• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    „Běh je nejlevnější sport“ je jeden z mýtů. Jak je to ve skutečnosti?

    Běh je nejlevnější sport vhodný pro všechny věkové, váhové i politické skupiny včetně starobních důchodců. Nazujte kecky za pár korun a tepláky s nohavičkou na gumičku, vyběhněte a hned uvidíte ty zázraky. Mezi běžci se šíří městské legendy jako v každé jiné sociální skupině. Podívejte se, která tvrzení mají reálný základ a která jsou úplně mimo.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    P70a78t14r38i29k 48S28v90o25b21o30d56a 3299321776825

    Nejlevnější asi není, ale kromě snobálů si každý může spočítat cenu třeba tenisu nebo krasobruslení nebo golfu vs. běhání....

    0/0
    30.4.2015 10:45

    M88i48r19e96k 58Z86á16v11o35d38n35ý 7722347220818

    "V případě běžce to je oblečení, boty na mokré bláto, boty na suché bláto, boty na mokrý asfalt, boty na suchý asfalt a rozličná udělátka, díky kterým se může chlubit ostatním běžcům, kde všude běhal, ještě v momentě, kdy běží." // A proč bych to dělal? Nebo snad to není sport, když běhám tak 2x týdně (když je hezky a teplo) kolem 5-6 km v botách za 500 Kč? Podle tohoto serveru asi ne :))

    0/0
    29.4.2015 19:26

    M78i59c49h65a77l 38M31e87l52e67n 7100593257716

    budeme běhat a usmívat se a zase běhat a budeme happy a free, ježiš z toho běhání  je úplně modla. prostě si jdu nebo nejdu zaběhat, klidně při tepovce 150 nebo 90 a v teplákách, pantoflích, jakejkoliv teniskách a hlavně běhám jen když chci, né protože musim. lidi neblbněte a dávejte prachy na něco důležitýho;-)

    0/0
    29.4.2015 14:51

    O29l82d25ř42i12c29h 73B11í17l91ý 7228905974366

    dvoje kvalitni boty cca 2* 1500. 2 funkcni trika po 250 Kč a jedny dlouhy elastaky a jedny trenky do litru celkove. Mate vybavu za 4500 na pekne dlouho a funkcni veci vyuzijete i u jinych sportu.

    Samozrejme pokud uverite marketingu, tak pridejte dalsich 10 000 a muzete uz snit o stupnich vitezu

    +1/0
    29.4.2015 13:12

    R93o20s91t28i89s97l47a76v 69C81a21h14a 8595271310542

    Jednoduche - beh jde provozovat s velice levnym vybavenim i s vybavenim za desitky tisic. Je na kazdem, co si vybere.

    +1/0
    29.4.2015 10:41

    J89o86s55e85f 63V18a51l56a 9910203623153

    popiska uprvni fotografie je mimo mistu. Pri vypoceni 1 l potu se sice zbavime 1 l vodyx, kterou hden poptom zase vypijeme. Ale proto, aby se 1 l potu mohl vypotit, potrebujeme technologicky relativne velke mnozstvi energie, nekde se odhaduje az na 580 kcal/1 l

    0/0
    28.4.2015 10:49

    V57o42j73t64ě46c32h 61K58o57n17í41ř 8341725807152

    Za co člověk platí u běhu: za vybavení, startovné a výživu. Nevím, který sport tuto složku neobsahuje. Většina dalších sportů vyžaduje ještě tělocvičnu nebo bazén nebo nářadí. Na spoustu sportů člověk potřebuje trenéra. Takže bych řekl, že běh opravdu patří k nejevněším sportům.

    +1/0
    27.4.2015 20:30

    T59o89m 24H23r83d85i47n32a 8143513507396

    S vaší malinkou úpravou už to pravda je, ale jsou tam ty důležitá slovíčka "patří mezi" nejlevnější. Například fotbal, volejbal, basketbal mi přijdou jako celkem levnější sporty na mé amatérsky výkonnostní úrovni. Nepředpokládám, že za boty a oblečení na tyto sporty na této úrovni dávají více jak 15.000 ročně jen za oblečení a boty, což je při naběhaných 3-5000km ročně pro běžce obvyklá částka.

    0/−1
    29.4.2015 14:58

    V11o50j70t97ě87c84h 71K21o48n47í48ř 8231935697942

    Já dávám za vybavení pro běh tak 2000 ročně. Mnohem víc spolknou závody a doprava na ně. Dohromady dám tak 10000. Víc si prostě nemůžu dovolit. (Běhám tak 150 km a tak 2-4 závody měsíčně).

    0/0
    30.4.2015 9:43
    Foto

    I42v78o 24P60e89t36e45r11k41a 4296475917729

    Když jsem začínal běhat, tak jsem si koupil jen rozumné boty. Na to, abyste mohli běhat, nepotřebujete rovnou funkční prádlo. Neříkám, že to není lepší, ale rozhodně to není nutné. Funkční trička mám především z různých závodů. A když už chcete investovat, tak dvoje kraťasy/kalhoty se dají celkem rozumně prostřídat. Opravdu nejsou nutné velké peníze na vybavení. Stačí slušné boty s dobrým poměrem cena/kvalita.

    Celkově je většina sportů dražších. Snad až na plavání, je-li v přírodních koupalištích.

    +3/0
    27.4.2015 16:58

    Tomáš Peška

    Pro paní (nebo možná slečnu) Netolickou a nejen pro ni. Nepatřím k mínusovačům a snad ani trotloidům. Můj vztah k běhání je ve srovnání s ostatními pravděpodobně hodně vlažný. Nepolykám stovky km měsíčně, ale jdu si zaběhat pro radost, pro to, abych měl protiváhu k jiným sportům, které dělám. Proto asi vidím věci jinak. Opravdu na svých cca 100 km měsíčně nepotřebuji vybavení v řádu desítek tisíc. Ani v jiných sportech, kterým se věnuji, nemusím mít špičkové vybavení, protože to za mě nic neuhraje. Zpočátku pro mě Rungo vypadal jako nadějný server (na rozdíl od jiných, které jsem vyzkoušel). Postupem času míří na jinou skupinu, takže například recenze čtu nejdříve od ceny. Pokud je mimo meze, které jsem ochoten tolerovat, dál nečtu. Na druhou stranu chápu, že ani server není charita a měl by být z něčeho živ. Takže se nevztekám, ani nenadávám, prostě článek přeskočím. Možná z podobných zkušeností plynou reakce těch vámi zvaných trotloidů, kteří ale reagují. Věřte, že se necítím méněcenný, když nejsem správně obrandován. Radost z běhání mi nezvýší ani sporttester za 10 tis., ani žádná další drahá výbava. Vím, že už nebudu hvězda ani v našem městě a  ohoz to rozhodně nezachrání. Jsem s tím smířený a mám obrovskou radost z toho, když špičkově vybavení spoluběžci nestíhají. :-)I přes uvedené výtky přeji Rungo hodně čtenářů, doufám, že bude dlouho fungovat ke spokojenosti všech běhajících a čtenářům hodně ve zdraví naběhaných kilometrů.

    +8/0
    20.4.2015 11:20

    T56o36m42á41š 80J20u28r56e66č69k36a 3843952439433

    Naprosto souhlasím, já běhám stejně, na vyvážení jiného sportu a vyplnění mezer mezi posilovnou a bazénem. Když jsem závodně jezdil na kajaku behali jsme v čínách za 100,- v šortkách ze sekáča a v tričku s ustřiženýma rukávama z nějajakého punkového koncertu. mělo to uplně stejný efekt jak ve značkovejch hadrech. Ano mám kvalitní značkové boty, ale taky jsem už sterší a chci mít nohy v pohodě.

    +2/0
    28.4.2015 10:49

    V20o52v75e10s 89M26i51c88h35a36l 9884491733141

    Každá mince má dvě strany, že? :)

    Běžec co naběhá do 100km měsíčně tak počítat cca 3000kč/rok za boty a pár funkčních hadrů.

    Běžec 100km až 300km, může se částka vyšplhat k 10ti tisícům/rok jen to hvízdne. Počítám boty, oblečení a samozřejmě závody.

    +2/0
    18.4.2015 19:57

    J69a65r67o46s79l48a91v 21H15o80r22á58k 8762844215549

    No a co? Nic to nemění na tom, že je to nejlevnější sport.

    +1/0
    27.4.2015 15:33

    D78a82n62i10e69l 26J58a63n94k28o 9419699280772

    Jsem zvědav kdo první do diskuze uvede že lze běhat naboso .... 

    A já říkám že lze a po staletí se tak běhalo a nikomu to nepřišlo divné .... 

    Jen pánům od NIKE to nebylo po chuti ....

    +1/0
    17.4.2015 23:40

    J67a74n14a 23N81e64t44o42l12i13c45k90á 4747874667

    Pane Janko, od přírody je také člověk všežravcem, který v nouzi žere kořínky, šišky, kůru. Čemu dáváte přednost Vy? Nebo Vám to není po chuti, když to naši přadci tak praktikovali od nepaměti? Váš argument se mi zdá schválně nakloněný k jednoduchému trotloidnímu úhlu pohledu.

    0/−1
    19.4.2015 12:59

    D61a36v61i73d 67S36ý97k12o58r54a 7634871801487

    Já 188cm/105kg a běhám, loni Olomoucký půlmaraton ;-). Takže i 120kg může Vámi zmiňovanou chůzí  a změnou jídelníčku krásně ubrat a pak se z chůze dá i ten běh.

    0/0
    17.4.2015 15:03

    J71a11n44a 12N72e14t72o19l48i92c71k65á 4447494607

    Mohl byste pane Tikvarte některé bláboly zde uvést.  Já jsem zatím nažádné nenatrefila, a tak se bojím toho, že se nechám napálit. Ale vůbec nevím čím a kým, proto bych uvítala, kdo a jaký blábol kdy uveřejnil a já bych si pak na něj dala příště pozor. Moc Vám děkuji za pomoc zřejmě méně bystré ženě v běhu.

    0/−1
    17.4.2015 14:58
    Foto

    L96e34n35k83a 74H37a65l14á17m53k19o40v75á 4110632376118

    Beh muze byt levnym i drahym konickem, kazdy si to dela podle sveho. Ja potrebuju boty drazsi, at si zde pritomni rikaji co chteji. Mam "otukane" klouby po 8letech zavodniho volejbalu. Kdyz jsem zkusila normalni "kecky", 14dni jsem citila kotniky, plus se snazim vyhybat silnicim. Takze u mne Merell, a znacky tomu podobne, urcene na trail.A zbytek? Beham asi 15let, a krome drazsich bot jsem teprve nedavno zakoupila pedometr a diky zimnimu behani i specialni pradlo. Tim me investice konci...vlastne ne, dalsi zacaly...registrace na zavody me zacinaji pekne zdimat;-)

    +1/0
    17.4.2015 14:32

    M55i60c62h40a43l 56K71o24z61a88k 7274232801950

    Tenisky v kategorii 1000-1500Kč má ve výbavě i neběžec a dají se za tyto peníze koupit slušné boty, koneckonců já měl nejdřív boty a až později mě napadlo, že by se v nich dalo běhat, takže tady se nedá hovořit o velké položce. Ostatní je věc osobních požadavků a nároků, já osobně kvůli chlupatým nohám, aby se mi chlupy při běhu nevytrhávaly (nechutné a bolestivé) musím mít elasťáky, takže jedny dlouhé, jedny dlouhé zateplené a jedny po kolena, tyto kousky bohužel nevyhovují z Lidlu, jelikož se při běhu svlékají. Funkční trika z výprodeje nebo z Lidlu naprosto dostačují a větrovku má v šatníku taky skoro každý IMHO ;-)

    +4/0
    17.4.2015 12:17

    D70a63l62i97b57o39r 62J96u72ř43i44c39a 8938284935

    Já bych zase chtěl vyvrátit tento blábol:

    "Pokud svoje netrénovaná chodidla obujete do něčeho přijatelného, bude vaše radost z běhání výrazně vyšší a nebudete riskovat zranění."

    Ano dražší boty jsou sice pohodlnější tím že jsou vyrobeny z kvalitnějších materiálů, více vydrží, ale ten efekt na risk zranění je právě že opačný, tedy v těch dražších botech riskujete více zranění než v těch levnějších. Je to dáno tím že v dražších botech má tělo mylnou domněku většího pocitu bezpečnosti, nezapojuje do běhu tolik svaly okolo chodidla, ty poté chabnou a to má za následek větší pravděpodobnost zranění.

    +2/−1
    17.4.2015 10:19

    R41o42b46e38r44t 64T87r87á96v65n89í78k 7219600757765

    drahé jsou i minimalistické boty, nebo pětiprsty:-)

    +2/0
    17.4.2015 10:31
    Foto

    P86a93t72r23i69k 22Š48l64é79g71r 1921635896966

    Já si naopak myslím, že drahé a více odtlumené boty zase více ochrání klouby před tvrdými nárazy po asfaltu oproti nějakým slabým teniskám. Doporučuju běhat po měkkém a nerovném povrchu (les, park, pole...) nehledě na typ bot, protože monotónní běh po silnici je podle mě asi největší příčinou zranění. Na asfaltu jsou svaly zatěžovány jednostranně. Můžete běhat v lehkých botách i po silnici, ale to byste museli být Keňani. Mluvím z vlastní zkušenosti. Přes zimu jsem běhal 100 km týdně až do březnové Kbelské 10, po které jsem schytal zánět plantární fascie - šlacha, která spojuje patu s prsty. Jaká byla příčina? Zjistil jsem, že jsem celou tu zimu za prvé běhal v botách 2 roky starých a za druhé, že jsem tak velký objem mastil z 80% po silnici. Už jsem se ponaučil. Koupil jsem nové Asicsy GT-2170 v outletu za 1600,- Kč a po dvoutýdenním volnu jsem začal pomalu běhat jen po měkkém povrchu v parku. Ta klenba už docela odeznívá, ale nejvíce mě štve, že jsem mohl ještě pořádně za celý březen a duben nabalovat objem na plánovaný pražský maraton. Měl jsem běžet i 1/2 maraton, ale ten by nestál za nic, tak jsem tam byla jako divák a i tak si to užil a nasál jsem do sebe běh jiným způsobem. :-) Takže milí hobíci a chrti, držte se měkkého a různorodého povrchu a měňte boty raději už po roce i méně, pokud naběháte velký objem. Závěrem bych chtěl říct, že volba povrchu má větší vliv na zranění než volba bot.

    +2/0
    17.4.2015 16:45

    D97a26n77i94e66l 56J83a75n51k61o 9159749730112

    To je mýtus asi největší > žel opak je pravdou ...

    +1/0
    17.4.2015 23:38
    Foto

    R90a48d83e84k 22L67e67s51z10c55z80y71n30s97k73i 7635917945330

    Kolena, kyčle a páteř nejlépe ochrání dobře pracující prsty, klenba, kotníky, šlachy, lýtka, ..... A ne 3 cm gumový podpatek! Běhám téměř 30 let a vím o tom své.

    +2/0
    18.4.2015 10:33

    D16a67n90i61e43l 64J18a29n13k27o 9309609630462

    proč tak málo lidí věří zkušeným ? R^

    +1/0
    18.4.2015 13:55
    Foto

    L73e63n87k32a 19H78a77l39á40m73k76o49v85á 4840622766778

    To me docela zajima...beham skoro 15let, nikdy jsem zadne zraneni nemela, jen vim, ze kdyz si vezmu blby boty a vybehnu na silnici, ozvou se mi kotniky (vim, ze nejsou ok...mam neco s tarzalnima kostma)..tak je to proste blbou technikou? Zvazujete taky to, ze dobry boty nejsou jen o ochrane zdravych koncetin, ale tech uz nejakym zpusobem poskozenych? Ptam se zcela vazne, beham si jen pro radost, niky jsem neresila, jestli mam techniku ok...

    +1/0
    18.4.2015 16:15
    Foto

    R96a23d79e49k 93L33e57s31z51c56z59y47n47s82k34i 7295187825330

    Základem jsou dobré fyziognomické dispozice, dále držení těla, správný náklon osy těla, dopad na přední část chodidla, ale i práce rukou a pozice hlavy. Říká se, že běh je pro všechny, ale myslím, že tomu tak není. Důležitá je i správná hmotnost vůči výšce. Boty by měly sloužit především jen jako ochrana chodidla před poraněním ostrými předměty (kámen, trn, ....). Tlumící prvky v drahých botách jsou sice lákavé, ale vy výsledku jen ničí už tak dokonalý pružící systém vyvinutý přírodou. Pokud má už někdo poškozené končetiny (chodidla), pak to chce asi konzultovat s odborníkem-lékařem.

    +1/0
    18.4.2015 23:08
    Foto

    V19í75t69e85k 54K38n38ě60ž86í66n24e32k 3444503495527

    Tohle je v teoretické rovině pravda a můžu se pod to podepsat, ale v praxi to bohužel většinou funguje trochu jinak. Zásadní je uvědomit si fakt, že nikdo z nás tady nemá chodidla v dokonalém stavu ani dokonalou techniku, většinou je to přesně naopak. Typický středo/evropan je zkrácený, má nohu vyvinutou zcela odlišným způsobem, než kdyby chodil naboso (ještě jsem neviděl člověka bez propadlé příčné klenby a to jich denně mám možnost vidět na tlakové desce několik) a má ochablé svaly ve středu těla i na dolních končetinách.

    Navíc a co je možná ještě důležitější je skutečnost, že většina lidí, kteří dneska běhají nemají zájem řešit nějakou běžeckou techniku a stav svých chodidel. Proč taky? Je to poměrně zdlouhavý a velmi náročný proces (na vědomosti i stav našich svalů a vazů). Lidi se chtějí obout a jít si doběhnout tu svojí hodinku do parku. Běžecká bota v tu chvíli vytváří jakousi šedou zónu mezi tréninkem a zraněním, protože odstíní určité procento chyb (příliš rychle, příliš daleko, špatně technicky). Nikdy to nebude dokonalé, ale snažit se všechny přesvědčit že běhají špatně a měli by začít běhat úplně jinak je utopie.

    Navíc úplně pomíjím fakt, že dneska se běhá převážně po asfaltu, který je všechno jen ne přirozený povrch a tak nám na něm ani ta dokonalá technika nemusí být moc platná, protože rázy budou tak velké, že dřív, nebo později něco "rupne".

    Na závěr jen doplním informaci, že znám velké množství lidí, kteří dávají přednost minimalistickému až barefoot běhu. Někteří běhají méně, někteří více, většina z nich techniku, postavení těla a stav nohou intenzivně řeší a víte co? Jsou zranění úplně stejně a občas mám dojem, že možná i trochu častěji, než lidi běhající v tlumených botách. Jen se změnil charakter zranění, nově vedou únavové zlomeniny, záněty a přetížení měkké tkáně.

    Členění dobré (bosá noha) vs. špatné (boty) je totiž už od začátku naprosto uhozené. Mnohem lepší je to vnímat jako dvě strany jedné mince, které dohromady tvoří kompaktní celek.

    +2/0
    22.4.2015 23:14

    P63a50v65e34l 68R64e74z86n37i30c79e91k 3365934254652

    Souhlasim s Vami. jenze kdyz se podivte okolo sebe, zjistite ze vice nez 50% vsech lidi neumi ani rovne stat a chodit, natoz aby zvladali spravnou techniku behu. Pro tuto skupinu tedy opravdu plati ze by meli zacit s drazsi a komercne kvalitni obuvi s ruznymi mekkymi zonami atd, aby v dobe kdy se uci spravne behat, si neznicili kolena, kycle atd..  az takovyto clovek ziska ten spravny stereotyp behu, postaveni tela atd, muze zacit presedlavat na boty s mensim poctem mekkych a jinak vychytanych zon az nakonec opravdu muze koupit barefooty anebo proste behat naboso... V danou chvili totiz jiz bude schopen ovladat svaly chodidla spravne a bude drzet telo spravne ergo bude mit z behu ten spravny pozitek... Ale nez se tohle nauci, musi si opravdu kupovat od Nike a dalsich znacek ruzne supr trupr boty s supr-mekkou patou atd...

    +1/0
    29.4.2015 13:24

    T76o78m 53H67r30d52i93n94a 8643933967436

    Ano, přesně tato slova ode mě slyší všichni kdo chtějí s během začít. Pokud člověk začíná, nesmí šetřit, nestojí to za to následné utrpení, pokud to není "běžec od přírody" - a kdo to v dnešní sedavé době je, že?

    0/0
    29.4.2015 15:06

    D83a41l37i12b96o42r 81J65u66ř27i98c50a 8218944975

    Tady už můžeme zase začít filozofovat o tom, co je to vlastně zranění a co je to bolest způsobená vlivem špatného běhu. Pokud mě bolí bederní oblast vlivem špatného držení těla, je to již zranění? Já myslím že ne. A pro stejný účel pracují i tyto parádně tlumící gelovky. Dokáží potlačit bolest, ale zraněním se v nich stejně nevyvarujete. Jestli někoho bolí kolena z důvodu že příliš overstraduje, tak tlumené boty nejsou řešením, ale je třeba změnit styl. A prakticky jsem se snažil sdělit to co jsi sám napsal :-). Pokud-li běžím a špatně dopadnu na hrbol, tak žádné boty mě zde nezachrání, to co zde může pomoci jsou správně trénované nohy. Takže souhlas, měnit boty i terén R^

    0/0
    18.4.2015 10:35

    M60a72r98i65á67n 70M95i83č43e96k 5712386130691

    "i tak še dá, i tak še dá"... niekto behá v teniskách, ktoré mu sadnú, sústredí sa na tréning a zdokonaľovanie. Niekto stále hľadá niečo, čo to odtrénuje za neho - športtester, kompresné ponožky, kompresné rukávy, bežeckú vestu a neviem čo ešte... Podľa m§a sú na behu najdrahší lekári...:)

    +1/0
    17.4.2015 9:53

    J76o53s52e87f 52T89i38k60v42a98r19t 2610534270

    Běh je nejlevnější sport .....nesmíte ale uvěřit marketingovým blábolům na rungo.cz ;-)

    +21/0
    17.4.2015 9:37

    J19a57n95a 76N57e45t38o81l21i42c70k43á 4367454967

    Můžete mi někdo z Vás plusujících vysvětlit vaše Plus. To jste jako přednasr*ní na rungo.cz, že je pro Vás životní nutností dát plus takovému blábolu o blábolu? Vždyť k plavání mi stačí plavky, na nudapláži ani to ne, k šachům mi stačí figurky, nebo je má dokonce soupeř, k stolnímu tenisu mi stačí jen pálka a míček. A Vy přesto dáte plus nesmyslu o tom, že běh je nejlevnější, protože že rungo.cz bleje zvratky. Tohle vaše chování vážně nepochopím. Nevíte, kolik sportovních a lidských duší se skrývá za značkou Rungo, kolik lidí dobré a dobročinné vůli spojuje Rungo, a stačí se podívat na fotky ze závodů. Ne, rungo jsou podle vás marketingové buzoly pachtící se jen za ziskem. Trochu jsem pátrala, abych vás nenazvala hlupáky bez důkazů. Stačilo mi pár minut na facebooku, abych zjistila, že tahle parta marketingovýh mamonchtíčů pořádá ZADARMO atletické tréninky, skupinové výběhy a to nejen v Praze, ale i v jiných místech.

    Protože jsem Vás pane Tikvarte žádala, abyste mi objasnil, kde kdo kdy blábolil, a vy jste mi neodpověděl, musela jsem si to tedy zjistit sama a došla jsem k názoru, že se tu sešlo 13 ortodoxních antibrandových trotloidů, kteří jsou ochotni i močit proti větru.

    +1/−2
    19.4.2015 13:50

    J32a69r54o69s46l51a27v 54H74o28r16á76k 8322214665659

    K plavání stačí plavky? A to půjdete plavat do nejbližší řeky? OK. Ale co v zimě? Chcete-li se plavání věnovat alespoň tak, jako zdejší běžci běhání, dáte za vstupné do bazénu třeba 10 tisíc za rok.

    Stolní tenis? Budete ho hrát na kuchyňském stole? Opět, stejně jako u plavání - připočtěte pronájem tělocvičny a jsme zase na několika tisících za rok. Navíc ohledně oblečení a obuvi platí u stolního tenisu totéž co u běhání.

    Šachy nepovažuji za sport (chybí zde pohybová aktivita).

    Nezlobte se na mě, ale opravdu mě nenapadá žádný levnější sport než je běh. Ono to ani z principu nejde, protože u běhu jsou jediným nákladem kvalitní oblečení a obuv, přičemž obojí potřebujete (kromě výše uvedeného plavání a některých bojových sportů) na všechny ostatní sporty také.

    +2/0
    27.4.2015 15:32

    R58a18d51e66k 34H48o75d61a55ň 9336477701403

    Jenže u běhu jsou investice do bot prakticky přímo úměrné kilometrům. Pokud běháte 10-15 km týdně po třech trénincích, pak vám klidně vydrží rok nebo dva, a můžete to odběhat prakticky v čemkoli. Pokud běháte týdně 100-150 km, tak už je to trochu jiná matematika - a hlavně při bězích nad 20 kilometrů už opravdu cítíte, jestli ta bota je v pořádku nebo ne.

    0/0
    29.4.2015 12:32

    J55a81n 55F12r24ý44d76l 1484178832805

    A v jiných sportech se výbava neopotřebovává úměrně množství zátěže?

    0/0
    30.4.2015 1:29

    M66i39c51h12a38l 39N61o59v10á75k 9149849271929

    spíš je běh brán jako nejlevnější do začátku.to opravdu stačí jen to nejlevnější. a až když to jednoho doopravdy chytne, je to jako s ostatními sporty a koníčky - peníze jen mizí za kdejakou "vychytávku" (supr triko, best boty,skvělá ledvinka,...)

    +7/0
    17.4.2015 9:15
    Foto

    M40a97r30t78i18n 89S27t78e83i44n 3727342313302

    Běh je asi jeden z levnějších sportů, ale pokud někdo čte tento server nabyde úplně jiný pocit. V botách za tři stovky se nemůže běhat stejně jako v botách za 3000, protože za tři stovky boty neseženete. No a protože primárním úkolem tohoto serveru je mít zisk (na tom není nic špatného), je potřeba propagovat boty nejmíň za 3000,- Dobré boty se opravdu dají koupit i za 600,- Stejně tak i další výbava. Ale pro spoustu lidí je důležité placebo z drahého vybavení. Tak proč jim to neprodat? Nicméně pokud je cílem běhání jako takové, opravdu je to levný sport.

    +13/0
    17.4.2015 8:38

    L95u31k88á19š 11Š67m84a66h18e34l 2597274932854

    V LIDLu ano (letos jsem si je pořídil za 449 Kč). A na mojí úroveň jsou dostačující (moje úroveň = nevrcholové běhání v klidném tempu okolo 5 min/km tréninkově a 4 min/km "závodně").

    +2/0
    17.4.2015 9:47

    R20o39m79a76n 69K83r30a14t78o27c37h74v90í49l 6606667666644

    Běhání je nejlevněší sport! - každej má doma kecky, klidně kecky z outletu, nebo běžné kecky za 1000 Kč, které stačí.

    A oblečení stačí staŕe jeansy na donošení a staré tričko taktéž.

    Samozřejmě, že lepší je lepší.

    +4/0
    17.4.2015 8:12

    P15e39t39r 13K53o25l74á26ř 8355541405211

    Nepatřím mezi ty, kdo by si dobrovolně vybral běhání ve starých jeansech.. To je nějaký druh masochismu? :-)

    +2/0
    17.4.2015 9:49

    R54o57m71a33n 91K72r14a91t56o60c45h74v27í19l 6916727926934

    Je to fakt tak důležitý běhat v oblečení podle poslední módy?

    0/0
    17.4.2015 11:17

    P27e57t66r 91K61o87l56á79ř 8355351615941

    Myslím, že je důležité běhat v oblečení, ve kterém se cítím pohodlně. O módu vůbec nejde. Když běžím, tak chci, aby mě nikde nic neškrtilo, neodíralo, apod. Takže běh v jeansech možná na tramvaj, ale určitě ne na běžný výběh 8-15 km.

    +5/0
    17.4.2015 11:58

    R66o94m58a48n 15K82r26a28t25o67c93h62v72í58l 6776927386364

    Jsou staré jeansy na dotrhání opravdu tak moc nepohodlné?

    +1/0
    17.4.2015 12:17

    P15e82t52r 41K60o23l63á87ř 8655201455451

    Asi záleží na střihu, když si vybavím ty své, tak určitě ano i po 10 letech nošení.

    +1/0
    17.4.2015 12:46

    R91o77m66a93n 65K78r78a67t70o85c89h75v75í11l 6886717386884

    Tak volnější jsou lepší.

    A stejně nevydržej......potřebuji donosit svoje staré jeansy.

    0/0
    17.4.2015 13:58
    Foto

    P39e77t86r 96H97a56r21a23n62t 8961348511938

    :-) ale jo dobrý článek a tak nezbývá než přijít se svou troškou do mlýna ke každému z mýtů :

    Běháním nezhubnete: 100% mýtus, jen díky běhání jsem před lety klesl s váhou z 96 na 66kg (bylo tam ještě fitko, ale to na váze spíše přidává) tedy souhlas s autorem.

    V botách za tři stovky se běhá stejně jako v botách za tři litry: 100% mýtus to je velká mýlka. Nejvíce se rozdíl v ceně projevuje na celkovém pohodlí - levné boty prostě na nohu sedají hůře a déle. Naproti tomu se lépe a rychleji opotřebují. Další věcí je výdrž i té nejdražší boty - ta není věčná. Tvrdnutí začíná po 400km a pokračuje až do té míry, že se v botách i za 3500 člověk již necítí dobře. To se bohužel týká i kosmického materiálu boost :-)

    Na druhou stranu léta používám pouze běžecké oblečení od crivitu (lidl) a ke vší spokojenosti. Jeho výdrž je vzhledem k ceně neuvěřitelná.

    Běh je přirozený pohyb a sport pro každého: 70% pravda je, ale každý musí začít od píky - nenasadit zběsilé tempo hned, ale pomalu se rozběhat. Pamatuji si u sebe 96kg a 168cm jak jsem poprvé vyběhl, dal 4km tempem zhruba 6min na km a druhý den jsem ležel v nemocnici s ledvinovou kolikou. Myslím, že jen díky tomu běhu.

    Mám i pár kamarádů, kteří prostě asi nikdy běhat nebudou moct 190cm / 120 a více KG - to už prostě nerozběhnete...

    Zde bychtedy použil tvrzení Chůze je přirozený pohyb a sport pro každého...

    Běh je nejlevnější sport: 50-50% Záleži na jedinci a jeho potřebách - já jsem poměrně technický typ a běhám ověšen nejrůznějšími snímači, sporttestery, mobilními telefony, BT sluchátky atd... prostě mě to tak baví. Naproti tomu kolega má jen hodinky, které možná ani stopky nemají a běhá taky...

    Takže záleží na každém ...

    Běh dělá krásná těla, ale tlusté nohy: 100% pravda - aneb stačí výrok mé přítelkyně - ty máš z toho sportování "Pštrosí nohy", který mě neskutečně rozesmál a zároveň byl pro mě velkou pochvalou :-)

    +6/0
    17.4.2015 6:20

    M60a18r79e32k 11V84y15č64í22t24a58l 4688447964628

    No ja koupil 2x po sobe drahe boty a jedny vydrzely tyden a druhe necely mesic.

    0/0
    17.4.2015 7:55



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.