• Diskuse k článku

    Diskuse k článku

    Jak do sauny? Bez plavek, nebo alespoň v suchých!

    Mlhavá hnusota za okny dosáhla desátého stupně odpornosti a venku je taková zima, že i advokáti strkají ruce do vlastních kapes. Někdo excesivně nasává grog, někdo míří prohřát kosti do sauny. Aby se v ní vše odehrálo, jak má, měl by dodržet následující desatero.

    Upozornění

    Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
    Děkujeme za pochopení.

    Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

    Petr Petr

    Pravda je, že smíšená sauna je ve Finsku méně častá. Většinou se chodí do sauny ženy, pak muži a pak všichni (komu smíšená sauna není nepříjemná).

    Co se týká plavek, ve Finsku se to nehrotí. Do smíšené sauny v plavkách je to naprosto v pořádku. Souhlas s tím, že se ve Finsku nic nenařizuje ani nezmiňuje hygiena. Tohle jsem viděl poprve v česku. Většinou se chodí v nahotě, ale to spíše souvisí s tím, že smíšené sauny jsou minoritní.

    Existují sauny vlastněné takovým společenstvím, zkrátka parta lidí si zřídí a udržuje saunu. V pár takových jsem byl, smíšené "družstvo" a vždy tam byly některé dámy v plavkách. Některé v ručníku.

    Ad hygiena, všude na netu se dočtete, že dříve finské ženy rodily v sauně právě kvůli sterilnímu prostředí, takže bych to asi nepřeháněl.

    0/0
    19.12.2014 7:38

    M17i73c40h76a30l 35R57e65j62z69e76k 5856847355881

    No, ono to ma asi dve dimenze. Sauna jako takova, radoby jako ve Finsku, ale kolik my to mame cistych jezer. Tam bych rekl, ze je to podobne, tedy dost casto rozdelene dny pro zeny a muze a smisene. Nicmene ani ve smisenych se nechodi v plavkach. Mozna se mylim, bo tyto sauny nevyhledavam a navstevuji zridka. Jako druhy level jsou wellness, spa, balbea...jako jsou Cestlice, Pasohlavky, Jezerka, Jana, Holice... Tady to ovsem neni jen o saune, ale komplexnim wellness. Nevim, jestli ve Finsku vubec neco takoveho existuje. Tyto provozy jsou vsechny striktne bezplavkove a smisene az na vyjimky jako je ladies afternoon v Holicich, ale i tam me recepcni pustila, bo ty dve damy, co tam byly s tim souhlasily.  Trochu schiza je na Slovensku. Treba Permon striktne bezplavkovy, ale Patria, byt psana bezplavkova, tak toleruje plavkace. Podebne je to v Senci. S tou sterilitou je to trochu jinak. Lavice pri 90-120C budou asi sterilni, ale takovou teplotu v plavkach mit nebudes a tam to pak buji a kdyz s tim skocis do jezera, tak je to ok, bo tam stejne moci ryby, ale do bazenku 2x2m?

    0/0
    20.12.2014 18:31

    M26a97r26t78i63n 80K88l44u55v53á42n90e97k 9932388363563

    Juhú, dlho som nečítal tak pútavú reč!

    Holahej!

    0/0
    16.12.2014 17:13

    Jarek Kolouch

    U nás v Brně chodíme do smíšené sauny nazí s dětmi všeho věku. Za těch několik let, co tam chodím, s tím nebyly žádné problémy.

    0/0
    13.12.2014 22:43

    David Kulíšek

    1. do sauny bez plavek z hygienických důvodů

    2. sprchování před zchlazením ve veřejných saunách je na prd, ale chápu ho

    3. žvanění mi nevadí, pokud není hlasité

    4. strávil jsem ve Finsku 2 měsíce a za tu dobu jsem nikde neviděl lidi v sauně v plavkách a to ani ve smíšených

    5. sauna není o okukování švédských modelek nebo modelů, takže bych svého nedospělého potomka klidně pustil, pokud by o to v 15 letech stál

    6. podložky pod zadek - zkusil jste si někdo sednout bez podložky???Nejsem masochista

    7. Polévání kamenů - indivindy - já ve své sauně polévám čerstvé bylinky čistou vodou. Šalvěj na nosní dutiny, tymián a máta nevím na co, ale hezky voní

    8. haranti v sauně - někde se to naučit musí a pak daj´pokoj

    9. Do USA si každý rád rýpne, čím to asi je? Já jsem nic podobného v USA nezažil

    10. Pokud někomu něco vadí na veřejné sauně, postavte si vlastní. Je to super, zvlášť pokud se topí dřevem... HYVÄÄ SAUNA

    +4/0
    12.12.2014 15:08

    M85i98c49h35a24l 98R52e93j60z51e49k 5986367985601

    Finky, uz konecne pochopte, ze cela diskuze neni o nahote, jak se mi snazite podsouvat, ale o humusackych plavkach. Nekdy me pripada, ze jste asi nebyly nikdy v saune nebo si ji jen nedokazete uzit.

    +1/0
    12.12.2014 10:34

    P45a15v91e65l 94O22d53r66a36z83i94l 6314759917650

    Podle těch kydů o (ne)dotování podniků s vynucenou nahotou bych řek, že to je nějaký zapšklý prudič.

    0/0
    12.12.2014 21:04

    M67i68c40h49a38l 98S36e49d90m83í26k 3369685296471

    K diskuzi o polévání či nepolévání odkaz na Infinit, kde je více typů saun

    www.infinit.cz

    V saunách s nižší teplotou do 100°C většinou kamna lze polévat, do saun s teplotou nad 100°C se musí vstupovat se suchou kůží a polévat se nesmí (kupodivu neřeší  mokré prostěradlo).

    Mají tam také samostatné ochlazovací prostory pro muže a ženy, čímž vycházejí vstříc lidem jako K. Fin.

    0/0
    12.12.2014 0:15

    M94i56c26h42a40l 61R87e46j70z60e72k 5546817985391

    Nejak nechapu, co tim chces rict. Proste polevani nemuze byt zivelne. Takze polevat po dohode vsech v saune nebo na rizemen aufgussu. Btw tenhle Maximus na priglu je po Cestlicich snad u nas jediny wellness se saunami venku a s peknym jezirkem, do ktereho se bohuzel nesmi.

    0/0
    12.12.2014 1:00

    M14i31c27h68a85l 81S39e95d58m31í46k 3789525736211

    Polévání na priglu živelné není. V některých saunách je automatickým mechanizmem, občas jsou procedury, někde je k dispozici vědro s aromatickou vodou, jinde je polévání zakázáno (zkus pozorněji číst). Do jezírka se už smí, areál se postupně rozšiřuje a zatím není vše definitivní.

    0/0
    12.12.2014 15:35

    M94i27c96h16a46l 10R73e59j58z34e15k 5796937785771

    Myslel jsem to v obecne rovine. Neni nic hroznejsiho, nez kdyz nejaky silenec, ktery vi prd o saunovani na kamna vyleje cele vedro. To ze se do jezirka smi je dobra zprava. Dlouho jsem tam nebyl, prece jenom na muj vkus ma Maximus pomerne malo vody ve srovnani treba s Pasohlavkama. Zase ale hezci sauny.

    0/0
    16.12.2014 10:01

    R36o80m66a90n 53Š22i14m51ů60n60e22k 4269308831

    Prvotne to je o lidech, budu li zvykly na teploty kolem 120 St/C, tak nemam problem si v teplote 105 St/C polevat kameny, pocitove me to dostane k me teplote.

    Je to tedy jen zpusob, jak zvednout pocitovou teplotu.

    Pro lidi majici v oblibe nizsi teploty, by to bylo naopak kontraproduktivni.

    Druha vec jsou verejne sauny, kde kazdy ma rad neco......

    Za mne je lepsi met saunu s teplotou kolem 110 St/C a kazdy si dle vysky sezeni najde svou optimalni teplotu i bez polevani.

    0/0
    15.12.2014 10:51

    Kvetka Fin

    Přeji hodně zdaru při saunování, a více empatie - všem. Kolemjdoucí - nespojujte si, prosím, saunu s naturismem. Naturisti pouze saunu až zneužívají. Přečtěte si moje ostatní příspěvky (a reakce ostatních, díky za ně) pro věcné argumenty. Pokud Vám vadí nahota, věřte, že to nevadí a je to normální a přirozené, na nic si zvykat (nutně) nemusíte. I když to píšou bulvární plátky.

    Saunu miluji a určitě by ji měl minimálně vyzkoušet každý zdravý člověk, zamilujete si ji také, nenechte si to pokazit. Kdo může, vyzkoušejte tu "PRAVOU" severskou saunu.

    Osvěta (ve všech směrech) je potřeba, přeberte si moji snahu, prosím, alespoň s decentním zamyšlením.

    +1/−1
    11.12.2014 23:58

    M19i25c19h92a95l 48R76e37j83z92e91k 5136567675191

    Pekna osveta. Mela jsi to napsat, ale finsky, bo u nas opradu neexistuje jedina sauna, do ktere se muze v plavkach. Pokud ano, posli mi adresu. S naturizmem to mas uplne pomotane. Sauna neznamena nahotu i kdyz je samozrejme z hlediska saunovani lepsi. Kdyz je nekdo opravdu stydlivy, ma plachtu a nemusi byt videt ani kousek kuze, ale plavky pls NEEEEEEE. Zaplatpanbuh osvetu zde vedou odbornici a lekari a ne puritani, kteri se nam snazi neco podsouvat.

    +1/0
    12.12.2014 10:31

    M60i75c59h11a78l 52R19e96j84z81e66k 5826227555541

    Jeste pro Katku a Kvetu, pokud jedno nejsou. Asi by bylo idealni, tak jak to obcas nekde byva. Treba Infinit ve Stepu nebo ten bazen v Ricanech. Je tam samoastatna sauna samozrejme bezplavkova a u bazenu para pro plavkace. Samozrejme drevena ne, bo tu by po plavkacich opravdu nikdo nechtel uklizet a opravdu plavkovou drevenou saunu jsem u nas ani v zahranici(ve Finsku jsem nebyl) nevidel.

    0/0
    11.12.2014 11:32

    V84a86c57l38a74v 25S89v69o11b82o38d58a 7537819971607

    No, rucnik pod zadek je dost malo, spravne by mel mit clovek neco jako prosteradlo a dat si ho pod CELEHO SEBE SAMA, od nohou az po zadek/zada v pripade sezeni/hlavu v pripade lezeni. Proc - protoze pot z vas tece vsude ;)  Fakt nechapu lidi, hlavne zeny, co maji prosteradlo od pasu po prsa a nikdy jinak... :( (at maji, ale druhe pod sebe, ale vetsinou maji jen jedno :( )

    0/0
    10.12.2014 12:23

    Květoslava Fin

    Ano, prostěradlo má své opodstatnění. Nejsem si jistá, jak moc Vám to pomůže s potem, protože za 1-2 cykly máte to prostěradlo stejně "hotové" a pot se na dřevo dostane stejně. Ale minimálně oděrky kůže a nečistoty z nohou to částečně vyfiltruje.

    Mrkněte na obrázek v hlavičce článku. ;) O takový ten článek je.

    0/0
    11.12.2014 17:00

    Květoslava Fin

    Jirko Šulci, jak jistě víte, finská sauna je taková sauna, kde se polévají vodou (nebo směsí) rozžhavené kameny za účelem tvorby páry. Toliko k vyjádření, že finská sauna má být suchá.

    K plísním a bakteriím, věděli jste, že nemají rády vysoké teploty?

    +1/0
    8.12.2014 18:27

    M18i56c82h51a10l 45R65e29j14z65e15k 5226177235811

    Vem si teplomer a zmer si teplotu v plavkach, ty vysoka teploto.

    0/0
    9.12.2014 12:32

    Květoslava Fin

    Michale, děkuji, že jste taktní. Já se o teplotu ve Vašich plavkách nestarám. Pointa je, že těmi plavkami nikoho neohrožuji na zdraví.

    +1/0
    9.12.2014 12:52

    M93i25c37h47a17l 26R98e38j44z44e85k 5896107955241

    Sebe ohrozujes na zdravi, to Ti rekne kazdy, kdo tomu rozumi a ostatni ohrozujes humusy z plavek. Proste do sauny jedine bez plavek. To je zakladni pravidlo, ktere se neporusuje. Pokud jsi stydlina, nemam nic proti tomu, chod kompletne zadalena v plachte, ale bez plavek. Mnoho lidi to tak dela. Ale do parni jen a jen nahata. Pokud s tim mas problem, muzes si pronajmout privatni saunu i paru i virivku nebo tam proste nechodit.

    +7/0
    9.12.2014 14:38

    Kateřina Fin

    Teď jste tomu nasadil korunu, vždyť je to směšné. Pokud někomu vadí mé plavky, mám prostěradlo pod zadkem. To právě proto, abych Vás náhodou nenakazila "humusy" z jinak pravidelně praných plavek. A prostěradlo mám taky, abych nemusela šlapat holýma nohama na sedadla.

    A když tedy radíte, já Vám dám taky radu. Do páry zásadně, ale zásadně v plavkách a bez prostěradla (které si pro násl. použití v sauně nechcete smočit).

    A nebo raděj do "veřejné" páry vůbec nechodit (pokud nejste ochotni strávat určitá rizika). Co je na tom nepochopitelného, nebo nelogického?

    Chodit do páry (ale i sauny) bez plavek a bez prostěradla je totálně nehygienické, alespoň ve veřejné sauně. Především, protože někteří lidé nevědí, že před návštěvou wellness se má DŮKLADNĚ osprchovat.

    +2/−5
    9.12.2014 16:25

    M60i53c13h83a15l 73R64e72j13z84e50k 5916197705591

    Ale Kacenko. Vidim, ze to nema cenu. Mozna, kdybys o tom opravdu neco precist a nebo se zeptat nekoho, kdo o tom neco vi.  Proste nosit plavky kdekoliv ve wellnesu nema zadne racionalani zdravotni ani hygienicke opodstateni. Je jediny duvod a to stydlivost za nahotu a sama jsi ho potvrdila "Na obtiz pouze divakum". Ja se chci saunovat zdrave a tedy bez plavek a pripada mi nefer, ze plavkaci se pak na me divaji jako ouchyla a to i treba ve virivce nebo bazenu, kde samozrejme je hygienictejsi jit uplne nahaty. Zeptam se, kdyz jdes do pary v plavkach, pak se jdes osprchovat a to bez plavek, plavky dukladne vyperes, obleknes si je a pak teprve jdes do bazenu nebo virivky. Mam pravdu?

    +2/0
    10.12.2014 10:42

    Květoslava Fin

    Michale, já Vám nebráním, jen nahotu nechtějte po mně. Já si do sauny nahá půjdu, ale ne do smíšené - jak se to sluší ve Skandinávii. A budu se zasazovat o to, aby dotované sauny nediskriminovaly NIKOHO - protože to všichni platíme.

    A také nepovažuji za fér, když se na Vás takto někdo kouká - máte právo tam jít nahatý, je to pro Vás ze zdravotního pohledu o něco málo lepší. Jde mi o mě, mou rodinu a selský rozum. Ne bezhlavé přikazování/zakazování. A ano, plavky by neměly být nikomu na obtíž.

    K Vaší otázce. Popravdě, po cyklech si plavky neperu, pouze promnu na těle, propláchnu sezhora a zespoda. Doporučuju i ostatním do smíšených saun - plavky jsou z materiálu, který téměř nenasakuje, nemějte strach. Nechoďte v bavlněnýh šortkách, to nejsou plavky. A - peru po každém saunování, vše s respektem k ostatním.

    0/−1
    10.12.2014 22:26

    M83i57c92h68a56l 64R37e53j59z53e91k 5576547165641

    Tak je to marny. To si asi nevysvetlime, ale pokud Ti jde o pravdu a objektivni nazor, tak si o tom neco zjisti. Moc pekny web je www.milujemewellness.sk. Myslim, ze tam je i nejaka prirucka zdarma, ktera to snad objektivne vysvetluje. Nicmene jsem rad, ze se nepotkame. Do plavkovych saun nechodim a Ty zase ne do bezplavkovych. Je to vec volby. Nevim, ale jak je to ve Skandinavii, ale my patrime do Evropy a jelikoz dnes uz Nemci povysili saunovani do jine dimenze nez je ve Finsku, kde se myslim ani aufgussy nedelaji, tak se asi prizpusobime nemecke saunovaci kulture. Prece jen do Palm beach to mam bliz nez do Finska.  Jeste dodam, ze to neni o zakazech ale pravidlech, tak jak mi muze pripadat nesmyslne pravidlo, ze mam jezdit 130 nebo ze na ples si mam vzit aspon kravatu.

    +1/0
    11.12.2014 11:14

    Květoslava Fin

    Tak postupně.

    Já tedy považuji Skandinávii za část Evropy. Škoda, že vy ji tak oddělujete. Pochopila bych Rusko, ale ..?

    Pokud doufáte, že se se mnou nesetkáte, na to můžu jen říct, že jste zapšknutý naturista. Já nemám problém s nikým, než sáhne na moje práva.

    Do bezplavkových saun chodím, řekla jsem snad něco jiného? Jen ne do smíšených (přeci jen se cítím lépe po boku mého muže a s dětmi), tam chodím(e) v plavkách a nikdo mi tam nevadí. Pokud nás někdo chce vyhodit, vyříkáme si to s nimi. Pokud na tom někdo trvá, mám v záloze trik, který je přesvědčí.

    S tím povýšením sauny Němci jsem se trochu zasmála, děkuji Vám. Sauna na severu je uplně všude, opravdu. V Německu je, i přes velký rozdíl v populaci, saun mnohem méně. Je to kvůli tomu, že to není životní styl Němců. Proto se vymýšlí "ceremoniály" a vrtulníky z ručníku, vyhazování něčeho tak svělého, jako je včelí med do kanálu, čokolády, atp., atp. Aby se nalákaly masy.

    Budiž, když to považujete za "povýšení" sauny, mě to spíš připadne kuriozní a "moderní" v tom negativním slova smyslu. O Německé saunovací kultuře toho také moc nevím, ale taky nevím jestli nějaká je. Bude pravděpodobně "vyhnaná" tak jako u nás naturisty, než celým národem. Vybavuje se mi obrázek "nadlidské" oslavy "života" v římských lázních, což nepovažuji za to správné povýšení. Sauna je pro všechny. A tečka.

    Paralela se 130km v hodině není správná, protože zde jde o podložené nebezpečí. Tedy má smysl (ve Finsku například máte všude max 100km/h, když jsme u opatrnosti).

    Paralela s kravatou je také mimo, protože tam se jedná o doporučení, a jakékoliv doporučení určitě uznávám, jen ho ne vždy využiji.

    +1/−1
    11.12.2014 17:34

    M59i75c28h17a51l 54R68e14j38z75e29k 5596647445311

    Tyy brdo. to je nekonecny. Zkusim kratce. Myslim, ze jsme bliz Nemecku a Rakousku nez Skandinavii.  Nikdo nema pravo na nic, co je proti pravidlum. Pokud je sauna bezplavkova, tak proste namas narok jit v plavkach,  tak jako na nudistickou plaz a tak jako ja nemuzu jit nahy do plavkove zony.  Konzervatizmus, ze sauna je spravna jen ve Finsku je trochu mimo misu, ale puravdu saunu ve Finsku neznam, ale rekl bych, ze je to precenovane. Cokolada a med je taky mimo misu. Proste je to produkt a je na kazdem jak ho uzije. To neni o masach. Pouzivam to soukrome take. To ze do wellnesu chodi jen naturiste je nesmysl. S tim to nesouvisi. K rychlosti. Nemecko nema prokazatelne vyssi nehodovost na dalnici i s neomezenou rychlosti. 100 je dnes absolutni hloupost. Dress code se da povazovat za doporuceni ale je vicemene zavazny, aby na Tebe nekoukali jako na exota. A nakonec. Trochu mi to pripada, jako by si kurak vyminoval, ze v hospode bude kourit, protoze hospoda je pro vsecky. A tecka:-)

    +1/0
    11.12.2014 18:11

    Květoslava Fin

    Víte, já jen, že když tvrdíte, že Finsko si za ta léta ještě nevytvořilo správné hygienické návyky pro saunování, tak se mírně střílíte do nohy, ale...

    Dobrá dobrá. Naposledy, a zpět k pointě. Nefinancuji ze svých daní (a pojištění) žádné nudapláže, a pokud ano, promluvte. To by přes dotační řízení neprošlo.

    Pokud se financují wellness podniky, kde je nařízena (bezdůvodně, proč viz mé předchozí příspěvky) nahota, je to (tedy alespoň podle mého přesvědčení) nesprávné. O to mi tu kráčí. Čerpání výhod má být fér. A jsem dostatečně motivována s tím něco udělat - s každým příspěvkem více a více. Nevím, jestli by se to líbilo lidem, co dotace schvalují a je potřeba to prověřit, uvidíme - třeba to tak necítím jen já, najde se nějaký kamarád? Ti, co vyhledávají nuda-smíšené-sauny si určitě dokáží zaplatit nedotovanou cenu (tj. více než onen "regulační poplatek"). Připlatí si především za to, že je tam nebudou "otravovat" zodpovědné oblečené maminky a jejich oblečené děti (.. ano, podmínkou dotačního řízení obvykle bývá, že nebudete lidi omezovat). A taky je nebudou obtěžovat ostatní, co někdy byli v zemích, kde sauna není atrakce, ale život.

    Říkáte "taková jsou pravidla". Hloupá pravidla je potřeba opravit, iterovat, uvidíme co ukáže čas. Nashledanou u jiné diskuse.

    0/0
    11.12.2014 23:33

    Kateřina Fin

    Dovolte mi také zareagovat. Reagovat na toho kuřáka. Trochu jste si naběhl.

    Ano, je to jakoby kuřák (tím myslím ten co vyžaduje nahotu v sauně) nařídil kouření všem v hospodě (protože prostě chce, aby na něj nekuřáci nehleděli jako na pitomce, však přece je v hospodě a kouření k hospodě patří a ještě by mu to mohli plošně zakázat!). A abych tu podobnost dokončila - naopak, všichni nekuřáci ty ostatní tolerují, protože přeci nejsou v "nekuřácké". A - navíc, v takové té obvyklé hospodě všichni mají dotované pivko, takže ty naše konzervativní nekuřáky motivujeme k tomu tam jít, místo aby si vybrali nekuřáckou.

    Já vím, není to vtipné :(, anteeksi.

    0/0
    12.12.2014 0:19

    M74i16c28h72a84l 11R42e17j36z66e94k 5256587335611

    Nabehl? To to fakt nepochopis? Kdyz je hospoda nekuracka. Nesmim tam kourit. Kdyz je sauna bezplavkova, nesmim tam v plavkach. Kdyz je koureni povoleno, muzu tam kourit nebo nekourit. Kdyz jsou plavky povoleny muzu jit s i bez. Kdyz jsou plavky prikazany, musim je mit. Ovsem neznam hospodu, kde bych musel kourit. Proste to nema cenu vysvetlovat. Kdyz je sauna bezplavkova, tak plaky mit nesmis, ale neznamena to ze musis byt naha. Mozna nema smysl aby ses poustela do diskuze o necem, cemu ocividne nerozumis. O skodlivosti mokrych plavek bylo napsano i sdeleno snad uz dost aby to kazdy pochopil. Pokud chces nejak obhajovat svoji prudernost, tak se i doma koupej a saunuj v plavkach a neodsuzuj, kdyz nekdo chce neco delat tak jak se ma, tedy zdrave a hygienicky.

    +1/0
    12.12.2014 10:10

    P81a16v27e95l 30O90d26r90a62z17i39l 6874879397800

    Normálně kecá. Ve Finsku jsem nějakou dobu byl, kupu Finů znám a do sauny chodí samozřejmě bez plavek.

    +2/0
    12.12.2014 21:02

    Květoslava Fin

    Jak říká Katka. A o mne mít strach nemusíte ;). Důležité je, abych neohrožovala ostatní.

    0/0
    9.12.2014 16:30

    M45i77c87h25a32l 27R51e35j43z78e57k 5426217795831

    Hele, vy jste segry?

    0/0
    10.12.2014 10:58

    P58a52v55e15l 23O47d52r46a47z10i82l 6894379207770

    Klasický troll multinick.

    +1/0
    12.12.2014 21:04

    Petr Juřický

    Sorry, ale ty ses schopnej sednout si na pokalenej sedak holym zadkem? To jsou moundra totok...

    0/0
    9.12.2014 17:11

    Jan Reichl

    Tak určitě! +1 :D :D Není nad to číhat na moment až si někdo odsedne!

    0/0
    9.12.2014 19:41

    M71i53c28h95a85l 59R46e69j18z38e63k 5646917625501

    Sorry, ale nerozumim na co se ptas, ale vidim, ze ty zase nerozumis tomu jak probiha saunovani.

    0/0
    10.12.2014 10:45

    Jaroslav Zmatek

    Já myslím, že každý si může chodit do sauny jak chce, nahý, nebo oblečený - ovšem mít s sebou prostěradlo.

    Pánové by ale neměli lézt dámám do vyhrazených termínů! Já třeba chodím nahý i do smíšených saun tam, kde to není zakázáno. A byl bych hlupák, kdbych plavkářům plavky vyčítal, chceme tento sport pěstovat, ne?

    Nařízení nahoty nic neřeší, pouze můj obrázek o inteligenci provozovatele.

    +1/−2
    9.12.2014 19:57

    M43i82c78h81a33l 79Š45e41b34e66s97t34a 6505767310432

    jen bez plavek!! už to pochopte!!

    +3/0
    10.12.2014 8:53

    Květoslava Fin

    Ironie: A hlavně, hlavně nemyslet. Děte nazí a pokud se vás někdo zeptá, řekněte mu, že je hlopý, že je to nehygienické. Hned bude svět o něco lepší.

    Bez ironie: Chápu, že máte strach, že se nahota v sauně zakáže. Ale dnes je jiná (porevoluční) doba, tak, prosím, nebuďte sobecký. Vždyť víte, že vám plavky na spolusaunujících dámách neublíží. A pokud chcete nahé ženy, jděte na nudapláž.

    Nerada vidím, když se ze sauny stává alias pro nudapláž. Tohle není pravda - sauna je především potírna a na tu mají právo všichni.

    0/0
    10.12.2014 22:36

    M60i96c32h11a85l 88R91e82j97z98e15k 5856957845821

    Sorry, opet je to stejna argumentace, jako proc nemuzes mit plavky na nudaplazi. Ja jsem v klidu, bo vim, ze bezplavkovych wellnessu bude naopak pribyvat. Brw neni nic paranoidnejsiho nez smisene wellness, ktere se nekde v Nemecku cilene a na Slovensku diky nejasnemu vyzadovani s/bez provozuje. Plavkaci koukaji na nahace jako na uchyly a naopak zas jako na ... Nedavno jsem to zazil v Patrii v Tartach. Jasne je psano bez, ale spousta lidi v plavkach. Sauner rikal, prece je nevyhodim nebo nesliknu. Vypada to ale, ze se blyska na lepsi casy a po rekonstrukci to bude bezplavkove jako v Permonu.

    +1/0
    11.12.2014 11:28

    M87i54c84h59a49l 17Š57e37b53e90s17t86a 6715287600222

    na tu mají právo všichni, co dodržují pravidla. sobeckost je právě jejich nedodržování. pokud máte utkvělou představu, že se všichni na Vás dívají, tak si buď vemte prostěradla a zahalte se a nebo tam jednoduše nechoďte. nevidím na tom nic složitého.

    0/0
    17.12.2014 11:42

    M28i40c17h30a14l 94R39e49j57z92e86k 5976347795391

    Nezbyva nez souhlasit, ale pouze s druhou casti posledni vety. Inteligentni provozovatel vzdy jasne definuje, zda je zona bezplavkova ci ne a nejlepsi wellnesy jsou striktne bezplavkove a nikdo to neresi. Mluvim o Pasohlavkach, Cestlicich, Jezerce, Infinit, Uherske Hradiste a podobne. Nokdo samozrejme nikoho nenuti tam chodit, zrovna tak jako me nikdo nenuti chodit do plavkovych zon.

    0/0
    10.12.2014 10:50

    L55u37d81v25í46k 95G90a71j93d52o48š94í56k 2935803154212

    Pane Fine. Máte to trochu popletené.

    Ve finské sauně se nic vodou nepolévá a ze všech typů saun je v té finské nejnižší vzdušná vlhkost. Jinými slovy- má být "suchá".

    0/0
    10.12.2014 11:27

    M78i47c92h66a64l 76R61e82j59z54e19k 5916247705381

    Ludo, ja si myslim, ze Fin je zenska, tedy lepereceno segry Kveta a Kacka.

    0/0
    10.12.2014 11:57

    Květoslava Fin

    Vím, že mnoho českých wellness označuje tu naši "českou" suchou saunu s radiátory za finskou. To je ale to je jen lokální problém - a vy bohužel žijete v bludu, tak to, prosím, nešiřte.

    Finská sauna jsou (lávové?) kameny vytápějící místnost, na které lejete vodu (čímž snížíte absolutní teplotu a zvýšíte pocitovou). A ta opravdu v uvozovkách PRAVÁ sauna je taková, kde se topí zásadně dřevem, je někde v přírodě, poblíž rybníku/jezírka. Oblíbené období je poté saunování, když je venku prudce pod nulou! Řeší se to obvykle jednorázově sekyrkou, nebo moderně čerpadýlkem, které čeří hladinu v jednom místě, aby nezamrzala - tam taky vedou schůdky. Zažil jste skutečnou saunu? Opravdu to není jen pro odvážné, potkávám i babičky a dědečky 80 a více let, je to standard(r). Modlím se, aby tohle došlo do Česka.

    Ve finsku jsem jinou, než "polévací" neviděla, ale je pravda, že stále pobývám u nás více, než ve finsku - takže by to chtělo nějakého finského rodáka. Najde se nějaký?

    +1/0
    10.12.2014 23:09

    M29i21c77h40a43l 46R45e74j31z49e45k 5356607555441

    Kveto, s takovouhle znalosti saun a saunovani me ty plavky fakt mrzi.  Tady je to trochu jinak. I u nas jsou "lavove" sauny. Problem je v tom, ze ve verejnych wellness je asi nemozne nechat polevani na vuli saunujicich. Kazdy ma asi jinou potrebu a opravdu neni ucelem nekoho uvarit v pare. Proto se delaji aufgussy, kde se cilene kamna polevali pod dohledem saunera. Je to celkem dobre popsane nahore v boxu. U takovych tech poloprivatnich saun je to vetsinou na dohode a voda je k dispozici. Pokud vim, vsechny vyrabena kamna jsou uzpusobena k polevani.

    0/0
    11.12.2014 11:21

    Květoslava Fin

    Je pravda, že moderátor saunování ve finsku také není zvykem. Tedy ano, lidé si polévají kamna sami a je to OK. Bývá zvykem se před parním šokem zeptat a také ne-bývá zvykem odmítnout (i když i se odmítnutí připouští, díky ohleduplnosti saunujích nebývá zapotřebí, že..). Při množství saun u nás (či v Německu) si moderátory (a) můžeme dovolit a (b) asi také (asi?) musíme zajistit díky naší nátuře lidí.

    0/0
    11.12.2014 23:55

    Petr Starý

    Tak ja nevim, na jednu stranu nam plavky skodi, protoze se zahrivaji....!!!!!!!!!!! Na druhou stranu se o to tak bat nemusime protoze se stejne nezahrivaji. Lidicky, bezte se hadat do hospody.

    0/0
    10.12.2014 23:27

    M91i62c21h81a86l 55R41e46j88z71e14k 5626637465451

    Treba to po par pivech pochopis.

    0/0
    11.12.2014 11:33



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.