60š75a76n 88E44r55b84s 6358915939422

    ardubice jsou hezké město. Znáte to tam? Já jinak pocházím z Hradce Králové, respektive narodil jsem se v Jičíně, když rodiče bydleli v malebných Hořicích v Podkrkonoší, kde jsme následně nějaký ten rok bydleli a zde jsem taktéž chvíli studoval, kažodpádně nyní závodím za Pardubice-AC PArdubice, to máte pravdu.

    0/0
    31.5.2015 18:26

    D71u89š56a53n 94E14r34b43s 6108315169962

    ... a nyní bydlím teda v Praze abych nezapomněl.

    0/0
    31.5.2015 18:30



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.