• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Rungo.cz vybralo nejlepší běžecké boty pro rok 2014

    Konec roku je období, kdy přichází na řadu hodnocení všeho, co se za posledních dvanáct měsíců událo. My jsme se ohlédli za běžeckými botami a vybrali jsme ty nejlepší z nejlepších v jednotlivých kategoriích.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    Mirek Čivrný

    Zdravím. Mám výšku 2 metry a váhu kolem 95 kg. Jsou i pro mě vhodnými na běh Adidas Glide 6? Nebo by jste mi z důvodu odpružení a menší zátěže na klouby doporučili jiný typ nebo výrobce (např. Asics Cumulus). Děkuji.

    0/0
    2.2.2015 10:22

    Pavel Dlabola

    Prej propriocepce, body, procenta :-) Tak jsem si při tom čtení vzpomněl na výběr co byl u nás před cca 30-ti lety a to byl člověk rád, že vůbec něco na běhání sehnal. Takže vám přeji v tomto roce i v letech dalších takový výběr běžecké obuvy jaký tu máme nyní a aby Vám to v těch botách pěkně běhalo. Jo a do terénu beru La-sportivy a opravdu běhaj jako vítr :-)

    0/0
    5.1.2015 16:16

    T84o90m32á91š 31S17l56o79v44á47k 8704832496183

    Jsou k dispozici i detailnější výsledky (body/procenta, podle kritérií, tzn. tabulka)?

    Takto je hodnocení poněkud neprůhledné..

    +3/0
    29.12.2014 10:17
    Foto

    V30í16t70e43k 32K85n37ě87ž51í68n76e56k 3464973805907

    Do článku jsem konkrétní % nechtěl dávat, protože jediné k čemu by to vedlo by byla salva komentářů nesouhlasících s uvedenými hodnotami u subjektivních parametrů. Pokud máte zájem, napište mi mail, nebo zprávu na fb, rád zašlu.

    0/0
    29.12.2014 18:07

    T67o69m36á57š 85H80o52r25a 2249415128725

    A není to jedno. Každá takováto anketa bez ohledu na počet a kompetenci hodnotících není objektivní. A vzhledem k tomu že každý máme jinou nohu, jinou techniku běhu a jiné proporce, nemusí být vítězná obuv pro Vás vůbec vhodná.

    0/0
    31.12.2014 22:54
    Foto

    V53í42t80e15k 18K20n80ě61ž15í60n70e52k 3624253235757

    S tím se nedá než souhlasit a anketa rozhodně neměla ukázat tu jedinou pravou botu, ve který se dá za každých podmínek běhat nejlíp. Spíš vybrat co možná nejobecněji nejpovedenější kousek vždy v dané úzce vymezené kategorii.

    0/0
    1.1.2015 11:34
    Foto

    S54a32m 36S64t22r73a20k23a 3960680656159

    No, když se tak člověk podívá na nohy lidem na startu závodů v horách (špičce i těm v poli), tak vidí, že mají trochu jiné preference, než by se zdálo podle tohoto článku. Možná proto, že ještě tento článek nečetli. :-)

    +4/0
    29.12.2014 10:10

    G90u38s41t59a41v 94S17o46j60k66a 1748843925304

    Možná proto, že neinzerují;-)

    0/0
    29.12.2014 13:26
    Foto

    M29a24r17e21k 44O20d35s30t88r58c29i37l61i40k 2447214480131

    S inzercí to přece nemá co dělat. Marek

    0/0
    29.12.2014 14:34
    Foto

    M28a52r29e55k 28O74d44s25t64r55c10i69l38i15k 2447964660981

    Tohle není anketa: v čem kdo nejraději běhá přece.

    0/0
    29.12.2014 14:38

    M77i86c43h45a26e42l 19N14o96v11a59k 8956971568475

    souhlasim - nicmene nejakej popic metodiky hodnoceni by nebyl? Jak byla hodnocena objektivne propricepce napriklad? Myslim tim srovnani vyrobcu/modelu.

    Plus - do jiste miry je "v cem kdo nejradsi beha" vicemene odrazeno i "volbou nejlepsi boty" - obecne si lidi porizuji ty nejlepsi boty, ve kterych se jim beha pohodlne, dobre a rychle v urcitych podminkach, takze bych tam jistou paralelu i hledal.

    0/0
    29.12.2014 15:07
    Foto

    V32í64t46e12k 54K79n90ě55ž87í19n64e90k 3824233325697

    Obecně si bohužel lidi nepořizují ty nejlepší boty, ve kterých se jim běhá, to je nesmysl (říkám jako prodejce běžeckýho vybavení). Valná většina běžců řeší boty primárně podle ceny.

    +1/0
    29.12.2014 18:03
    Foto

    S62a61m 56S76t12r86a85k42a 3250580266259

    S tím souhlasím, ale myslím, že to platí u nás a v zemích, kde prostě kupní síla běžců je nižší. Takže to nedává žádné měřítko kvalitě bot. Venku si běžci povětšinou za svou botu raději připlatí, protože ten běh je většinou jejich hlavním hobby a tak nelitují si pořídit dostatek bot i pro různé typy tratí a závodů. Myslím, že tam hraje větší roli než cena, důraznost reklamy.

    +2/0
    29.12.2014 18:23

    M48i26c17h18a76e15l 90N13o89v26a74k 8526891768775

    Souhlasim s nazorem Sama nize - sice dost lidi resi boty podle ceny, ale drive ci pozdeji prijdou na to, ze proste ta bota opravdu neni pro jejich nohu nebo moznosti vhodna. Pak prichazi na radu ona fraze "nejlepsi bota pro me potreby" a s tim souvisejici dotaz na objektivni metodiku hodnoceni, protoze ta, dle meho nazoru moc neexistuje. Kor, kdyz se srovnava neco jako propriocepce apod. ruznych vyrobcu a modelu.

    0/0
    31.12.2014 1:49
    Foto

    V54í42t28e85k 44K43n48ě12ž28í94n69e61k 3884493875847

    Tak nevím, jestli jste/jsi četl ten článek od začátku do konce :-). Je tam úřeci napsáno, že se jedná o hodnocení objektivních a subjektivních parametrů s tím že některé, jako například propriocepce spadají částečně do obou kategorií. A jestli je bota tuhá, nebo naopak vysoce kontaktní přece nijak neovlivňuje logo vyšité na svršku, nebo se pletu?

    +1/0
    31.12.2014 15:47

    T38o40m74á48š 79H42o59r98a 2799325158935

    Dovolím si trochu pochybovat o tom, že zrovna u Vás v Triexpertuto mezi zákazníky takto primárně funguje. Většinou podle ceny (a barvy ;-D ) kupují boty úplníběžečtí zelenáči (ale to platí obecně u každého zboží). Běžci co už mají něconaběháno, a mají také nějaké zkušenosti,si podle osobních zkušeností také volí obuv, a nemyslím, že jechyba, pokud sáhnou po levnějším modelu. Zvláště když oba víme, že dražšíautomaticky neznamená lepší, ale především pro daného běžce nemusí být vhodnější.Dražší jsou většinou nové modely přeplněné „novými“ technologiemi které jsou alevíce marketingovým než skutečným vylepšením přinášejícím efekt.

    Já například při volbě běžecké obuvi přihlížím k tomu, žemám při 182 cm cca. 72 kg váhy, mám neutrální až mírně supinační došlap a běhámpřes přední polovinu chodidla, tak logicky preferuji boty s menší míroutlumení, protože žádné super technologie tlumení v patě prostě nepotřebujia byly by jen zbytečnou zátěží. Tudíž u mě vyhrávají v terénu Wave Hayate, při “rychlém“běhu po silnici Wave Sayonara, a jako objemovky volím Wave Rider či Asics GelCumulus.

    0/0
    31.12.2014 23:35
    Foto

    V19í70t79e98k 57K53n67ě55ž80í24n77e22k 3294303465557

    Ad první odstavec - To zcela určitě, u nás se zásadně barva a cena neřeší vůbec, nebo co možná nejméně, ale také k nám z celkové objemu zavítá jen velmi malé % běžců. 

    Dražší opravdu nemusí znamenat lepší, ale na druhou stranu (od určité hranice) levnější zpravidla znamená horší, nebavíme se samozřejmě o slevách, ale o doporučené MOC.

    Ad druhý odstavec - to co popisujete o sobě ví opět jen omezená část běžců (většinou ti zkušenější), ale ani tady se to netýká té hlavní masy lidí.

    0/0
    1.1.2015 11:38

    L87u64k13á28š 60N85o10v14á20k 5448286549621

    ať se to vybírá kdekoliv, tak by mělo převládat hlavně pohodlí té boty a ne barva s cenou. Přece si nekoupím obuv, která je sice úžasná a krásná, ale nesedí mi.

    0/0
    6.1.2015 13:11
    Foto

    S94a80m 49S34t76r32a29k47a 3260930436689

    Marku, já přece vím, že to není anketa. Ale k tomu, aby to mělo větší vypovídací schopnost by bylo dobré vědět, kdo jaké boty testoval, jaké má zkušenosti s traily, v jakém prostředí, na jakém povrchu byly testovány a kolik v nich bylo naběháno.

    Souhlasím s Michaelem níže. Když některé boty z vašeho finálového výběru v podstatě nejsi schopen v závodním poli v horách vidět nejenom na ultra, ale ani na kratších distancích, tak to asi také něco vypovídá. Pochopitelně mnohé dělá reklama a lidé si často pořizují i blbé boty pod jejím vlivem, ale pokud by byla bota opravdu takový extra povedený kus, že by se o ní mohlo mluvit jako o nejlepší trailovce 2014, tak by měla mít na nohách běžců větší zastoupení.

    Ale ber to prostě jen jako můj osobní názor. Já třeba myslím, že INOV nejsou špatné boty, ale mám názor, že jejich hlavní přednosti se uplatní v jejich přirozeném prostředí na anglických "fells". Na kamenech Alp a Pyrenejí podle mě mají u běžců oprávněně přednost jiné značky a modely.

    +2/0
    29.12.2014 16:16

    M73i16c26h21a53e11l 33N53o93v95a60k 8706291938145

    Same, ne vsechno bohuzel bylo zde otestovano a take u tech vitezu krosovek je psano, ze tam je nizka ochrana chodidla a ze zkuseni si ji mohou vzit i na horsky maraton - cili nic pro tebe/nas. Na ultra uz to v nic na kamenitem trailu moc boli. Jak pises - lide maji jine preference.

    0/0
    29.12.2014 15:04
    Foto

    V60í44t80e13k 90K71n74ě40ž88í10n88e10k 3824303615537

    Same, jakou to má souvislost? Špička má na nohách co sponzor dá a v poli najdeš na nohách spousty lidí boty z finálovýho seznamu.  Chybí ti tam Hoka One One, co? ;-).

    Jinak ohledně preferencí: X-talony najdeš na nohách nemalýho množství vítězů všemožných kratších i delších krosů, ale i "stovek" (pokud se běží v hodně špatným podkladu), stejně jako na tak populárních obstacle závodech. Tohle přece nebyla anketa o nejlepší horskou/sky botu, tam by přirozeně neměly šanci.

    Kdybysme pak postupovali podle tvýho měřítka z komentáře dole (% zastoupení na našich závodech), tak by s drtivou převahou vyhrál salomon speedcross (protože 1) salomon, 2) jsou pěkně barevný a 3) jsou často v outletech zapolovic). Ale třeba by se do finále neměla šanci dostat La sportiva, která ale dělá famózní boty do hor i když o ně v čechách nezavadíš.

    0/0
    29.12.2014 18:01
    Foto

    S95a38m 21S44t73r56a13k85a 3890330586119

    Špička má na nohách, co dá sponzor, ale na druhou stranu nikdo ze špičky nebude běhat jen pro těch pár bot v něčem, co bude "shit". V poli najdu boty z vašeho výběru, ale v nepoměrně menším procentním zastoupení (u některých modelů) než třeba třeba boty, které ve výběru nejsou vůbec.

    Pochopitelně ve výběru chybí Hoka One One. To je bota, která je na ultra trailech opravdu hodně frekventovaná. Ale chybí tam třeba i boty tebou zmiňované La Sportivy. To, že zatím nemají velké zastoupení mezi běžci v Česku neznamená, že nejsou výborné. Když se podíváš do startovního pole závodů v Pyrenejích, bude jich tam možná většina. Podobně jako na startu většiny závodů Vertical Kilometer. Ale ještě jednou opakuji, je to váš článek, váš názor, já jen projevil názor svůj osobní a jednoduše odlišný. To z nás nedělá nepřítele :-)

    +1/0
    29.12.2014 18:19
    Foto

    V33í61t55e29k 26K86n48ě44ž34í31n67e37k 3834163375207

    Jasný :-) ale abych to ještě jednou vysvětlil. Snažili jsme se držet stranou všech kategorií a specifických požadavků. Jak je psáno v článku, vyhrát teoreticky mohla bota ideální na ultratrail, nebo právě fell-like agresivní x-talon. Ty na to koukáš strašně moc z úhlu Sky, VK a podobných akcí, kterým se v česku věnuje pár lidí. A třeba na Perunovi (osobně vyzkoušeno), nebo na podzimním nezmarovi šlo těžko vybrat lepší botu, jak X-talon :-)

    Jeden konkrétní případ takovýho jednostrannýho zaměření - Salomon S-lab XT 6. To je ve vysokých horách a těžkým kamenitým terénu na dlouhých tratích nedocenitelná bota (a je hodně vidět na nohách profi i hobby běžců), ale v českých podmínkách je dobrá leda tak na chození (když si trochu zapřeháním :-)).

    0/0
    29.12.2014 20:07

    T69o79m71á10š 96H66o49r36a 2549465118745

    Na to co mají běžci na nohou na startu bych moc nehleděl a hlavně z toho nevyvozoval, že když oni mají tyto boty, jsou ty boty nejlepší a měl bych je mít taky. Stádní komplex není nejlepší volba.:-)

    0/0
    31.12.2014 23:39



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.