• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Asics posouvá s novinkou Gel-Quantum 360 tlumení do nové dimenze

    Japonský Asics s představením své novinky čekal až na konec dubna. Na rozdíl od ostatních značek jsme však nebyli svědky představení nové technologie. Asics totiž zůstal u svého legendárního gelu, který poprvé v historii použil jako hlavní tlumicí materiál u modelu Gel-Quantum 360.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    P90e94t78r 63K18o70l95á59ř 8575301845551

    Ne každý si může dovolit absolvovat poctivou přípravu na silniční maraton v netlumených botách. Ne každý totiž váží 50-60 kg. Dokonce i Keňané trénují v tlumených botách. Lidská noha se vyvinula, jak se vyvinula, ale asfalt, kostky, beton, apod., tak ty tu máme pár desítek let, maximálně stovku let. Vývoj lidské nohy trvla nepoměrně déle. Co nám běžcům tedy zbývá?

    1, neběhat silnici, tudíž preferovat horské běhy, maratony a ultra místo městských silnic;

    2, běhat v tlumených botách.

    Osobně se pohybuji zčásti v bodě 1, zčásti v bodě 2, protože tvrdému podkladu se dnes v normálním prostředí (město a okolí) absolutně vyhnout nedá.

    Takže bych tlumení neodsuzoval, umožňuje běhat i těm, kteří by jinak neměli nárok...

    +1/0
    17.5.2015 11:12
    Foto

    R44a15d86e17k 26L35e29s30z84c11z67y88n97s38k98i 7875617935790

    Běhat ve městě po betonu, asfaltu a dlažbě není normální. Je to anomálie, která nutně vede k problémům. Začátečníci i mírně pokročilí si to přes svoje nadšení pochopitelně neuvědomují. Kdo skutečně chce běhat zdravě, najde si ideálnější prostředí pro svůj běh. I já bydlím ve stotisícovém městě, ale pokud chci běhat, jedu na kole 10 km za město do lesa.

    +1/−3
    17.5.2015 11:34

    L38u50k14á59š 76N73o76v82á87k 5558516209611

    Ano, bydlíte v Olomouci, kde jistě máte pole za humny. Ale ne každý má možnost běhat mimo asfalt aniž by musel cestovat hodinu někam, kde by se teprve rozběhl. Vaší poznámku o anomálii beru jako pouhý výkřik do tmy.

    0/0
    18.5.2015 13:32
    Foto

    R22a18d61e45k 86L15e50s54z15c29z13y88n36s89k65i 7795717175970

    Tlumení způsobuje ochabnutí většiny šlach a svalů na chodidle i směrem výš ke kotníku (achilovka, lýtko,... kyčle, páteř....) Prsty, klenba apod. nedostávají nové impulsy, přestávají přirozeně pracovat a degenerují. Pak stačí absolvovat pár půlmaratonů nebo maraton (nejlépe po asfaltu) a běžec se diví.... 8-o

    0/−5
    17.5.2015 10:44

    Z63d49e56n14ě40k 54N19e42h48o51n41s74k42ý 1892162752893

    tak to je teda blabol ! Par let už běhám ale tohle čtu prvně. A za sebe říkám ze jsem si 100% jist ze prsty, klenba ani nic jiného z běhaní rozhodne degeneraci netrpí. Ono je nutně si uvědomit za naprosto každá bota tlumí, každá samozřejmě jinak. Dost pochybuji ze někdo v dnešní době běhá bos, byt třeba v lese.

    +1/0
    17.5.2015 12:18
    Foto

    R76a62d11e55k 53L34e33s31z10c69z49y83n21s12k26i 7475537565210

    Díky za mínusy. :-) Každý mám mít svůj názor. OK. Já mám ten svůj ("blábol") podepřený 30 lety běhání. Ovšem bosý samozřejmě neběhám (jen někdy, příp. ve Fivefingers). Boty s minimálním dropem a bez tlumení mám jen jako ochranu proti poranění ostrými předměty. Asi se budete divit, ale takových nás je opravdu hodně a pořádají se i závody v běhu naboso. R^

    0/0
    17.5.2015 12:29

    L13u30k90á76š 71N11o12v72á54k 5698986309231

    Píšete, že máte Váš názor podepřený 30 lety běhání. V první řadě Vámi dosažené časy nějak nekorespondují s tím, že se běhání věnujete takto dlouho. Za druhé běh na boso je blábol (nebo velmi zveličovaná skutečnost) na kterém akorát profitují firmy tuto obuv vyrábějící. Největší boom přišel po uvedení knihy "born to run", kdy nabídka minimalistických bot vyrostla jako houby po dešti. Bohužel nikdo si neuvědomuje, že v knize vychvalovaný běh na boso u indiánů nebude stejně fungovat u průměrného evropana. My jsme zvyklí od mládí chodit v botách, indiáni na boso. Nelze si myslet, že stačí obout minimalistické boty a bude to fungovat stejně. Stejně tak nelze říci, že nebudete mít zánět achilovek z minimalistkých bot. Rozhodně se kloním ke klasické tlumené botě a minimalistické jako případný doplněk pro posilování klenby nohy používaný právě s důrazem na posilování klenby, nikoliv na nabíhání kilometrů.

    +2/0
    18.5.2015 13:45
    Foto

    V74í13t18e15k 51K19n24ě32ž81í39n83e68k 3584373495247

    Moc díky, že jste ten komentář napsal za mě, podepsat a tesat do kamene :-)

    0/0
    18.5.2015 14:10
    Foto

    R36a88d43e93k 19L86e55s70z34c83z52y32n59s76k40i 7705297695450

    Máte úplnou pravdu. Moje osobáky nejsou nic moc: 1/2M. za 1:25  a M. za 2:57 h. jsou těžký průměr. :-)Jenže já na čas neběhám a silniční maraton jsem si kdysi pro představu jen 2x zkusil. Ale nevím, proč to porovnáváte s botama a délkou běhání? Moje běhání není honbou za super časy. Born to Run jsem nečetl, naboso prakticky neběhám. V botách bez tlumení se mi běhá moc dobře a záněty achilovek nemívám. Řekl jsem tady jen svůj názor na základě svých dlouholetých zkušeností.  Stojím si za ním i přes vaše mínusy a odborné komentáře.  ----- Myslíte si, že výrobci, jako je zmíněný Asics apod., snad z prodeje tlumených bot neprofitují? A domníváte se, že běh na boso je blábol? Jestli ano, pak jste se asi narodil s botama na nohách. Zkuste si malý extrém: dát nohu na měsíc do sádry. Ochabnou svaly nebo neochabnou? :-) Běhu zdar a mínusy sem! :-)  (Nemá smysl, tady ztrácet čas dalším diskutováním. To si radši lehnu nebo si zaběhám).

    0/0
    18.5.2015 14:59

    L98u17k41á12š 46N96o43v30á90k 5168176239721

    Dobře, připouštím, že narážka na časy byla trošku mimo. Nicméně za tím hlavním (zhodnocením minimalismu si stojím). Myslím si, že každý si prostě musí najít to, co mu vyhovuje. Ale psát, že se nemá běhat ve městě, nebo že z běžeckých bot ochabují svaly je také mimo.

    0/0
    18.5.2015 23:36

    M62i57c28h80a64l 35Z14o87u56b46e80k 9661663918721

    Já bych vyloženě neodsuzoval Radka L  a ani se v debatě neopíral o jeho časy a výkony, protože to není směrodatné v téhle věci a spíš bych se zamyslel nad těmi 30 lety běhu---to je podstata.

    Nic méně já souhlasím s tím, že Evropani nejsou stavění na bosý běh a ten boom po knize Born to Run , už krapet vyšuměl.  Na druhou stranu není zase docela přirozené běhat na tvrdém asvaltu. Naopak přirozený běh vidím v dobře padnoucích, pohodlných botách, které člověku sedí a se kterými běží někde po lesní cestě, případně v přírodě. Jenže my, lidé z měst prostě nemáme tolik šancí se v týdnu sebrat a jet do přírody, tak že máme "své" cyklostezky a silničky.  A na nich se tlumenější boty vyplatí. Já třeba nemám taky problém s achilovkama, kolenama atd., a běhám na asvaltu z 90%. Je to částečně i stylem běhu, ale věřím, že mi pomáhají i tlumenější boty---konkrétně mám středně tlumivé Ridery od Mizuna, které poctivě měním po cca 1000 Km, když už pocitově vnímám, že tlumení ochabuje.  I včasná výměna bot je dle mého důležitá, byť to někdo nerespektuje, vidí v tom marketingové triky firem, které to doporučují a.......... leze to trošku do peněz. Ale do zdraví se snad vyplatí nějakou tu kačku vrazit.  A samotný bosoběh...........??? Občas si boty sundám a kilometr si bos dám, proč ne??  Noha se srovná a nic špatného se nestane. Ale jak říkám, je to jen občas a na kousek, spíš ze zajímavosti, než z plezíru, že běhám bos.  Za mě tedy určitě běh v botách.

    0/0
    18.5.2015 19:16

    M15a98r22t49i87n 90T50e17p93l86a95n 9967750655643

    Mě teda časy Radka L. přijdou dost v pohodě, aneb kdo má maraton pod 3 hodiny, ať hodí kamenem (nebo tlumenou botou). 

    Za mě je to tak, že dokud jsem běhal v tlumených botách (Asics, Mizuno), tak jsem trpěl přetíženými lýtky, která mi na začátku výběhu "kameněla". Poté, co jsem přešel na boty od Inov-8 s menším dropem (3, resp. 6 mm) a nižším tlumením, tak tyhle problémy přešly a běhá se mi mnohem líp. Takže za mě to beru tak, že někomu sedí tlumené boty a tak je používá. Někomu sedí boty méně tlumené a tak používá je. Aneb je jedno v čem běháme, hlavně pokud se nám v tom běhá dobře a nebolí nás z těch bot nic, co nás bolet nemá ;-)

    +1/0
    18.5.2015 21:28
    Foto

    V63í26t69e78k 68K11n58ě58ž16í92n65e56k 3514693605447

    A přesně tak to je. Každému bude vyhovovat trochu jiná kombinace opory a tlumení, resp. absence těchto parametrů. Mě nejvíc fascinují ty opovržení plné komentáře pod jakoukoliv tlumenou botou. Ono ve výsledku stejně záleží především na stylu, jakým člověk běhá a až podle toho na botě, kterou nosí. Že běh na boso sám o sobě s technikou pomáhá je bohužel jeden z nejrozšířenějších bludů.

    +2/0
    18.5.2015 22:55

    M79i14c70h25a90l 93Z67o34u81b22e50k 9331933678381

    ....... podepisuji v plném rozsahu znění......... :-)

    0/0
    19.5.2015 18:18
    Foto

    R37a32d91e81k 63L96e86s32z70c56z49y16n55s32k43i 7975467425510

    ..., říká odborník na běh a konzultant běžecké speciálky. ---- Pane Kněžínku, mě zas fascinuje, kolik se za posledních 5 let vyrojilo "odborníků" na běh a běžeckou výbavu. Nikomu neuškodí trochu pokory, skromnosti a zamyšlení nad jinými názory.  Ale to chce čas a něco si taky prožít, odběhat, projít si zkušenostmi, pokusy a omyly.... Ale tak to už asi v životě je, že se čtyřiadvacetiletí kluci tváří, že snědli všechnu moudrost. Nic ve zlém, ale příměr o tesání do kamene nechme třeba raději Miloši Smrčkovi, Danu Orálkovi nebo Petře Kamínkové. :-) Běhu zdar a horám zvlášť! R^

    +1/−2
    19.5.2015 19:38
    Foto

    V25í91t15e50k 72K69n58ě44ž96í56n59e34k 3644473645387

    Ano, přesně tak - nikomu ;-) Já nemám problém s tím doporučit minimalistické, barefoot boty, nebo dokonce i pohyb úplně naboso. Dokonce to dělám docela často. Co mě ale strašně baví jste vy a vám podobní, kteří máte tu svojí jedinou pravdu a všechno ostatní je největší zlo. Za posledních 5 let se totiž na každého "odborníka" vyrojilo 10 neoblomných protagonistů toho jediného správného stylu bot :-).

    Když je řeč o Danovi, nebo Petře, tak se s nimi stačí jen chvilku pobavit a podívat se v čem závodí a trénují a člověk zjistí, že je to poměrně široká škála produktů od tenounkých závodek, které by se daly přirovnat k minimuskám až po vytlumené objemovky, na které vy tolik nadáváte, kdykoliv se tu objeví.

    Budu se opakovat, ale ono to totiž není ani zdaleka tak o tom, co máte na nohách ale o tom, jak umíte běhat.

    0/0
    20.5.2015 9:28
    Foto

    V34í59t86e95k 47K92n81ě98ž67í51n86e21k 3124473245147

    Jinak ještě doplním, že jsem o sobě nikdy nikde nenapsal, ani neřekl, že jsem odborník na běh. Tak zkuste pro příště pracovat s reálnými informacemi a ne si domýšlet, co se vám hodí ;-).

    0/0
    20.5.2015 9:44

    L89u51k52á46š 31N80o29v22á15k 5618896759201

    Nechci se tu zastávat pana Kněžínka. Na druhou stranu, když se trošku podíváte na běžecké speciálky (a hlavně jejich konzultanty), tak nezřídka narazíte na lidi, kteří nejen, že běhají (což je naprosto nezbytné), ale i běhání, či sport (pochopitelně včetně fyziologie, biomechaniky pohybu, anatomie atd.) vystudovali na některé z našich univerzit. Kdo se v běhání trošku pohybuje, tak musí vědět, že Vámi zmiňovaní běžci rozhodně nedisponují jedním párem obuvi a používají celé spektrum napříč všemi úrovněmi tlumení. Ale kdo chce psa bít, hůl si vždy najde, že? :-)

    0/0
    22.5.2015 13:45
    Foto

    V31í84t68e90k 92K19n48ě58ž46í14n32e20k 3164813315817

    Ještě jedna věc mi vykouzlila úsměv na tváři - jak jste ve 40 přišel k 30 letům zkušeností. Tímhle stylem můžu taky tvrdit, že mám ve svých 24 letech 15 let zkušeností, protože už od mala jsme chodili na základce na přespoláky a meziškolní poháry  :-)

    0/0
    20.5.2015 10:59
    Foto

    R46a42d59e42k 55L43e22s94z27c16z53y40n74s89k85i 7125157885460

    Je to jednoduché: pravidelně běhám od svých 10 let. ----- Odborník na běh bezesporu jste, když umíte takhle radit ve speciálním běžeckém obchodě a tady. Máte za sebou i skvělé sportovní výkony! Klobouk dolů! ----- S Petrou Kamínkovou jsem v kontaktu mnoho let a trénujeme spolu. Co k tomu dodat?------ Jsem rád, že bavím já vás a vy mě. Už jen tím, že si tady mezi čtenáři pokoušíte zjednat respekt zesměšňováním jiného názoru čtenáře. Asi vás ještě šéfredaktor neupozornil na to, že čtenář je jako zákazník. Znáte to úsloví, ne? Jistě ano, když pracujete v obchodě. Ale teď jste právě jednoho zákazníka-čtenáře ztratili. Sportu ZDAR!

    0/0
    20.5.2015 15:10
    Foto

    V65í28t30e18k 38K75n54ě53ž47í29n35e25k 3984963395687

    Odborník na běh rozhodně nejsem, na druhou stranu se snažím udržovat si co možná největší přehled o vybavení, které se na běh používá a to je poměrně zásadní rozdíl. Teď prosím ten příklad zesměšnění. Celou dobu se jen snažím obhájit svobodnou volbu každého běžce toho v čem a jak bude trénovat, aniž by musel poslouchat, že jeho volba je tragická a protože jiným lidem vyhovuje něco jiného, tak i on se podle toho musí řídit a jestli nebude, tak je přinejmenším tupá oběť marketingového snažení jednotlivých výrobců. Každopádně to je z mé strany poslední komentář, protože tahle debata nevede nikam.

    0/0
    20.5.2015 22:47





    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.